Koelkast uitzetten

08-07-2017 08:51 15 berichten
Wij hebben een inbouwkoelkast die we eigenlijk helemaal niet gebruiken, maar die wel elke dag stroom verbruikt. ik zit er nu aan te denken om hem uit te schakelen, maar ik heb gehoord dat er dan schimmel of vieze geuren kunnen ontstaan, tenzij je hem schoonmaakt (logisch!) en de deur altijd open laat staan. Dat laatste ben ik dan wat minder van gecharmeerd. Is dit echt nodig of zijn er ook andere manieren om te voorkomen dat een uitgeschakelde koelkast gaat schimmelen / stinken?

Op Google niet echt andere mogelijkheden kunnen vinden.
Alle reacties Link kopieren
De deur hoeft toch ook niet helemaal open te staan, gewoon iets tussen de deur doen dat er b.v. geen ongedierte in kan maar niet de deur open klapt.
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
Rubber eraf halen. Dan komt er wel wat frisse lucht tussen. Wat wij gedaan hebben met de inbouwkoelkast: als kast gebruikt. Gaat hij toch af en toe open en je hebt weer bergruimte :)
Zonder oorzaak geen gevolg
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij ligt dat aan ouderwets poreus plastic wanden waar de etensresten in blijven zitten, maar dat is alleen een veronderstelling. Elke dag afsoppen en drogen totdat hij schoon en geurloos blijft lijkt mij de remedie.

Wel is het zo dat bij hogere temperaturen het kunststof geel kan gaan verkleuren.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij hoef je hem ook niet voor altijd open te laten staan.
Ik zou hem goed schoonmaken, dan open laten staan, en dan bakje soda oid tegen vieze geuren?
Alle reacties Link kopieren
Goed schoonmaken inderdaad. Ik heb nog ergens foto's uit mijn studententijd,van een koelkast die we gedurende een zomer dat we niet in ons studentenhuis waren hadden uitgezet.

Hele mooie kleurtjes dat wel
Wanhoop is een zwart leren jasje is dat iedereen goed staat; terwijl hoop een rose jurkje met ruches is tot boven je knie, waarin niemand gezien wil worden.
Koelkast eruit halen en verkopen is geen optie?

Dan bevestig je wat planken en heb je een extra kast.
Alle reacties Link kopieren
Bij de mediamarkt en andere witgoed zaken staan de koelkasten toch ook gewoon in de winkel zonder dat ze aan staan?

Zorgen dat de koelkast schoon is en af en toe even open doen. Eventueel op een kier zetten.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
@KalindaSharma: daar hebben we wel aan gedacht, want we kunnen de ruimte eigenlijk wel heel goed gebruiken. Echter de deur van de koelkast zit vast aan de deur van de keuken en er is geen ander bevestigingsrandje waar we de deur dan aan vast zouden kunnen maken. Dus dat is lastig.... Misschien dat we de koelkast als ie helemaal droog en schoon is en dus niet meer open hoeft te blijven wel gewoon als bergruimte kunnen gebruiken zoals Polkat zegt.

@Hamerhaai: de koelkasten bij de mediamarkt zijn nog nooit gebruikt, misschien dat het verschil daarin zit?
Alle reacties Link kopieren
Als je hem helemaal nooit gebruikt: eruit halen, op MP zetten, een paar planken erin maken.
Als je hem alleen met feestjes gebruikt: eruit halen, in de schuur zetten, een paar planken erin maken.

Ik denk dat als je hem goed schoonmaakt en blijft schoonmaken en openzet tot al het vocht er uit is, dat je hem dan na een tijdje ook wel dicht kan maken. In de winkel staan ze idd ook dicht, maar dan zijn ze nooit gebruikt en dan zit er dus ook geen vocht, schimmels en bacteriën in.
Alle reacties Link kopieren
Bumba1985 schreef:
08-07-2017 09:30
@KalindaSharma: daar hebben we wel aan gedacht, want we kunnen de ruimte eigenlijk wel heel goed gebruiken. Echter de deur van de koelkast zit vast aan de deur van de keuken en er is geen ander bevestigingsrandje waar we de deur dan aan vast zouden kunnen maken.
En de ruimte gewoon met planken vullen zonder deur?
Alle reacties Link kopieren
Misschien kan je met nieuwe scharnieren het bestaande kastdeurtje gebruiken om een deurtje te creëren.
Een koelkast die je niet gebruikt wordt inderdaad muf als je hem niet een stukje open laat staan. Ik zou hem er dus uithalen en de deur gewoon met scharnieren aan de kast bevestigen.
hamerhaai schreef:
08-07-2017 09:21
Bij de mediamarkt en andere witgoed zaken staan de koelkasten toch ook gewoon in de winkel zonder dat ze aan staan?
Ik neem aan dat die nooit eerder zijn gebruikt....
Stekker uit het stopcontact, koelkast zeer goed schoonmaken, deur op een kiertje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven