Kleine tienerkamer

04-06-2020 10:49 71 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kan een kamer van 6m2 toch nog een leuke tienerkamer worden ? Het zou voor mijn dochter betekenen dat ze flink wat ruimte moet inleveren. Anderzijds is het nieuwe huis op allerlei vlakken een verbetering t.o.v. onze huidige woning. De afmeting van deze kamer is het enige twijfelpunt.
Ter achtergrond: ook al heeft ze nu meer ruimte, toch is ze meestal beneden. Maakt het huiswerk liefst aan de keukentafel. Eigenlijk gaat ze enkel naar haar eigen kamer als ze privacy wil met bellen of zo. Ze is dus (nog?) niet zo'n typische puber die liefst constant alleen zit.

Als er mensen zijn die plaatjes kunnen plakken en zelf ook zo'n kleine kamer hebben, zou ik het leuk vinden als inspiratiebron.
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Mijn kamer had die grootte en ik had "de grote kamer", mijn sibling had een kleinere kamer. Kan best hoor, onze kleding zat in een kledingkast op de kamer van mijn ouders. Zolang er een bureau en een bed in kan is het prima toch? Zou niet weten wat je nog meer moet hebben.
elmoni schreef:
04-06-2020 12:01
Dit hebben wij ook altijd gedaan. De kinderen kregen de grootste kamers. Wij sliepen alleen maar op de kamer,dus deze hoefde niet groot te zijn.
Maar dan zit TO wel met het probleem dat zij en haar man hun kleding niet in hun slaapkamer kunnen bewaren. Waarschijnlijk hebben zij samen een stuk meer dan dochter. Dat was voor mij in ieder geval de reden om uiteindelijk toch niet te ruilen met mijn dochter en toch de grootste slaapkamer te houden.
Ik had als tiener ook een kamertje van 6 m2, met een dakkapel, dus ook schuine daken. Ik had een eenpersoonsbed, bureautje, wastafeltje (klusvader, we hadden allemaal onze eigen wastafel), en dan opbergruimte onder de schuine wand, onder het bed, aan de muur. Kleding lag bij mij op de overloop in een kast, maar had prima op de kamer gepast. Slim indelen, opbergmeubels kopen (dus geen hip bureau met alleen poten ofzo) dan is het prima te doen!
Het gaat maar om twee jaar, en je dochter vindt het nu prima? Dan zou ik het zo doen. Zelfs als er toch wat haken en ogen aan blijken te zitten die ze nu niet helemaal voorziet, is dat maar voor een korte tijd, en jullie krijgen er blijkbaar veel voor terug. Veel plezier met inrichten en creatieve oplossingen bedenken!
Een van mijn kinderen heeft een kamer van 6m2. Daar staat een twijfelaar in 120 breed dus en 2 m lang. Dat is prima voor pubers om het op te leren. Het kind dat erin slaapt is 190. Ik weet dat het te kort is, maar mijn man is 195 en wij liggen ook in een bed van 200. Je moet dan gewoon een dekbed nemen met een grote instopstrook.

Het bed past in de lengte klem tussen de muren onder het raam. Aan de niet schuine kant hebben we het bureau gezet. Naast de deur hebben we een kledingkast gemaakt onder de schuine kant.
Dit komt uit 1 van de links hier en dat vind ik wel een leuke oplossing:

Afbeelding
I can keep my mouth shut, but you can read the subtitles on my face.
Waarom nemen jullie niet zelf de kleine kamer en geven de grote aan dochterlief. Als volwassene gebruik je je slaapkamer meestal alleen als slaapkamer en niet zoals een puber om huiswerk, hobby, muziek, tv, vriendinnen e.d. Ruimte.
Geen idee of het in deze woning kan, maar wij hebben de ruimte onder de trap dicht gemaakt en daar een kast van gemaakt. Die werd eerst gebruikt voor kerstspullen enzo, maar die heb ik bovenin mijn kledingkast opgeborgen en van deze ruimte een mooie ladekast voor dochter gemaakt. Bevalt heel goed.

Dit idee:
https://nl.pinterest.com/search/pins/?q ... p&rs=typed
Onze dochter heeft ook een vrij kleine kamer 7/8 vierkante meter. Wij hebben een Stuva/ Fritids hoogslaper van de Ikea, daar zit eigenlijk alles in, bed, bureau, kledingkast, lades en schappen waar je ook manden in kan plaatsen.

Bij ons past het op de standaard manier. Maar je kan het bed op meerdere manieren opbouwen zodat je wel in de kledingkast kan komen vanwege de beperkte ruimte.
Ik had ook zo'n kleine kamer. Ik had mijn kledingkast op zolder. Over de breedte van de kamer een plank waar ik aan kon zitten werken, mijn tv stond etc. Ik vond het een heerlijk knus kamertje.

Mijn ouders hadden daar nooit kunnen slapen omdat de deur amper open kon.

Is er geen mogelijkheid de binnenmuur wat te verplaatsen zodat de kamer wat meer ruimte krijgt?
Ik plaats gewoon wat afbeeldingen ter inspiratie:

https://hips.hearstapps.com/esqnl.h-cdn ... resize=320:*

Loftachtig bed met bureau en mini inloopkast

https://stylevina.com/decoration/wp-con ... eas-16.jpg

https://i.pinimg.com/564x/79/15/dd/7915 ... d6ac88.jpg

Opgehoogd bed
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Die opgehoogde bedden zijn leuk violetskies!
Ugli schreef:
04-06-2020 12:05
Mijn kamer had die grootte en ik had "de grote kamer", mijn sibling had een kleinere kamer. Kan best hoor, onze kleding zat in een kledingkast op de kamer van mijn ouders. Zolang er een bureau en een bed in kan is het prima toch? Zou niet weten wat je nog meer moet hebben.
Nou, plek om te hangen met vrienden, bureau voor huiswerk?

Ik vind zelf 6m2 best klein voor een bijna-volwassene.
Jongste van 12 heeft ook een kleine kamer, 2,5/2,5 we hebben aan 1 kant de Ikea Stuva hoogslaper met buro, , boekenkast en aan de overkant garderobe kast met schufdeuren, alles wit, ook de vloer is witte laminaat .
Ik een hoek nog een zitzak.
Hij heeft alles wat een tiener nodig heeft op deze kleine kamer .

Wij hebben wel een aparte ruimte waar een bankje met de PlayStation staat voor met vrienden, voorheen speelkamer,
Slaapkamer is alleen voor slapen en huiswerk maken .
pamelacourson schreef:
04-06-2020 12:10
Maar dan zit TO wel met het probleem dat zij en haar man hun kleding niet in hun slaapkamer kunnen bewaren. Waarschijnlijk hebben zij samen een stuk meer dan dochter. Dat was voor mij in ieder geval de reden om uiteindelijk toch niet te ruilen met mijn dochter en toch de grootste slaapkamer te houden.
Volgens mij woont TO alleen met dochter. Dus dat probleem is er niet.

Hier heeft dochter ook de grootste kamer. Die brengt daar toch meer tijd door en doet er andere dingen. Ik zou het wel overwegen, zeker als ik zelf ook alleen zou slapen in die kamer.
Whomi schreef:
05-06-2020 08:36
Volgens mij woont TO alleen met dochter. Dus dat probleem is er niet.
In dat geval zou ik ook de kleine kamer nemen.
Als ik de kleinste kamer neem, blijft het probleem dat daar onvoldoende kastruimte is en dat er dus veel spullen dan weer in de grote kast op de haar grotere kamer moeten en ik daar telkens dan bij haar naar binnen voor moet lopen. Lijkt me ook vervelend voor haar. Dan kan je misschien beter toch je eigen plekje hebben helemaal voor je alleen ook al is het klein. Ik overleg het thuis wel op basis van de gegeven ideeën heb ik al een idee van wat mogelijk is, waarvoor dank.
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Maar in je eigen kamer heb je toch alleen maar een bed en een kast nodig? Eventueel zelfs een wat smaller bed?
Bij dochter wil je naast een bed en kast ook nog een bureau met stoel lijkt me en plek voor de computer om te gamen.
Tiana_76 schreef:
04-06-2020 15:38
Nou, plek om te hangen met vrienden, bureau voor huiswerk?

Ik vind zelf 6m2 best klein voor een bijna-volwassene.
Ja dat zeg ik, een bed en een bureau. Op het bed kun je hangen. Kan prima.
Ik ga in gesprek met mijn dochter. Ze had zelf op pinterest ook al leuke plaatjes opgezocht dus ze begint zelf ook al enthousiast te worden.
We komen er wel uit.
Ik had als puber een kamertje van 2 bij 2,5 ofzo.

Aan de kant van 2 meter stond een half hoogslaper (paste precies) met superveel bergruimte eronder. Verder een kledingkast van ik denk 75 cm met half hang half leg en een klein bureautje aan de andere kant en dat paste prima. Een paar planken voor boeken en andere spullen en klaar. Ik kon alles kwijt op mijn kamer, behalve de kleding voor het andere seizoen, die lag bij mijn ouders.

Ik zat daar regelmatig met een vriendin. Lekker veel kussens op bed en en een mooie plaid en klaar. Ik vond het een heerlijke kamer.

Als je dochter positief is en het is maar voor een paar jaar: zeker doen! Het ver uit de buurt van school en veel vriendinnen wonen vond ik veel erger.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven