kat

27-06-2013 00:32 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eindelijk me aangemeld, na een half jaar meelezen.....

Ik heb een Thai Siamees. Hij doet iets heel bijzonders (heeft wel meer aparte dingen, maar heb ik nog nooit gezien). Ik heb een kattenbak en vaak bedekt hij zijn uitwerpselen niet. Maar zodra ie uit de bak komt, gaat ie buiten de bak met pootjes schrapen over de grond. Trouwens, ook in de hal doet 'ie het regelmatig. Weet iemand wat dit betekent?
Ik heb toevallig ook een Thai Siamees, en mijn moeder en mijn zus ook. Volgens mij is het instinct om uitwerpselen te bedekken, maar het gebeurt wel eens dat ze afgeleid zijn, door die rare bak bijvoorbeeld, en dan op de verkeerde plek gaan spitten. In de bak bedekken ze meestal zo rigoreus dat de kak nog onbedekt ligt, maar de verdere inhoud van de kattenbak is verplaatst naar de andere helft.

Buiten gaat het eigenlijk altijd wel goed bij mijn Siamees. Ik heb ook een blauwe Rus en daar gaat het hetzelfde bij, ondanks dat het compleet andere katten zijn.

Maar, de Rus, gaat ook wel eens op niks af graven, ook als ze niet heeft gepoept/geplast, dat gebeurt als ze koffie ruikt. Kennelijk associeert ze dat met ontlasting. Het is iig iets wat instinctief weggestopt moet worden.

Zou het kunnen dat jouw kat ergens nog wel weet hoe het moet, maar niet meer helemaal? Zou kunnen dat ie een geurtje bij jullie in de gang associeert met ontlasting.
Ik heb een kat van het soort: "aangelopen-en-altijd-gebleven" , whiskasje, en die doet dat ook.... Verder nergens last van. En de kat ook niet trouwens.
Wist je trouwens al dat er een hot topic is over korte broekjes?
Ik heb geen Siamees maar wel een kat die na de behoefte eruit stapt en om de bak gaat schrapen, wel handig dat hij alle gritjes buiten de bak dus netjes ervoor schraapt. Hij doet het trouwens omdat hij vies is van de andere katten die er ook op gaan. Elke dag moet de bak helemaal schoon zijn, anders gaat hij net zolang schreeuwen tot ik het schoonmaak of hij probeert me mee te trekken naar de bak om het duidelijk te maken. En hij gaat alleen maar als ik ook op het toilet zit. Ja soms heel irritant.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Orzoo schreef op 27 juni 2013 @ 01:38:

Wist je trouwens al dat er een hot topic is over korte broekjes? Hélemaal gemist.... Hot pants..? Hot cats..? Hot dogs..? -help me out here...!
Als de bak niet schoon genoeg is volgens de dames dan plast de Siamees op het afvoerputje van een wasbak/douche. De Rus is niet zo moeilijk, die gaat op de bak, hoe dan ook, als die ellendige Siamees maar uit de buurt is.
Haha, nou, hij weet niet eens wat het is om 'hot' te zijn... Direct toen het was toegestaan door de dierenarts is hij gecastreerd.
Mylene prachtbeest hoe trekt ie je mee ?

Omkijken miauwen of ook nageltjes klauwen ?

Mijn huis tuin en keuken katten doen het ook. Lijkt mij dat ze een beetje uit de buurt van de viezigheid nog zichzelf wijs willen maken hoe ijverig schoon ze wel niet zijn haha.

Mijn hond krabt trouwens ook vaak midden op straat heel ijverig vanalles (lucht en zand) naar achter zonder iets gedaan te hebben.
Wij hebben twee poepies van katten waarvan de poes de bak aanharkt of het een grindpad is, zelfs buiten de bak staat ze als een gek te krabben en de kater die vindt het allemaal maar vies en springt na het piesen/poepen meteen de bak uit
quote:under-the-ivy schreef op 27 juni 2013 @ 01:50:

[...]

Hélemaal gemist.... Hot pants..? Hot cats..? Hot dogs..? -help me out here...!Ik dacht al dat het aan mij lag....... snap het ook niet
Mijn kat graaft ook altijd als een bezetene, ook de muren neemt hij mee.

Zijn etensbakje is hij ook steeds aan het begraven.

En als er ergens iets viezigs op de vloer ligt, gaat hij ook meteen zitten graven, wel handig, dan kan ik het schoonmaken (gevallen eten of stukje poep wat aan zijn kont is blijven hangen en later op de grond valt oid).
quote:witbloempje86 schreef op 28 juni 2013 @ 13:46:

Mijn kat graaft ook altijd als een bezetene, ook de muren neemt hij mee.

Zijn etensbakje is hij ook steeds aan het begraven.

En als er ergens iets viezigs op de vloer ligt, gaat hij ook meteen zitten graven, wel handig, dan kan ik het schoonmaken (gevallen eten of stukje poep wat aan zijn kont is blijven hangen en later op de grond valt oid).Ja dat doen die 2 van ons ook, grappig gezicht
Mijn kat (een ragdoll) doet dat ook, en als ze in de bak zit dan wrijft ze haar poten langs de zijkant van de bak. Wel handig, want zo horen we het duidelijk als ze gaat en kunnen we daarna gelijk haar kont vegen, want ze is te dik om zichzelf daar te wassen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven