Kat weggelopen

26-10-2019 00:02 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,
Ik maak me enorme zorgen en denk dat ik even wat bemoedigende woorden of misschien ook wat advies nodig heb.

Mijn vriend en ik hebben drie super lieve binnenkatten die via een raam ook toegang hebben tot een buitenren. Vanmiddag kwam ik thuis en stond de deur van de ren open. Alle drie de katten weg! De katten zijn niet gewend los op avontuur te gaan, dus dat was stress. Met wat roepen en snoepjes had ik al gauw twee van de drie weer veilig thuis. Helaas is de derde nog steeds niet thuis gekomen..

Ben al de hele middag en avond met rammelende brokjes in de weer. De straat afgezocht en de vanaf de eerste verdieping de achtertuinen bekeken. Helaas helemaal niks.
Vanuit de ren kan de kat onze achtertuin in en vanuit daar naar de achtertuinen van heel veel buren. Via google maps zag ik dat deze achtertuinen geen directe toegang tot de straat lijken te hebben (gelukkig!) maar via schuurdaken en schuttingen kan ze wellicht met een beetje moeite toch de straat op.

Maak me dus wel zorgen omdat ze geen verkeer gewend is en de weg niet kent.
Mijn vriend lijkt er redelijk relaxed onder te zijn en ligt hier naast me al lekker te snurken (megaaaa irritant!) Ik weet al dat ik dus geen oog dicht ga doen vannacht. Bij ieder geluidje denk ik al yess, daar is ze!

Heb al een online oproep geplaatst via Amivedi. Morgen maar wat posters verspreiden en gaan rondvragen, als ze dan nog niet terug is.

Wie heeft wat bemoedigende woorden voor mij? Misschien ervaringen van echte huiskatten die na een ontsnapping toch veilig thuis kwamen?
Hoe schatten jullie de kans in dan ze na zo veel uur op pad de weg nog terug gaat vinden? Advies?

Bedankt alvast!!
Hè bah, even een dikke :hug: .
Hebben jullie een buurtapp of iets dergelijks waarin je een berichtje kan plaatsten dat iedereen naar je kat uit moet kijken? En verder het originele flyers overal in de buurt ophangen, je weet maar nooit...

Mijn binnenkant is ooit weggelopen tijdens oud en nieuw, 3 januari kwam ze helemaal heel terug. Die beestjes zijn sterker dan je denkt!
Oh jasses, daar zou ik ook helemaal niet tegen kunnen. Ik zou vannacht, rond een uur of 4, zachtjes rammelen en roepen. Dan is hopelijk de buurt tot rust gekomen en hoort ze je wellicht. Verder flyers bij mensen in de bus doen, dat werkt beter dan een poster her en der. En heb je haar al op een FB voor vermiste dieren gezet? Dat heeft bij een vriendin van mij ooit geleid tot het terugvinden van haar kitten 5km verderop (op een snelweg...)
Als je toch niet kan slapen dan nu gaan zoeken.

Omdat de kat niet gewend is om buiten te zijn is ze waarschijnlijk bang en zal zich verstoppen. Hoe rustiger het buiten is hie sneller ze te voorschijn durft te komen. Dus nu is een goed moment om te zoeken of anders morgenochtend heel vroeg.
Ahh to :there:
Geen ervaring helaas, maar wel begrip. Ik heb zelf twee poezels en moet er niet aan denken dat ik er eentje kwijt zou raken. Ik hoop dat je je beestje snel vindt!
Kattenbak buiten zetten ivm de geur en in het donker zoeken. Succes! Hopelijk is de kat snel weer veilig thuis!
I told you walking was idiotic.
Nou zeg, dat is idd niet leuk.
Kan me voorstellen dat je ongerust bent en niet kunt slapen.
Je wil dat je kat veilig en warm thuis is en niet rondzwerft.
Je hebt er niet veel aan, maar een paar dagen wegblijven is wel echt een kattenstreek. Het verkeer is begrijpelijk je grootste zorg.. ik duim voor je.
Bedankt voor jullie berichtjes, doet me goed!!
Ik heb opgezocht of we iets van een buurtapp hebben, en die blijkt er te zijn! Meteen een bericht met foto opgezet.
Flyers ga ik morgen regelen.

Ik loop steeds op en neer om te kijken of ik haar aan zie komen. Vanuit het raam wel goed zicht op alle achtertuinen, dus dat is fijn.
Kattenbak buiten hebben we al, wel een goed idee! Er staat er eentje in de ren, dus dat zou ze moeten ruiken. Onze andere twee katten 'roepen' haar ook vanuit de ren, heel schattig! Echt een soort klagelijke mauw. Hopelijk hoort ze dat.

We hebben de achterdeur (en de deur van onze slaapkamer) wagenwijd open gezet zodat ze zo naar binnen kan. Inbrekers nemen we dan maar op de koop toe :)

Expres maar geen brokjes klaar gezet, anders is het misschien eten en weer weg..
Hé schrikken zeg.
Amivedi, mijndieriszoek, buurtapp, facebookgroep kan je hem opzoeken.

Hier helaas geen positief verhaal, een van mijn katten is begin juli weggelopen en tot nu toe niet terug helaas.
Ah gats een nachtmerrie .. ja alles is wel gezegd rammelen met snacks,brokjes en de kattenbak . Ik heb zelf katten en een kattenhater in de buurt daarom laat ik ze nooit buiten ,enkel in de kattenren . Als er toch een weg is geglipt heb ik hem meestal wel zo terug door een andere in de ren te zetten en met blikvoer te lopen voor de ren dan begint die in de ren zit te mauwen daar komt de wegloper op af. Ik zou wel vannacht gaan rondlopen en roepen ,misschien is de kat bang weggekropen ergens en hoort ze je of hoor jij de kat .Heel veel succes . Ik hoop morgen te lezen dat ze alle drie veilig thuis zijn.
ivm sluiten EHV /vloggers topic, verkast naar nieuw forum
Is ze gesteriliseerd? Zo ja, dan is er geen probleem, zo nee, dan is ze hoogstwaarschijnlijk op zoek naar de liefde. Dat is wat katten doen in de lente en in de herfst.
Ja, ze is gesteriliseerd.

Het rondlopen om te zoeken is wel een beetje onhandig aangezien ze waarschijnlijk bij een buur weggedoken in de achtertuin zit en alle tuinen aan elkaar grenzen (met schuttingen ertussen). Dus geen paadje ofzo tussen de tuinen in. Dan zou ik dus over al die schuttingen moeten klauteren.. dat ga ik maar niet doen. En om nou midden in de nacht bij mensen aan te gaan bellen..
Hmmz ja, dus ben nu vooral vanuit de tuin en raam mijn lokroep/rammel eruit aan het gooien.
In je eigen tuin roepen dat hoort ze wel :lol: ! Als ze een bandje met belletje heeft hoor je haar misschien ook lopen .
ivm sluiten EHV /vloggers topic, verkast naar nieuw forum
Oh dat is echt erg. Hopelijk komt hij snel terug. Zoeken dat is het enige en hopen dat ie weer aan de deur staat. Is het een bange kat? Die van ons was ook een keer ontsnapt. Stond later aan de deur maar was wel schrikkerig. Ik had niet het gevoel dat ie het leuk had gevonden alleen buiten.
Is ze al terug TO? (al is het nog een beetje vroeg in de ochtend....)
Is ze thuis gekomen?
Ze is weer veilig thuis!!! :yes: :cat:

Ik heb vannacht nog tot een uur of vier af en aan buiten gezocht en wakker in bed gelegen. Uiteindelijk toch maar in slaap gevallen. Ik had een hele vage droom dat ze thuis kwam met een hele horde honsdolle kittens :lol:

Ik schrok ineens wakker en voelde dat ze op mijn benen kwam liggen! Ze was er weer! Zoo blij! We hadden expres de buitendeur en alle deuren naar onze slaapkamer open gelaten zodat ze ons zou kunnen vinden en niet voor een gesloten deur zou staan (en misschien weer weg zou lopen). Dit heeft dus gewerkt!

Ze is weer bij ons en haar twee lieve broertjes!
Bedankt allemaal voor het meedenken en de bemoedigende woorden afgelopen nacht.
Fijn te weten dat ze uiteindelijk, na minstens 15 uur weg te zijn geweest, toch de weg naar huis kan terug vinden!

:cat: :cat: :cat:
Ooooooo wat fijn! Ben echt heel blij voor je.

😍❤️
Gelukkig maar... Ik wilde net adviseren dat je inderdaad savonds en snachts moet zoeken en roepen dan is er minder lawaai en minder dreiging van mensen en verkeer. En dan kan je kat je beter horen. Maar gelukkig is ze er!
Die was naar de kattendisco....
Wat fijn dat ze weer terug is. :worship:

Ik leef in Indonesie en heb 16 rescue katten. Soms ben ik dagenlang een kat kwijt maar dan komen ze toch weer terug.
Op eentje na die is nooit meer terug gekomen. Heb er nog nachtmerries van :(
Oh' wat een goed nieuws!
Ze vond het vast heel spannend om eens op avontuur te gaan, maar wilde toch weer graag terug naar haar baasjes en familie.
Wat een opluchting voor jou. Gelukkig geen stress en tranen voor jou dit weekend.
Super! Geniet van je stoere dame en doe samen een dutje vandaag om de verloren slaap wat in te halen. :loveys: :cat:
Ik zit nu lekker gaar op de bank met mijn ontbijtje en ze ligt naast me heerlijk languit te slapen. Die moet vast even bijkomen van een wilde nacht op stap!

Ik heb straks afgesproken met vrienden dus een uitslaapdag zit er niet in voor mij helaas :zzz:
Maar 100 keer liever deze gaarheid dan dat stressgevoel van Ze zal toch niet..??
Oooh gelukkig TO! Zo fijn. Ik heb zelfs gedroomd dat één van mijn katten weg was haha. Wat een nachtmerrie zeg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven