Klusvraag
woensdag 10 juli 2013 om 13:58
Hi,
Wij hebben een huis gekocht en ik heb ideeën nodig.
Er zit een verschrikkelijke plavuizen vloer in met daaronder vloerverwarming. Het zou erg zonde zijn dat de vloer eruit moet omdat dan de vloerverwarming ook kapot gaat.
Nu had ik bedacht om hier een vloer overheen te leggen, alleen wat moet dat gaan worden? Van die plaktegels wordt al niks aangezien het geen vlakke vloer is.
Of is het beter om de vloer er wel uit te halen?
Wie heeft een goed advies?
Wij hebben een huis gekocht en ik heb ideeën nodig.
Er zit een verschrikkelijke plavuizen vloer in met daaronder vloerverwarming. Het zou erg zonde zijn dat de vloer eruit moet omdat dan de vloerverwarming ook kapot gaat.
Nu had ik bedacht om hier een vloer overheen te leggen, alleen wat moet dat gaan worden? Van die plaktegels wordt al niks aangezien het geen vlakke vloer is.
Of is het beter om de vloer er wel uit te halen?
Wie heeft een goed advies?
woensdag 10 juli 2013 om 14:02
woensdag 10 juli 2013 om 15:01
Je hebt speciaal laminaat dat ook geschikt is bij vloerverwarming. Maar aangezien je er ook nog een tegelvloer onder hebt, denk ik niet dat je veel meer zult merken van die vloerverwarming.
Overigens kun je wel perfect laminaat leggen over een tegelvloer. Met drempels moet je dan wel oppassen, die hadden wij gelukkig niet.
Overigens kun je wel perfect laminaat leggen over een tegelvloer. Met drempels moet je dan wel oppassen, die hadden wij gelukkig niet.
woensdag 10 juli 2013 om 15:04
Graspolletje, werkt dat ook goed op de vloer ja, loop je dat er niet snel af? Ik heb ook weleens tegels geverfd, maar dat waren muurtegels. Ging idd prima. Vond het overigens wel minder mooi dat je dan de voegen meeverft - of je moet het voegje voor voegje gaan afplakken, daar had ik dus geen zin in
woensdag 10 juli 2013 om 16:28
woensdag 10 juli 2013 om 18:20
Wij hebben precies hetzelfde gehad en hebben ook getwijfeld of we de vloer eruit zouden slopen. Dit niet gedaan, omdat we het risico te groot vonden dat de vloerverwarming zou beschadigen. Daarnaast zagen we deze enorme klus niet zitten.
De makelaar attendeerde ons op een pvc vloer. Uiteindelijk hebben we hiervoor gekozen. Voordeel van pvc is dat het erg dun is, dus de vloer niet meteen enorm veel hoger wordt en het de warmte goed doorlaat. De vloer moet dan eerst geëgaliseerd worden en daarna kan de pvc vloer eroverheen gelegd worden. Wij hebben dit laten doen. Hebben gekozen voor handyfloor en zijn hier nu (anderhalf jaar later) nog steeds tevreden over.
Pvc vloeren zijn helemaal hot op dit moment en er zijn vaak goede aanbiedingen, incl. egaliseren en leggen. Pvc ligt ook vaak in winkels, showrooms ed, omdat het erg stevig is en houtlook heeft.
Dus ik zou gaan voor pvc!
De makelaar attendeerde ons op een pvc vloer. Uiteindelijk hebben we hiervoor gekozen. Voordeel van pvc is dat het erg dun is, dus de vloer niet meteen enorm veel hoger wordt en het de warmte goed doorlaat. De vloer moet dan eerst geëgaliseerd worden en daarna kan de pvc vloer eroverheen gelegd worden. Wij hebben dit laten doen. Hebben gekozen voor handyfloor en zijn hier nu (anderhalf jaar later) nog steeds tevreden over.
Pvc vloeren zijn helemaal hot op dit moment en er zijn vaak goede aanbiedingen, incl. egaliseren en leggen. Pvc ligt ook vaak in winkels, showrooms ed, omdat het erg stevig is en houtlook heeft.
Dus ik zou gaan voor pvc!
woensdag 10 juli 2013 om 21:02
Je kunt standaard deuren trouwens ook redelijk gemakkelijk korter maken. Dus maak je niet al te veel zorgen om de hoogte van je vloer. Let wel op bij de voordeur, die kun je niet zomaar korter maken. Wij hebben dit opgelost door de eerste rij tegels in de gang wel weg te halen en er een grote droogloopmat neer te leggen.