Knutseltopic part 2

15-09-2012 10:42 2935 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat wij weigeren naar Libelle verbannen te worden.

Omdat wij trots zijn op onze suftruttigheid.

Omdat wij zweren bij trolley, driekwartsbroek en leren rugzakje.

Omdat wij schilderen, kleien, punniken en kantklossen toevallig heel erg cool vinden.

Omdat wij niet bang zijn om mutsig te zijn, we zijn er trots op!

Omdat wij trotse knutselmutsen zijn.

Daarom hier alweer het tweede knutseltopic.

Nieuwe knutselaars zijn uiteraard altijd welkom. We zijn geen geheim besloten genootschap.

In deel 2 zit er zelfs een heuse Mutsenmeet aan te komen; de knutselmutsen gaan naar de CreaDoe beurs in Utrecht!

Voorwaarden om mee te gaan:

- een trolley

- een rugzakje

- een driekwartsbroek

- kort rood haar want dat is zo lekker makkelijk

- een abonnement op Libelle

- minstens vijf jaar Huishoudbeurservaring.

Voldoet u aan deze voorwaarden?

Stuur een mail met aanmeldingsgegevens naar marelsmarels@gmail.com, en tante Marels houdt u op de hoogte van de ranzige details
668, the neighbour of the Beast
Kanon, je kunt altijd alle dingen die je gebeuren wel weg relativeren, want er zijn (meestal) altijd wel mensen in de wereld die het slechter hebben dan jij. Maar dat zou betekenen dat je nooit ergens mee mag / kan zitten of van kan balen. Ik vind een baaldag cq -week dus echt wel gerechtvaardigd als het dingen als je baan betreft. Dus een voor jou!

Zwarte kat, waarom niet allemaal een kleurtje en 1 witte ? En als dat geen optie is, dan in ieder geval 1 kleurtje. Gave aankoop trouwens. Hoe gaat het met je gezondheid?

Steph, Grote ARRGGGH inderdaad, dat soort acties. Is het op te lossen?

Houston en EV, trekken jullie het een beetje?

En voor de rest allemaal:

En dan nu ook nog even ontopic: ik zit alweer te knutselen! En het gaat leuk, alhoewel ik nu even niet verder kom. Inspiratie op ofzo.
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Ja, ontzettend lief dat er meegedacht wordt, dank jullie wel.

Ik voel me idd wel slechter, nu voel ik ineens alles, tot moe en hoofdpijn, rugpijn etc. Pfffff!!! Maar ik noteer jullie opmerkingen, tips, aanreikingen en ga ermee aan de slag (als ik een beetje bijgekomen ben).

Kanon, wat rot van je baan! Balen! En je hoeft zeker niet alles weg te relativeren, het is gewoon rot en Niet Fijn.

Kat: wat de stoelen betreft, ik zou zeggen: kleur! Maar ja, dan moet je wel allerlei verschillende potten verf kopen, dat is ook weer zoiets..

En dan tenslotte eindelijk iets ontopic: ik ben ook weer bezig, met glas welteverstaan. Iemand heeft twee schatkistjes bij me besteld voor een zeer bijzondere bestemming, en dat is natuurlijk ook erg bijzonder om te maken. Maarre, ik doe het gedoseerd hoor, het gaat dus niet supersnel (maar dat hoeft ook niet, als het maar voor de kerst klaar is). Eentje is nu klaar en erg mooi geworden, al zeg ik het zelf.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Akakia, het is op te lossen door alles uit te halen en alleen zeeman garen te gebruiken want anders is het te kort. Ik ga gewoon door en zie het eindresultaat wel. Ik gebruik hem wel hoor.

*stuurt inspiratie door naar Akakia*

EV, wat goed van je dat je wel weer op je eigen tempo doorgaat.
Ff snel (want ik heb inmiddels knallende ruzie met m'n man, en lang achter computer nu doortypen maakt 'm alleen maar kwader ); ik zou gaan voor alle stoelen een andere kleur, en dan 'versleten' schuren door er een heel-verdunde witte waterige latex overheen te verven (slordig) en daarna slijtplekken maken met fijn schuurpapier op de hoeken/randen; tafel hout/wit/versleten maken.

Kanon; mail me gerust (als je behoefte hebt). Vanavond zal ik alleen niet meer reageren wrs. ivm die knalruzie dus. EV; fijn dat je weer verder gaat met je glaskunst!!! Laat je dat niet afpakken.

pfff...voel me k#t...

Ik kan de kern vd ruzie wel even hier posten trouwens; we hebben nl een terugkerend ruziepunt. Zal het hier opchrijven misschien is het herkenbaar.

Ik heb m'n eigen dingen, 'manlief' (ik zal hem even "K" noemen) ook. Vaak kijken we 's avonds samen tv, maar hij gaat ook wel eens zijn hobbie doen en dan computer ik. Alleen is het altijd zo dat als 'K" klaar is met 'zijn activiteit', dat hij dan met een boel poeha en herrie naar me toe komt. Hij gaapt dan luidruchtig, hoest, krabt theatraal aan z'n kont (bwvs), ploft op de bank en gaat dan zappen. Het eerste dat hij dan op tv tegenkomt gaat hij dan hardop evalueren. "Naa-jaa-zeg-moet-je-dat-nou-zien! In-verweggistan-is-een-boom-omgevallen-zeg!..IBI, moe-je-zien!"

Daarna om de 20 seconden iets soortgelijks.

(Dan reageer ik meestal de 1ste 3x nog redelijk geinteresseerd, daarna licht geërgerd, maar na 10 onderbrekingen zeg ik vaak iets van 'ik ga nu eerst ff deze email beantwoorden, dat lukt niet als je steeds tussendoor komt met vanalles. Ik stop zo-en-zo-laat, oke?' Toon is dan inmiddels onvriendelijk/snibbig.

Dan murmelt hij vaak iets beledigds, of hij is echt boos en beent naar boven, of hij pruilt wat, of hij zegt van 'oke', maar dan is het gegarandeerd binnen 15 seconden weer raak. "Ooh, neeee!!! Kijk nou! ...Dat-is-toch-niet-normaaaal!?moe-je-zien-wat..onee; sorrie hoor; ik ben al stil!" (waarna zich dit dus 10 seconden later weer herhaalt.)

We hebben dit momenteel elke week wel een keer of 3. Zojuist dus WEER. Hij stopt met zijn hobbie. Ik hoor hem al aan komen lopen (gaat dus met veel theatraal luidruchtig gedoe), meneer krabt zich eens goed, en komt naar me toe; wil een kus. Ik geef 'm die haastigl. Meneer ploft op de bank.

Zelfde verhaal maar nu met een willekeurige folder. "Jee-moet-je-zien-blabla-in-de-reclame-bla-bla-stom-he?!" Waarna ik me geergerd naar hem omdraai en -zeer ingehouden- vraag of hij het goed vindt dat ik even de betaling per internet doe van die-en-die rekening..? Waarna het beledigde toneelstukje weer volgt.

De armen gaan demonstratief over elkaar, en met veel bombarie komen er allerlei verwijten over dat ik niet kan communiceren, en dat ik niet moet zeiken dat we te weinig tijd voor elkaar nemen, en dat IK niet zou investeren in onze relatie, etc etc.

Ik zeg vervolgens dat hij van mij verwacht dat ik zodra HIJ klaar is met ZIJN ding, dat ik dan meteen in de houding spring om meneer tegemoet te komen in zijn wensen, en dat ik best wil praten oid maar niet 5 seconden nadat hij op de bank ploft. Dat ik OOK dingen te doen heb en dat hij ook maar eens op mij moet wachten .

Vervolgens haalt hij er allemaal dingen bij die er niks mee te maken hebben, maar die me doen denken aan een jengelend kind dat z'n zin niet krijgt. Ik doe hem zooo tekort, en aaaalles moet van hem uitkomen en-blabla-slachtoffer-slachtoffer- en (dat is zijn laatste truuk in de verbale strijd) het is heeeeelemaal NIETS met onze relatie en....dan moeten we het maar 'gewoon-beëindigen".

De eerste paar keer dat hij dit riep was ik zwaar onder de indruk, maar nu begint hij vaak al binnen een paar minuten met dit te roepen. Meestal ga ik er dan op in en probeer 'nuance' aan te brengen. Zo van "nou, ZO erg is het nu ook weer niet, dit-en-dit gaat wel goed, maar aan dat stukje moeten we wel werken etc"

Maar ik had er deze ronde geen zin in. Ik was verdomme OOK kwaad. Ik had GEEN zin om te sussen of relativeren voor hem, ik wil verdomme gewoon de betaling van die stomme rekening kunnen doen; het is MIJN hobbie OOK niet, maar moet wel gebeuren! En als hij er dan steeds doorheen gaat zitten jengelen duurt het alleen maar langer.

(Nouja; van het 1 kwam het ander en nu is het dus weer opgelopen tot iets dat dagen door kan sudderen. ZO verrekte zonde vd tijd!!!)

En nou ben ik boos, en verdrietig, maar eigenlijk meer boos. Dat hij zo kinderachtig doet.

pffffffffffffffff....Nou.

Dat is het dus wel zo'n beetje.

Zijn 'oplossing' is trouwens dat ik 1) OF de compuiter maar boven neer moet zetten, OF 2) nooit meer geergerd mag reageren als ik computer, want als meneer 'gewoon-wil-praten' moet ik snappen dat dat voorang heeft.

(*Zal dat onthouden voor de volgende keer dat zijn auto-programma op is* )
och jee ibi, da's mooi ***. Je klinkt behoorlijk !!

En wat je uiteindelijk concludeert is juist: het is in wezen maar een klein punt, maar inmiddels verworden tot iets heel groots... en dan moet je er maar weer samen uit zien te komen...

Ik hoop van harte dat dat jullie snel gaat lukken, en dat het ook lukt om dan gezamenlijk een oplossing te vinden.

voor jou!

Overigens schrijf je, ook als je boos bent, nog steeds geestig!
Overigens, wel herkenbaar. Niet dit specifieke geval, maar wel de trant van "ik haal altijd de kinderen op dus ik doe zoveel" (terwijl mijn lijst zekersteweten langer is) of "als jij niet thuis bent, wat eet ik dan? En als ik niet thuis ben, dan zie jij maar wat je regelt". Zouden mannen dan toch echt egocentrischer zijn dan vrouwen ?

In ieder geval: volgens mij zijn er echt wel afspraken te maken over jullie discussiepunt, maar dat moet je vooral doen als het even niet speelt. (en aan dat advies heb je nu dus helemaal niets, surrie).

Nog een voor je!
Jawel, heb ik wel wat aan hoor, Ak! Bedankt! Knuffel terug .

(*gaat nu moed verzamelen om naast koppige echtgenoot in bed te kruipen voor een nachtelijk potje 'touw-trekken-met-deken'..* )
Ikbenik, jemig wat een jengelend kind is het. Klinkt als wel rekening houden met hem en dat jij idd in de jij-krijgt-NU-aandacht-van-mij-omdat-jij-klaar-bent houding en die rekeningen komen later. Nee, rekeningen moeten betaald worden ed.

Maar luister naar Akakia, luister goed naar elkaar zodat jullie er wel uitkomen (je schrijfstijl is wel leuk hoor).
Ja, je schrijfstijl is en blijft leuk, maar verder.. jeetje, wat een jengelerd zeg, sorry dat ik het zeg. Eens met Steph en Ak. Heb je wel een beetje kunnen slapen met die dekenstrijd en boosheid? Pfff. Wat een vervelend terugkerend gedoe.

Ik vind het echt aandachttrekkerij van 'm. Maar wat doe je eraan? Misschien idd een koekje van eigen deeg geven als hij zelf iets echt aan het volgen is op tv? Maar dat is natuurlijk geen structurele oplossing. Ik denk ook dat afspraken maken de enige oplossing is, maar ja, dat verandert niet zijn aard..

En sorry, het is geen troost voor jou, maar niet alle mannen zijn zo egocentrisch hoor. Die van mij is echt heel anders.. misschien scheelt het ook dat er hier geen kinderen in huis rondlopen (en het is ook weer niet zo dat er hier geen 'ruziepuntjes' zijn hoor, het is geen paradijs!).
quote:Akakia schreef op 05 december 2012 @ 22:10:

och jee ibi, da's mooi ***. Je klinkt behoorlijk [img]http://vadrouilles.moto.free.fr/smileys/furious.gif[/img]!!

En wat je uiteindelijk concludeert is juist: het is in wezen maar een klein punt, maar inmiddels verworden tot iets heel groots... en dan moet je er maar weer samen uit zien te komen...

Ik hoop van harte dat dat jullie snel gaat lukken, en dat het ook lukt om dan gezamenlijk een oplossing te vinden.

[img]http://vadrouilles.moto.free.fr/smileys/consoling1.gif[/img] voor jou!

Overigens schrijf je, ook als je boos bent, nog steeds geestig! Mee eens, maar wat een kleuterachtig gedrag. Weet je zeker dat hij volwassen is?
Vanmiddag mijn eerste kerstknutsel gemaakt!

Slingertjes

Nu een beetje triestig. Wilde morgen even naar de kerstmarkt in Oberhausen en boodschappen doen in Duitsland, maar met het weer wat ons te wachten staat.... Jammer jammer jammer, had me er erg op verheugd.
Wat een snoetige kerstslingers Bootje! Balen dat het niet doorgaat, je uitje.

Ikbenik, weer een beetje bijgekomen of is de stemming nog net zo ijzig als buiten?

Ik ben trots op mezelf vandaag. Moeilijke vergadering gehad waar ik tegenop zag (en die vorig jaar helemaal de mist in ging) maar die vandaag erg goed liep, mede omdat ik het allemaal van tevoren goed geregeld had. Lekker gevoel.

EV, ben benieuwd naar je schatkistjes. Schiet de tweede ook op? Maak je foto's als ze af zijn?
Geweldig, die slingers, leuk!

En Ak, wat goed van je! Geniet van het goede gevoel van trots op jezelf zijn, lekker! Goed idee trouwens, ook dingen hier vermelden waar je trots op bent. *lampjesmiley werkt niet*

Ik ben ook trots op mezelf vandaag. Stevige therapiesessie goed doorstaan en het was heel verhelderend.

Niks gedaan aan schatkistjes vandaag, had vanmiddag andere dingen te doen: kaarten schrijven voor laatste keer herstellen-doe-je-zelf-cursusgroep. Dat was nog veel werk! Voor iedereen iets persoonlijks schrijven, en ik heb er een glashartje (van de Action!! natuurlijk!) bij gedaan. Ik zal foto's maken als de schatkistjes af zijn (en ik ze heb afgeleverd).

Ibi, gaat het weer een beetje?
Dikke knuffel voor IBI!! Hoe is het nu thuis? Ook jij mag altijd mailen he, mocht je dat fijn vinden.

Ik heb inmiddels mijn ww aanvraag ingediend, wat een werk zeg! Had er helemaal geen zin in (dan voelt het zo definitief) maar ben blij dat ik het allemaal al geregeld is.

Ben vanavond lekker bezig geweest met mijn sintcadeautjes opleuken met papieren bootjes, strikjes, naamplaatjes van klei, enz. Niet echt knutselig, maar toch even crea bezig geweest

Akakia en EV, mooi dat jullie trots op jezelf zijn. Dat zijn altijd goede punten om even bij stil te staan
Fijn dat het topic vandaag zo'n positief sfeertje heeft! Dus voor EV, met haar goede therapiesessie, voor Kanon, omdat die de ***klus van de formulieren goed heeft opgelost en voor iedereen hier die het verdient!
Bootje, wat een leuke knutsels. Jammer dat het morgen gaat sneeuwen, had je wel winterbanden gehad?

EV, wat mooi dat je kaarten schrijft met een hartje erbij doet. Wat ben je toch een schat.

Kanon wat balen dat het zo definitief is maar het is iets wat je moest doen en nu is gedaan. Wel weer positief dat je vanavond een beetje hebt geknutseld.

Hier ook positief ik heb bijna mijn kol af, nog een paar keer op en neer, afwerken en aan elkaar maken.
Bedankt voor alle lieve woorden en de meeleef-reacties! Heel fijn! Warme deken na een 'koude-oorlog'..! Nog steeds niet opgelost helaas. Vanavond mss uitpraten. Hoop maar dat dat lukt anders is er weer 'n weekend naar de kl#ten.

Verder; EENS! Fijn die positieve vibe hier! Gaan we zo houden!

Leuk idee van die glashartjes idd, EV! Maar (kanon) ook van die stoombootjes en naamplaatjes van klei trouwens! (Leuk idee!!!)

Kanon; fijn dat die papierhandel af is gehandeld. Kun je mooi afvinken van je 'to-do-lijstje' en opgeruimd het weekend in.

Kesrtboomslingers zijn ERG leuk bootje! Ik vind het ook een leuk ide om op mn werk met kindern te maken. Eenvoudig, maar met superleuk resultaat.
He wat een nare berichten. Ik heb wel meegelezen via de telefoon, maar reageren is dan zo lastig.

voor EV, Kanon en IBI

Op knutselgebied ben ik bezig met Doodling. Ik doe bijna elke dag een oefening via een boekje. En ik ben veel aan het pinnen op pinterest. Dat is ook een uit de hand gelopen hobby
Sitka, doodling is leuk! Gelukkig ga ik niet op pinterest.

Zo leuk als jezelf je eigen gebreide dingen aankunt doen. Beanie al op gehad, sjaal om!
Dit is niet mijn hond, maar zo blij en opgetogen was hij wel toen ik de garagedeur opendeed en hij de sneeuw zag. Dan loopt hij niet, net als anders, keurig naast me aan de lijn, maar een heel eind vooruit, in afwachting van los lopen. Zo leuk!

Dit alles pas nadat ik dit heb doorstaan:

.. vanmorgen vroeg, op weg naar de cursus. Waar ik er normaal iets van een dik half uur over doe, was het nu wel een uur. En eerst moest ik mijn auto, die buiten staat, uitgraven. Nou ja, béétje overdreven, maar toch. Mijn blauwe Kaatje was wit.

Men was blij met mijn kaarten

en ik heb zelf ook kaartjes van de anderen gekregen, en een heel lieve kaart met de post. Zo fijn! Dit was alweer de laatste keer van 12x 'herstellen doe je zelf', jammer!
Sterkte met de uitpraterij, IkbenIk. Ik hoop dat het opklaart en dat het weekend toch meevalt. Misschien heeft ie een frisse sneeuwbal in zijn nek nodig

Kanon, stom gedoe altijd met die formulieren, goed dat het gebeurd is en je ervan af bent. Blegh.
Heb de sneeuw overleefd (8 km heen en 8 km terug op fiets naar werk) en nu weekend. Man is weg, bedrijfsuitje, bevalt me niet met dit weer. Maar toch, als de kinderen zo op bed liggen, een heel lange vrije avond in mijn eentje.

En nou heb ik de keuze tussen:

1. Mijn huis kerstboomklaar maken (dwz alle andere meuk even aan de kant)

2. Mijn artikelen voor de studie doorlezen

3. Knutselen op zolder

4, Alles is liefde kijken op tv

Wat oh wat ga ik doen??
Stoer zeg Ak, sneeuwfietstocht!! Ik vond het autorijden al best wel spannend, maar op de fiets vind ik het echt wel eng, zeker als de sneeuw opvriest. Fijne avond! Met wat je dan ook besluit te gaan doen.
Fietsen was ook best eng, maar met op tijd vertrekken en rustig aan doen is het best gelukt.

Fijn dat de afsluiting van je therapie prettig is verlopen!
Ik ben heel sportief vanochtend lopend naar het werk gegaan. Heb er 25 minuten over gedaan. Viel eigenlijk best mee.
Snjókorn falla, á allt og alla

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven