kleuren combi

29-09-2013 23:13 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een zwarte tegenvloer met enkele bruine muren (de rest van de muren zijn neutraal wit/creme van kleur), past daar nou een rode bank bij of is dat geen goede kleurencombi?
Dat ligt aan de tint bruin en de tint rood. Het kan vloeken maar het kan ook een mooie, warme combinatie zijn.
bank is bordeaux rood. Bruin kan ik niet goed omschrijven. Het is een beetje als dit: http://www.bokt.nl/forums ... &start=2050#viewtopic.php?s=2&_suid=1380489875807016660095269240643

dan de foto met het witte kastje tegen de muur
Dan zou je het eens bij elkaar moeten houden. het bruin op de muur lijkt me een warme kleur terwijl bordeauxrood een wat koele kleur is. Ik denk dat als de bank meer naar steenrood gaat, het mooier is. Ik weet niet of je nog iets kunt veranderen? Of muur in een koelere tint bruin verven.

Bij het bruin van de foto is misschien een intense aquablauwe kleur ook mooi?
quote:zakdoek schreef op 30 september 2013 @ 00:42:

Dan zou je het eens bij elkaar moeten houden. het bruin op de muur lijkt me een warme kleur terwijl bordeauxrood een wat koele kleur is.

Bordeauxrood een koele kleur?
Zeg maar Spijker.
Mij lijkt de combi zwarte vloer/bruine muur al niet mooi, maar goed. Denk dat de bordeauxrode bank wel bij de muren kan passen. Maar dan lijkt me de vloer er alsnog niet heel mooi bij.
Waarom dan een rode bank?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven