klein huisje inrichten
zaterdag 16 januari 2016 om 18:55
Ik kom er maar niet aan uit.
Woonkamer 16m2 staat een tv meubel laag op de grond. Links een inbouwkast met deur eruit. (Wil daar iets leuks mee doen maar wat?) Een Hoekslaapbank met opbergruimte voor dekens. Aquarium van 80cm breed op een kastje.
Slaapkamer 9m2 Wil een kleiner bed 160 is toch echt te groot. Staat 1 kledingkast
Keuken 9m2 wasmachine koelvriescombinatie kookplaat.
Douche en wc is te klein daar kan ik niks opbergen.
Ik vind het nog steeds niet huiselijk. Wil ook een tafeltje om aan te eten mooie decoratie maar in de winkel vind ik het leuk maar thuis geeft het geen warm gevoel.
vloer is t lichtgrijs zat er al in. muren combi van vanille en bruin.
Wie weet hoe ik het beste kan omgaan met de ruimte?
ik ben maar 158 dus moet ook niet te hoog gaan werken.
Woonkamer 16m2 staat een tv meubel laag op de grond. Links een inbouwkast met deur eruit. (Wil daar iets leuks mee doen maar wat?) Een Hoekslaapbank met opbergruimte voor dekens. Aquarium van 80cm breed op een kastje.
Slaapkamer 9m2 Wil een kleiner bed 160 is toch echt te groot. Staat 1 kledingkast
Keuken 9m2 wasmachine koelvriescombinatie kookplaat.
Douche en wc is te klein daar kan ik niks opbergen.
Ik vind het nog steeds niet huiselijk. Wil ook een tafeltje om aan te eten mooie decoratie maar in de winkel vind ik het leuk maar thuis geeft het geen warm gevoel.
vloer is t lichtgrijs zat er al in. muren combi van vanille en bruin.
Wie weet hoe ik het beste kan omgaan met de ruimte?
ik ben maar 158 dus moet ook niet te hoog gaan werken.
zaterdag 16 januari 2016 om 19:01
Ik zou persoonlijk beginnen met dat mega-grote (gezien je ruimte) aquarium weg te doen, maar goed, ik geef daar dan ook niks om. Die open kast kan je met portières wat aankleden, en die hoekbank zou ik ook weg doen, lijkt me nogal kolossaal in zo'n klein kamertje, liever een normale bank en desnoods een losse fauteuil erbij. Ben je ook veel flexibeler qua opstelling.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
zaterdag 16 januari 2016 om 19:03
Ik denk dat je een aantal te grote dingen hebt staan. Neem een kast ipv kastje met aquarium. Dan kun je bovenin dingen opbergen en heb je meer kastruimte.
De bank lijkt me ook vrij groot. Ik had als student een opklaptafeltje om aan te ontbijten/lunchen/dineren van de IKEA. Ik kijk even naar een plaatje.
De bank lijkt me ook vrij groot. Ik had als student een opklaptafeltje om aan te ontbijten/lunchen/dineren van de IKEA. Ik kijk even naar een plaatje.
zaterdag 16 januari 2016 om 19:11
Neem een ronde tafel die je eventueel uit kunt schuiven naar langwerpig. Inderdaad d
Het aquarium eruit en de hoekbank. Een leuke tweezits. Met eventueel een losse stoel. Twee kleine ronde tafeltjes ervoor/naast.
Evt. Tv ophangen met een plankje eronder.
Boven je bed wat planken en daar wat leuke spulletjes op. Lage curverbakken voor onder het bed. Misschien nog ergens een gezellig laag kastje met lades wat je ook als bijzettafel kunt gebruiken. Inbouwkast een leuk gordijntje voor of gekleurde dichte bakken.
Bij je wc of badkamer Nog een plankje of kastje onder de wasbak. Je hebt ook van die haken die je over je deur kunt hangen of een wasrekje over je deur.
Kies een mooi beeld uit wat planten/bloemen of mooie foto/schilderij/spiegel kleedt het vaak ook al wat meer aan. Spiegel oogt het groter.
Het aquarium eruit en de hoekbank. Een leuke tweezits. Met eventueel een losse stoel. Twee kleine ronde tafeltjes ervoor/naast.
Evt. Tv ophangen met een plankje eronder.
Boven je bed wat planken en daar wat leuke spulletjes op. Lage curverbakken voor onder het bed. Misschien nog ergens een gezellig laag kastje met lades wat je ook als bijzettafel kunt gebruiken. Inbouwkast een leuk gordijntje voor of gekleurde dichte bakken.
Bij je wc of badkamer Nog een plankje of kastje onder de wasbak. Je hebt ook van die haken die je over je deur kunt hangen of een wasrekje over je deur.
Kies een mooi beeld uit wat planten/bloemen of mooie foto/schilderij/spiegel kleedt het vaak ook al wat meer aan. Spiegel oogt het groter.
zaterdag 16 januari 2016 om 19:12
Nee nee die hoekbank gaat er never uit dat ligt zo heerlijk languit voor voor de tv. Dat neemt ook niet veel plek in beslag alleen net als kasten voor douche spullen en voorraad eten heb ik niet.
aquarium is 80 cm lijkt me niet groot heb er een van 1.20 gehad haha. Wil wel iets van huisdier anders ook zo alleen
aquarium is 80 cm lijkt me niet groot heb er een van 1.20 gehad haha. Wil wel iets van huisdier anders ook zo alleen
zaterdag 16 januari 2016 om 19:13
Ik vind dat een huis warmte wordt als het persoonlijk is.
Mijn huis schijnt warmte uit te stralen, terwijl ik daar niet echt mijn best voor heb gedaan. Dat is in de loop der jaren zo gegroeid, doordat er persoonlijke spulletjes bij kwamen. Die ene foto, die lamp waar ik na jaren nog steeds verliefd op ben en typisch "mij" schijnt te zijn, dat ene beeldje wat zoveel emotionele betekenis heeft.
Mijn huis zou in geen enkele catalogus komen, maar het is wel echt van mij
Mijn huis schijnt warmte uit te stralen, terwijl ik daar niet echt mijn best voor heb gedaan. Dat is in de loop der jaren zo gegroeid, doordat er persoonlijke spulletjes bij kwamen. Die ene foto, die lamp waar ik na jaren nog steeds verliefd op ben en typisch "mij" schijnt te zijn, dat ene beeldje wat zoveel emotionele betekenis heeft.
Mijn huis zou in geen enkele catalogus komen, maar het is wel echt van mij
zaterdag 16 januari 2016 om 19:16
Tv meubel ophangen zou kunnen even naar kijken alleen zit met ziggo horizon box en modem waar laat je zo iets.
Helaas kan er geen planken in douche worden gemaakt toilet eventueel douche is nog geen halve m2 dus dat is echt te klein.
ik heb eerder klein gewoond en toen had ik een gewone bank maar vond dat vreselijk deze bank echt dol op !
Helaas kan er geen planken in douche worden gemaakt toilet eventueel douche is nog geen halve m2 dus dat is echt te klein.
ik heb eerder klein gewoond en toen had ik een gewone bank maar vond dat vreselijk deze bank echt dol op !
zaterdag 16 januari 2016 om 19:16
Aquarium zou ik inderdaag wegdoen, dat neemt wel heel veel ruimte in. Je kan inderdaad zo'n klaptafeltje aan de muur vastmaken met 2 klapstoeltjes erbij. Die klapstoeltjes kan je als je ze niet gebruikt aan de muur hangen. Boven het tafeltje kan je nog een hangkast maken. Ikea heeft hier veel voorbeelden van. De tv kast hoger zetten zodat je eronder nog spullen op kan bergen en ook daarboven iets ophangen. Kijk bij tv-meubels bij Ikea. Daarna gewoon op Marktplaats zoeken.
Je wasrek aan de muur hangen in de slaapkamer. Je hebt van die opklapdingen en ook van de uittrekrekken. Als er geen was aan hangt nemen die geen ruimte in. Je kan ook 2 rekken boven elkaar aan de muur bevestigen.
Verhoog je bed en zet/maak er lades onder.
Heb je een salontafel? Je kan een kist maken als tafel waar je allemaal spullen in bewaard of maak er een lade tot op de grond van.
In je keuken kan je vaak in de plint lades maken of kopen op Marktplaats.
Je wasrek aan de muur hangen in de slaapkamer. Je hebt van die opklapdingen en ook van de uittrekrekken. Als er geen was aan hangt nemen die geen ruimte in. Je kan ook 2 rekken boven elkaar aan de muur bevestigen.
Verhoog je bed en zet/maak er lades onder.
Heb je een salontafel? Je kan een kist maken als tafel waar je allemaal spullen in bewaard of maak er een lade tot op de grond van.
In je keuken kan je vaak in de plint lades maken of kopen op Marktplaats.
zaterdag 16 januari 2016 om 19:17
Qua ruimte:
In plaats van een droogrek kan je ook één of meerdere waslijnen van muur naar muur in de slaapkamer spannen, dat scheelt weer vloeroppervlak van het droogrek.
Ikea verkoopt ook verschillende opklapbare stoelen en tafeltjes die je, wanneer je ze niet gebruikt, gewoon kan inklappen en onder je bank kan schuiven.
Koop schuifbakken/lades voor onder je bed.
Hang planken op op muren waar je 'loze' ruimte hebt, zo kan je meer spulletjes kwijt, maar het oogt een stuk minder zwaar dan een hoge kast.
Qua sfeer (zit toevallig net naar Huizenjacht te kijken waar de stylistes ook meer sfeer moeten aanbrengen in een huis ):
Een warm vloerkleed kan een enorm verschil maken.
Planten en bloemen geven meteen sfeer.
Koop leuke kussentjes/plaid/vachtje om je bank gezelliger te maken.
Zet kaarsjes, foto's, leuke decoratieve dingetjes om je huis echt eigen te maken (tip: om te voorkomen dat het te onrustig wordt, is het verstandig om je decoratieve spulletjes in groepjes neer te zetten in plaats van overal verspreid).
In plaats van een droogrek kan je ook één of meerdere waslijnen van muur naar muur in de slaapkamer spannen, dat scheelt weer vloeroppervlak van het droogrek.
Ikea verkoopt ook verschillende opklapbare stoelen en tafeltjes die je, wanneer je ze niet gebruikt, gewoon kan inklappen en onder je bank kan schuiven.
Koop schuifbakken/lades voor onder je bed.
Hang planken op op muren waar je 'loze' ruimte hebt, zo kan je meer spulletjes kwijt, maar het oogt een stuk minder zwaar dan een hoge kast.
Qua sfeer (zit toevallig net naar Huizenjacht te kijken waar de stylistes ook meer sfeer moeten aanbrengen in een huis ):
Een warm vloerkleed kan een enorm verschil maken.
Planten en bloemen geven meteen sfeer.
Koop leuke kussentjes/plaid/vachtje om je bank gezelliger te maken.
Zet kaarsjes, foto's, leuke decoratieve dingetjes om je huis echt eigen te maken (tip: om te voorkomen dat het te onrustig wordt, is het verstandig om je decoratieve spulletjes in groepjes neer te zetten in plaats van overal verspreid).
zaterdag 16 januari 2016 om 19:17
Muren combi van vanille en bruin. Kun je dat bruin niet overschilderen? Donker maakt optisch kleiner, bovendien is bruin nou niet echt een geschikte kleur om te combineren, hooguit met beige en andere bruintinten, geel of oranje maar daar moet je maar net van houden. Een tafel met een glasplaat maakt ook optisch ruimer maar je ziet er wel alles op. TV kun je aan de muur bevestigen met een beugel.
verba volant, scripta manent.
zaterdag 16 januari 2016 om 19:18
Tv kan je volgens mij tegenwoordig aan de muur hangen. Of tv in de inbouwkast als ie klein is en als het past. Ligt aan je wensen.
Vind zelf een bed van 1,40m groot zat maar ligt aan je eigen situatie, of je een vriend hebt.
Qua droogrekken heb je die in verschillende soorten en maten en de een is wat hoger, de ander breder en je kan ook wat aan de deuren hangen.
Met kleuren kan je een bepaald ruimtelijk gevoel creëren maar hoe en wat weet ik niet.
En hoe minder zooi, hoe minder opbergruimte je nodig hebt natuurlijk.
Vind zelf een bed van 1,40m groot zat maar ligt aan je eigen situatie, of je een vriend hebt.
Qua droogrekken heb je die in verschillende soorten en maten en de een is wat hoger, de ander breder en je kan ook wat aan de deuren hangen.
Met kleuren kan je een bepaald ruimtelijk gevoel creëren maar hoe en wat weet ik niet.
En hoe minder zooi, hoe minder opbergruimte je nodig hebt natuurlijk.
zaterdag 16 januari 2016 om 19:20
In de badkamer kan je vaak een plank maken direkt boven de deur, daar kan je nog heel wat op kwijt.
Neem zo'n rekje in de badkamer dat je tussen het plafond en de vloer klemt. Dat neemt weinig ruimte in en je kan er veel op kwijt.
Boven de wastafel een kastje met spiegel ipv alleen een spiegel. Mjn zoon heeft een spiegel waar glazen plankjes uitkomen.
Neem zo'n rekje in de badkamer dat je tussen het plafond en de vloer klemt. Dat neemt weinig ruimte in en je kan er veel op kwijt.
Boven de wastafel een kastje met spiegel ipv alleen een spiegel. Mjn zoon heeft een spiegel waar glazen plankjes uitkomen.
zaterdag 16 januari 2016 om 19:28
zaterdag 16 januari 2016 om 19:31
Dit is ook slim qua opbergen:
https://nl.pinterest.com/pin/467459636298230372/
Slim gebruik maken van alle ruimte die je hebt:
http://www.listotic.com/29-small-space-hacks/
Slim ruimtes indelen:
http://www.thebudgetdecor ... rniture-arranging-tricks/
En misschien ter inspiratie:
http://decoholic.org/2014 ... y-attic-studio-apartment/
https://nl.pinterest.com/pin/467459636298230372/
Slim gebruik maken van alle ruimte die je hebt:
http://www.listotic.com/29-small-space-hacks/
Slim ruimtes indelen:
http://www.thebudgetdecor ... rniture-arranging-tricks/
En misschien ter inspiratie:
http://decoholic.org/2014 ... y-attic-studio-apartment/
zaterdag 16 januari 2016 om 19:32
zaterdag 16 januari 2016 om 19:32
Het ligt helemaal aan de indeling van het huis. Een 4x4 deel je anders in dan 2x8.
Dus wat zijn de preciese afmetingen? Want zo heel klein is het eigenlijk niet.
Mijn kamer is bv 3.30 breed bij iets meer dan 4 Daarnaast wel nog een stuk waar de eettafel staat. Slaapkamer is 3.30 bij 3. Zit wel een inbouw kast in voor kleding. Mijn keuken is 1.75 bij 3.20 en heeft een L vormig aanrecht hoge ijskast, vriesladenkast, droger, wasmachine, combi magnetron en best wel wat bergruimte wat kastjes betreft. Het kan dus prima maar dan is de indeling wel van belang.
Mijn buuv heeft een deur op een andere plek bv waardoor haar huis veel moeilijker in te richten is.
Dus wat zijn de preciese afmetingen? Want zo heel klein is het eigenlijk niet.
Mijn kamer is bv 3.30 breed bij iets meer dan 4 Daarnaast wel nog een stuk waar de eettafel staat. Slaapkamer is 3.30 bij 3. Zit wel een inbouw kast in voor kleding. Mijn keuken is 1.75 bij 3.20 en heeft een L vormig aanrecht hoge ijskast, vriesladenkast, droger, wasmachine, combi magnetron en best wel wat bergruimte wat kastjes betreft. Het kan dus prima maar dan is de indeling wel van belang.
Mijn buuv heeft een deur op een andere plek bv waardoor haar huis veel moeilijker in te richten is.
zaterdag 16 januari 2016 om 19:34
Keuzes maken. Je hebt weinig ruimte dus als je wel een hoekbank en een aquarium wil past er geen tafel bij, het is niet anders. Sfeer ontstaat vaak in de loop van de tijd als een huis meer eigen wordt met je eigen dingetjes erin die echt bij jou horen en niet omdat ze mooi stonden in de winkel. De kast naast de tv zou ik dicht maken, staat minder rommelig en dan kun je daar eventueel een plank reserveren voor je voorraad. In mijn vroegere minihuisje stond de voorraad in de slaapkamer, moest ik tijdens het koken dus de pasta uit de slapkamer halen maar dat went.