Klussen/verbouwen

04-01-2011 23:49 474 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik schrijf mee op een topic over huizen verkopen. Omdat iedereen in dat topic een keer gaat verhuizen moet er ook vast geklust worden in dit nieuwe huis. Dus leek het me wel leuk om daar over te kletsen.

Over de echte klussen maarook over kleuren uitzoeken ed, over alle plannen en ideeen die je hebt.

Ik begin: huis uit jaren '50, erg gedateerd, bouwtechnisch in orde met (voor ons) grote lap grond. De komende 10 jaar nog genoeg te doen, we gaan het in fases doen.

Nu bezig met al het donker houtwerk licht te maken
Haha citronella, ik denk een vóór foto

Maar ons huis staat nog op funda hoor, dus denk dat je even opnieuw moet googlen .

Mirjam, ik heb wel FB, zal vanavond of morgen ofzo even mailen, want we hebben een druk weekend.

Goede tip van die steiger scheepje, ga ik onthouden!
Scheepje, een steiger zullen we wellicht mogen lenen van de aannemer.

Wij hebben vandaag verder inkopen gedaan. Laminaat besteld voor de zolderverdieping en voor dochter's kamer. Voor zolder een licht eiken kleur, zonder v-groef. En voor dochter en voor op de overloop, kersenkleur. Verder voor haar kamer Pip behang besteld. Dat gaan we (laten) plakken in combinatie met wit vinylbehang (want alleen Pip vinden we te druk). Dit is het behang:

We moeten dan nog rolgordijntjes en overgordijnen bestellen (we denken bij de gordijnen aan grasgroen of donkergroen). Volgens mij wordt het prachtig.

Verder is de installateur/loodgieter bij ons langsgeweest om de laatste dingen door te spreken. Leuk hoor, weer wat stapjes in het proces gezet vandaag.

We moeten nog tegels kiezen voor de muren van de wc en voor de badkamer, een fonteintje (met kastje) voor het toilet beneden, en (vloeibaar) behang voor de woonkamer en voor onze slaapkamer. En dan nog een heleboel losse dingetjes waarschijnlijk..

Hebben de anderen lekker geklust vandaag?
quote:citronella schreef op 08 juli 2011 @ 22:44:

Volgens mij was ik te laat met het huis van prulletje zoeken op funda, of ik heb iets verkeerds ingetypt, kan ook.

Ik zal eens kijken of ik ook foto's kan posten, het is een experimentje, dus als het niet lukt bij voorbaat excuses.

[afbeelding]Als je op de postcode zoekt geeft ie aan dat je +15km erbij moet doen (bij mij in ieder geval). Dat heb ik gedaan en dan moet je nog klikken op verkocht want daar staat het huis nu tussen, niet tussen de huizen die te koop staan. Hoop dat het dan wel lukt
weggehaald ivm privacy
Leuk behang mirjam!

Wij zijn vandaag voor haarden en schouwen op pad geweest. We hebben heel wat info gekregen en weten nu wel ongeveer wat we willen, maar jezus wat is het dúúr! We moeten dus nog maar even goed nadenken of dat allemaal nog wel in ons budget past.

Nadeel is alleen dat we dat vrij in het begin wel moeten beslissen, omdat we een houten vloer willen leggen. Als we de schouw achteraf aan willen passen, zou de vloer misschien niet meer aansluiten, dus dat moet eigenlijk tegelijk. Moeilijk moeilijk...

Iemand een goede tip voor tuin-/buitenverlichting? De mooie lampjes naast de voordeur bij ons hebben de oude bewoners meegenomen . Nu willen wij natuurlijk nieuwe.
hehe, eindelijk gevonden mooi huis hoor! ben helemaal weg van die tegeltjes, keuken lijkt ook niet lelijk, kun je niet gewoon een nieuw blad erop leggen, als het aanrechtblad lelijk is?

Een strakke openhaard kun je ook best zelf maken trouwens, maar je wilt zo'n omlijsting erom toch?

Het was trouwens duidelijk een "voor" foto hoor, jullie hadden goed geraden.

De na foto uploaden lukt me alleen nu weer niet.

Mirjam's behangetje vind ik ook mooi trouwens

Wij zijn denk ik het snelst Scheepje, half dec voor eerste bezichtiging, begin maart de sleutel.
Zo dat is dan inderdaad snel bij jullie citronella!

Ja wij willen wel een beetje oude uitstraling. Na ons haarden-rondje gisteren kwamen we op zo'n 8.000 tot 10.000 euro uit, beetje veel! Geen idee dus of dat er nog inzit.

Ben nog steeds wel benieuwd hoe de na-foto eruit ziet hoor . Wat lukt er niet?
Wat een prachtig huis zeg. En die tuin ook geweldig! Dat vinden wij in onze omgeving niet zoveel grond.

Lekker duur zeg zo'n schouw. Ik neem aan dat dat inclusief de installatie is?

Wij hebben de eerste tegenslag te verwerken. Wij hingen dit weekend een lamp op met drie van die spots erop en toen zagen wij ineens hoe slecht het plafond gestuukd is. Het zou glad gemaakt worden maar het is een groot golvend vlak en zit ook nog eens bomvol met allemaal vlekken. Wij hebben de muren afgelopen weekend geverfd. Die waren ook niet helemaal superstrak maar nu ze geverfd zijn zie je dat niet meer, en wij hebben zelf nog een hoop eraf geschuurd, maar dat plafond is echt niet normaal. Morgen komt hij kijken wat hij eraan kan doen. Wij hebben gisteren meteen gebeld. Maar ik kan mij niet voorstellen dat hij dit zelf niet gezien heeft. Echt balen gewoon. Ik hoop dat hij het nog helemaal glad kan schuren ofzo. En dat hij daarna met latexen zo voorzichtig doet en geen verf op de muren morst, want die hebben een kleurtje dus daarbij kunnen wij het niet gebruiken dat er nu witte latex op valt.

Daarbij zou de vloer morgen geleverd worden. Maar die stond nog op afroep dus die komt nu pas vrijdag. Terwijl hij volgende week donderdag al geleverd zou worden.

Gisteren kwam het installatiebedrijf de nieuwe radiatoren ophangen en wat laatste dingen doen. Maar man, man wat zijn die gasten lui zeg. Ik hoop niet dat die uren doorberekend worden en dat het een vaste prijs betrof, want die zijn echt liever lui dan moe. En kunnen ook echt niet communiceren. Zo zouden er twee nieuwe kapjes worden geplaatst op nieuw aangelegde stopcontacten. Wat denk je er gingen de verkeerde op en dat was niet het ergste ze hadden gewoon een zak gepakt waar wij alle oude contacten in hadden gedaan en die hadden ze er weer opgeschroefd. Kansloos toch. Dus die hebben ze er allemaal weer afgehaald.
Hoe kun jij het huis nog gezien hebben hellokitty? Ik dacht dat ik de postcodes weggehaald had. Of had je het al eerder gezien? (Mag best hoor haha, maar ik laat het liever niet te lang staan ivm privacy).

Maar jee, wat een tegenvaller inderdaad van dat stucwerk!

En dan die mannen van die radiatoren nog. Pff, ik ben bang dat wij ook zulke dingen mee gaan maken. En dan dacht ik nog dat het slecht ging in de bouw en dat ze wel graag wat zouden willen verdienen en extra hun best zouden doen, zodat je ze vaker inhuurt, maar nee hoor... Die verhalen hoor ik zo vaak! Nouja, hopelijk komt het snel weer goed.
Ik had het eerder gezien en reageer nu pas vandaar.

Ja niet normaal hoor, maar die mensen zijn in loondienst en ze proberen(deze in elk geval) gewoon heel de dag te rekken zodat ze niet die dag nog naar een andere klus worden gestuurd vermoed ik.
Vanavond weer eens sinds lange tijd geklust. Had weinig zin om te gaan, maar toen ik er eenmaal was weer lekker gewerkt. Helaas regent het hier flink, waardoor het erg donker was en ik niet het houtwerk af wilde lakken.

De timmerman heeft er 2 ramen boven in gezet. Echt mooi.

Alleen heeft hij aan de zijkanten wat weg geschaafd en weer netjes bijgeverfd. Alleen de buitenkant en zijkanten van het raam zijn donkerblauw, de binnenkant licht. En nu heeft hij dus toch wat over het lichte heen geverfd. Jammer, moet ik weer aan de slag.

Ook heeft hij grijze uitzetijzers geplaats, terwijl wij overal gebroken wit en dat soort tinten hebben. Niet onoverkomelijk natuurlijk, ik heb hem al gemaild dat ik witte wil. Weer eens een voorbeeld dat iets voor mij vanzelf sprekend is, maar voor de andere partij niet.

Ik heb geen ervaring met dit soort werklui hellokitty, maar lijkt me ercht raar om dat te zien, gewoon luie vakmensen.
@janna, nou jij hebt ook verkeerde uitzetijzers. Dat soort dingen gaan bij ons dus ook nooit in een keer goed. Wij hebben nog steeds niet de juiste opdekkapjes op de stopcontacten.

Zo werd ik gisteren ook nog gebeld door het bedrijf dat de keuken levert. De kookplaat van 90 moest 5 cm opschuiven in het blad. Er zat maar 2 cm blad tussen de muur en de kookplaat. Kans op breken is dan groot. Ik kon kiezen of de kookplaat 5 cm opschuiven dat hij dan op het kastje ernaast overlapt of de garantie op het blad zou vervallen.. En ik was zo blij met mijn 90 kookplaat... nou heb ik gekozen voor een nieuwe kookplaat, zelfde in een 80 cm. Want overlappen op het kastje ernaast is toch geen gezicht zeg!

Echt alles lijkt even mis te gaan. De stukadoor kan het plafond pas over twee weken herstellen als de vloer ligt dus. Nou dan wil ik dus niet dat hij met zijn steiger mijn nieuwe houtenvloer verknald. Hij zei, hang dan een ander lampje op dan zie je het niet!?!?
Oh daar zou ik echt gruwelijk pissig om worden, zo'n opmerking over dat lampje, hellokitty! Is hij nou helemaal betoeterd? Het is toch gewoon zijn werk, hij hoort het maar goed te doen! Dan ook maar geen geld zou ik zeggen...

Jammer van je kookplaat zeg. Stom dat ze dat niet even wat eerder hadden kunnen zeggen.
Ja jammer genoeg heeft hij zijn geld al gehad dus. Hij was ook al klaar, maar wij zagen het pas toen wij de lamp ophingen. Ik wilde zo'n 3 spotjes lamp, net nieuw gekocht dus. Zodat ik die op de kunst kon richten die aan de wanden hangt, maarja nu zie je dus onwijs dat plafond. Van die tenenkrommende termen als kijk maar even aan als je er in zit. Wij hebben gezegd dat het hersteld moet worden maar hij kan dus pas over twee weken. Ben benieuwd hoe dit afloopt.

Van de kookplaat zei ik ook, kun je dat niet eerder melden. Maar ook daar kreeg ik te horen, wij zeggen het nu toch wij kregen een extra waarschuwing van de leverancier.. Vreselijk. Vrijdag komt de vloer ben benieuwd wat daar mis mee is ;-(
Nou goed, je kookplaat is in elk geval opgelost nu.

Het stucwerk zou ik eerlijk gezegd nog niet zo zeker van zijn. Als hij een beetje fatsoen heeft komt hij het natuurlijk gewoon verhelpen, maar je hebt ook kans dat hij gewoon niet meer komt, omdat hij zijn geld al heeft. Of als hij wel komt, dat het resultaat er niet beter op zal zijn, anders kon hij het de eerste keer ook wel netjes lijkt me? Heel erg balen, maar bij dit soort dingen heb ik altijd de instelling 'eerst zien, dan geloven'.

Ik hoop dat het toch gewoon netjes opgelost wordt!
Ik denk dat wij het redelijk hebben getroffen met onze klusjesmannen, behalve die van de badkamer maar dat hadden we zelf niet zo goed ingschat, we dachten dat die kennis het wel kon. Maar da's echt erg balen HelloKitty, dat het plafond niet goed is.

Maar bijna alles wat fout gaat gaat fout op communicatie, en het feit dat bij ons zelf ook wel redelijk wat plan de campagne en kennis ontbrak, dan hoop dat je mensen zelf ook meedenken maar dat kun je blijkbaar niet van iedere klusjesman verwachten.

Oh dat van dat blad en die kookplaat, dat hadden ze bj verkoop toch ook moeten zien? dat de kookplaat te dicht op de muur zit, stom dat ze dat niet meteen hebben gemeld bij het ontwerpen

Hopelijk gaat het met de vloer verder helemaal goed. (wij hadden zelfde trouwens, dat de vloer nog op afroep stond terwijl wij hem al wilden hebben, maar we kwamen er nog redelijk bij tijds achter)

Wij liggen even helemaal stil, veel te druk met andere dingen en ook nog op vakantie, lastminute toch nog een camping geboekt, nu nog hopen op goed weer..

Hopelijk kunnen we in de laatste week van de zomervakantie weer wat dingen oppakken, de openhaard is nog steeds niet af, en er moeten nog 20.000 dingen opgehangen worden, varierend van lampjes, schilderijtjes en spiegels enzo.
Zo lekker, last minute is niet gek met dit weer.

Inderdaad de communicatie is echt belangrijk, maar je moet ook heel duidelijk zijn en geen ruimte laten zodat ze zelf iets kunnen aanvullen want dan gaat het mis.
Ja, die communicatie he..

Ik merk bij mij dat het vaak om dingen gaat die ik vanzelf sprekend vind (bv geen grijs als alles in natureltinten is) en dat het heel belangrijk is om zoveel mogelijk informatie te geven.

Maar ik kan me die frustraties van de vorige verbouwing nog goed herinneren.

Volgens mij heb ik het al wel eens geschreven, man en zwager hadden de laminaatvloer in de andere richting gelegd als ik gezegd had. Wat ben ik over de emmer gegaan zeg (goed moe natuurlijk). Ik heb toen echt gesnikt 'en het wordt nooit zoals ik het eens een keer wil' Drama, drama... (ik heb zelfs nog voorgesteld dat ze hem eruit zouden halen en andersom leggen, maar dat wilden ze gek genoeg niet doen....)
quote:4Hellokitty schreef op 13 juli 2011 @ 13:30:

Ja jammer genoeg heeft hij zijn geld al gehad dus. Hij was ook al klaar, maar wij zagen het pas toen wij de lamp ophingen. Ik wilde zo'n 3 spotjes lamp, net nieuw gekocht dus. Zodat ik die op de kunst kon richten die aan de wanden hangt, maarja nu zie je dus onwijs dat plafond. Van die tenenkrommende termen als kijk maar even aan als je er in zit. Wij hebben gezegd dat het hersteld moet worden maar hij kan dus pas over twee weken. Ben benieuwd hoe dit afloopt.

Van de kookplaat zei ik ook, kun je dat niet eerder melden. Maar ook daar kreeg ik te horen, wij zeggen het nu toch wij kregen een extra waarschuwing van de leverancier.. Vreselijk. Vrijdag komt de vloer ben benieuwd wat daar mis mee is ;-(

Ik weet niet hoe diep je blad is, maar is het geen optie om die 75cm diep te laten worden?

Dan wordt de afstand naar de muur groter, en kun je 90 cm nemen.

De kastjes komen wel wat van de muur te staan, maar een diep werkblad is erg fijn heb ik ervaren.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Volgens mij maakt de diepte niet uit voor dat randje naast de muur. Ik denk juist hoe langer en smaller dat randje is, hoe makkelijker het breekt. Dus bij een ondiep blad is het juist sterker.

Wij krijgen over een paar uur de sleutel van ons huis! Zondag beginnen wij ook echt met klussen. Ben benieuwd haha.
Prulletje: gefeliciteerd...

Aan de rest: Ik zie al jullie beleveninssen over een dikke week wel weer!!! VAKANTIETIJD!!!!!!!
Gefeliciteerd prulletje! En alvast veel plezier natuurlijk met bezig zijn in jullie huis

Wij zijn ook een paar dagen bezig nu met ons huis, hebben ook nog niet zo lang de sleutel. Straks weer verder met klussen
Afgelopen week een aantal dingen van mijn lijstje kunnen strepen, lekker gevoel. Vandaag is de electricien geweest, we hebben tenminste weer overal stroom! Ook heeft hij de buitenlampen opgehangen, ja het wordt nog wat!

Boven de slaapkamer muren gesverfd, zit nog te twijfelen of het een tweede keer moet, morgen nog maar eens goed kijken.

Man is de laatste strook behang (soort vliesbehang) aan het plakken, dan kunnen we morgen het grootste gedeelte van de bijkeukenmuren verven.

Gefeliciteerd prulletje!!!
Gefeliciteerd prulletje en succes met klussen vandaag.

Zo janna goed bezig.

Scheepje fijne vakantie!

Het aanrechtblad heeft idd niets met de diepte te maken maar met de breedte. De kookplaat zit bij ons aan de rechterkant tegen de muur. En dat strookje is dus te kort. Nouja ik heb er inmiddels wel vrede mee met die nieuwe kookplaat.

De houten vloer is geleverd. En de beste man heeft gewoon de pallet voor de deur gezet in de stromende regen om 9 uur s'ochtends. Ik was alleen thuis en kon eerst niemand bereiken om het spul even naar binnen te sjouwen. Uiteindelijk kreeg ik nog iemand te pakken om het binnen te zetten. Gelukkig zat het wel in de folie. Dat hadden ze wel even bij de verkoop kunnen zeggen. Het is wel mooi, het is allemaal al op kleur.

Wij hebben nog een poging gedaan om het plafond te redden door een laag witsel eroverheen te doen maar dat heeft echt geen zin. En ook het ophangen van een ander lampje niet. De stukadoor moet dus echt terugkomen na zijn vakantie om het te herstellen. De vloer ligt dan al, dus wij willen niet dat hij met zijn steiger in huis gaat op de vloer. Ben benieuwd hoe hij het gaat oplossen. Het is in elk geval echt geen gezicht.

Wij hebben gisteren wel veel gedaan. Vandaag ook weer door. Plinten aflakken, de trap moet nog afgelakt, nieuw beslag op de deuren. En van die rails ophangen aan de muren waar schilderijen aan kunnen.

Woensdag wordt de vloer gelegd. Wij hebben toch maar besloten om even drie dagen een tent te huren bij het strand hier in de buurt. Alleen de weersverwachting is echt heel slecht voor volgende week. Maar mn vanwege de stank van de primer kunnen wij beter even ergens anders slapen met de kinderen. Zijn ze toch nog even weggeweest en het is een afstand dat wij makkelijk even kunnen checken of het okay gaat met leggen.
Mijn vriend en ik krijgen a.s. woensdag de sleutel van ons nieuwe huis. 20 juni is het eindbod geaccepteerd. We hebben ingestemd met snelle overdracht. Het was op het eind wel stressen omdat je afhankelijk bent van de bank maar die heeft netjes op tijd alles in orde gemaakt.

Er moet flink geklust worden in het huis. Zit niet eens een fatsoenlijke badkamer in... Nieuwe leidingen, riolering etc. maar mijn vriend en schoonvader gaan alles doen met hulp van anderen. Ik heb zelf nog nooit geklust en heb gezegd dat ik de kelder wel zal schilderen Vind het spannend maar heb er alle vertrouwen in!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven