Katten personeel

09-03-2010 10:04 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik vroeg me af of hier nog meer katten personeel bivakeerd.

Hoeveel katten hebben jullie??

Hoe oud zijn ze ??

En wat voor kat ( ras etc)?

Het zou ook leuk zijn als jullie je katten een beetje voorstellen.

Nou ik kan niet wachten op de heerlike verhalen
Hoi; er zijn al meerdere katten topics, een standaard katten topic (vragen en verhalen) maar ook puur en alleen om over je kat(ten) te praten/vertellen en showen.

En we tetteren door over onze dieren
Ik vind je topic titel wel erg leuk!
ow oke dank je
Ja ik ben in dienst van twee katten. Ze worden volgende maand 3. Het zijn twee zusjes met totaal verschillende karkaters, de een is echt een knuffelkatje en de andere is veel meer op haar zelf.
Haha!

Ik ben de slaaf van 2 poezen die dit jaar 8 worden.

Allebei boerderijpoezen, de een is een witte lapjes, de ander een schildpadje.

Diva's zijn het!
Ik en mijn gezin zijn personeel van twee kattenbeesten.

1 grote zwarte kater van bijna 6 jaar - europees korthaar a.k.a. vuilnisbakkie

1 kleine fijne poesje van 4 maanden - Thai

Beide heel erg aanhankelijk en fijn in de omgang.

En ik ben bezit van 3 poezen; een dikke, luie maar schuwe rode; een grijze, niet moe te krijgen, tijger; en een wit-bruin lapje die acrobaat wil worden. Ik zou ze niet kunnen missen!
ik zal trouwens ook even vertellen over de mijne.

Wij hebben drie kater's 2 maine coon's en 1 wannabee

Ze zijn 6,5 maand 10 maanden en 7 jaar

Zwart wit jazz (wannabee) 7 jaar/ Rood ( geloof tabby) Iwan (coon) 10 maanden/ Creme smoke Flash (coon) 6,5 maand
Twee poezen hier, een onverstoorbare oude dame van 16 die de laatste dagen denkt dat ze een hondje is en een poes van (net) 14 -ook al oud dus - die door asielervaringen schichtig is maar steeds meer vertrouwd raakt met haar huisgenoten.
Dit zijn onze baasjes:

Het is op de foto niet zo goed te zien, maar de onderste heeft groene ogen.

Thai en Blauwe Rus, beide bijna drie.
Ik en mijn vriend zijn personeel van 2 katten.

Zoë is 1 maart 1 geworden en Jari wordt 12 maart 1.

Beide komen ze uit een kittenopvang.

Zoë haar moederpoes was zwanger en gedumpt op straat gevonden en is bevallen bij de kittenopvang.

Jari is meer dood dan levend gevonden met zijn zusje toen hij een paar dagen oud was.
Na maanden solliciteren bij diverse poezen cq katers zijn wij sinds december werkzaam voor Mr. O'Malley (bleek uiteindelijk een mevrouw in vermomming) en Mr. Toulouse.

Het werk valt gelukkig erg mee hoewel wij wel lange dagen maken. Gelukkig staat er een goede beloning tegenover in de vorm van dagelijkse kopjes (geen koffie).

Over de werkzaamheden enzo tetter ik ook mee op het tetter topic.
Je moet in feite gewoon niet te diep nadenken en dan klopt alles. (Herman Finkers)
Ik ben in dienst genomen door 4 katten. Balthasar begon, die vond dat ik wel meer katten kon bedienen en toen kwam Tijgertje erbij. Luna zocht een butler dus die paste wel, en ik wilde ook graag een siamees (zit tussen thai en modern in) bedienen dus die is sinds 2 weken er tussen gevoegd. Maar ik bedien de katten graag, ze zijn ook erg tevreden over mijn werk...
ik en mijn huisgenoten zijn het personeel van poes.

poes is de poes van mn huisgenootje, maar poes komt altijd gezellig bij iedereen langs.

sochtends staat ze vaak miauwend voor de deur dat ze naar binnen wil en aandacht.

en gaat dan lekker op bed liggen slapen, waar jij maar omheen moet gaan liggen.

ook moet je telkens de deur open en dicht voor haar doen.

verder is ze wel heel erg lief hoor =)
Ik ben de Personal Assistant van twee Britse korthaar katers van bijna 7. Mijn taken zijn o.a.:

- Deur openen als kat 1 naar buiten wil

- Het etensbakje van kat 1 op de grond zetten als hij me dwingend aankijkt

- Koffiemelk inschenken voor kat 1 en 2 zodra zij het geluid van het koffiezetapparaat horen

- Natvoer geven als kat 1 en 2 dat schreeuwend van me eisen

- Medicijnen toedienen aan kat 2

- Pillpockets (kattensnoepjes waar je het pilletje in kan verstoppen) laten overvliegen uit de USA omdat kat 2 niet op een andere manier zijn pillen wenst in te nemen

- Stoppen met forummen als kat 2 op schoot wenst te zitten

- Wakker worden en opstaan zodra kat 2 met zijn pootje op mijn neus tikt

- Te laat komen op mijn 'bijbaan' omdat kat 2 heel af en toe voordat ik wegga een epileptische aanval krijgt

- Voor goede, gelijkwaardige vervanging zorgen als ik op vakantie ga
Vlinder, ik vind die grijze kat op die rode bank heel mooi
Ook als je naast me ligt, je gezicht opnieuw het mooiste blijkt te zijn
Ik ben blikopener van 2 katten: Meneer dah Poes en Mevrouw Zoë. Ik mag gelukkig Meneer en Zoë zeggen, al noem ik ze soms Kutkat en Reldel

Meneer is een 13+ jaar oude huis-tuin-en-keuken jeweetwelkater. Via via bij ons terecht gekomen 8 jaar geleden, nadat hij door de dierenambulance uit een verlaten huis was gered. Daar heeft hij zeker 3 weken zonder eten en alleen water in de wc-pot gezeten, en dientengevolge eist hij dat zijn bak met brokjes altijd minimaal halfvol is. Als de bak minder als halfvol zit, is het paniek in de tent.

Laat zich door Zoë niet op de kop zitten, maar haar goed op d'r plek zetten doet hij ook niet. Een beetje de oude oom die wel gek is op kinderen maar d'r geen enkel verstand van heeft waardoor de kinderen altijd wel met 'm willen spelen maar 't ook iedere keer op janken uitdraait.

Zoë is een halve Maine Coon, de andere helft is ook HTK. Ze is nog maar 'n half jaartje oud. Sleept alles wat ze in haar bek kan pakken mee, van muntjes en sieraden tot bontlaarzen... Bij die laatste maakt het overigens niet uit of ik ze nog aan heb of niet. Als ze ze ziet gaat ze d'r gelijk in hangen. Maar het liefst toch pennen of hondebrokken. Met die hondebrokken kan ze zo lekker sjoelen op het laminaat beneden in de gang... Midden in de nacht wakker worden van "pok... pok-pok.... pok" is inmiddels niet grappig meer. Gelukkig begint de hond het gejat van die brokken ook beu te worden en vreet hij iedere brok die hij buiten z'n etensbak tegenkomt maar gelijk op. Resultaat is wel dat de hond een stuk dikker is geworden... Zoë wil heel graag naar buiten, net als Meneer. Maar ik vind 2 katten wel genoeg dus blijft ze binnen tot ze gesteriliseerd is.

Op deze foto is ze nog een heel stuk kleiner als ze nu is. Hoeveel ze van een Maine Coon weg gaat hebben weten we nog niet, maar de liefde voor water èn het formaat zijn in ieder geval wel doorgegeven.

Iets anders

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven