Knutseltopic part 2
zaterdag 15 september 2012 om 10:42
Omdat wij weigeren naar Libelle verbannen te worden.
Omdat wij trots zijn op onze suftruttigheid.
Omdat wij zweren bij trolley, driekwartsbroek en leren rugzakje.
Omdat wij schilderen, kleien, punniken en kantklossen toevallig heel erg cool vinden.
Omdat wij niet bang zijn om mutsig te zijn, we zijn er trots op!
Omdat wij trotse knutselmutsen zijn.
Daarom hier alweer het tweede knutseltopic.
Nieuwe knutselaars zijn uiteraard altijd welkom. We zijn geen geheim besloten genootschap.
In deel 2 zit er zelfs een heuse Mutsenmeet aan te komen; de knutselmutsen gaan naar de CreaDoe beurs in Utrecht!
Voorwaarden om mee te gaan:
- een trolley
- een rugzakje
- een driekwartsbroek
- kort rood haar want dat is zo lekker makkelijk
- een abonnement op Libelle
- minstens vijf jaar Huishoudbeurservaring.
Voldoet u aan deze voorwaarden?
Stuur een mail met aanmeldingsgegevens naar marelsmarels@gmail.com, en tante Marels houdt u op de hoogte van de ranzige details
Omdat wij trots zijn op onze suftruttigheid.
Omdat wij zweren bij trolley, driekwartsbroek en leren rugzakje.
Omdat wij schilderen, kleien, punniken en kantklossen toevallig heel erg cool vinden.
Omdat wij niet bang zijn om mutsig te zijn, we zijn er trots op!
Omdat wij trotse knutselmutsen zijn.
Daarom hier alweer het tweede knutseltopic.
Nieuwe knutselaars zijn uiteraard altijd welkom. We zijn geen geheim besloten genootschap.
In deel 2 zit er zelfs een heuse Mutsenmeet aan te komen; de knutselmutsen gaan naar de CreaDoe beurs in Utrecht!
Voorwaarden om mee te gaan:
- een trolley
- een rugzakje
- een driekwartsbroek
- kort rood haar want dat is zo lekker makkelijk
- een abonnement op Libelle
- minstens vijf jaar Huishoudbeurservaring.
Voldoet u aan deze voorwaarden?
Stuur een mail met aanmeldingsgegevens naar marelsmarels@gmail.com, en tante Marels houdt u op de hoogte van de ranzige details
668, the neighbour of the Beast
zondag 23 juni 2013 om 11:31
Hoera! Dan kom ik hier hopelijk vaker dingen posten
'Refashioning' is niet mijn term, het bestaat al een poosje en wordt steeds populairder (idd vanwege het duurzame, Elmervrouw
), ik heb het afgekeken van The Refashionista (volgens mij heeft zij al jaren niets gedragen wat ze niet zelf heeft gemaakt van een lelijke jaren '80 jurk) maar er zijn veel meer. Ook mensen die van twee kussenslopen een Dior-look-a-like maken, bij wijze van spreken. Het is een leuke manier om een beetje vertrouwd te raken met je naaimachine en je leert meteen hoe kleding in elkaar steekt
'Refashioning' is niet mijn term, het bestaat al een poosje en wordt steeds populairder (idd vanwege het duurzame, Elmervrouw
zondag 23 juni 2013 om 16:25
Fijn dat jij het rondedansje in ere houdt EV! En wat een mooie berichten achter elkaar van je boek en site! Goed bezig!
Steph, 59 kaarten is nogal wat. Lange teksten of valt dat mee? Iedere dag vijf dan ben je na 12 dagen klaar, dan is het te doen.
Sciath (lastige nick!), gaaf hoor. Ik kijk altijd met bewondering en ietwat jaloezie naar mensen die met hun naaimachine overweg kunnen!
LP, nog even doorbijten, de laatste loodjes...
Zal hier waarschijnlijk even wat minder vaak aanwezig zijn. Heb even iets teveel aan mijn hoofd.
Steph, 59 kaarten is nogal wat. Lange teksten of valt dat mee? Iedere dag vijf dan ben je na 12 dagen klaar, dan is het te doen.
Sciath (lastige nick!), gaaf hoor. Ik kijk altijd met bewondering en ietwat jaloezie naar mensen die met hun naaimachine overweg kunnen!
LP, nog even doorbijten, de laatste loodjes...
Zal hier waarschijnlijk even wat minder vaak aanwezig zijn. Heb even iets teveel aan mijn hoofd.
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
zondag 23 juni 2013 om 19:21
EV, hehe eindelijk de cover ed goedgekeurd. En je hebt een deadline voor je site, succes ermee.
Scaith, wat een leuk giletje heb je gemaakt, creatief. En evt saaie zwarte rokken Refashioning is helemaal hip.
Akakia, zijn niet lange teksten wel veel werk maar de eerste 7 zijn geschreven. Ik kijk gewoon in hun profiel en pas de kaart en tekst daarop aan (of ik plak stickers erop als ze jong zijn.)
Scaith, wat een leuk giletje heb je gemaakt, creatief. En evt saaie zwarte rokken Refashioning is helemaal hip.
Akakia, zijn niet lange teksten wel veel werk maar de eerste 7 zijn geschreven. Ik kijk gewoon in hun profiel en pas de kaart en tekst daarop aan (of ik plak stickers erop als ze jong zijn.)
zondag 23 juni 2013 om 20:23
Akakia, sterkte met wat het ook is, de dingen die je aan je hoofd hebt. Geen moeite hoor, om een keer het rondedansje te doen. 
Leuke uitleg, Sciath; kan ik die website ergens zien?
Oh wacht, ik heb ook nog een leuke ergens in mijn favorieten staan:
http://www.lodicha.nl/
Het zit me tot nu toe niet mee met die website. Na een hele middag ploeteren ontdek ik dat ik MySQL nodig heb om apps als Joomla etc. te kunnen gebruiken, en juist dat zit niet in mijn privépakket. Ik baal ervan, want op de site stond dat je met elk pakket een website kan maken en onderhouden.
Nu heb ik de helpdesk gemaild en als antwoord gekregen dat ik idd met HTML een website kan maken, dus dat die bewering gewoon klopt. Ja hoor... alsof ik zo maar iets met HTML kan maken, ik als simpele beginner.. Ik zit echt te balen. Ze hebben overigens wel een '2 maanden niet goed geld terug' garantie, maar ja, dan ben je weer een hele tijd verder. Moet nu echt kijken wat ik nu ga doen. Bah!!
http://www.lodicha.nl/
Het zit me tot nu toe niet mee met die website. Na een hele middag ploeteren ontdek ik dat ik MySQL nodig heb om apps als Joomla etc. te kunnen gebruiken, en juist dat zit niet in mijn privépakket. Ik baal ervan, want op de site stond dat je met elk pakket een website kan maken en onderhouden.
Nu heb ik de helpdesk gemaild en als antwoord gekregen dat ik idd met HTML een website kan maken, dus dat die bewering gewoon klopt. Ja hoor... alsof ik zo maar iets met HTML kan maken, ik als simpele beginner.. Ik zit echt te balen. Ze hebben overigens wel een '2 maanden niet goed geld terug' garantie, maar ja, dan ben je weer een hele tijd verder. Moet nu echt kijken wat ik nu ga doen. Bah!!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
zondag 23 juni 2013 om 21:51
maandag 24 juni 2013 om 09:45
quote:Elmervrouw schreef op 23 juni 2013 @ 20:23:
http://www.lodicha.nl/Refashionista: http://refashionista.net/ (mag dit? Is misschien reclame maar niet m'n eigen blog, en erg commercieel is het ook niet, geloof ik?)
Dat lodicha.nl is wel heel erg kleurig allemaal Maar dat is wel het idee, inderdaad, iets nieuws maken van iets wat anders misschien in de vuilnisbak zou belanden (treurig!)
Succes met je website! Dat vind ik nou weer vreselijk knap, websites bouwen gaat me allemaal vreselijk boven de pet
http://www.lodicha.nl/Refashionista: http://refashionista.net/ (mag dit? Is misschien reclame maar niet m'n eigen blog, en erg commercieel is het ook niet, geloof ik?)
Dat lodicha.nl is wel heel erg kleurig allemaal Maar dat is wel het idee, inderdaad, iets nieuws maken van iets wat anders misschien in de vuilnisbak zou belanden (treurig!)
Succes met je website! Dat vind ik nou weer vreselijk knap, websites bouwen gaat me allemaal vreselijk boven de pet
dinsdag 25 juni 2013 om 16:45
@ Elmervrouw, you can do it! Zelfs mij is het ooit gelukt (altijd met veel commentaar van docent, kreeg met het grootste gemak altijd dingen 'voor elkaar' -lees: fouten, programma's die opeens niet meer werkten etc.) waar anderen echt hun best voor moesten doen wilden ze die fouten maken:) maar als je eenmaal door hebt hoe het werkt kan websites bouwen heel leuk zijn.
Is het nog gelukt met MySQL? Had je iets aan Xampp?
Steph, wat is snokjorn als ik vragen mag?
Is het nog gelukt met MySQL? Had je iets aan Xampp?
Steph, wat is snokjorn als ik vragen mag?
dinsdag 25 juni 2013 om 23:06
LP, Snjokorn is een medeknutselaar. Ze heeft jaaaren in IJsland gewoont en nu woont ze twee treinhaltes van mij vandaan. Dus is er iets meer contact. Hele leuke vrouw. Ook hebben we dezelfde hobby (postcrossing, google maar even) en vandaar kennen we elkaar al langer.
EV, kom op.
Vandaag weer aan een sjaal begonnen, twee bollen garen bij Zeeman gekocht.
Ook vandaag hebben wij onze schildpadden weggedaan en bij een
collega van vriend in een vijver gedaan.
Op weg naar die man hebben wij minstens 60 bomen met wildbreien gezien!!!
Helaas geen foto van gemaakt maar was in Boekel. Inspiratie op gedaan maar weet niet of ik dat durf.
EV, kom op.
Vandaag weer aan een sjaal begonnen, twee bollen garen bij Zeeman gekocht.
Ook vandaag hebben wij onze schildpadden weggedaan en bij een
collega van vriend in een vijver gedaan.
Op weg naar die man hebben wij minstens 60 bomen met wildbreien gezien!!!
Helaas geen foto van gemaakt maar was in Boekel. Inspiratie op gedaan maar weet niet of ik dat durf.
woensdag 26 juni 2013 om 09:12
Doen hoor Steph, is leuk! Het fleurt het landschap zo lekker op :p Vind vooral de lekker warm aangeklede hekjes in de winter zo leuk
Gister heb ik voor het eerst 'echt' geprobeerd te haken (dwz, niet na twee toeren denken 'dit lijkt nergens op' en de boel weer opruimen). Het lijkt al ergens op (met name op een scheef lapje)! Vind het leuk werk, vooral nu ik min of meer snap hoe het 'werkt'. Zodra ik een mooi recht lapje kan haken ga ik eens iets 'echts' proberen
Gister heb ik voor het eerst 'echt' geprobeerd te haken (dwz, niet na twee toeren denken 'dit lijkt nergens op' en de boel weer opruimen). Het lijkt al ergens op (met name op een scheef lapje)! Vind het leuk werk, vooral nu ik min of meer snap hoe het 'werkt'. Zodra ik een mooi recht lapje kan haken ga ik eens iets 'echts' proberen
woensdag 26 juni 2013 om 10:50
Wat een activiteit ineens allemaal!
EV, wat een leuke nieuwe hobby heb jij
Sciath, wat leuk, dat refashioning! Ik ga het misschien ook doen met een oude rok + topje wat ik nog heb liggen.
Steph, coole verhalen allemaal! Ik heb een kolonie papegaaienduikers gezien op de Farne Islands.
Ak, Hoe is het met je papierrolletjesproject?
MP, bijna vakantie!
MT, gefeliciteerd met je P
En Fame, die pop is echt heel erg leuk!
EV, wat een leuke nieuwe hobby heb jij
Sciath, wat leuk, dat refashioning! Ik ga het misschien ook doen met een oude rok + topje wat ik nog heb liggen.
Steph, coole verhalen allemaal! Ik heb een kolonie papegaaienduikers gezien op de Farne Islands.
Ak, Hoe is het met je papierrolletjesproject?
MP, bijna vakantie!
MT, gefeliciteerd met je P
En Fame, die pop is echt heel erg leuk!
woensdag 26 juni 2013 om 12:32
Oh, een troost-teckel.. wat lief.
Haakt ze ook golden retrievers?
En wat mooi, zo'n persoonlijke maxi cosi doek.
Erg leuk vind ik, gepersonaliseerde spullen. (Ik heb een zitzak met mijn naam, haha.)
Welkom, Artsyfartsy!
Zo... weer verder met mijn digi-knutsel.
Haakt ze ook golden retrievers?
En wat mooi, zo'n persoonlijke maxi cosi doek.
Erg leuk vind ik, gepersonaliseerde spullen. (Ik heb een zitzak met mijn naam, haha.)
Welkom, Artsyfartsy!
Zo... weer verder met mijn digi-knutsel.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
woensdag 26 juni 2013 om 13:40
Bootje, wat een leuk doek voor de maxi-cosy. Mooi ook.
Die teckel is enig, doet ze ook hangoorkonijnen?
Scait, die bomen zagen er al zo mooi uit. Misschien krijg ik andere dames zover zodat ik het niet alleen hoef te doen.
artsy-fartsy, er is ook een topic over iets haken en ook eentje die nog iets doet maar die kan ik niet zo snel vinden.
Vandaag alleen wat uittypen van een vergadering en nog dingen van mijn vrijwilligerswerk.
Die teckel is enig, doet ze ook hangoorkonijnen?
Scait, die bomen zagen er al zo mooi uit. Misschien krijg ik andere dames zover zodat ik het niet alleen hoef te doen.
artsy-fartsy, er is ook een topic over iets haken en ook eentje die nog iets doet maar die kan ik niet zo snel vinden.
Vandaag alleen wat uittypen van een vergadering en nog dingen van mijn vrijwilligerswerk.