kerstboom

07-11-2011 09:39 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo

Het is er zeker nog een beetje vroeg voor maar ik kan al niet wachten.....kerst...

Ik heb er zo zin in lekker gezellig het huis een beetje versieren.

En nu er overal weer kerstspullen te koop zijn vind ik het erg handig om zo af en toe iets te kopen.

Vorig jaar hadden wij voor het eerst een echte kerstboom en onze kat vond dat heel erg interresant zo erg zelfs dat ze er tot twee keer aan toe is in geklommen en daar bij zijn er veel ballen gesneuveld. Daar baalde ik toen enorm van maar nu mag ik mooie nieuwe ballen kopen.

Ik ben er alleen nog niet uit wat voor kleur .Dus ik ben benieuwd hoe versieren jullie je kerstboom?

Speciale kleur of maken jullie of jullie kinderen zelf versiersels versier je ook nog andere dingen in huis ?

Ik ben erg benieuwd en hoop op deze manier leuke ideetjes op te doen
Kerst?! Nu al?!

Daar ga ik pas over nadenken een week voor het zover is. Dat is voor mij vroeg genoeg.
Even serieus: het is hip om zelfgenbreide Noorse ballen in je boom te hebben. Aan de slag dus!
Bij mij gebreide ballen gebaseerd op Arne & Carlos (alleen heb ik ze bij de xenos gekocht omdat ik niet kan breien), gecombineerd met rood en wat kinderfrutsels.

Onderin onbreekbare ballen ivm de kats eerste kerstboom Ik vrees het ergste, had er nog niet over nagedacht eigenlijk..

Ik wil eigenlijk ook nog zo'n lichtjesrendier voor in de tuin, maar geloof niet dat ik dat er doorheen krijg
Ik heb alleen maar onbreekbare ballen ivm hond en katten, voornamelijk de hond zwiept er nogal eens wat ballen uit met zijn staart.

Ik zet hem wel altijd in het weekend, zaterdags laat ik hem kaal staan zodat de katten kunnen wennen én leren dat ze er vanaf moeten blijven.
Verleden jaar had ik m'n kerstboom(pje) in het wit.

Er is niks gesneuveld dus dit jaar weer wit.

Ik heb echt leuke kerstspullen bij de action vandaan gehaald toen. Houten rendiertjes,soort sneeuwballetjes die in je boom blijven plakken, witte schuimkransjes aan een lintje. En kleine led verlichting. Misschien een idee ivm met je kat om 1 of 2 kleine boompjes neer te zetten. Daar zal die niet zo gauw in gaan klimmen.

Fijne kerst
Ik ga dit jaar voor sneeuwpopjes en van die schuimen sneeuwvlokken. Heb vorig jaar via deal extreme al wat gekocht, maar niet genoeg voor de hele boom. Nu ben ik er hopelijk op tijd bij en heb ik een gezellige boom met allemaal verschillende popjes. Moet alleen wel ff goed in de gaten houden, want er staat nu veel op sold out, hopelijk komt dat volgende week weer want zit ook met de levertijd van ongeveer 3 weken :D
ik vind kerstbomen niet mooi en als het aan mij lag, kwam die er dus niet in.

Maar ja, voor de kinderen offer ik me wel op.

We hebben een kunstboom (want ik heb ook absoluut geen zin in naalden in huis) en die hang ik vol met een allegaartje aan ballen.

Ooit hadden we van alles bijpassends, maar er sneuvelt door de jaren heen natuurlijk het een en ander.
Helemaal hip zijn nu spulletjes met sloophout. Doet erg gezellig en knus aan, en je kan er vanalles bij verzinnen zoals kaarsenhouders, guirlandes om je huis helemaal in kerstsfeer te brengen.

Kijken en ideetjes doe ik altijd in de grote tuincentra maar kopen doe ik bij xenos of blokker. Veel goedkoper
Ja en?
Ik hou ook heel erg van de kerst, en kan niet wachten totdat ik de boom kan opzetten. Maar eerst sinterklaas! Zodra de goedheiligman uit het land is komt hier de kerstboom te staan.

Mijn kerstboom is meestal traditioneel, Rood met noorse invloeden.

De noorse/zweedse invloeden kun je ook krijgen bij de Ikea.

Volgens mij kun je ook glazen/niet breekbare ballen krijgen.

Die zien er toch anders uit als de gewone plastice ballen.
Hier bestaat de kerstboom uit allerlei kleuren. Ik houd niet van een boom in 1 kleur .

En onderin onbreekbare dingen, omdat ook hier de katten het leuk vinden om de onderste ballen uit de boom te meppen.
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
Wij nemen altijd de eerste zaterdag na Sinterklaas een boom. Onze boom wordt ieder jaar bonter en bonter. Toe ik zwanger was van mijn eerste zoon, heb ik een versiersel gekocht, die traditie probeer ik vast te houden, dus ieder jaar mogen mijn kinderen iets uitzoeken. Op die manier hangen er al een paar heerlijk kitscherige dingen in de boom; glitterhertjes, engeltjes, enz.

We hebben een houtkachel in een schouw staan. De plank daarvan versier ik ieder jaar met zo'n lange groene slingertak en lampjes. Daartussen staat mijn verzameling sneeuwkogels. ieder jaar koop ik er weer een bij, ik heb er nu zo'n 9.

Heerlijk kerst, ik vind het echt de meest heerlijke tijd van het jaar!
oh ik vind kerst wel leuk, alleen kerstbomen vind ik stom.
Ik kan ook niet wachten.

Elk jaar wel weer een ander kleurtje in de boom. En als je dan de lintjes en slingertjes aanpast, lijkt het weer heel anders.

Dit jaar rood en wit (ook het papier voor de pakjes eronder...zie ikea inderdaad).

Verder nog wat kaarsjes enzo rond. Heerlijk.

In de voortuin (we hebben een grote) doen we niet zoveel. Langs het dak ijspegellampjes (ik sta elk jaar doodsangsten uit voor mijn man op de hoge ladder) en naast de voordeur twee windlichten met bijpassend spul erin.
Oh leuk kerst! Ik heb er ook al zin in hoor!!!

Ik heb een kunstboom, maar ik wil een nieuwe, zo'n slanke die nu "hip" zijn.

Aangezien we een pup hebben ga ik ook maar nieuwe, onbreekbare ballen kopen. Normaal heb ik blauw en goud in de boom, maar de laatste jaren laat ik steeds meer blauw weg.

Stiekem vind ik gekleurde lampjes ook helemaal geweldig!

Verder hang ik grote kerstballen aan mijn lamp en versier de schuifpui met nepsneeuw en grote stickers.

En een stalletje! Maar dat zal dit jaar ook niet echt handig zijn met mijn hondje.
Ik ben nogal fan van Sinterklaas, dus de boom komt er pas op 6 december, en ook meer om mijn zoon een beetje traditie bij te brengen, want voor mijn man en mij hoeft het niet zo.

Ik heb eigenlijk altijd hetzelfde in de boom; gekleurde ballen (onbreekbaar, hond en klein kind), knijpertjes met kerstman en sneeuwpop en allemaal gekleurde lampjes.

Verder nog wat andere versiersels op de rest van de kamer wat op te leuken.
Onze kat is schijtbenauwd voor die kerstboom, dus ik kan er naar hartelust ballen in hangen. De mijne zijn gewoon rood en zilver met een kerstengel en een kerststal onder de boom in de kleding van de drie wijzen (http://www.jimshore.com/s ... own-figurine/1162?cid=116).

Ach, ik ben helemaal van de kitch rond kerst. Maar rond kerst duurt bij mij toch echt tot een week ná sinterklaas!
Ik ga naar de markt en haal daar een paar meters lint in mooie kleuren. Dan ga ik strikken maken en die om de takken knopen. Dit ook inverband met slopende katten
Ik haal mijn nep-kerstboompje van 50cm weer uit de kast. Vind ik gezellig genoeg en meer past er ook niet in mijn kamer
6 december koop ik mijn boom!

Die mag dit jaar gelijk naar het nieuwe huis, een paar dagen later verhuizen we nl. En dan hem versieren zodra we verhuisd zijn, heb er helemaal zin in!
Hier komt ie het weekend na sinterklaas. En dit jaar weer besloten een kleine te nemen, dus ws word het er 1 van 2 meter zoals elk jaar haha!
Hier altijd een echte boom. De eerste dag maak ik hem nat met de plantenspuit; dan gaat het huis heerlijk naar dennegeur ruiken.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Ik heb donkerblauw met goud er in hangen! En ik zit er dit jaar eentje in de serre, en eentje in de woonkamer. Ik ben echt gek op kerstbomen! Zelf doe ik niets meer aan sinterklaas sinds ik niet meer in de buurt woon van mijn ouders (en mijn vader is ook al overleden intussen), maar het sinterklaasfeest hou ik toch nog in ere. Vandaar dat ik niet voor 5 december de boom zet, maar wel gelijk op 6 december~!
Ik wist niet dat ze bij ikea ook kerstspullen verkopen.

Bij ons komt de boom ook pas na 5 December maar ik heb er gewoon al zo zin in .Het was vandaag ook zoon donkeredag binnen.

Maar strikken lijken me idd ook wel wat morgen maar eens bij de Xenos kijken
Pas na 5 december komt er een echte boom, nou ja boompje.

Liever een mooie volle boom van één meter, dan zo'n grote die half kaal is.

Versieringen in goudkleur, deze zijn nog goed en ben er nog niet op uitgekeken en vind het zonde om elk jaar andere te kopen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven