Kledingmaten N, L en K

19-09-2012 16:08 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals de titel al aangeeft wil ik graag wat meer weten over deze kledingmaten. Ik zie het vooral op de Bonprixsite voorkomen als ik kijk bij 'jeans'. Ik heb al gegoogled, maar ik kom er maar niet uit.

Is er hier iemand die mij kan uitleggen wat deze maten nu precies inhouden?

Alvast bedankt
Laat het los, heb vertrouwen, het komt goed.....
Normaal, lang en kort?
668, the neighbour of the Beast
Normaal, kort, lang. Voor lengte van broeken dus
Och jee, is het zo simpel? *bloos*

Dank jullie wel!
Inderdaad normaal, lang en kort. Hebben veel winkels hoor!

Ik vind dit het moment voor een facepalm

maar ja, het is zo simpel
Ach ja, als je alles weet is het ook zo saai he
quote:nellaaa schreef op 19 september 2012 @ 16:11:

Inderdaad normaal, lang en kort. Hebben veel winkels hoor!Ik kom nooit in kledingwinkels want ik heb een rotmaat. Ik bestel altijd online en dan kom ik die maten wel eens tegen. Ik vraag me al jaren af wat ze betekenen... wist ik veel dat het zo simpel was. Tja, het zal de leeftijd wel zijn
Wat is een rotmaat dan?
Geen maatje N in elk geval;-)
Mijn rotmaat is dus niet lang, niet normaal en niet kort. Ik heb dunne benen en armen, maar een dikke buik door insulinegebruik. Mijn buikomvang is maat 58 maar voor een broek pas ik in een jeansmaat 38 qua benen. Qua bovenwijdte pas ik in een maat 50/52, maar ja, die buik hè?

Een broek kopen is heel erg lastig omdat de vrouwelijke modellen vaak 'zadeltassen' hebben terwijl ik een broek modelletje 'bierbuik' moet hebben. Ik heb ook geen lange benen, maar een te lange broek kan ik zelf wel innemen omdat ik wel handig ben met de naaimachine.

Je kunt mijn model wel vergelijken met een hoogzwangere vrouw
quote:setter schreef op 19 september 2012 @ 18:28:

Mijn rotmaat is dus niet lang, niet normaal en niet kort. Ik heb dunne benen en armen, maar een dikke buik door insulinegebruik. Mijn buikomvang is maat 58 maar voor een broek pas ik in een jeansmaat 38 qua benen. Qua bovenwijdte pas ik in een maat 50/52, maar ja, die buik hè?

Een broek kopen is heel erg lastig omdat de vrouwelijke modellen vaak 'zadeltassen' hebben terwijl ik een broek modelletje 'bierbuik' moet hebben. Ik heb ook geen lange benen, maar een te lange broek kan ik zelf wel innemen omdat ik wel handig ben met de naaimachine.

Je kunt mijn model wel vergelijken met een hoogzwangere vrouw Een skinny met een hoge taille en veel stretch?
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Zonder lullig over te willen komen: waarom koop je dan geen zwangerschapsbroeken? Bijv. een leuke skinny of bootcut en dan met zo'n elastische tailleband. Met een langer shirtje/tuniekje valt dat nieteens op. Het verschil tussen buikmaat en beenmaat is zo groot dat een 'normale' broek kopen volgens mij echt een crime is..
Je klinkt niet lullig hoor, helemaal niet. Ik heb inmiddels al zwangerschapsshirts en één zwangerschapsrok

Een zwangerschapsbroek zou ik natuurlijk best eens uit kunnen proberen, is waarschijnlijk niet eens zo'n gek idee

Een skinny.... hm, ik weet niet of dat me zou staan. Ik draag al een aantal jaren van die wijde broeken van een heel soepel stofje. Ik heb vorig jaar één broek gekocht bij Bonprix die inderdaad een model bootcut is, en die staat me geweldig. Hij is alleen héél dik dus ik kan hem alleen 's winters aan. Volgens mij was die broek een enorme toevalstreffer trouwens, ik ben hem niet nog een keer tegengekomen op die site. Misschien moet ik toch eens wat beter gaan zoeken!

Dames, bedankt voor alle tips en voor het meedenken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven