Katten en cacaodoppen

17-04-2011 17:48 27 berichten
Prima weertje vandaag om weer eens wat in de tuin te doen, ware het niet, dat die talloze ***katten in de buurt mijn hele tuin weer ondergepoept en gepiest hebben. Zo ben ik dus eerst een half uur bezig om stront te ruimen en daarna hou ik een viezig gevoel als ik in de aarde graaf vanwege alle pies. Het gaat ook niet om een kat of wat maar om een ware kattengolf.

Nou had ik daarstraks een kennis aan de telefoon die me cacaodoppen aanraadde tegen katten. Volgens hem hebben katten (en ook slakken, joepie!) daar een reuzenhekel aan.

Zo op het gehoor een prima oplossing, maar volgens hem was het ook tamelijk duur. Nou heb ik niet zo'n grote tuin, dus dat zal wel meevallen, maar ik ben toch erg benieuwd of er mensen zijn die hier ervaring mee hebben. Anders ben ik straks weer tijden bezig om mijn tuin cacaodopvrij te maken

Ik heb trouwens even oppervlakkig gekeken of hier al topics over zijn, maar niks gezien. Mocht ik dus ergens overheen gekeken hebben, excuses!
Alle reacties Link kopieren
De Praxis heeft regelmatig cacaodoppen in de aanbieding, andere bouwmarkten misschien ook wel. Geen idee of het echt helpt tegen katten.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Koffiedrab schijnt katten uit de tuin te houden en het is gelijk goede bemesting.
Als ik moet kiezen tussen vrede of gerechtigheid dan kies ik voor gerechtigheid.
Helpt niet, wij hebben het ook geprobeerd (net als koffieprut, tijgerbalsem en weet ik wat je allemaal tegenkomt via google )

Mocht je het willen proberen; die doppen (het zijn eigenlijk een soort schillen van de plant de randjes zijn een beetje scherp dus het idee is dat het niet lekker loopt voor katten) , een hele grote zak is maar een tientje, dus dat valt wel mee.
Koffiedrab... geprobeerd (en wat een werk, al die senseo-pads uitpakken )

Satéprikkers... geprobeerd, katten waren not impressed

Afrikaantjes (yuk!)... ook geprobeerd, nada resultaat...

En nou cacaodoppen ook al niet?
quote:sri schreef op 17 april 2011 @ 18:05:

Koffiedrab... geprobeerd (en wat een werk, al die senseo-pads uitpakken )Haha, misschien moet je echte koffie gebruiken?
Dit zijn je opties:

- koop planten waar ze een hekel aan hebben en zet die in de tuin, het internet kan je precies vertellen welke planten dit zijn, maar denk aan stekelige struiken, bodembedekkers zodat ze niet kunnen graven en planten met een citroengeur;

- zet je schutting zo af dat katten je tuin niet in kunnen;

- strooi peperhoopjes, want daar hebben ze een hekel aan;

- gooi mottenballetjes neer, ze haten de geur;

- gooi citroenschillen neer, ook dat haten ze;

- zet bakjes azijn neer, want ook dat vinden ze vreselijk.
Peper ook geprobeerd, maakte totaal geen indruk

Plantenspuit werkt wel
Cacaodoppen werkte hier ook niet, alsmede de tips van Iris. Hardnekkige rotbeesten.

Daarbij waaide die doppen na een tijdje door de hele straat heen, dus de buren waren er ook niet echt gelukkig mee.

Hier hebben we af en toe de kans om ze te raken met een beker water die standaard bij ons slaapkamerraam staat, dat jaagt ze iig op dat moment weg.
Cacaodoppen werken prima tegen katten.

Als je ze net in je tuin hebt gegooid moet je ze wel even nat spuiten, anders waaien ze weg.

Ze geven voeding aan je planten én zorgen voor minder onkruid.

Het stinkt de eerste dagen een beetje naar mest, maar dat trekt wel snel weg.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
quote:Vakantiekriebels schreef op 17 april 2011 @ 18:10:Plantenspuit werkt wel Stel jezelf verdekt op, met een goed gevulde plantenspuit en wacht op de eerste de beste kat. Flink natspuiten en geniet van het effect. Heb je eindelijk nog een beetje lol van de katten die je tuin verzieken.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Of n supersoaker 2000 kopen.

(zou dat nog bestaan?? )
Wij hadden ook cacaodoppen. Om praktische redenen. Ik vond het een verschrikking. Een jaar later hebben wij ze dan ook weggegooid. Hier ben ik nog elke dag blij mee, wat een troep is dat zeg.
quote:Tickel schreef op 17 april 2011 @ 18:22:

Cacaodoppen werken prima tegen katten.

Als je ze net in je tuin hebt gegooid moet je ze wel even nat spuiten, anders waaien ze weg.

Ze geven voeding aan je planten én zorgen voor minder onkruid.

Het stinkt de eerste dagen een beetje naar mest, maar dat trekt wel snel weg.Hier werkte het dus voor geen meter, wel nat gespoten, maar na verloop van tijd droogt het uit en waait die zooi alle kanten op.
Ik heb goede ervaringen met cacaodoppen, in de borders in de tuin gedaan, elk voorjaar gooi ik er een nieuw laagje overheen, natspuiten en weinig tot geen last van katten, slakken en onkruid. Stinkt idd wel de eerste week, daarna niet meer.

Misschien eerst eens een stukje van je tuin doen om te kijken of het bevalt?

Succes
Always look on the bright side of life
quote:iris1969 schreef op 17 april 2011 @ 18:09:

Dit zijn je opties:

- koop planten waar ze een hekel aan hebben en zet die in de tuin, het internet kan je precies vertellen welke planten dit zijn, maar denk aan stekelige struiken, bodembedekkers zodat ze niet kunnen graven en planten met een citroengeur;

- zet je schutting zo af dat katten je tuin niet in kunnen;

- strooi peperhoopjes, want daar hebben ze een hekel aan;

- gooi mottenballetjes neer, ze haten de geur;

- gooi citroenschillen neer, ook dat haten ze;

- zet bakjes azijn neer, want ook dat vinden ze vreselijk.

Nog even een aanvulling hierop:

- neem contact op met de baasjes van de katten. Mogelijk hebben die nog een goed idee. Hun dieren maken jouw tuin vies, ik vind dat ze er minstens hard over na kunnen denken hoe hun kat uit jouw tuin kan blijven...
Het werkt hier redelijk, maar je moet ze echt goed natmaken, dat helpt goed tegen het wegwaaien, en door het vocht gaat het aan elkaar plakken, en dat maakt het ook lastiger om te graven.

En wat de koffie betreft, je kunt bij een goedkope super de goedkoopste koffie kopen en die natmaken en in de tuin strooien. Scheelt pads slopen.
Ozo.
Dit helpt trouwens écht. Je hebt maar een kleine hoeveelheid nodig.

Echt? Ik zag het al staan bij het tuincentrum. Ik zal wat kopen voor bij de afscheiding met de buren. Ondanks de kattenbak binnen èn buiten poepen ze graag in het zand. Nu hebben we nog wel veel zand in de buurt (braakliggend terrein) maar zou het vervelend vinden als mijn buren last hebben.
quote:Mac123 schreef op 17 april 2011 @ 22:11:

Echt? Ik zag het al staan bij het tuincentrum. Ik zal wat kopen voor bij de afscheiding met de buren. Ondanks de kattenbak binnen èn buiten poepen ze graag in het zand. Nu hebben we nog wel veel zand in de buurt (braakliggend terrein) maar zou het vervelend vinden als mijn buren last hebben.

Mijn vorige buurman had een kleine driehoek in zijn voortuin, vol zand. Mijn katten vonden dat een hele fijne plek om te kakken, dus heb er wat kattenschrik opgegooid (volgens mij moest je het daarna nat maken) en de rest van de fles aan buurman gegeven.

Ze hebben daar nooit meer gekakt.
wel oppassen met cacaudoppen als je n hond hebt

zijn namelijk super giftig voor hem
Mijn kattenschrik ligt hier gewoon naast me op de bank

TO, de oplossing voor katten in je tuin > een hond!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Julia: die supersoaker is geweldig, maar daarvoor moet je thuis zijn en dat ben ik vaak niet.

Daarom ook geen hond, hoewel dat met afstand de beste oplossing is (heeft jarenlang zo perfect gewerkt dat kattenhoudende overbuurvrouw vroeg of ik de hond niet binnen wilde houden, want haar katten schrokken zo als ze in mijn tuin kwamen )

Met baasjes praten: ook niet echt een optie. Van twee katten weet ik wie dat is, en die zal het jeuken wat hun katten uitvoeren, maar ik woon in het centrum van Arnhem en waar de rest van die katten vandaan komt, geen idee.

Die kattenschrik ga ik proberen!
quote:Tickel schreef op 17 april 2011 @ 20:32:

Dit helpt trouwens écht. Je hebt maar een kleine hoeveelheid nodig.

[afbeelding]precies!! ik gebruik deze in combinatie met planten waar katten een hekel aan hebben (maagdenpalm of vinca minor o.i.d.)
mijn kat trok zich er weinig van aan, dat ik die doppen had neergegooit in de border, heeft wel duidelijk voorkeur voor stukjes die ik ben vergeten. dus t helpt wel als je t goed doet.

voordeel is ook dat je grond vochtiger blijft, minder onkruid en bemesting...

wat écht helpt, maar ja is leeuwen / tijger poep, halen bij dierentuin, oplossen in water en je tuin ermee bemesten.

katten blijven gegarndeerd weg, jij ook

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven