Kosten gashaard incl. Plaatsing

09-09-2018 00:00 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deze winter wil ik graag een gashaard laten plaatsen in onze woonkamer. Het liefst een die in de muur zit. Er is een rookkanaal aanwezig van de oude haard die het niet meer doet. Er is ook een gasaansluiting aanwezig. Wel zal er gestuct moeten worden, maar dat zie ik er even los van.

Heeft iemand van jullie dit laten doen, en wat waren je kosten ongeveer? Aanschaf haard + installeren.

Ben nog niet in showrooms geweest. Wil me eerst op internet oriënteren.
Alle reacties Link kopieren
Tja je kunt een 2e hands kopen of een nieuwe Ik heb in maart 2016 een nieuwe gekocht (oude ging stuk) en had ik het maar niet gedaan :D maar ik was helemaal verliefd op het echte vuur en panorama ruit. Helaas bleek ik eind 16 niet meer in mijn huis te kunnen blijven vanwege lichamelijke klachten. In het nieuwe huis cv. Heb nog gekeken naar het aanleggen van een rookkanaal maar dat kwam op 2000 euro , niet te doen.

Jij hebt al een rookkanaal, maar is dat ook een gasafvoer kanaal. Is dat allemaal ok heb je dus alleen de aanschaf van de kachel. En die kan verschillen tussen 200 en 2000 euro.

Btw ik heb die van mij nog te koop :D :D
Alle reacties Link kopieren
De bedoeling is dat we binnen een paar jaar van het gas af gaan.

Zit je dus over een aantal jaar met een haard die je niet meer kan gebruiken.
sugarmiss schreef:
09-09-2018 07:32
De bedoeling is dat we binnen een paar jaar van het gas af gaan.

Zit je dus over een aantal jaar met een haard die je niet meer kan gebruiken.

Dit. Informeer even goed of het wel de moeite waard is. Zou zonde zijn als je zoveel kosten maakt en hem dan op een gegeven moment niet meer mag gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
waarom wil je perse gas? Er zijn ook houthaarden die je dicht kunt stoken of open (liftdeur) en allesbranders. Hout is iets meer werk natuurlijk, je moet hout hebben en het is meer werk met aansteken dan een druk op de knop maar het echte houtvuur vind ik persoonlijk veel mooier. maar ik zou toch naar een showroom gaan, want er komt meer bij kijken. er moet ook gekeken worden wat de beste plek in je huis is in verband met de eventuele overlast voor de buren. dus online alleen kom je denk ik niet op de juiste prijs. Dat het rookkanaal er zit is misschien handig maar er moet wel gekeken worden of dat nog bruikbaar is
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
daenerys79 schreef:
09-09-2018 08:31
waarom wil je perse gas? Er zijn ook houthaarden die je dicht kunt stoken of open (liftdeur) en allesbranders. Hout is iets meer werk natuurlijk, je moet hout hebben en het is meer werk met aansteken dan een druk op de knop maar het echte houtvuur vind ik persoonlijk veel mooier. maar ik zou toch naar een showroom gaan, want er komt meer bij kijken. er moet ook gekeken worden wat de beste plek in je huis is in verband met de eventuele overlast voor de buren. dus online alleen kom je denk ik niet op de juiste prijs. Dat het rookkanaal er zit is misschien handig maar er moet wel gekeken worden of dat nog bruikbaar is
Neem alsjeblieft geen houthaard als je in een woonwijk woont. Bij ons hebben meerdere buren een houthaard en het stinkt in de winter elke avond naar rook. Wij kunnen ons huis niet meer luchten door die ongezonde rook, en het is ook nog eens slecht voor het milieu. Asociale rotdingen zijn het.
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
daenerys79 schreef:
09-09-2018 08:31
waarom wil je perse gas? Er zijn ook houthaarden die je dicht kunt stoken of open (liftdeur) en allesbranders. Hout is iets meer werk natuurlijk, je moet hout hebben en het is meer werk met aansteken dan een druk op de knop maar het echte houtvuur vind ik persoonlijk veel mooier. maar ik zou toch naar een showroom gaan, want er komt meer bij kijken. er moet ook gekeken worden wat de beste plek in je huis is in verband met de eventuele overlast voor de buren. dus online alleen kom je denk ik niet op de juiste prijs. Dat het rookkanaal er zit is misschien handig maar er moet wel gekeken worden of dat nog bruikbaar is
Ik hoop echt dat er nooit meer één zo'n houtkachel/open haard of allesbrander verkocht word of dat er een verbod op komt. Ik heb zwaar astma en krijg het stikbenauwd van die krengen. Als het alleen nog buiten was, was het al zeer vervelend, maar in mijn eigen huis kan ik al vaak niet eens meer met de ramen of ventilatieroosters open zitten en op het balkon zitten heb ik dit jaar door al die toegenomen houtstokerij al nauwelijks meer gekund. Kortom: ik word dus enorm beperkt in mijn eigen huis en op mijn eigen balkon door de houtstookverlast die anderen veroorzaken. Helaas staan de meeste mensen daar nooit bij stil en willen ze al helemaal niet horen hoe milieuvervuilend en schadelijk voor de gezondheid die dingen zijn.
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
09-09-2018 07:32
De bedoeling is dat we binnen een paar jaar van het gas af gaan.

Zit je dus over een aantal jaar met een haard die je niet meer kan gebruiken.
Even off topic, maar ik zit me al een tijdje af te vragen hoe dat gaat met al die huizen met een gasaansluiting. Niet alleen voor het koken, maar dus ook de gashaarden en de gasgestookte CV-ketels enzo.


Ik bedoel, ik weet dit ook alleen maar via de onofficiële kanalen. We hebben geen bericht gekregen dat binnen een paar jaar het gas eruit gaat en dat we nu alvast maar moeten sparen om een grootscheepse verbouwing te doen.
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
09-09-2018 10:26
Even off topic, maar ik zit me al een tijdje af te vragen hoe dat gaat met al die huizen met een gasaansluiting. Niet alleen voor het koken, maar dus ook de gashaarden en de gasgestookte CV-ketels enzo.


Ik bedoel, ik weet dit ook alleen maar via de onofficiële kanalen. We hebben geen bericht gekregen dat binnen een paar jaar het gas eruit gaat en dat we nu alvast maar moeten sparen om een grootscheepse verbouwing te doen.
Binnen een paar jaar wordt vast een paar decennia, verwacht ik.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil geen houtkachel of open haard omdat dit veel stof geeft, en ik niet veel ruimte heb om een houthok of opslag te creëren. Tenminste, de ruimte die ik buiten heb wil ik daar niet voor gebruiken. Het heeft inderdaad meer sfeer, ook de geur vind ik.

Ik verwacht niet dat mijn huis over 20jaar gasvrij is eerlijk gezegd. Geen idee wie zo'n grote verbouwing gaat betalen (ik niet verwacht ik)

En hout stoken is ook niet heel erg milieuvriendelijk volgens mij?
Gas is niet milieuvriendelijker. Zat er ook al een gashaard hiervoor, omdat de leiding er al ligt? Anders moet het hele kanaal vervangen worden, dat is ook een flinke klus.

Ik heb een houtkacheltje met gesloten systeem. Klein, geen rook, geen stof, geen geur en geen last van astma. Maar we hebben wel ruimte voor houtopslag. Hoewel je natuurlijk ook met een heel klein hoekje van de tuin kan werken daarvoor, alleen moet je dan vaker hout halen cq laten komen.
In 2050 moeten we in Nederland van het gas af zijn. Dat is wel iets langer dan een paar jaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven