Klussen/verbouwen

04-01-2011 23:49 474 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik schrijf mee op een topic over huizen verkopen. Omdat iedereen in dat topic een keer gaat verhuizen moet er ook vast geklust worden in dit nieuwe huis. Dus leek het me wel leuk om daar over te kletsen.

Over de echte klussen maarook over kleuren uitzoeken ed, over alle plannen en ideeen die je hebt.

Ik begin: huis uit jaren '50, erg gedateerd, bouwtechnisch in orde met (voor ons) grote lap grond. De komende 10 jaar nog genoeg te doen, we gaan het in fases doen.

Nu bezig met al het donker houtwerk licht te maken
Duet, das een heel fijne tip waar wij op ten duur ook gebruik van zullen gaan maken. Doen we ook al met andere levernciers en onderaannemers... Maar zo veel verschil had ik nog niet eerder gehoord.
hier op klusfront niet heel veel gedaan dit weekend, we gaan zo nog een lijst maken met alle benodigdheden voor het aansluiten van alle stopcontacten en chakelaars beneden.. Zodat iemand voor ons kan uitzoeken waar we die het goedkoopst kunnen krijgen. Over 2 weken gaan we plinten monteren in de woonkamer... Zou ik dan toch echt half sept naar beneden kunnen verhuizen... Durf het bijna niet meer te hopen.
Oh even iets om te lachen... Al 9 maanden zijn onze buren zich aan het verknuekelen van binnen om het feit dat wij hard aan het werk zijn in ons huis om het mooi te maken. Nu doen wij iets rustiger aan... is onze buurman druk bezig het platte dak van zijn keuken te vernieuwen... Nu dus in het bijna donker staan ze daar nog... Ik heb ze gister al een klein beetje uit gelachen... Nu blijf ik dat binnen wel doen...
Zou mooi zijn Scheepje, als het zou lukken, half september

De 2e dakdekker die we lieten komen zag het een stuk zonniger in met ons dak, en zijn offerte was maar liefst 10x zo goedkoop. Goh.. ik denk dat we die maar doen

(de eerste hadden we trouwens via de buurman)

Glasvezelverhaal is to be continued.. ben benieuwd of ze nou ook echt een deurwaarder gaan sturen, de klantenservice zegt nu steeds dat het opgelost is maar de aanmaningen blijven maar komen.

En verder niet veel geklust, of nou ja, we hebben een natuursteen uitgezocht voor de openhaard, maar we moeten nog een mal maken om hem op maat te laten maken en het openhaard plat gelijk maken met cement oid. Weet nog niet wanneer het gaat gebeuren, het klussen staat op een laag pitje momenteel.
Hoe gaat het met het plafond van Hellokitty? is het nog opgelost?
Wij hebben vakantie maar nog niet erg veel geklust...

Afgelopen week is de klusjesman langsgeweest voor wat dingen.

Hij heeft ons de electricien aanbevolen en de cv man. Omdat we nog wat dingen willen veranderen komen ze binnenkort met z'n drieen zodat we dat kunnen vertellen en dan iedereen weet wat er bedoeld wordt en eventueel tips kan geven aan de ander. Nu kwam de klusjesman bv over iets met de afvoer, en dan kunnen ze het aan elkaar vragen ipv aan ons, mooi geregeld toch?

Ik heb een vraag: wij willen een kookplaat kopen, gas, gewoon 4 pitten. Ook inbouwafzuigkap, maakt de timmerman een schouwomheen. Iemand nog goede tips waar te kopen? Dacht dit online te doen. Ik hoor het graag!
Janna,

Wij hebben ook een afzuigkap in een schouw laten maken. Omdat je de afzuigkap helemaal niet ziet door de schouw, hebben we een oude afzuigkap van marktplaats gehaald. We hebben de verlichting en de roosters laten zitten en de motor eruit gehaald en op de plaats van de afvoerpijp een grote buisventilator laten plaatsen. Deze zuigen namelijk veel meer kuubs lucht en luchtjes weg en zijn bijna geruisloos. Nu moet ik er wel bij zeggen dat wij een hele grote keuken hebben waardoor de grote hoeveelheid afgezogen lucht geen probleem is.

Onze bijkeuken is, op een paar deuren verven na, klaar. Gisteren heeft onze cv man de laatste radiator daar opgehangen en hebben wij de kapstokken opgehangen. De speelruimte van de kids is ook op een paar kleine dingetjes na klaar. Ze spelen er nu al het heel weekend, dikke pret.
We zijn weer flink gezakt, dus maar even ophalen dit topic!!

Wij hebben vakantie, en best veel gedaan afgelopen week. De slaapkmer hebben we behangen, was het behang niet goed bedrukt, waardoor het behang niet goed aansloot op de randen. Dus kunnen we 2 banen er af halen en weer opnieuw plakken. Dan laminaat erin en is boven klaar....

Omdat het mooi weer was hebben we veel buiten geverfd, dat is ook bijna klaar. De keuken is nog steeds een bouwput, we moeten nog steeds op apparatuur uit, dan pas kan de timmerman aan de slag...

Hebben jullie ervaring met verf (lak) op waterbasis?

Ik heb er afgelopen week voor het eerst mee gewerkt. Ik heb een oude kast die ik aan het opknappen ben en die wilde ik mat verven. En toen kwam ik dus op verf op wb uit. Ik vind het super om mee te werken. Het was even wennen met opsmeren, vond het ook een beetje waterig, maar je kunt er heerlijk snel mee werken, niks geen 24 uur wachten. Als ik dit geweten had, had ik wel al het houtwerk ermee geverfd...
Hoi hoi,

Hier ook sinds lange tijd weer eens een dagje samen aan de klus geweest, we hebben bijna alle plinten in de woonkamer gedaan... Inc de erker. Oh nog even en de bank en de kasten kunnen erin...

Heb vorige week een oude meidekast op de kop getikt om op te knappen en als scervies kast te gaan gebruiken in de woonkamer... dus de tip vd verf op waterbasis... is best op tijd en welkom...

Verder heeft onze bevriende timmerman de draairichting vd deur van woonkamer naar gang omgedraaid en de deur verlengd aan de onderkant omdat we de drempel hadden weggehaald... is klaar om voorbereid te worden en dan geschlderen maar....

Het wonen beneden komt nu wel met rasse schreden naderbij... jippie!!!
In huis hebben we inderdaad ook verf op waterbasis gebruikt, daar was alles al mee geschilderd, een jaar geleden door vorige bewoner, dus we hebben de zelfde verf gekocht, maar eerlijk gezegd hebben we maar heel weinig hoeven schilderen, het was alleen voor het bijwerken van beschadigingen en hier en daar een extra plintje, ook voor de kinderkamer meubels heb ik het gebruikt. Voor de trap haddne we op terpentine basis, want ik liet mij vertellen dat dat toch sterker is, dus voor trappen beter, ik weet niet of dat echt zo is hoor, het klonk mij wel logisch in de oren.

Wij hebben de meeste keukenapparatuur van Ikea (daar komt de keuken ook vandaan) maar een paar dingen wilden we niet van Ikea, en heb ik gewoon op internet rondgekeken waar het het goedkoopst was en daar besteld. Oa. de combi oven heb ik op internet besteld, omdat ik een grotere wilde dan bij Ikea in het assortiment, en de vaatwasser hebben we ook op internet besteld. Ging allemaal prima.

Wij wachten nog steeds op de dakreparateur, al lekt het niet meer zo hard, hij heeft de vorige keer het verzakte lood al recht getrokken. En op de steen voor de open haard. Duurt niet meer zo lang als het goed is. heb wil zin in fikkie stoken.
Hoi dames,

Ff een update door de weeks, heb samen met manlief gisterren de plinten in de woonkamer en de keuken afgemaakt. Ik ga vanavond de vloer in de woonkamer schoonmaken zodat ik em morgen nog 1 keer in de olie kan zetten.... Dan kunnen we donderdag avond de kasten en de bank uit de loods gaan halen!!!!! En vrijdag beginnen emt boekendozen uitpakken!!!!!!!!! Ik ga naar beneden verhuizen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Doei
Jippie!
(of kun je dat tegenwoordig niet meer zeggen? Jippie?)
quote:citronella schreef op 13 september 2011 @ 21:08:

(of kun je dat tegenwoordig niet meer zeggen? Jippie?)

Wij wel!

Proficiat. Geniet er maar lekker van komend weekend!
Dames, goed bezig hier!

Bij ons is het af. Althans ik moet alleen nog het glas voor achter de kookplaat bestellen maar ik heb zoveel verschillende prijzen gehad dat ik nog meer offertes wil aanvragen.

Het plafond, tja wat zal ik daarover zeggen. Het irriteert mij wel. Ook omdat wij nu een soort strepen zien. Misschien moet het toch nog een keer geverfd worden. Ik zal binnekort even wat foto's plaatsen dan kunnen jullie zien hoe het is geworden.

Het is wel echt heel mooi geworden ben er zo blij mee.
Moe maar voldaan... ik zit op de bank (al moet ik em nog wel ff stofzuigen...)

Verdere verbouwing zal wel minder snel gaan de komende tijd, maar zal wel af en toe wat van me laten horen.

Groeten, Scheepje
We zijn wel héél erg gezakt hoor dames!

Wij moeten nu hard aan de slag, over 10 weken gaan we nl verhuizen!! Ons oude huis is verkocht.

We gaan ons nu voornamelijk op de keuken richten ( de timmerman dan) en volgende week gaan we laminaat voor boven kopen en dan leggen.

Dan kunnen we al iedere keer spullen meenemen!

Zo meteen gaan we buiten nog wat dingen schilderen, het huis en bijkeuken zijn dan buiten geverfd, alleen de schuur niet. Dat is dan een projectje voor volgend jaar!
@Janna,

gefeliciteerd. Wat fijn dat het huis verkocht is.

Hier alles oke, het leven gaat langzaam door het verbouwen ff wat minder, maar we genieten van wat er affig is...

Groeten, Scheepje
Hai

Ons huis staat vanaf vorig jaar april te koop en wij hebben besloten te gaan verbouwen.Eerst langs de hypotheker.We wilden bovven ons dat huis erbij kopen maar dat is net niet te doen helaas.Het word wel heel anders,mijn man heeft het uitgetekend,en de mogelijkheid is er zeker.Morgen komt een kennis bespreken hoe en wat mogelijk is en aankomende week dan horen hoeveel de hypotheek omhoog kan.Zijn hier alleen mensen die bezig zijn met hun nieuwe huis of ook net als ons bestaande huis?En als alles zeker is natuurlijk de makelaar inlichten,en dan krijgen we ook de rekening.Leuk om hier mee te kletsen.Wij willen ong.in januari gaan beginnen
Up!

Heb dit topic net doorgelezen en ben eigenlijk wel benieuwd hoe het afgelopen is! Ik neem aan dat iedereen klaar is, nog problemen gehad op het einde?

Wij gaan dit voorjaar verbouwen, nieuwe vloer, keuken, toilet, muren en plafonds.
Ik had net hetzelfde idee, dit topic te uppen, verbouwen heeft een hele tijd stil gelegen maar we zijn van het weekend weer begonnen (of verder gegaan) met de zolder.

Ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe het bij iedereen is.

Zolder is nog een "leuk" projectje. We hebben lekkage gehad, dus her en der wat rot hout, houtworm ook al tegengekomen en de asbestplaten schijn je niet met steenwol en folie te kunnen isoleren van binnen uit, het mag niet luchtdicht oid.

Ik wilde een hoge nok, ipv het afgetimmerde schrootjes plafond, maar niemand ziet het zitten tot bovenaan te isoleren dus tja. We moeten nog even precies gaan bedenken hoe we het aan gaan pakken

In ieder geval zit de container voor het huis inmiddels vol met zooi, dus gestript is ie al
Is er geen handige klusjesman of klusjeskennis die dat wil doen? Ik zou het ook tot aan se nok geïsoleerd willen hebben, maakt niet uit hoe hoog het is haha! En als het goed is doe je dat eens en daarna nooit meer :-)
Leuk dat er weer belangstelling is.

Wij zijn begin december verhuisd, en door een aantal tegenslagen hadden we de eerste week geen toilet, konden we niet koken en hadden we geen douche.

Maar omdat we wel een vrachtwagentje geregeld hadden en een groep mensen voor een bepaalde datum zijn we toch maar over gegaan. Gelukkig hadden we ons oude huis nog en was het dicht in de buurt, dus gingen we daar maar naar de wc en douchen.

Gelukkig was alles na een weekje opgelost.

De afgelopen weken hebben we weinig tot niets gedaan, hadden echt even geen puf meer. Nu zijn we ook langzamerhand weer aan de slag gegaan.

Ik heb nu een weekje vakantie dus hoop veel dingetjes af te kunnen gaan werken. Ik heb er iig weer zin in!
Da"s wel behelpen Janna, zonder toilet en douche vooral. Hopelijk zijn jullie al opgeschoten met dingen afwerken.

De zolder is bij ons nog niet erg opgeschoten. We hadden wat offertes om het te laten doen, maar besloten het uiteindelijk zelf met hulp te gaan doen. Het isolatie folie zit inmiddels op zijn plek (tot in de nok , maar het dakkapel blijkt toch behoorlijk rot, daar moet eerst iets mee gebeuren voor we verder kunnen. Echt balen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven