Katten en cacaodoppen

17-04-2011 17:48 27 berichten
Prima weertje vandaag om weer eens wat in de tuin te doen, ware het niet, dat die talloze ***katten in de buurt mijn hele tuin weer ondergepoept en gepiest hebben. Zo ben ik dus eerst een half uur bezig om stront te ruimen en daarna hou ik een viezig gevoel als ik in de aarde graaf vanwege alle pies. Het gaat ook niet om een kat of wat maar om een ware kattengolf.

Nou had ik daarstraks een kennis aan de telefoon die me cacaodoppen aanraadde tegen katten. Volgens hem hebben katten (en ook slakken, joepie!) daar een reuzenhekel aan.

Zo op het gehoor een prima oplossing, maar volgens hem was het ook tamelijk duur. Nou heb ik niet zo'n grote tuin, dus dat zal wel meevallen, maar ik ben toch erg benieuwd of er mensen zijn die hier ervaring mee hebben. Anders ben ik straks weer tijden bezig om mijn tuin cacaodopvrij te maken

Ik heb trouwens even oppervlakkig gekeken of hier al topics over zijn, maar niks gezien. Mocht ik dus ergens overheen gekeken hebben, excuses!
Alle reacties Link kopieren
Bij ons in het perkje gingen de cacaodoppen enorm rotten en schimmelen. Dat kwam omdat ze te vochtig werden door regen en daarna niet snel genoeg (of helemaal niet) opdroogden. De katten bleven toen de doppen nog droog waren er wel vanaf maar zodra het een plakkerige gore zooi werd liepen en kakten ze er gewoon overheen. Voor ons dus geen succes.

Ik zou op strategische plekken antikattenplantjes planten en evt. kattenschrik kopen. Te verkrijgen bij elk tuincentrum.
Poep, wie heeft jou gescheten?
We hebben de knoop doorgehakt, en vanmiddag onze tuin (de 'zanderige' delen dus) bedekt met cacaodoppen (dat staat ook zo ordelijk ) en hier en daar een flinke snuif Kattenschrik. Ik ben benieuwd.

De buurman kwam zijn nieuwsgierige neus al over de schutting steken om te informeren wat er zo raar rook, en of het van ons afkwam (ja buurman, sorry buurman ) en of dat nog lang zo bleef (geen idee, buurman!). Als het werkt, reken maar!

Iedereen erg bedankt voor alle nuttige en leuke tips! Mochten er onverwachte ontwikkelingen zijn, dan meld ik dat wel even.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven