Kleine woonkamer inrichten

31-01-2016 14:15 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi!

Ik kan jullie hulp goed gebruiken! Ik zit er over na te denken om een appartement te kopen. Het is erg klein, maar volgens mij groot genoeg om een fijn plekje van te maken. Nu zit ik alleen met de woonkamer... ik wil graag èn een bank èn een eettafel. De ruimte is 3,5 bij 4.

Plattegrond van de woning zelf staat niet online, wel van een soortgelijke woning. Zie onderstaandelink om een idee te krijgen van waar de ramen/deur etc. zitten.

https://media.woningnet.nl/R/01/1/Large/47826_1.jpg

Hoe zouden jullie dit inrichten? Ik ben benieuwd!
Als je daar wil kopen ben je nu herkenbaar voor mensen die dat weten aangezien de straatnamen op het plaatje staan en die combinatie maar in één plaats voorkomt....

Maar heb je zelf al een idee?

Ik zou bij het raam in de woonkamer denk ik de zithoek maken en aan de andere kant een kleine (vierkante?) eettafel. Of een uitklapbare eettafel die je groter kunt maken wanneer mensen komen eten.
"I love not Man the less, but Nature more..."
Een eettafel die in-uit of opklapbaar is en 1 grote bank, geen salontafel maar 1 of twee kleine tafeltjes eie je snel kunt verschuiven.
Egels kunnen momenteel moeilijk aan water komen. Help ze door een schoteltje met water op een beschut plekje neer te zetten, liefst met wat speciaal egelvoer (te koop in dierenwinkels). Voor insecten op een hogere plek een schoteltje water met steentjes.
Ik zou denk ik tegen de muur rechts de bank zetten en dan eventueel nog een stoel of klein bankje bij de muur naast het balkon. De eettafel kan dan 'boven' in de plattegrond. In de nis (is het een nis?) past misschien net een mooie kast of kun je een deur met glas plaatsen zodat er een soort vitrinekast komt.

Tegen de keukenmuur dan je tv of boekenkast ofzo.
De bank tegen de muur van 4 m zetten, aan de buitenzijde richting trap. En dan een klein tweepersoonstafeltje bij muur van de balkondeur zetten.

Of wil je een hele grote eettafel?
@PimPom, de woning van het plaatje is voor zover ik weet niet te koop. Het gaat in mijn geval alleen om dezelfde lay-out. Maar bedankt voor het opmerken
In elk geval planken in het mooie hoekje daarvoor rechts bovenin. Voor boeken, dingetjes Etc. Beetje rustig houden.

Zit je het meeste op de bank of aan tafel? Wat je het meeste gebruikt, bij het raam.

Leuke indeling van het huis verder. Mooie grote kast in de slaapkamer, fijn.
@Sweetfirefly, losse tafeltjes (of poefs of iets anders dat als een tafeltje kan fungeren) is inderdaad een goed idee!

zoiets, qua opstelling?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
De keuken is te klein voor een tafel(tje)?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Wat een goede ideeën allemaal! Ik heb weer inspiratie om verder te puzzelen!
@blijfgewoonbianca, de keuken ziet er op het plaatje groter uit dan in het echt ;) Helaas daar geen plek voor een tafel(tje)
Loop eens bij ikea naar binnen. In de showroom zijn altijd mini woonkamers en zelfs hele appartementen ingericht.

Kan je een hoop ideeën opdoen!
quote:CapeTown1 schreef op 31 januari 2016 @ 14:27:

@PimPom, de woning van het plaatje is voor zover ik weet niet te koop. Het gaat in mijn geval alleen om dezelfde lay-out. Maar bedankt voor het opmerken

Okay!

Oh ja, die nis rechtsboven kan je een kast van maken...of je doet aan die kant je zitgedeelte en zet daar de tv in.
Hoe gaat de deur naar je woonkamer trouwens op? Naar binnen toe? Zit er iets van glas in de binnendeuren? Zo nee, dan is het misschien een idee die op termijn te wisselen voor deuren met glas, dat laat het licht mooi door en geeft doorkijk.
Egels kunnen momenteel moeilijk aan water komen. Help ze door een schoteltje met water op een beschut plekje neer te zetten, liefst met wat speciaal egelvoer (te koop in dierenwinkels). Voor insecten op een hogere plek een schoteltje water met steentjes.
@Sweetfirefly, hij gaat nu naar de kant van de woonkamer open, maar ik zit er over na te denken om de deur gewoon helemaal weg te laten. Is volgens mij veel ruimtelijker
Heb je net zoals op het plaatje geen verbinding tussen keuken en woonkamer?

Wij hebben een tijd zo gewoond en ik vond het vreselijk: almaar met pannen/borden/... door de gang lopen, met volle handen deuren open/dicht doen of ze open laten maar dan zat je met kou die je woonkamer binnenkwam...

Ik zou er nog 's goed over nadenken.
quote:CapeTown1 schreef op 31 januari 2016 @ 14:46:

@Sweetfirefly, hij gaat nu naar de kant van de woonkamer open, maar ik zit er over na te denken om de deur gewoon helemaal weg te laten. Is volgens mij veel ruimtelijker Ja, dat denk ik ook, en wat MonicaGeller zegt is ook een goeie; misschien zou daarom je de keukendeur er ook uit kunnen laten.
Als het mag en je wil het...zou ik die muur tussen de keuken en woonkamer eruit halen. Deur van keukengebied naar entree verwijderen en daar een deel van de keuken tegenaan zetten. Maar ja, dat is wel een beetje meer werk dan inrichten
Spannend trouwens allemaal. Woon je al op jezelf? En hoever ben je met de aankoop van dit appartement? Ken je de buurt een beetje?
Ik zou de keukenmuur wegbreken, tenzij het een dragende constructie is. Dan oogt de kamer meteen een stukje groter en kan je daar een eetbuffet maken.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
@Pimpom en @Retrostar, de muur kan helaas niet weg (dragend). Jammergenoeg!
Wat vind je van een kleine ronde eettafel? Zou dan 2 of 3 stoeltjes erbij doen. Dan is het geheel niet zo hoekig, en kan er best een bank bij!
of zoiets:

http://www.newstories.nl/ ... s/2014/07/tafelgroot5.png

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven