Kerstboom met dreumes in huis.

21-10-2019 06:18 118 berichten
Nu we langzaamaan richting de kerst gaan had ik het er gisteren over met man.
Wat gaan we dit jaar doen met de kerstboom nu er een dreumes rond loopt.
Onbreekbare ballen heb ik altijd al.
Maar wat te doen met de haakjes? Zou de ballen natuurlijk kunnen ophangen aan lintjes.
Ik vraag me vooral af of dreumes niet aan de wandel gaat met de slingers en lichtsnoer.

Tips zijn welkom.
Kerstboom in een zwembad zetten met 5 à 10 cm water.

Voor ze bij de boom is, heeft ze natte voeten.

En natuurlijk geen ijzeren ophangsels die ze in haar mond gaat steken als ze toch bij die boom raakt.
Alle reacties Link kopieren
Marnamai schreef:
21-10-2019 16:28
Kerstboom in een zwembad zetten met 5 à 10 cm water.

Voor ze bij de boom is, heeft ze natte voeten.

En natuurlijk geen ijzeren ophangsels die ze in haar mond gaat steken als ze toch bij die boom raakt.
Dat zou die boom hier opeens machtig interessant maken :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Mijn oudste is nogal impulsief en nieuwsgierig van karakter en trok als dreumes alles omver en kapot, ook na 100x corrigeren. Dus toen hebben we een kleine kerstboom gekocht en op een kastje gezet, waar hij niet bij kon. De haakjes die wij gebruiken zijn heel scherp en ik had niet zoveel zin in slokdarm- en maagperforaties. En ook niet om 100x per dag hem weg te halen bij de kerstboom, continu ballen te rapen of hem steeds in de box te moeten zetten, terwijl hij net zo lekker bezig was met leren lopen.
Zijn gedrag kwam verder overigens prima goed toen hij ouder werd, sommige kinderen laten zich nou eenmaal niet zo goed drillen als ze nog maar 1 jaar zijn. Mensen die denken dat je je kind in zo’n geval niet opvoedt denken blijkbaar dat wat hun kind doet geldt voor de hele rest van de wereld en zo niet dat de ouders het dan verkeerd doen. Ik zie in dit topic al meteen een heleboel voorbeelden langskomen van mensen die niet veel verder kijken dan hun eigen kind lang is.

Mijn tweede was veel makkelijker als dreumes en als je haar een keer streng toesprak deed ze het nooit meer. Dus toen zij 1 was gewoon een gewone kerstboom opgezet. Ging prima, maar dat zegt dus niks over andere kinderen.

Dit jaar hebben we weer een dreumes en zij is weer meer als mijn oudste, zij het in iets minder extreme mate. Ik denk dat we weer voor een kerstboom op een tafeltje gaan, of in een hoekje met een afscheiding waardoor zij er niet direct bij kan.
Alle reacties Link kopieren
Maartje2016 schreef:
21-10-2019 16:36
Dat zou die boom hier opeens machtig interessant maken :rofl:
Haha, inderdaad. Mijn dreumes zou hier lekker in gaan spetteren en splashen, dahaaaag parket...
Alle reacties Link kopieren
Doorenvogels55 schreef:
21-10-2019 10:06
Nou nou. Waar je al niet aan denkt. Gewoon neerzetten, samen versieren en gelijk duidelijk maken dat het geen speelgoed is.
Het is een kind van 14 maanden hè, geen kind van 4. Mijn dochter van nu 13 maanden snapt er echt niks van als je zegt: “Hier mag je niet aankomen.” Voor veel kinderen van 14 maanden is de hele wereld hun speelgoed, die zijn alles nog enthousiast aan het ontdekken, zowel de spullen om zich heen als hoe de wereld van ‘regels’ in elkaar zit. Weten wat er precies wel en niet aangeraakt mag worden en in welke omstandigheden (als mama niet kijkt, mag het dan wel?) is een proces, niet iets wat je met een vingerknip teweegbrengt.
nicole123 schreef:
21-10-2019 17:00
Mijn oudste is nogal impulsief en nieuwsgierig van karakter en trok als dreumes alles omver en kapot, ook na 100x corrigeren. Dus toen hebben we een kleine kerstboom gekocht en op een kastje gezet, waar hij niet bij kon. De haakjes die wij gebruiken zijn heel scherp en ik had niet zoveel zin in slokdarm- en maagperforaties. En ook niet om 100x per dag hem weg te halen bij de kerstboom, continu ballen te rapen of hem steeds in de box te moeten zetten, terwijl hij net zo lekker bezig was met leren lopen.
Zijn gedrag kwam verder overigens prima goed toen hij ouder werd, sommige kinderen laten zich nou eenmaal niet zo goed drillen als ze nog maar 1 jaar zijn. Mensen die denken dat je je kind in zo’n geval niet opvoedt denken blijkbaar dat wat hun kind doet geldt voor de hele rest van de wereld en zo niet dat de ouders het dan verkeerd doen. Ik zie in dit topic al meteen een heleboel voorbeelden langskomen van mensen die niet veel verder kijken dan hun eigen kind lang is.

Mijn tweede was veel makkelijker als dreumes en als je haar een keer streng toesprak deed ze het nooit meer. Dus toen zij 1 was gewoon een gewone kerstboom opgezet. Ging prima, maar dat zegt dus niks over andere kinderen.

Dit jaar hebben we weer een dreumes en zij is weer meer als mijn oudste, zij het in iets minder extreme mate. Ik denk dat we weer voor een kerstboom op een tafeltje gaan, of in een hoekje met een afscheiding waardoor zij er niet direct bij kan.

Nav dit topic zei ik het toevallig nog tegen mijn jongste.
Als hij de eerste was geweest, had ik gedacht dat ik héél briljant kon opvoeden, die kwam inderdaad nergens aan.
anoniem_361866 wijzigde dit bericht op 21-10-2019 19:00
0.12% gewijzigd
Marnamai schreef:
21-10-2019 16:28
Kerstboom in een zwembad zetten met 5 à 10 cm water.

Voor ze bij de boom is, heeft ze natte voeten.

En natuurlijk geen ijzeren ophangsels die ze in haar mond gaat steken als ze toch bij die boom raakt.

Serieus? :HA:

Denk dat ze dat nóg interessanter zal vinden. De honden ook denk ik. En dan mijn parket? :whoops:
Doe maar niet. :@@:
Trouwens, dat staat toch ook echt voor geen meter, een kerstboom in een zwembadje, hoe krijg je het verzonnen!!! :rofl:
nicole123 schreef:
21-10-2019 17:00
Mensen die denken dat je je kind in zo’n geval niet opvoedt denken blijkbaar dat wat hun kind doet geldt voor de hele rest van de wereld en zo niet dat de ouders het dan verkeerd doen. Ik zie in dit topic al meteen een heleboel voorbeelden langskomen van mensen die niet veel verder kijken dan hun eigen kind lang is.
Grappig dat als je je kinderen dit soort dingen wél weet aan/af te leren, dat je dan altijd beschuldigd wordt van kortzichtigheid, het hebben van makkelijke kinderen en niet verder kijken dan je eigen kind lang is. Blijkbaar doe je het dan verkeerd en doen al die mensen die hun kerstboom moeten beveiligen het beter.
Ik vind het goed hoor, doe je ding. Mijn kinderen zijn inmiddels volwassen.
LAgirl82 schreef:
21-10-2019 18:40
Trouwens, dat staat toch ook echt voor geen meter, een kerstboom in een zwembadje, hoe krijg je het verzonnen!!! :rofl:
Plus het kind kan erin verzuipen.
Marnamai schreef:
21-10-2019 16:28
Kerstboom in een zwembad zetten met 5 à 10 cm water.

Voor ze bij de boom is, heeft ze natte voeten.

En natuurlijk geen ijzeren ophangsels die ze in haar mond gaat steken als ze toch bij die boom raakt.
Godzijdank heb jij geen kinderen.
Ik had de box al lang en breed opgeruimd vorig jaar kerst (dochter was toen 1,5). We hebben de kerstboom gewoon opgezet (wel met onbreekbare ballen), maar na een paar keer zeggen was haar wel duidelijk dat ze er niet aan mocht zitten hoor.
Alle reacties Link kopieren
klavertje-vier2019 schreef:
21-10-2019 19:42
Grappig dat als je je kinderen dit soort dingen wél weet aan/af te leren, dat je dan altijd beschuldigd wordt van kortzichtigheid, het hebben van makkelijke kinderen en niet verder kijken dan je eigen kind lang is. Blijkbaar doe je het dan verkeerd en doen al die mensen die hun kerstboom moeten beveiligen het beter.
Ik vind het goed hoor, doe je ding. Mijn kinderen zijn inmiddels volwassen.
Nee hoor, mensen die hier melden dat ze hun kind dit soort dingen wél weten aan/af te leren beschuldig ik niet en die doen het zeker niet verkeerd. Sterker nog, als je mijn post nog eens leest dan zie je dat ik zelf zo'n kind heb en dat toen zij dreumes was we de boom gewoon opgezet hebben zonder beveiliging. Hartstikke mooi als dat kan.

Ik beschouw mijn middelste overigens wel als de makkelijkste van mijn drie kinderen in dit aspect. Het ís ook gewoonweg makkelijker als je kind zich met ruim 1 jaar al goed laat corrigeren dan als het zo impulsief is dat je hoog of laag kunt springen maar die kerstboom (of vul maar in) gewoonweg zo aantrekkelijk is dat hij eraan móet zitten.

Waar ik het over had zijn mensen die hier roepen dat TO gewoon even haar kind moet opvoeden (zoals jij doet in andere posts). Mensen die denken dat alle kinderen zijn zoals die van hen en dat omdat hun kinderen niet aan de kerstboom kwamen dús TO ook voor niks moeilijk zit te doen. Dat TO net zoals hen gewoon even haar kind moet vertellen dat de kerstboom geen speelgoed is. Als het voor alle kinderen zo simpel zou zijn dan zou TO geen topic openen, want dat 'nee Pietje, niet aan de kerstboom komen, kijk pak je blokken maar' en dan Pietje weghalen bij de boom en bij de blokken neerzetten een optie is had ze vast al wel verzonnen. Als je denkt dat alle kinderen zijn zoals je eigen kind dat wél al als net-éénjarige na een paar keer gehoorzaamt dan vind ik dat je kortzichtig bezig bent.
**
anoniem_387451 wijzigde dit bericht op 26-10-2019 12:32
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
klavertje-vier2019 schreef:
21-10-2019 22:32
Wat knap dat jij zonder mij te kennen weet hoe mijn kinderen waren toen ze 1 jaar oud waren. Die ADHD'er heb je daarbij zeker over het hoofd gezien? Bijzonder dat je blijft beweren dat je kind opvoeden alleen succesvol kan zijn als het een makkelijk kind is. Dat vind ik dan weer kortzichtig.
Ik zeg nergens dat ik weet hoe jouw kinderen waren. Ik zeg nergens dat opvoeden alleen succesvol kan zijn als het een makkelijk kind is. Dat maak jij er zelf van. Je hebt vast heel veel energie in de opvoeding gestoken, daar zeg ik helemaal niks over en daar gaat het hier ook helemaal niet over.

Het enige wat ik zeg is dat je niet kunt stellen dat omdat jouw kinderen met ruim 1 jaar gehoorzaamden dus álle kinderen dat op die leeftijd al kunnen, als ze maar op de juiste manier opgevoed worden. En ik vind het al helemaal niet fair om dat dan met een air te doen alsof TO - en andere mensen waarvan hun dreumesen niet van kerstbomen af kunnen blijven - niet weten dat hun kinderen corrigeren een optie zou zijn (zie je eerste posts in dit topic). Dus draai het eens om: ken jij TO zo goed dat je precies weet wat zij al dan niet doet aan pogingen om haar dreumes te corrigeren en wat het resultaat daarvan is?
Alle reacties Link kopieren
Echt, een badje met 5 tot 10 cm water? En dan geen idee hebben hoe gevaarlijk dat is voor een dreumes, daar verdrinken jonge kinderen in. Mijn god.
Alle reacties Link kopieren
Kerstboom aan het plafond hangen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
22-10-2019 08:39
Kerstboom aan het plafond hangen.
Wel oppassen met de uitstekende piek en kinderoogjes dan!
Alle reacties Link kopieren
Maartje2016 schreef:
22-10-2019 08:43
Wel oppassen met de uitstekende piek en kinderoogjes dan!
Niet met de piek naar beneden.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Marnamai schreef:
21-10-2019 16:28
Kerstboom in een zwembad zetten met 5 à 10 cm water.

Voor ze bij de boom is, heeft ze natte voeten.

En natuurlijk geen ijzeren ophangsels die ze in haar mond gaat steken als ze toch bij die boom raakt.

Naast dat het een heel onveilig idee is even iets praktisch;
Mijn kleine smalle🌲 is aan de onderkant toch nog 90 cm in doorsnede. Om dus een groot genoegen 'slotgracht' te creëren moet mijn badje zeker een meter water aan elke kant van de boom hebben. Badje moet dus 3m doorsnede hebben. Mijn huiskamer is 4m breed.

Hoe dan?
klavertje-vier2019 schreef:
21-10-2019 22:32
Wat knap dat jij zonder mij te kennen weet hoe mijn kinderen waren toen ze 1 jaar oud waren. Die ADHD'er heb je daarbij zeker over het hoofd gezien? Bijzonder dat je blijft beweren dat je kind opvoeden alleen succesvol kan zijn als het een makkelijk kind is. Dat vind ik dan weer kortzichtig.
Niet iedere ouder is er even goed in he? Ik faal bijvoorbeeld elke dag in mijn opvoeding. Zelfs bij het rustige en makkelijke kind, dus laat staan bij die pittige, felle peuter. Dus als je van jezelf weet dat je er weinig van bakt, is het nemen van maatregelen die het je allemaal iets eenvoudiger maken toch alleen maar mooi meegenomen.
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
22-10-2019 08:45
Niet met de piek naar beneden.
Ik dacht je voor dit effect ging:

https://images.app.goo.gl/rDLdEsQPzt64LydP8
NYC schreef:
22-10-2019 08:47
Niet iedere ouder is er even goed in he? Ik faal bijvoorbeeld elke dag in mijn opvoeding. Zelfs bij het rustige en makkelijke kind, dus laat staan bij die pittige, felle peuter. Dus als je van jezelf weet dat je er weinig van bakt, is het nemen van maatregelen die het je allemaal iets eenvoudiger maken toch alleen maar mooi meegenomen.

Uh? Iedereen bakt er iets van, met wisselend resultaat. Dat wel. Tenzij je je niet ineens inspant om je kind iets te leren, dan komt er inderdaad geen resultaat.
Alle reacties Link kopieren
Maartje2016 schreef:
22-10-2019 08:54
Ik dacht je voor dit effect ging:

https://images.app.goo.gl/rDLdEsQPzt64LydP8

Nee dat vind ik stom :mrgreen:
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Andersom schreef:
22-10-2019 10:36
Uh? Iedereen bakt er iets van, met wisselend resultaat. Dat wel. Tenzij je je niet ineens inspant om je kind iets te leren, dan komt er inderdaad geen resultaat.
Ik span mij zeker wel in, ik vind het alleen verrekte zwaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven