katten oppas centrale.

17-08-2010 22:11 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand ervaring met zo.n katten oppascentrale ?? Ze komen dan elke dag bij je thuis om voor ze te zorgen .Ik ga namelijk op vakantie en mijn vaste oppas melde op het laatste moment ook in de zelfde tijd ging. Niet handig dus ik had het nog zo gevraagd ! Ik had intussen geboekt . Het pension waar de hond naar toe gaat zit al vol .het liefste laat ik de kat ook in haar eigen omgeving.

Waar moet je opletten als je zoiets doet ??
Ja, ik heb gebruik gemaakt van zo'n oppascentrale in Amsterdam en dat beviel prima. Die man kwam eerst kennismaken, schreef keurig alle belangrijke informatie op, en zet ook de kliko aan de weg als je wilt.
ik woon ook in amsterdam weet je nog hoe deze heete ????
Fermé (of Fermee) vakantieservicecentrale.
ok. ik ga even op zoek .Maar alle informatie is welkom .
Ja, hier ook ervaring, maar dan in een andere stad.

Belangrijk is om eerst een kennismakingsgesprek te hebben om te zien of het van beide partijen klikt. Een goede centrale zal dit ook eisen. Mijn oppas had een hele vragenlijst die we samen langsliepen. Ze liep bij binnenkomst gelijk naar de katjes toe om ze te aaien. Onze kat heeft epilepsie en zij had hier ervaring mee. Bleek dat ze dierenarts assistente is, voor mij een pluspunt. Verder, leg je dierenpaspoort klaar en laat weten wat ze moet doen in geval van nood (welke dierenarts, wil je gebeld worden, etc.). Label je huissleutel met de naam van je kat en niet met je adres (voor het geval ze je sleutel verliezen).
Ik heb ook ervaring met Fermé. Ik vind echter de laatste tijd de kwaliteit achteruit gegaan. Ik kwam een keer een dag eerder thuis dan gepland en toen zaten de kattenbakken echt hartstikke vol! De man van Fermé die op huisbezoek komt is echt top, maar van zijn helpers ben ik dus niet zo overtuigd. Vraag daarom aan een oppasser of-ie zelf komt of dat er ook anderen langs zouden kunnen komen.

Ik vind het wel belangrijk dat de mensen katten niet alleen leuk vinden maar er ook wel wat verstand van hebben. En de katten ook echt aandacht geven en niet alleen een bak eten neerzetten en weer weg, zonder de toestand van de kat gecontroleerd te hebben. Want met bijv mijn nierpatient wil ik toch zeker weten dat ze niet onder het bed ligt een paar dagen met een nefritis ofzo en niemand merkt wat. Sommige services schrijven dagelijks een korte rapportage, dat vind ik wel een heel fijn idee.
In Amsterdam heb je trouwens nog meer oppasservices: ikpasopjouwkat.nl, animates.nl en care4cats.nl. Ligt eraan waar je woont binnen Amsterdam of ze bij je langs kunnen komen.
Ik maak binnenkort voor t eerst gebruik van www.kattenoppasservice.nl . Ze komen eerst bij je langs, kennismaken met de katten, leren waar ze op moeten letten, en ze spelen ook dagelijks met de katten. Ik heb er nog geen ervaring mee, maar tot nu toe een goed gevoel. Deze opmerking betreft ook Amsterdam trouwens.
Ik heb een afspraak gemaakt met ikpasopjoukat.Zij komt ook in mijn regio van amsterdam en dat doen niet alle oppassen .Ook maken lijstjes van waar je kat en ja ook de konijnen van houden .Wat ze doen ,hoe ze eten ,welke dierenarts je hebt etc . Ik ben erg benieuwd. hoe het gaat .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven