Kinderen aan de deur.

08-10-2013 18:19 85 berichten
Met enige regelmaat (zo'n een a twee keer per week) wordt hier aangebeld en staan er kinderen voor de deur die wat van je willen. De enige keer gaat het om het verkopen van tekeningen of andere knutselwerkjes, de andere keer een heitje voor een karweitje of om handtekeningen te verzamelen voor een eigen bedachte stichting. Ik begrijp dat dit allemaal bij het spelen hoort, maar het begint mij inmiddels wel te storen. Wij wonen in een kindrijke buurt waar veel buiten gespeeld wordt. Heel fijn en daar heb ik niets op tegen. Maar ik vind het wel vervelend dat ik, en ik zal vast niet de enige zijn, steeds wordt 'lastiggevallen' door dit spel.

Daarbij komt het dus ook voor dat als je niet mee wilt gaan in het spel er vervolgens aan je brievenbus wordt geklepperd, er kinderen door de tuin banjeren of hier achter het huis staan en bijvoorbeeld de buitenkraan opendraaien. Daar heb ik al helemaal geen zin in.

Mijn vraag is eigenlijk (en dan doel ik uiteraard op mijn eerste stuk): wat vinden andere ouders van dit soort 'spelletjes'. Mogen jullie kinderen dit doen of niet? En heeft ook iemand een idee om dit op te lossen?

Negeren heb ik al wel eens geprobeerd, maar toen waren het geen kinderen maar mijn schoonmoeder en stond zij ineens in de kamer. Gezien ik daar niet altijd tijd voor heb, probeer ik 'haar dus ook met regelmaat bij de deur te houden', zodat ze geen uur blijft hangen terwijl ik aan het werk ben.
Alle reacties Link kopieren
Verhuizen.

Ik zou niet in een aso buurt willen blijven wonen waar kinderen het normaal vinden om je buitenkraan open te draaien en zo maar je tuin in te banjeren als je geen tekening wil kopen of een karweitje wil laten doen.

Ja is drastisch ik weet het maar die buurkinderen krijg je toch niet opgevoed.

Ik heb gelukkig beleefde buurtkinderen maar vindt het eigenlijk best vervelend dat ze steeds langs de deuren worden gestuurd voor de grote clubactie, plantjes van de .... vereniging en een sponsorloop vanuit de school.

Gelukkig hoefde ik vroeger alleen voor kinderpostzegels langs de deuren dat vond ik al erg genoeg.
Geen tips maa rwel herkenning, vooral gedeelte schoonmoeder :( stond vanochtend weer aan de deurbel te hengsten terwijl ik expres te rolluik had dichtgehouden!
Kun je aan de binnenkant van de deur niet je sleutel laten zitten in het slot, zodat zij er van de buitenkant er niet meer met haar sleutel in kan? Of werkt dat niet bij jouw deur? Anders zsm een haakje kopen. Een paar keer per week lijkt mij echt vervelend!
Je zegt dat er niet valt te praten over de sleutel inleveren. Wil je vriend dat ze de sleutel houdt? Heeft hij ook tegen haar gezegd dat ze eerst de telefoon moet pakken om te kijken of het past?

Ik krijg zo'n naar gevoel dat zijn moeders gevoelens belangrijker zijn dan die van de vrouw met wie hij samenwoont. En dat los je niet op door ergens een bureau te huren.
Ik zou je schoonmoeder de deur open laten maken. Als ze er toch is, kan zij misschien de kinderen aanspreken etc

Ik vind het trouwens niet normaal dat de kinderen steeds aanbellen en ook nog aan de kraan zitten. Misschien kun je eens met hun ouders hierover praten. Mijn kinderen mogen in ieder geval niet steeds de halve buurt rond en steeds eens aanbellen.
Zorg voor een kantoor op een kamer mét een slot erop Dan kun je je daar verschansen als schoonmoeder binnenkomt
neem zelf kinderen
Zo ik ben er weer. (En nee ik was niet gevlucht voor schoonmoeder of buurkinderen, maar had een vergadering).

Wat betreft de buurtkinderen, soms geen idee waar ze vandaan komen. In ieder geval niet allemaal bij mij uit de straat. Ik woon hier zelf nog niet zo lang en hier heeft men niet zo veel contact met de buren dus echt weten wie waar bij hoort lukt nog niet.

Tristan: ik verkas meestal naar de slaapkamer als mijn schoonmoeder komt. Met de laptop onder het mom, ik moet nog werken. Maar dat kan alleen als vriend er ook is, anders vrees ik dat ze gerust achter me aanloopt. En ik wil haar pertinent NIET in de slaapkamer.

Wickivi: dan moet schoonmoeder hier nog vaker aanwezig zijn;) Ik vraag me ook oprecht af ,of de ouders het goed vinden. Maar goed, weet dus niet wie waar bij hoort.

Bammetjebam: dat is ook het hele probleem in onze relatie. Vriend is enige zoon, schoonmoeder heeft geen man dus het is 'haar alles' zoals ze het zelf zegt: 'Zij horen bij elkaar' is haar idee. En dat draagt ze in alles door. En er valt dus niet over te praten. Afgelopen weekend hier weer ruzie over gehad omdat ook de kinderen in dit geval niet op de eerste plaats komen. Hij zegt het wel, maar doet het niet. En dat vind ik heel kwalijk, misschien nog wel kwalijker dan dat het over mijzelf gaat.

Sugar; verhuizen ligt inderdaad in de planning, maar wel op de langere termijn.

Uhh verder uit mijn hoofd: kraan wordt aan gewerkt. Op dit moment wordt hij sowieso afgesloten i.v.m. de winter.

En er werd nog gesproken over het huren van een kantoorruimte. Binnen een maand ga ik gelukkig op locatie werken en valt de last voor een deel weg. Neemt het niet weg, dat ik nog steeds 's avonds met een schoonmoeder opgescheept is, die gewoon niet weg gaat. (ook niet als we gaan eten, allemaal ons eigen ding gaan doen etc. ze blijft gewoon stug zitten.) Wil iemand mijn schoonmoeder kopen?
Oh en tot slot: ik wil op dit moment absoluut geen kinderen.
Geef ze een lolly en zeg dat ze voortaan alleen op maandag mogen bellen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
@die fette elke,

Goede vriendin van mij had zo'n schoonmoeder. HAD. Want er kwam een hulpbehoedtige maar hele leuke weduwe langs die zorg en aandacht nodig had en hele leuke aandacht terug gaf.

Toen zag ze schoonmoeder nog maar hoogstens één keer per twee weken.

Ik opper een datingsiteprofiel voor schoonmoeder aanmaken?

Of even in het bejaardenhuis struinen?

Mensje blijkbaar eenzaam. Heeft afleiding nodig en zoekt ze nu bij jullie.
dat is inderdaad erg vervelend en ook niet normaal.

persoonlijk zou ik dit ook niet prettig vinden hoor, en al zeker niet als ze kattekwaad uithalen op het moment dat je niet mee doet met hun spel. Ken je de ouders toevallig van deze kinderen? Anders zou ik die eens aanspreken. Of de kinderen vertellen dat je hier niet meer van gediend bent, maar risico loop je dan dat het toch weer erger word, dus zou het eerst bij de ouders proberen.

Succes!!
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Gaat dit nou over één of twee keer per week die kinderen (persoonlijk vind ik dat nogal meevallen eerlijk gezegd) of over die schoonmoeder?

Een of twee keer per week kinderen aan de deur lijkt me niet raar en best acceptabel. Gewoon vriendelijk "nee" zeggen, zoals de meeste mensen doen.

Schoonmoeder is een ander verhaal. Die komt vaker en blijft langer en is hardnekkiger. Ik vrees dat die zonder dwang geen stapje terug gaat doen.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
quote:wished- schreef op 09 oktober 2013 @ 08:23:

dat is inderdaad erg vervelend en ook niet normaal.

persoonlijk zou ik dit ook niet prettig vinden hoor, en al zeker niet als ze kattekwaad uithalen op het moment dat je niet mee doet met hun spel. Ken je de ouders toevallig van deze kinderen? Anders zou ik die eens aanspreken. Of de kinderen vertellen dat je hier niet meer van gediend bent, maar risico loop je dan dat het toch weer erger word, dus zou het eerst bij de ouders proberen.

Succes!!Serieus? Voor een of twee keer per week aanbellen? Hoe vaak is die kraan precies opengedraaid in totaal? Een of twee keer? Gewoon die kraan weer dicht draaien en het laten rusten. Zet een hek om je achtertuin, houd je meteen je schoonmoeder buiten de deur.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Hier gebeurde dat ook vaak en Dochter deed dat ook. Maar wij gaven nooit geld (andere moeders ook niet).

Zorg dat je wat lollies ofzo in huis hebt. Of (verpakte) koekjes, kleine zakjes chips of voor mijn part mandarijntjes, in elk geval iets dat je kunt en wilt betalen. Ik liet voor een tekening of knutselwerkje uit de schaal kiezen die hier vanwege Dochter al stond. Als je geld geeft komen ze veel vaker.

Bij heitje voor karweitje kun je een rotklusje bedenken. Ik deed dat ooit met een vriendinnetje. Ging heel lekker totdat we bij een buurman aan kwamen die daar niet zo´n fan van was. Dus die zei; is goed, jullie krijgen allebei een gulden als jullie het onkruid in de achtertuin wieden. Dus wij enthousiast... Komen we in de tuin, 30 m² onkruid... We hebben daarna nóóit weer een heitje voor karweitje gespeeld . Als je ietsje aardiger wilt zijn, dan geef je ze één of twee lege flessen die ze dan naar de winkel kunnen brengen. Als ze met twee kinderen 1 fles moeten wegbrengen voor 25 cent, is de lol er gauw vanaf.

Wel heel aardig blijven meespelen he. Anders werkt het niet.
quote:DieFetteElke schreef op 09 oktober 2013 @ 00:32:

Bammetjebam: dat is ook het hele probleem in onze relatie. Vriend is enige zoon, schoonmoeder heeft geen man dus het is 'haar alles' zoals ze het zelf zegt: 'Zij horen bij elkaar' is haar idee. En dat draagt ze in alles door. En er valt dus niet over te praten. Afgelopen weekend hier weer ruzie over gehad omdat ook de kinderen in dit geval niet op de eerste plaats komen. Hij zegt het wel, maar doet het niet. En dat vind ik heel kwalijk, misschien nog wel kwalijker dan dat het over mijzelf gaat.

Hebben jullie nu wel of geen kinderen?
Zeg maar Spijker.
Ik zou dit met de buurt bespreken en misschien kemmem mensen doe kinderen en dan samen hun ouders aanspreke . Waarschijnlijk weet doe niet eens dat hin kinderen dat doen. En denk ook niet dat ze hey goed vinden dat ze het zo vaak doen flauwe geintjes uithalen.

En al je niet wil dat je schoonmoeder binnen komt de sleutel aan de binnenkant van ee deur doen da kan je vanbuiten de deur niet open doen.
lang leve dyslexie .... ja dat heb ik
quote:Exces schreef op 09 oktober 2013 @ 09:11:

Hier gebeurde dat ook vaak en Dochter deed dat ook. Maar wij gaven nooit geld (andere moeders ook niet).

Zorg dat je wat lollies ofzo in huis hebt. Of (verpakte) koekjes, kleine zakjes chips of voor mijn part mandarijntjes, in elk geval iets dat je kunt en wilt betalen. Ik liet voor een tekening of knutselwerkje uit de schaal kiezen die hier vanwege Dochter al stond. Als je geld geeft komen ze veel vaker.

Als je ietsje aardiger wilt zijn, dan geef je ze één of twee lege flessen die ze dan naar de winkel kunnen brengen. Als ze met twee kinderen 1 fles moeten wegbrengen voor 25 cent, is de lol er gauw vanaf.

Wel heel aardig blijven meespelen he. Anders werkt het niet.

Waarom sta jij je dochter toe om langs de deuren te bedelen voor chips en mandarijntjes? Jij kan het schattig vinden dat dochter knutselwerkjes aan anderen laat zien maar ik vind het storend.

Ik heb helemaal geen zin om chips mandarijntjes of wat dan ook voor de buurkinderen te kopen. Het gaat mij dan niet om het geld. Dat geld van dat ene mandarijntje kan ik heus wel missen maar ik wil dat gebedel gewoon niet. Mijn lege flessen wil ik ook gewoon zelf inleveren en zelf het statiegeld voor ontvangen.

Ik ben toch wel blij dat mijn buurkinderen niet worden opgevoed met gebedel.
quote:DieFetteElke schreef op 09 oktober 2013 @ 00:32:

Wil iemand mijn schoonmoeder kopen?IK!! Ik wil zo graag een schoonmoeder! Vooral een die vaak langskomt. Dan kan ze mij lekker helpen met de kinderen, en t huishouden.. Gezellig!! Zie t al helemaal voor me.. Mijn schoonmoeder is overleden voordat ik haar kon leren kennen, maar ik had het zo graag gewild! Dussss... Hoeveel wil je hebben voor dr? Ik betaal je het dubbele van de vraagprijs; maar dan moet je wel even contractueel vastleggen dat je er niet op terug komt
enne over kinderen nemen...

Dan komt je schoonmoeder alleen maar vaker!!

En als die van mij binnenkomt zegt ze dat ook heel aardig: "ik kom echt niet voor jullie hoor! Alleen voor mijn kleinkind!!!!!"

Ben blij dat we waarschijnlijk binnen 1-3 jaar naar de andere kant van het land verhuizen
Elke is jouw schoonmoeder niet Duits? Die zien familie banden toch was anders dan Nederlanders volgens mij.

Mijn vriend heeft zonder overleg onze sleutes aan zijn moeder gegeven, want dat was handig als we onze sluetels een keer vergeten. gelukkig hingen ze daar in de keuken en heb ik ze gewoon teruggepaakt voor een vriendin die op bezoek kwam. (en nooit meer terug gebracht). Maar mijn schoonmoeder komt gelukkig niet onverwacht langs. Die zit op haar vastgereost op haar berg en wij gaan altijd bij haar op bezoek, wel zo fijn.
quote:sugarmiss schreef op 09 oktober 2013 @ 09:40:

[...]

Waarom sta jij je dochter toe om langs de deuren te bedelen voor chips en mandarijntjes? Jij kan het schattig vinden dat dochter knutselwerkjes aan anderen laat zien maar ik vind het storend.

Ik heb helemaal geen zin om chips mandarijntjes of wat dan ook voor de buurkinderen te kopen. Het gaat mij dan niet om het geld. Dat geld van dat ene mandarijntje kan ik heus wel missen maar ik wil dat gebedel gewoon niet. Mijn lege flessen wil ik ook gewoon zelf inleveren en zelf het statiegeld voor ontvangen.

Helemaal mee eens. Belachelijk dat je kinderen aanmoedigt om te bedelen. Ik zou mijn kinderen dat geschooi verbieden, vind het echt niet normaal dat ze andere mensen lastig vallen voor een lolly of een dubbeltje.

TO, sorry, ik heb verder ook geen tips, ik snap je helemaal en zou er ook gestoord van worden.
Zou ook niets voor mij zijn.

Als kinderen langs komen voor de clubactie of kinderpostzegels, dan koop ik wat van ze, dat wel. Maar verder wil ik niet dat ze voor allerlei wissewasjes aan de deur komen. Ik zit daar ook niet op te wachten. Ik vind ook niet dat ouders dat allemaal zouden moeten toestaan.

Ik snap dat ze de ondernemingszin van hun kinderen zeker niet willen ontmoedigen, maar laat ze dat dan op een manier doen waar ze andere mensen niet ongewenst storen.
quote:sugarmiss schreef op 09 oktober 2013 @ 09:40:

[...]

Ik snap wel wat je bedoelt maar het had hier gewoon te maken met de buurtgroep. In die tijd woonden er kinderen in elk huis van onze straat en allemaal van dezelfde leeftijd. Een baby-boom noemen ze dat . En dan gingen ze met z´n allen overal wat halen om vervolgens ergens middenin het maisveld te picknicken. Dus dan zaten hier 3 kinderen aan tafel tekeningen te maken die ze ´verkochten´ bij de buren en bij de buren zaten er een paar die dan hier weer stonden met een knutselwerkje, of een hele mooie steen. In totaal bestond de groep uit zo´n 15 kinderen. Ze aten ook daar waar ze toevallig waren. Dus het kon voorkomen dat Dochter hier 3 weken niet at en vervolgens mocht ik er 10 tegelijk van eten voorzien. Ach, bbq aan, tien worstjes bakken en wat brood op tafel, klaar.

We wisten er allemaal van en we deden ook allemaal mee en ik denk ook dat dát er net voor zorgde dat de groep zo leuk met elkaar omging. Maar ik moet er wel bij zeggen; één koppel (zonder kinderen) zei gewoon nee en dat was ook ok.

Maar TO vraagt hoe ze ervoor kan zorgen dat het minder wordt. En dat de kinderen vervelend worden als ze er niet in meegaat. Dan is mijn antwoord; als je ze geld geeft komen ze veel vaker. Als je heel vriendelijk zegt; wow, jij hebt een prachtige tekening gemaakt, daarvoor heb je een mandarijntje verdiend. Drie tegen één dat ze nooit meer terug komen. En als je het wel ok vindt (zoals wij toen), dan zorg je dat je iets in huis hebt voor de hele club.

Maar dat was dan wel het verschil; ze waren altijd met de hele club en we regelden het onder elkaar.

(Dochter wilde eens niet eten. Op die dag waren ze met z´n zessen onderweg en hadden dus ook zes ijsjes gegeten. Om je een idee te geven ).
Je hebt van die deurstickers die je naast de bel kan plakken waarop staat dat je geen interesse hebt in geloofsovertuigers/verkopers/goede doelen etc. Ik weet niet in hoeverre het kinderen tegenhoudt maar hier bellen er nu een stuk minder mensen aan nu we die sticker hebben. (vergelijkbaar met zo'n nee-sticker voor reclamedrukwerk, zijn ergens online te bestellen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven