Knutseltopic part 2

15-09-2012 10:42 2935 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat wij weigeren naar Libelle verbannen te worden.

Omdat wij trots zijn op onze suftruttigheid.

Omdat wij zweren bij trolley, driekwartsbroek en leren rugzakje.

Omdat wij schilderen, kleien, punniken en kantklossen toevallig heel erg cool vinden.

Omdat wij niet bang zijn om mutsig te zijn, we zijn er trots op!

Omdat wij trotse knutselmutsen zijn.

Daarom hier alweer het tweede knutseltopic.

Nieuwe knutselaars zijn uiteraard altijd welkom. We zijn geen geheim besloten genootschap.

In deel 2 zit er zelfs een heuse Mutsenmeet aan te komen; de knutselmutsen gaan naar de CreaDoe beurs in Utrecht!

Voorwaarden om mee te gaan:

- een trolley

- een rugzakje

- een driekwartsbroek

- kort rood haar want dat is zo lekker makkelijk

- een abonnement op Libelle

- minstens vijf jaar Huishoudbeurservaring.

Voldoet u aan deze voorwaarden?

Stuur een mail met aanmeldingsgegevens naar marelsmarels@gmail.com, en tante Marels houdt u op de hoogte van de ranzige details
668, the neighbour of the Beast
Dreamer, leuke kabouter om te maken (knap ook nog).

Ik ben nu meer aan het borduren, kerst vooruit werken. Ik zag al topics over kerstbomen Helemaal bizar.
Het was lastig kiezen, vanavond, maar ik heb gedoodled :-)

Als ik een avondje 'alleen' ben (kinderen boven, man weg) dan heb ik altijd op 2 krukjes naast de stoel vanalles liggen wat ik zou kunnen gaan doen. Tekenspullen en dit keer ook haakspullen. Het is doodlen geworden. Een vleermuis opgevuld
Later is nu
quote:Dreamer schreef op 24 september 2013 @ 22:19:

Het was lastig kiezen, vanavond, maar ik heb gedoodled :-)

Als ik een avondje 'alleen' ben (kinderen boven, man weg) dan heb ik altijd op 2 krukjes naast de stoel vanalles liggen wat ik zou kunnen gaan doen. Tekenspullen en dit keer ook haakspullen. Het is doodlen geworden. Een vleermuis opgevuld Wow een vleermuis opvullen, dat is toch best wel groot en veel werk maar wel leuk. Doodlen doe ik ook als ik alleen ben (tenzij vriend thuis is en zijn hobby aan het doen is/badkamer tegelen wat bijna op de vloer na af is), lekker relaxed bezig zijn. Maar wel kleine blaadjes opvullen.
quote:vivamam schreef op 20 september 2013 @ 22:50:

Ha dames!

Vraagje aan jullie opperknutsels...... Ik wil graag kerst dingentjes van vilt gaan maken. Weten jullie een leuk beginnerssetje. Een compleet pakketje? Een site waar ik dit compleet kan bestellen?.Al surfend hier terecht gekomen, ik heb ze laatst in een woonblog gezien van Jit Design. Misschien kun je daar op zoeken? Ik durf je geen link te geven, voor ik van spammen beticht wordt
Die vleermuis kan natuurlijk ook klein zijn he

Ik heb een A5 schrift, waarin ik teken. Ik wilde voor doodlen (weer) een anders tekenschrift gaan gebruiken, maar degene die ik nu al zo'n 3 jaar heb (ja, het schiet dus niet echt op) laat wel allerlei fases zien. En een (paar keer) per week tekenen/doodlen/whatever wat ik wil of over de dag, dat is dan toch weer een soort getekend dagboek, waarmee ik ook ooit begon

En die vleermuis: zowel 's ochtends als 's avonds tijdens het rondje met de hond vlogen ze boven m'n hoofd. Vanmorgen zat ik ééntje te bekijken, die stortte zich ineens omlaag en ging echt een paar centimeters over m'n hoofd heen Gelukkig ging het zo snel, dat ik niet eens tijd had te schrikken

Misschien vanavond iets doodlen van/met/over hoofdpijn
Later is nu
quote:Dreamer schreef op 26 september 2013 @ 10:32:

Die vleermuis kan natuurlijk ook klein zijn he

Ik heb een A5 schrift, waarin ik teken. Ik wilde voor doodlen (weer) een anders tekenschrift gaan gebruiken, maar degene die ik nu al zo'n 3 jaar heb (ja, het schiet dus niet echt op) laat wel allerlei fases zien. En een (paar keer) per week tekenen/doodlen/whatever wat ik wil of over de dag, dat is dan toch weer een soort getekend dagboek, waarmee ik ook ooit begon

En die vleermuis: zowel 's ochtends als 's avonds tijdens het rondje met de hond vlogen ze boven m'n hoofd. Vanmorgen zat ik ééntje te bekijken, die stortte zich ineens omlaag en ging echt een paar centimeters over m'n hoofd heen Gelukkig ging het zo snel, dat ik niet eens tijd had te schrikken

Misschien vanavond iets doodlen van/met/over hoofdpijn Wel gaaf die vleermuizen, behalve als er eentje zich omlaag stort. Wel goede therapie hoofdpijndoodlen.... Sterkte ermee. En trouwens leuk zo'n tekendagboek hoor (ook al is het drie jaar oud).
Ik heb vorig jaar met vakantie 3 weken lang een tekendagboek bijgehouden. Toen had ik helemaal de geest. Was tijdens Olympische spelen, dus een zwemmende 'Ranomi' getekend en een springende Epkeeeee.. Erg geinig.

(inmiddels heb ik wel een goed oranje potlood gekocht, dat was dom genoeg net de kleur die ik niet had )

Maar in het dagelijks leven lukt het me niet. Toch is het leuk om bijvoorbeeld tekenboekjes van jaren terug terug te zien, dus ik ga gewoon op mijn manier door.
Later is nu
Heee, dat is leuk, een tekendagboek!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
quote:Dreamer schreef op 26 september 2013 @ 13:08:

Ik heb vorig jaar met vakantie 3 weken lang een tekendagboek bijgehouden. Toen had ik helemaal de geest. Was tijdens Olympische spelen, dus een zwemmende 'Ranomi' getekend en een springende Epkeeeee.. Erg geinig.

(inmiddels heb ik wel een goed oranje potlood gekocht, dat was dom genoeg net de kleur die ik niet had )

Maar in het dagelijks leven lukt het me niet. Toch is het leuk om bijvoorbeeld tekenboekjes van jaren terug terug te zien, dus ik ga gewoon op mijn manier door. Dat Oranje potlood kun je in februari weer gebruiken bij de OS winterspelen, schaatsers zijn dan goed genoeg. En misschien weer een medaille voor Nicolien snowboarden.
Nou, ik heb eindelijk een paar foto's om te laten zien. Eerst deze:

Dit is het project wat ik ben begonnen toen ik mijn mozaïekkennis assisteerde op een markt. Toen heb ik de zon gemaakt. Nu ben ik dus met de opvulling bezig; ik ga bijna elke week bij haar thuis ermee verder, terwijl zij met eigen werk bezig is.
En met deze ben ik thuis bezig:

Hiervoor heb ik oude mokken gebruikt. De stukjes nogal klein gemaakt, omdat ze anders te rond zijn. En de blauwe bolletjeslijnen zijn gemaakt met glasbolletjes van... jaja, de Action. Ik heb nog een paar beschadigde mokken klaarstaan om kapot te slaan, maar moet even wachten op de juiste stemming

Nee hoor, dat laatste is een grapje. Je moet juist toch wel voorzichtig te werk gaan, met lomp slaan gaat het niet goedkomen. Oké, de eerste mep, die kan lomp, maar verder niet meer. Mijn ervaring.
Wat leuk EV!

zo'n getekend dagboek noemen ze wel een 'art journal' Op internet zoooveeeeel leuke voorbeelden van! Ik heb de intentie maar opgegeven om dagelijks te tekenen. Afgelopen zomer met vakantie ook gewoon géén zin en géén inspiratie, terwijl het dus vorig jaar zo goed ging.

Een oranje potlood was trouwens ook zonder Olympische spelen een gemis hoor
Later is nu
EV, wat mooi en leuk wat jij maakt. Die vrolijke zon, de kapotgeslagen mokken en dan wat opvullen met spul van de action (waar zouden we zijn zonder die winkel?? )

Vandaag wat fröbelen in huis en knutselen, wat weet ik nog niet.
Oh ja, art journal, daar heb ik wel van gehoord.

Als ik notitieboekjes zonder lijnen zou kunnen vinden, zou ik dat ook wel willen doen. Meestal zijn ze met lijnen, en ook om in te schrijven heb ik ze liever zonder. Iemand een idee waar je die kunt vinden? En roep nu niet Action, want daar vind ik ze dus niet.

Dat met die mokken vind ik echt creatief moet ik zeggen, want het is meer een zoeken naar materialen. Ik zit te denken om bijv. ook steentjes of kleine schelpjes te gebruiken. Maar geen haast mee hoor, ik kijk wel hoe het zich ontwikkelt en wanneer ik zin heb om ermee door te gaan. Ben nu ook met andere dingen bezig. Schrijven van je herstelverhaal is ook heel creatief..

Ik heb zoiets, EV, maar gekocht bij supermarkt in Portugal. Volgens mij heeft de AH ook wel zoiets. Bij de knutsel/hobbyzaken hebben ze dergelijke boekjes met ringband. Dan zijn het natuurlijk schetsboekjes en zijn ze wat duurder, maar het papier is ook steviger.

Daarnaast is er een kaartenwinkel in Groningen, die zeker een jaar dat soort boekjes, met ringband dus, in de aanbieding had. 3 voor een tientje. Ik weet niet of ze er nog zijn, maar heb de neiging voor mezelf al om weer eens te kijken.

Ik heb nog een lege, maar daarvan is het papier dunner, helaas.
Later is nu

Het weekenddansje.

En ja, ik leef nog. En denk vaak aan jullie allen.

Straks kom ik langer terug, om overal op te reageren. Eerst koffie zetten en kinderen op bed gooien...
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Leuk die foto's! Kijken of ik overal op kan reageren...

@EV: goed bezig jij. Je zonnetje vind ik erg leuk. En fijn dat je er zo regelmatig mee bezig bent!

@Steph, hoest met je deken? En met het klussen van je vriend?

@Dreamer, geweldig, dat haken. Ik mag er niet aan beginnen van mezelf, want dan heb ik binnen no time weer een nieuwe verslaving, terwijl ik nu ook al niets doe.

Hier een drukke week gehad, met als dieptepunt een emotionele toestand op werk dinsdag. Heeft me flink geraakt en veel energie gekost. Nu ben ik het een beetje kwijt en heb ik weekend.

Knutselen schiet echt heel niet op hier. Ik wil wel maar ik doe niets....

Morgen dan, om mijn passiviteit goed te maken, een workshop hier in de stad. Een schaal van glas maken. Ik ben hele benieuwd hoe dat gaat, en wat het effect wordt. In ieder geval ben ik een hele dag onder de pannen en haal ik mijn knutselgehalte flink op!
Haaaa, het weekenddansje van Akakia!

Dat is een leuke traditie, en jij hebt 't wel helemaal verdiend als ik dat zo lees.

Een schaal van glas maken, gaaf!! Mag ik mee?

Ik heb ze ook gezien bij die man waar ik mijn glasspullen kocht, zo mooi, en ook bij die andere grote winkel in andere plaats.
Van harte welkom EV

Ik ben heel benieuwd wat voor techniek we gaan gebruiken.... Blazen zal het niet worden, maar wat dan wel? Lastig is wel dat ik geen ontwerp kan maken nu, omdat ik niet weet hoe het werkt. Heb in ieder geval de kleuren al gekozen, de rest moet ik ter plekke maar zien dan.
quote:Akakia schreef op 27 september 2013 @ 20:58:

Van harte welkom EV

Ik ben heel benieuwd wat voor techniek we gaan gebruiken.... Blazen zal het niet worden, maar wat dan wel? Lastig is wel dat ik geen ontwerp kan maken nu, omdat ik niet weet hoe het werkt. Heb in ieder geval de kleuren al gekozen, de rest moet ik ter plekke maar zien dan.

(heerlijk dat dansje)

Ik wil ook mee, zoiets is hier nu nooit. Deken is momenteel in -de- weg-liggend-ding aan het worden maar komt wel af.

Vriend heeft de muur op de badkamer op één laagje na, de onderste vraag mij niet waarom, af. Hij moet nu weer een aantal dagen werken (ja ook in het weekend) dus ligt alles stil. Zalig kan ik weer schoonmaken, is ook fijn na zo'n troep. Ik ga nu even mandala kleuren, even rustig worden.
quote:Akakia schreef op 27 september 2013 @ 20:58:

Ik ben heel benieuwd wat voor techniek we gaan gebruiken

Glasfusen ofwel glassmelten:

Glasfusing of fusing ook wel genoemd gefused glas, gesmolten glas, glas fusen - en smeltend glas-techniek - is een techniek glasfusing die in de glaskunst wordt gebruikt waarbij stukjes of repen glas van dezelfde of verschillende kleuren samengevoegd worden door ze gedeeltelijk te versmelten. Glasfusing biedt zo ook de mogelijkheid om de verschillende kleuren van glasdelen met elkaar te laten vervloeien of te vermengen.

De verhitting vindt gewoonlijk plaats in een elektrische of gasgestookte glasoven. Meerdere stukken gekleurd glas worden op elkaar gelegd of overlappen elkaar en worden verhit tot temperaturen variërend van 593°C tot 850°C. Hierbij moet er op gelet worden dat glas met een verschillende uitzettingscoëfficiënt - onder andere afhankelijk van de gebruikte kleurpigmenten in het glas - niet samengesmolten kan worden, anders zal het gecreëerde object tijdens het afkoelen breken of daarna. Veel glasfusing kunstenaars beperken zich daarom tot glas van één fabrikant (fusing glas). Na afkoeling kunnen er bovendien alsnog breuk in het glasfusing object springen bij grote temperatuursschommelingen. Glas fusing is daarom voornamelijk bedoeld voor toepassingen binnenshuis. Er kan zowel in het platte vlak als drie-dimensionaal mee gewerkt worden. Zo worden glasdeuren of wanden met deze techniek gerealiseerd. Bij een ruimtelijke toepassing, zoals een glasbeeld, dient een reliëfbodem in de over gelegd te worden, waaroverheen de gekleurde glaslagen worden gelegd; deze zullen al smeltend de vorm van het reliëf overnemen.

(bron: Frank van den Ham glasfusing artist)
Voorbeeld:

Ander voorbeeld:

Jaa.. daar kun je zulke mooie dingen mee maken! Een man bij ons atelier doet dat ook. Je kunt behalve schalen ook sieraden maken.

Hoewel ik trouwens niet echt aan 't knutselen ben, ben ik wel lekker bezig. Doordat ik uitgelopen appelzaadjes vond in een appel, vorige week, heb ik er nu ineens heel veel nieuwe plantjes bij en de bedoeling is dat een aantal daarvan toch in elk geval bonsai worden.. (door instagram ineens weer aangewakkerd ook)

En daarnaast fotografeer ik wel en houd m'n blog bij met foto's, maar ook met afbeeldingen van kaartjes die ik krijg via postcrossing.

Een ander goed ding vind ik dat ik meer aan 't lezen ben (ipv hier op het forum). Nadeel daarvan is dus dat je tijdens lezen zo weinig andere dingen kunt doen. Bij tv kun je haken of wat dan ook.

Maar goed.. ik zit niet stil dus

(nouja, behalve als ik lees)
Later is nu
quote:Dreamer schreef op 28 september 2013 @ 20:19:

Jaa.. daar kun je zulke mooie dingen mee maken! Een man bij ons atelier doet dat ook. Je kunt behalve schalen ook sieraden maken.

Hoewel ik trouwens niet echt aan 't knutselen ben, ben ik wel lekker bezig. Doordat ik uitgelopen appelzaadjes vond in een appel, vorige week, heb ik er nu ineens heel veel nieuwe plantjes bij en de bedoeling is dat een aantal daarvan toch in elk geval bonsai worden.. (door instagram ineens weer aangewakkerd ook)

En daarnaast fotografeer ik wel en houd m'n blog bij met foto's, maar ook met afbeeldingen van kaartjes die ik krijg via postcrossing.

Een ander goed ding vind ik dat ik meer aan 't lezen ben (ipv hier op het forum). Nadeel daarvan is dus dat je tijdens lezen zo weinig andere dingen kunt doen. Bij tv kun je haken of wat dan ook.

Maar goed.. ik zit niet stil dus

(nouja, behalve als ik lees)

Je bent goed bezig zeg. En ook (net als ik) nog steeds met postcrossing bezig!

Heb een beetje de pe erin, een half uur de openhaard aanmaken. Doet dat ding het nog niet, terwijl ik echt wel een openhaard kan aanmaken maar vandaag niet. Grrrrr, ik ga gewoon tv kijken. *en ontspan*

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven