Kerstkaarten, hoe heurt het eigenlijk?

20-12-2012 15:09 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu Kerstkaarten aan het sturen.

Ik had altijd een vuistregel, ik stuur de mensen die ik met Kerst zie geen kaart (omdat ik ze toch al zie).

Maar weet iemand of dat ook 'zo heurt?'

Groetjes, Saartje
Helemaal goed.
Ok, dank je.
Het heurt zoals jij dat helemaal zelf wil. Ik stuur dit jaar helemaal geen kerstkaarten. Maar zou ik dat wel doen, dan kregen mijn ouders er geen omdat ik kerst met hen vier.
het is wat het is
Geen idee wat heurt, ik stuur die mensen ook een kaart, en krijg van diezelfde mensen ook een kaart.
Ik stuur juist enkel nog mensen 'n kaart waar ik in 't dagelijks leven close mee ben. Verder doe ik niet meer aan kerstkaarten. Ik stuur dus ook geen kaarten terug als ik er krijg.
Ben zelf ook geen fan van Kerstkaarten. Maarja, dan heb je een lieve tante die een stuurt, en dan vind ik het niet netjes om er geen terug te sturen.

Hou het idd wel beperkt. Als een iemand mij niks stuurt, dan ga ik hem ook niks sturen. Deze tijd is al druk genoeg..
Ik stuur ook de mensen die ik met kerst zie een kaart, ik vind het raar om mijn ouders geen kerstkaart te sturen.
Vroeg me dat ook af vandaag. Wilde de vriendin van mijn broertje misschien iets sturen maar ik zie haar ook al met kerst.

Aan de andere kant... vroeger... mijn oom was jarig dus dan zag iedereen elkaar daar tweede kerstdag. Maar die stuurden elkaar gewoon allemaal een kaart.
Waarom 'n vriendin van je broer 'n kaart sturen? Dan zou je toch beter je broer 'n kaart sturen met ook haar naam erbij als ze dikke vaste verkering hebben.

Vind het juist onzin om alleen van die beleefdheidskaartjes te sturen waar je alleen je naam op zet.
Zijn daar dan ook al weer regels voor?

Ik stuur mensen een kaart waarvan ik weet dat ze het leuk vinden om een kaartje te krijgen. Maar eigenlijk nooit echt voor kerst. Ik vier kerst niet echt, ben ook niet gelovig enzo. Dus het wordt eigenlijk meer een nieuwjaarskaart.
quote:elninjoo schreef op 20 december 2012 @ 16:08:

Waarom 'n vriendin van je broer 'n kaart sturen? Dan zou je toch beter je broer 'n kaart sturen met ook haar naam erbij als ze dikke vaste verkering hebben.

Vind het juist onzin om alleen van die beleefdheidskaartjes te sturen waar je alleen je naam op zet.Misschien wonen TO en broer allebei nog thuis, dan is een kaart beetje overdreven
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:elninjoo schreef op 20 december 2012 @ 16:08:

Broer woont nog thuis, die ga ik geen aparte kaart sturen.

Zij woont elders. En ze behoort nu toch tot mijn sociale contacten, ze zit niet aan mijn broer vast, het is gewoon een lief mens.

Ik stuur juist niet automatisch 'stellen' . Als ik een vriendin heb met een nieuwe vriend die ik 1 x gezien heb ga ik die niet op de kaart zetten. Juist omdat wat ik schrijf voor haar bestemd is.
Net alsof 'aanhang' automatisch verschrikkelijke schepsels zijn. t Kunnen ook fijne mensen zijn die je gewoon ook een kaart wilt sturen.
Ik stuur alleen nog naar mensen die me na staan en die ik met kerst niet zie. Verder nog naar mensen met wie ik het afgelopen jaar iets 'bijzonders heb gehad'. Bijvoorbeeld de moeder van een meisje uit de dansgroep van mijn dochter. Wij hebben dit najaar weken lang samen aan kostuums gewerkt. Die krijgt dit jaar een kaartje, volgend jaar waarschijnlijk niet.
quote:Moonlight82 schreef op 20 december 2012 @ 16:18:

[...]

Broer woont nog thuis, die ga ik geen aparte kaart sturen.

Zij woont elders. En ze behoort nu toch tot mijn sociale contacten, ze zit niet aan mijn broer vast, het is gewoon een lief mens.

Ik stuur juist niet automatisch 'stellen' . Als ik een vriendin heb met een nieuwe vriend die ik 1 x gezien heb ga ik die niet op de kaart zetten. Juist omdat wat ik schrijf voor haar bestemd is.

Dat doe ik ook. Maar ik zou 'n vriend van haar nooit 'n aparte kaart sturen. Als ze eenmaal echt dikke mik zijn en bijv. samenwonen zou ik hem erbij op de kaart vermelden.

Vind het niet nodig om nieuwe mensen die meestal tijdelijk in 't leven van mijn naasten komen, apart kaarten te sturen.
Naar mensen aan wie je denkt (alleenstaanden) en die je niet ziet tijdens de feestdagen.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Ach ze is 16. Denk niet dat ze beledigd is met een 'losse' kaart voor zichzelf.

Stuur mijn andere vrijgezelle broers nooit een kaart dus t zou raar zijn om de jongste wel te doen omdat ie toevallig een vriendin heeft.
Ik nam de kaarten mee als ik mensen zag met kerst. Nu stuur ik alleen nog kaarten naar familie en wat vrienden. Zijn er nog geen 10. De rest krijgt een e-card.
Ik stuur al mijn vrienden en familie een kaart. Ook als ik ze zie met kerst. Ik zie bijna iedereen rond de kerstdagen of met oud&nieuw namelijk. Dit jaar zal ik op 40 kaarten, en dat vond ik zelf vrij veel.
Mogen decemberzegels van 2011 nog? Desnoods 2? Anders kan ik er zo 10 weggooien, best zonde.
Jij bepaalt zelf hoe het heurt.
quote:Truffelmaffia schreef op 21 december 2012 @ 14:27:

Mogen decemberzegels van 2011 nog? Desnoods 2? Anders kan ik er zo 10 weggooien, best zonde.De decemberpostzegels van 2011 kun je gewoon gebruiken.
quote:Yavanna schreef op 21 december 2012 @ 14:29:

Jij bepaalt zelf hoe het heurt.

Eens.

Ik schrijf ze niet meer, zalig om er niet meer aan mee te hoeven doen .
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven