kitten bijvoeren?
zondag 23 juni 2013 om 12:52
Hallo allemaal
Ik heb 3 kittens van nu 2 weken oud. 2 komen er perfect aan en eten goed
weeg ze elke week
Gister gewogen en zag dat 1 van de 3 dus maar 30 gram was aangekomen in de hele week. Dat is heel weinig
Gister zag ik haar vaak bij mamapoes drinken dus dacht vandaag nog maar even wegen. En 10 gram afgevallen vergeleken met gister.
Nou is het zondag en hier geen winkel open
Heb helaas geen bambix meer in huis. En ook geen kitten voeding omdat moederpoes en de kittens het alle maal goed deden.
Nu dus de vraag hoe of met wat kan ik haar voor vandaag even bijvoeden. Die 10 gram minder vind ik echt wel heel veel in 1 dag
Alvast bedankt
Ik heb 3 kittens van nu 2 weken oud. 2 komen er perfect aan en eten goed
weeg ze elke week
Gister gewogen en zag dat 1 van de 3 dus maar 30 gram was aangekomen in de hele week. Dat is heel weinig
Gister zag ik haar vaak bij mamapoes drinken dus dacht vandaag nog maar even wegen. En 10 gram afgevallen vergeleken met gister.
Nou is het zondag en hier geen winkel open
Heb helaas geen bambix meer in huis. En ook geen kitten voeding omdat moederpoes en de kittens het alle maal goed deden.
Nu dus de vraag hoe of met wat kan ik haar voor vandaag even bijvoeden. Die 10 gram minder vind ik echt wel heel veel in 1 dag
Alvast bedankt
zondag 23 juni 2013 om 12:56
zondag 23 juni 2013 om 13:03
Woon in een erg klein dorp zonder auto. Dierenarts die dienst heeft hier het dichtste bij zegt vanaf morgen eerst bijvoeden en in de gaten houden kitten woog al het minste en komt vanaf het begin al minder aan dan de andere 2 maar toen wel genoeg. Hij zegt idd elke dag even gaan wegen en na een week als het dan nog niet genoeg aankomt wat hij wel denkt dan even langskomen met de kitten.
Hij denkt eerder dat ik gister niet helemaal goed opgeschreven heb of gekeken heb en hij dus nu niet aangekomen is in plaatst echt afgevallen.
Hij zegt dus dat ik morgen bij moet gaan voeden.
Maar ik dacht nu dus als er wel iemand een tip heeft hoe ik haar nu vast bij kan gaan voeden scheelt het weer een dag
Hij denkt eerder dat ik gister niet helemaal goed opgeschreven heb of gekeken heb en hij dus nu niet aangekomen is in plaatst echt afgevallen.
Hij zegt dus dat ik morgen bij moet gaan voeden.
Maar ik dacht nu dus als er wel iemand een tip heeft hoe ik haar nu vast bij kan gaan voeden scheelt het weer een dag
zondag 23 juni 2013 om 13:06
Crosspost.
Vanaf morgen bijvoeren? Raar advies.
Ik zou nog ff bellen met een andere DA voor een second opinion.
Zo'n dierenarts heeft dat bijvoerspul toch gewoon liggen?!!
Vanaf morgen bijvoeren? Raar advies.
Ik zou nog ff bellen met een andere DA voor een second opinion.
Zo'n dierenarts heeft dat bijvoerspul toch gewoon liggen?!!
'Wie de werkelijkheid durft aan te kijken en het daarbij weet uit te houden, kan het overkomen dat er een andere kijk op de werkelijkheid komt.' Frans Vosman
zondag 23 juni 2013 om 13:15
Heb een andere kliniek gebeld die zegt even voor het drinken wegen en na het drinken. Als ze dan niet genoeg aankomt haar wisselen met de grootste baby. Aangezien niet elke tepel even veel produceert en ze wel vaak een eigen tepel kiezen en houden. Dan zou ze dan wel moeten groeien dat dus ook aan tal x wegen en anders vanaf morgen proberen bij te voeden als dat geen resultaat levert. Maar na 14 dagen willen ze als ze wel genoeg binnen krijgt vaak alleen nog bij moeder drinken en niet zomaar een flesje spuitje of iets. Word dan lastiger dus ze raad aan eerst beide tepels voor en na drinken wegen.
zondag 23 juni 2013 om 13:17
quote:NummerZoveel schreef op 23 juni 2013 @ 13:06:
Wat een rare dierenarts!
Als je het vel van de kitten vast pakt, wat omhoog haalt en weer los laat, schiet het dan direct terug? Net zo snel als bij de andere kittens?oogt gezond en goed. Mooie vacht ook beweegt goed. Blert ook niet veel als mama weg gaat ook niet alleen als mama te lang weg blijft en ze eten wil maar dan gillen ze meestal allemaal al wel.
Wat een rare dierenarts!
Als je het vel van de kitten vast pakt, wat omhoog haalt en weer los laat, schiet het dan direct terug? Net zo snel als bij de andere kittens?oogt gezond en goed. Mooie vacht ook beweegt goed. Blert ook niet veel als mama weg gaat ook niet alleen als mama te lang weg blijft en ze eten wil maar dan gillen ze meestal allemaal al wel.