Kosten aansluitingen keuken verleggen

29-10-2016 10:27 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!



We staan op het punt een huis te kopen, maar de indeling van de woonkamer is niet volledig naar wens. Tijdens de bouw, omdat het nog niet verkocht was, heeft de projectontwikkelaar wat extra opties laten doorvoeren, zoals een uitbouw van de keuken met 2,4 meter en een deur vanuit de keuken naar de garage. Wij hadden graag de woonkamer en keuken laten omdraaien; dus een mooie grote woonkamer met openslaande deuren naar de tuin. Keuken zou dan verplaatst worden naar de voorzijde, waar zich nu de woonkamer bevindt. We hebben nu een grote leefkeuken en missen het juist heel erg om een grote woonkamer te hebben, vandaar... Maar vanuit de bouw is het niet meer mogelijk om de aansluitingen te verplaatsen. Dit was wel een meerwerk optie, maar we zijn helaas te laat



Weet iemand wat het kost om alle aansluitingen voor de keuken te laten verplaatsen van de ene kant van het huis naar de andere kant van het huis?? Gaat om aan- en afvoer van water, stroom- en gasaansluiting.



Overigens vinden we een deur naar de garage in de woonkamer ook niet zo'n strak idee, dus zouden we deze deur willen laten verwijderen. Heeft iemand daar ervaring mee en wat kost dit?



Nog andere tips of adviezen? Alvast bedankt!!
ligt eraan waar de leidingen zitten en of ze de vloer weer moeten openbreken
Alle reacties Link kopieren
We hebben 500 euro betaald voor aanleggen sterkstroom, omleggen 8 stopcontacten , verleggen waterleiding , aanpassingen stoppenkast.

Alle leidingen zijn wel enigszins in dezelfde buurt gekomen, dus bij jou zijn de materiaalkosten hoger. Maar mi misschien 50- 100 euro duurder.

En bij ons alles in de muur, dus veel werk met de frezer
Alle reacties Link kopieren
Niks van te zeggen zo. Vraag een aannemer.

Moet er in de vloer of muur gefreesd? Stucwerk? Afstand?

Ligt de vloer er al in?

aansluiting afzuigkap? Verlichting?

500 lijkt me zeer optimistisch



Muurtje dichtmetselen en stucken 500e?
Zet de (fictieve) klus op werkspot, dan krijg je vanzelf offertes.
Alle reacties Link kopieren
Die deur zou ik lekker laten zitten, die kun je toch gewoon dichtlaten? Desnoods klinken eruit en/of een kast ervoor.
Je vraagt het niet, maar ik vind een keuken aan de voorkant nooit leuk. Het staat zo nieuwbouwhokkerig, maar ook kun je dan vanaf de bank niet meer de straat op kijken.

On topic. Ik was een vermogen kwijt aan het omleggen van leidingen in dezelfde keuken, dus niet eens van de ene naar de andere kant van het huis. Er moest een nieuwe gasleiding worden getrokken, en dat ging zo moeizaam dat er een diamantboor moest worden gehuurd en ze met zijn drieën hebben staan zwoegen. In een nieuwbouwhuis zijn de kruipruimten vermoedelijk beter toegankelijk en hebben ze het in een dagje klaar. 1000-1500 euro schat ik.
quote:Lariba schreef op 29 oktober 2016 @ 11:07:

Die deur zou ik lekker laten zitten, die kun je toch gewoon dichtlaten? Desnoods klinken eruit en/of een kast ervoor.



Deur idd laten zitten. Gipsplaatje er tegen aan en dan sausen en ziet het er prima uit.

Ik zou nog wel isolatie er tussen doen. Kan mooi tussen de houten latten (het frame zeg maar waar de gipsplaten op gezet worden).
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een soortgelijke verbouwing laten uitvoeren en ik schrok me wezenloos van het aantal potten en sleuven die gefreesd moesten worden! Het exacte bedrag daarvoor weet ik niet, omdat dat in de totaalprijs van de aannemer zat. Maar de € 500,- die ik hierboven lees is wel erg rooskleurig ingeschat; ik zou eerder op het 3-4 dubbele rekenen. En dan moet je de stucadoor ook nog laten komen.
Alle reacties Link kopieren
Hiervoor moet je denk ik echt iemand langs laten komen om te kijken. Het hangt heel erg af van het huis en hoe alles exact zit en welk materiaal er is gebruikt. Het verplaatsen van stopcontacten, waterleiding, riolering en gas is echt wel een flinke verbouwing. 500 euro lijkt me niet realistisch, ik zou eerder richting 1500/2000 denken. Ik zou dit wel door een erkende professional laten doen want je wil echt geen ellende met dit soort zaken omdat je een goedkope Bulgaar hebt genomen om de kosten te drukken. Die kun je laten schilderen en als het niet bevalt is dat heel erg balen en moet het over. Maar lekkage of brand door fouten met leidingen en draden wil je echt niet.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een prijs opgevraagd bij een loodgieter. Deze man deed ook gas. In dat huis zat een kruipruimte, dat scheelt heel veel. De aansluitingen komen uit de meterkast. Hij schat te het ook op 500 euro. Daarmee waren de stopcontacten niet betaald, dat zouden wij zelf doen.

De oude aansluitingen werden afgekoppeld in de meterkast. Je kan de oude leidingen etc wel laten zitten in de muur. Wel moet je de muur opnieuw afwerken, dat zat niet in de prijs.



Uiteindelijk hebben wij dat huis niet gekocht trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Goten frezen kun je toch prima zelf? Apparaat kun je huren bij de bouwmarkt. Materiaal ,koperen leidingen, die kosten wel wat en als je idd de deur gewoon laat zitten, dichtmaken aan de binnenkant, dan is het prima te doen onder de 1000 euro.
Aannemer vragen offerte te maken.
Alle reacties Link kopieren
Ons kostte het rond de €3000 incl btw voor nieuwe leidingen, nieuwe elektra en omleggen elektra, twee nieuwe groepen, nieuwe meterkast, alles frezen en stuccen.
Laat een offerte opmaken, heb je gelijk een idee. Vrees dat die 500 euro heel optimistisch is. Gewoon uw nieuwe stopcontacten, beknopt = slijpen, kabels trekken (naar zekeringskast, of kunnen ze aftakken?), installeren, pleisteren, opnieuw verven.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties! Probleem is dat de meeste aannemers geen offerte willen uitbrengen voordat het huis gekocht is. Dat probleem hebben we ook met de keuken en badkamer. Maar wij willen het huis pas kopen als het financiële plaatje haalbaar is. Erg lastig dus... Op Werkspot zetten is een goed idee!!
Wij hebben 2000€ betaald voor het omleggen van stroom + leidingen vaatwasser. Bleef in dezelfde hoek van de woonkamer.

Heb je vloerverwarming? dan is t een dure grap omdat ze dan onder de dekvloer moeten zijn
Alle reacties Link kopieren
quote:heelveelblabla schreef op 29 oktober 2016 @ 20:49:

Bedankt voor de reacties! Probleem is dat de meeste aannemers geen offerte willen uitbrengen voordat het huis gekocht is. Dat probleem hebben we ook met de keuken en badkamer. Maar wij willen het huis pas kopen als het financiële plaatje haalbaar is. Erg lastig dus... Op Werkspot zetten is een goed idee!!



Ik snap je niet helemaal, ik neem aan dat je toch wel een buffer hebt? Als het geen 500 kost maar 3000 moet je dat toch ook wel hebben als je gaat verhuizen?

Bij ons was gas, elektra en water (ook voor de cv) omleggen en frezen + twee groepen aanleggen 2250. Het omleggen hoefde alleen van de ene hoek van de keuken naar de ander (het frezen wel wat verder), dus als jij het hele huis door wil, is het misschien nog wel meer?! Mijn keukenboer had trouwens ook van tevoren gezegd dat het niet meer dan 800 euro zou zijn, dus wij kwamen ook van een koude kermis thuis. Maar goed, ik had het nooit zelf kunnen doen zoals Nina voorstelt, dus het was een noodzakelijke uitgave. En oh wat is het mooi geworden
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
500 euro is niet realistisch of je moet een klusvriend hebben die het zonder vergoeding en alleen materiaalkosten wil doen voor je.
Alle reacties Link kopieren
Zoals eerder gezegd, wanneer het via de kruipkelder kan, dan kan het nog een klein beetje meevallen.



Wanneer alles in de vloer gefreesd moet worden dan kan het wel eens minder leuk worden aangezien tegenwoordig alle leidingen kriskras door de woning in de vloer worden gelegd waardoor er bij frezen een zeer grote kans bestaat dat er leidingen geraakt worden. Dit kan dan net zo goed een CV-, gas-, water- als elektriciteitsleiding zijn.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben het trouwens zelf gedaan hoor. Wel met een vriendendienstje voor electra en water. Materialen zijn niet de grootste kosten.



Maar als je op een klusje als dit moet beslissen of je het huis wel of niet koopt, is het misschien ziezo boven budget?
Alle reacties Link kopieren
quote:Monatala schreef op 29 oktober 2016 @ 21:12:

[...]





Ik snap je niet helemaal, ik neem aan dat je toch wel een buffer hebt? Als het geen 500 kost maar 3000 moet je dat toch ook wel hebben als je gaat verhuizen?

Bij ons was gas, elektra en water (ook voor de cv) omleggen en frezen + twee groepen aanleggen 2250. Het omleggen hoefde alleen van de ene hoek van de keuken naar de ander (het frezen wel wat verder), dus als jij het hele huis door wil, is het misschien nog wel meer?! Mijn keukenboer had trouwens ook van tevoren gezegd dat het niet meer dan 800 euro zou zijn, dus wij kwamen ook van een koude kermis thuis. Maar goed, ik had het nooit zelf kunnen doen zoals Nina voorstelt, dus het was een noodzakelijke uitgave. En oh wat is het mooi geworden Ik snap je. En we hebben op zich een buffer, maar die heeft ook een plafond. Want als zowel keuken, badkamer, vloeren, muren, tuin en alle andere meerwerk wat we willen laten uitvoeren na oplevering (aanleg haard en vloerverwarming) ook flink hoger uitvalt, dan hebben we wel een probleempje
Alle reacties Link kopieren
Maar je hoeft toch niey alles tegelijk te doen? Je kunt ook war dingen een of twee jaar uitstellen, als dit je droomhuis is.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
Alle reacties Link kopieren
Nee kan niet uitstellen... want het is nieuwbouw. Vloeren, afgewerkte muren en keuken ontbreken volledig. Er zit een zeer standaard badkamer in. En vloerverwarming laat je niet pas eens na een aantal jaren aanleggen. Vooral niet als je kleine kinderen hebt
Alle reacties Link kopieren
Je kunt een goedkope 5,95 m2 gammavloer nemen. De tuin kun je uitstellen en je zegt dat er dus al een badkamer inzit.

You cant have your cake and eat it too.

Je moet gewoon keuzes maken. Of je koopt je droomhuis en het is niet gelijk af of naar je smaak, of je koopt een goedkoper huis dat wel gelijk klaar zijn.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven