Kinderen aan de deur.

08-10-2013 18:19 85 berichten
Met enige regelmaat (zo'n een a twee keer per week) wordt hier aangebeld en staan er kinderen voor de deur die wat van je willen. De enige keer gaat het om het verkopen van tekeningen of andere knutselwerkjes, de andere keer een heitje voor een karweitje of om handtekeningen te verzamelen voor een eigen bedachte stichting. Ik begrijp dat dit allemaal bij het spelen hoort, maar het begint mij inmiddels wel te storen. Wij wonen in een kindrijke buurt waar veel buiten gespeeld wordt. Heel fijn en daar heb ik niets op tegen. Maar ik vind het wel vervelend dat ik, en ik zal vast niet de enige zijn, steeds wordt 'lastiggevallen' door dit spel.

Daarbij komt het dus ook voor dat als je niet mee wilt gaan in het spel er vervolgens aan je brievenbus wordt geklepperd, er kinderen door de tuin banjeren of hier achter het huis staan en bijvoorbeeld de buitenkraan opendraaien. Daar heb ik al helemaal geen zin in.

Mijn vraag is eigenlijk (en dan doel ik uiteraard op mijn eerste stuk): wat vinden andere ouders van dit soort 'spelletjes'. Mogen jullie kinderen dit doen of niet? En heeft ook iemand een idee om dit op te lossen?

Negeren heb ik al wel eens geprobeerd, maar toen waren het geen kinderen maar mijn schoonmoeder en stond zij ineens in de kamer. Gezien ik daar niet altijd tijd voor heb, probeer ik 'haar dus ook met regelmaat bij de deur te houden', zodat ze geen uur blijft hangen terwijl ik aan het werk ben.
quote:Spijk-er schreef op 09 oktober 2013 @ 09:11:

[...]

Hebben jullie nu wel of geen kinderen?

Dat was inderdaad niet geheel duidelijk. Sorry voor de verwarring. Vriend heeft twee kinderen, die komen eens per twee weken hier (en soms vaker, als het ze uitkomt). Dit zijn pubers.

Samen hebben wij geen kinderen.
Nadat ik gisteren/vannacht mijn laatste bericht heb getypt, heb ik even met vriend om de tafel gezeten en heb ik alles op tafel gegooid. We zijn voorlopig tot de volgende afspraken gekomen.

- Hij gaat een tuinhek fiksen.

- De is afgesloten, ook i.v.m. winter.

- Hij neemt contact op met schoonmoeder om nogmaals te zeggen hoe het werkt en dat ze niet zomaar kan binnendenderen als ik aan het werk ben. Sleutel inleveren viel helaas nog niet over te praten, want hij is bang dat ze zich dan aan de kant gezet voelt.

Exces: ik moet wel lachen om je verhalen. En in jouw geval kan ik me er veel bij voorstellen en zou ik er ook anders in staan. Hier is de buurt niet echt een hechte buurt en is er al helemaal geen samenhang. De kinderen komen niet alleen uit deze straat, maar ook uit omliggende straten. Dat van die mandarijnen is trouwens wel een goed idee, we hebben hier nog tien kilo fruit liggen i.v.m. mijn allergietesten.

Hopalla: mijn schoonmoeder is oerhollands. Vriends vader is Duits en hij is daar geboren. Mijn ouders hebben ook altijd sleutels van mij gehad, voor noodgevallen. Ze gebruikten die ook niet, behalve als ik er expliciet toestemming voor gaf. Ze mag van mij wel een sleutel hebben, maar niet te pas en te onpas gebruiken. Voor het zelfde geld staat ze ineens in de kamer terwijl we seks hebben ofzo. Dat wil je dus niet.

Charieej; kinderen zijn er dus al, dat is ook de reden waarom ze in het weekend komt. En vervolgens niet meer vertrekt.

Sweety: je krijgt geld toe.

Bwitched: Het gaat om een a twee keer per week kinderen met Spelactiviteiten. Dus niet de kinderpostzegels, sponsorloop, flessenactie etc. Dat komt er nog bij en daar heb ik ook geen probleem mee. Dat hoort erbij.

En ik praat niet over een of twee keer, de kraan opendraaien, maar dat gebeurde dus wekelijks. En zeker in de zomer staan hier met enige regelmaat kinderen in de tuin, zonder reden. De kraan opendraaien is opgehouden nadat vriend er een keer wat van heeft gezegd omdat hij toevallig thuis was. Daarna heb ik ze nog een keer gezien en gevraagd of ze even meegingen naar hun ouders. Daarbij vind ik het nog altijd normaal dat je van andermans spullen afblijft.

Absor: een date voor schoonmoeder. Graag, maar ze heeft het haar hele leven niet langer volgehouden met een man dan een maand of twee. Volgens mij is de enige man in haar leven mijn vriend. Maar ik blijf hoop houden, vrees alleen at het op haar leeftijd er niet meer van komt.
quote:DieFetteElke schreef op 09 oktober 2013 @ 13:58:

Ze mag van mij wel een sleutel hebben, maar niet te pas en te onpas gebruiken. Voor het zelfde geldt staat ze ineens in de kamer terwijl we seks hebben ofzo. Dat wil je dus niet. Of wel.. Misschien leert ze dan meteen af om zonder aankondiging binnen te komen
quote:Siepel schreef op 09 oktober 2013 @ 14:13:

[...]

Of wel.. Misschien leert ze dan meteen af om zonder aankondiging binnen te komen

Au, die taalfout.

Ik denk dat vriend en dan maar in hele foute pakjes gaan rondlopen de komende tijd..
Zijn het steeds dezelfde kinderen die dit leuke spelletje tot op het bot uitmelken? Dan kun je toch gewoon vriendelijk maar duidelijk zijn: niet steeds aanbellen voor onzinacties en al helemaal niet in de tuin rondlopen en het kraantje opendraaien. Kan je de watertoevoer naar dat kraantje niet in je huis regelen? Dan gewoon de toevoer dichtdraaien.

Zou een briefje aan de deur (op kinderhoogte) anders helpen?

En om je vraag te beantwoorden: nee ik zou het absoluut niet willen hebben dat mijn kinderen zo langs de deuren liepen te schooien. Zijn de ouders van 'jouw' schooiers op de hoogte, weet je uberhaupt waar die kinderen wonen?
O, ik zie nu dat ik een beetje mosterd ben. Sorry!
quote:zoembaya schreef op 09 oktober 2013 @ 14:30:

Zijn het steeds dezelfde kinderen die dit leuke spelletje tot op het bot uitmelken? Dan kun je toch gewoon vriendelijk maar duidelijk zijn: niet steeds aanbellen voor onzinacties en al helemaal niet in de tuin rondlopen en het kraantje opendraaien. Kan je de watertoevoer naar dat kraantje niet in je huis regelen? Dan gewoon de toevoer dichtdraaien.

Zou een briefje aan de deur (op kinderhoogte) anders helpen?

En om je vraag te beantwoorden: nee ik zou het absoluut niet willen hebben dat mijn kinderen zo langs de deuren liepen te schooien. Zijn de ouders van 'jouw' schooiers op de hoogte, weet je uberhaupt waar die kinderen wonen?

Deels zijn het steeds dezelfde kinderen, deels wisselt het. Volgens mij zijn het dan ook vriendjes/vriendinnetjes die meegaan. En ik heb echt geen idee waar ze vandaan komen, ik woon hier nog niet zo heel lang dus dat is ook een reden. Het is vriends huis en ik verblijf hier al wel langer dus het speelt ook langer dan dat ik hier woon. Watertoevoer, ik heb geen idee, dat zal ik vriend moeten vragen. Het kraanprobleem is inmiddels ook 'opgelost' en gebeurt niet meer, maar heb geen zin dat het straks weer gebeurt.

Briefje, geen idee of ze kunnen lezen, maar valt te proberen.

En ik ben blij dat ik niet de enige ben die het niet echt vind kunnen. Wat overigens ook al meer mensen hier hebben aangegeven. Het was voor mij vanzelfsprekend dat je dat soort dingen niet doet, en dat het bij hoge uitzondering een keer gebeurde. Dan wil ik met alle plezier ze vriendelijk afwimpelen. Maar het verbaast mij dus hoe vaak het gebeurt.
We hebben wel een buurjongetje dat af en toe op straat zit achter een kampeertafeltje met oud speelgoed of zelfgemaakte tekeningen. Dat vind ik dan wel weer ok.
Alle reacties Link kopieren
quote:iones schreef op 09 oktober 2013 @ 11:38:

Zou ook niets voor mij zijn.

Als kinderen langs komen voor de clubactie of kinderpostzegels, dan koop ik wat van ze, dat wel. Maar verder wil ik niet dat ze voor allerlei wissewasjes aan de deur komen. Ik zit daar ook niet op te wachten. Ik vind ook niet dat ouders dat allemaal zouden moeten toestaan.

Ik snap dat ze de ondernemingszin van hun kinderen zeker niet willen ontmoedigen, maar laat ze dat dan op een manier doen waar ze andere mensen niet ongewenst storen.Ik vind het gebedel ook drie keer niks. Niet van andere kinderen en ook niet van mijn eigen dochter. Begrjip eerlijk gezegd niet waarom andere ouders hun kinderen wel over straat laten zwerven om vervolgens aan andermans bel te gaan hangen. En als er niet wordt meegewerkt door de buurman of buurvrouw dan ook nog kattenkwaad uithalen
Alle reacties Link kopieren
quote:Exces schreef op 09 oktober 2013 @ 12:11:

[...]

Dan is mijn antwoord; als je ze geld geeft komen ze veel vaker. Als je heel vriendelijk zegt; wow, jij hebt een prachtige tekening gemaakt, daarvoor heb je een mandarijntje verdiend. Drie tegen één dat ze nooit meer terug komen.

Ik denk dat dat inderdaad werkt! Lijkt mij een heel goede tip.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven