Kerstkaarten

04-12-2019 06:27 68 berichten
....Wie stuurt ze nog? Echte, met postzegel?
Ik krijg er elk jaar minder. Mensen doen een appje of een mailtje en vooral van een paar oude ooms en tantes krijg ik nog een kaart.
Ik ben zelf ook gaan minderen maar doe er nog wel aan en iemand waar ik een kaartje van krijg, krijgt er altijd eentje terug.
Ik stop ook altijd een kaartje in de bus bij buren.
En jullie?
Alle reacties Link kopieren
Goed idee, dat kaartje bij de buren. Wij wonen hier nog maar sinds april en kennen nog niet iedereen. Dat ideetje ga ik even stelen. Verder geven wij kaartjes naar naaste familie of vrienden en wie een kaartje stuurt sturen wij terug.
Ik stuur al jaren geen kerstkaarten meer. Ik had een grote hekel aan deze soort van 'verplichting' die mensen elkaar oplegden. Ontvangen kerstkaarten heb ik ook nooit bewaard, die gaan gelijk de papierkliko in. Ik hou niet van rommel in huis.
Alle reacties Link kopieren
Ik maak ze zelf! 😊
Echt met de hand, stuk voor stuk en dan ongeveer 22 stuks
rozeke93 schreef:
04-12-2019 09:50
Goed idee, dat kaartje bij de buren. Wij wonen hier nog maar sinds april en kennen nog niet iedereen. Dat ideetje ga ik even stelen. Verder geven wij kaartjes naar naaste familie of vrienden en wie een kaartje stuurt sturen wij terug.

Meestal word dat wel gewaardeerd door buren. Levert vriendelijke gezichten op. :)
_pompoensoepje schreef:
04-12-2019 09:53
Ik maak ze zelf! 😊
Echt met de hand, stuk voor stuk en dan ongeveer 22 stuks

Leuk zeg!
_pompoensoepje schreef:
04-12-2019 09:53
Ik maak ze zelf! 😊
Echt met de hand, stuk voor stuk en dan ongeveer 22 stuks
Vind je het dan niet erg dat mensen je kaart weg gooien als je er zo veel moeite op gedaan hebt?
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
04-12-2019 09:58
Meestal word dat wel gewaardeerd door buren. Levert vriendelijke gezichten op. :)
Klopt, ik had er zelf nog niet bij stilgestaan. Doet de deur open naar meer contact met elkaar. Top idee
Ik stuur nog wel kerstkaarten en vind het ook leuk ze te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Blondie456 schreef:
04-12-2019 09:59
Vind je het dan niet erg dat mensen je kaart weg gooien als je er zo veel moeite op gedaan hebt?

Haha ja, ergens wel, maar daar probeer ik dan maar niet aan te denken, andersom bewaar ik ze zelf ook niet lang nadat de kerst voorbij is.
Vind het proces van het maken vooral erg leuk 😊
Alle reacties Link kopieren
_pompoensoepje schreef:
04-12-2019 09:53
Ik maak ze zelf! 😊
Echt met de hand, stuk voor stuk en dan ongeveer 22 stuks
Wat leuk!! Mijn moeder maakte ze vroeger ook altijd zelf. Wat een werk Altijd.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
Van mijn schoonmoeder krijg ik ook altijd een zelfgemaakt kaartje. Voel me soms wel lullig als die direct de papierbak in gaat maar ach, wat niet weet wat niet deert. Hoewel, als ze op de koffie komen rond die tijd staat er geen enkele kerstkaart. Nog nooit een opmerking over gehad :-D
Alle reacties Link kopieren
Heel af en toe als ik weet dat iemand het kan gebruiken/het moeilijk heeft. Van mijn generatie heb ik trouwens het idee dat bijna niemand dat doet (begin 30).
Ik stuur ze ook nog, vind ik gezellig. En zo houd ik het lijntje in stand met mensen die ik zelden spreek maar die ik niet helemaal uit het oog wil verliezen.
Alle reacties Link kopieren
Ik verstuur ze. Vind ik leuk en persoonlijk. Ik vind het ook altijd leuk om een kaart te ontvangen.

Ik woon hier sinds juli en wil de buren uit de straat ook een kerstkaart geven. Ik weet van een aantal alleen de naam niet.. is het raar om dan een enveloppe zonder naam door de brievenbus te doen?
Wie wat wil die moet wat.
Ik heb ze jarenlang niet gestuurd en dan krijg je ze ook niet natuurlijk, dat vond ik toch wel een beetje triest. Nu stuur ik sinds een jaar of 3 wel kerstkaarten, naar familie en goede vrienden en krijgen ongeveer evenveel terug. Leuke collega's krijgen er eentje in hun postvak en ik krijg ook kerstkaarten van leerlingen in mijn postvak, vind ik superleuk! Ik ga dit jaar de buren ook eentje geven, goed idee. Ik houd niet bij van wie ik terugkrijg en stop ook niet met versturen naar mensen van wie ik niks krijg, daar gaat het mij niet om. Ik verstuur kaarten om te laten weten dat ik aan mensen denk :heart:

Wanneer versturen jullie kerstkaarten? Ik begin vaak het eerste weekend na sinterklaas met ze schrijven en adresseren, en doe ze dan binnen een paar dagen op de bus i.v.m. de kerstdrukte bij de post. Dan zijn ze er meestal zo'n 2 weken voor kerst ongeveer (mijn moeder meldt altijd dat ze 'm heeft gehad, handig :loveit: ) Ben wel benieuwd hoe anderen dat doen! :biggrin:
RaveMeisje schreef:
04-12-2019 10:25
Ik verstuur ze. Vind ik leuk en persoonlijk. Ik vind het ook altijd leuk om een kaart te ontvangen.

Ik woon hier sinds juli en wil de buren uit de straat ook een kerstkaart geven. Ik weet van een aantal alleen de naam niet.. is het raar om dan een enveloppe zonder naam door de brievenbus te doen?
Onlangs ben ik bevallen en heb ik voor het eerst bij mijn galerijburen een kaart in de bus gedaan. Ik had er gewoon hun appartementnummer op gezet. Met de kerstkaarten ga ik op de envelop niks zetten en op de kaart staat altijd alleen onze namen, geen boodschap ofzo. Dat scheelt al! :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
Mijn oudste vindt het leuk om zelf kaartjes te maken. Deze gaan dan naar opa's/oma's en ooms/tantes. Van sommigen weet ik dat er over gepraat wordt als we geen kaart versturen. Zij houden ook een lijstje bij. Triest eigenlijk....
RaveMeisje schreef:
04-12-2019 10:25
Ik verstuur ze. Vind ik leuk en persoonlijk. Ik vind het ook altijd leuk om een kaart te ontvangen.

Ik woon hier sinds juli en wil de buren uit de straat ook een kerstkaart geven. Ik weet van een aantal alleen de naam niet.. is het raar om dan een enveloppe zonder naam door de brievenbus te doen?

Nee is niet raar. Misschien krijg je er eentje terug met afzender, dan weet je gelijk de naam :)
Alle reacties Link kopieren
RaveMeisje schreef:
04-12-2019 10:25
Ik verstuur ze. Vind ik leuk en persoonlijk. Ik vind het ook altijd leuk om een kaart te ontvangen.

Ik woon hier sinds juli en wil de buren uit de straat ook een kerstkaart geven. Ik weet van een aantal alleen de naam niet.. is het raar om dan een enveloppe zonder naam door de brievenbus te doen?
Dat heb ik ook gedaan toen ik hier net woonde.
Helemaal niet raar hoor.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt iedereen!

Ik zet in het kaartje iets als:

Groetjes ,

Ravemeisje, (nummer 10)
;
Als zij dan een kaartje terugsturen weet ik meteen de namen inderdaad. :)
Wie wat wil die moet wat.
Alle reacties Link kopieren
Bij ons verschilt het per jaar maar stuur er altijd wel een paar en sommige jaren wel naar iedereen. Ik probeer er altijd een persoonlijke boodschap op te zetten en als ik iemand al lang niet heb gesproken (of per mail) dan maak ik er een soort brief van. Ik maak er wel altijd nieuwjaarskaarten van want dat is in het land waar ik woon gebruikelijk. En ik koop ze altijd van een goed doel, meestal artsen zonder grenzen of Unicef.

Helaas krijg ik er zelf maar weinig dus de meeste mensen zullen er wel niet meer aan doen maar toch zal ik altijd blijven sturen want ik hou van echte handgeschreven post en schrijf ook nog geregeld brieven aan vrienden in het buitenland :D
Alle reacties Link kopieren
1e jaar mijn hele familie kaarten gestuurd, allemaal zelf getekend. Dat was echt een karwei en ik voelde me toen achteraf net een kind die haar prutsknutselwerkje als cadeautje gaf. 2e jaar (vorig jaar) alleen naar 1 vriendin gestuurd omdat ik er een kreeg van haar, weer zelf getekend omdat ik weet dat zij dat wel leuk vindt.

Ik weet nog niet wat ik doe dit jaar, ik vind kaartjes kopen en zonder boeiende tekst in de bus doen een beetje stom of zo en een leuke tekst maken kan ik niet, vandaar dus eerder mijn teken idee. Denk alleen naar de grootouders, ouders en vriendin(nen) een getekende kaart en de rest een gekochte.
Ik ga deze week de kaarten schrijven tussen de werkzaamheden door :P En ergens volgende week doe ik ze op de bus.
Alle reacties Link kopieren
Ieder jaar zeg ik: deze keer gekochte kerstkaarten hoor.
Maar dan rond oktober/november begint het weer te kriebelen en maak ik ze alsnog.
57 stuks dit jaar zoals het er nu naar uit ziet. Sommige mensen zie ik en geef ze dan gewoon af.
Krijg er ook wel aardig wat terug nog.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Doubletree20 schreef:
04-12-2019 09:37
Kerstkaarten die ik ontvang gaan direct de papierbak in. Gelukkig zijn dat er niet veel maar ik ga die prullaria niet allemaal neerzetten.

:-?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven