Labrador scheren?

vrijdag 16 april 2010 om 19:45
vrijdag 16 april 2010 om 20:53
Och dat arme beest. Kan hij er wat aan doen dat hij verhaart. Het is dan volgens mij ook wel het seizoen ervoor. Tuurlijk haar kan teruggroeien, maar of je hond er gelukkiger van wordt is maar de vraag. Als ze vind dat ze veel last heeft van het haar dan is het handig om dr te laten voordoen wat de trimsalons normaal bij de hond doen aan haarverzorging. Als het dan maar 4 dagen werkt dan kan ze het voortaan thuis doen. En dan eens in de zoveel tijd een grote (goede) beurt bij de trimsalon.
Het helpt voor het verharen echt niets. Kammen, borstelen, kammen, borstelen. Vinden ze vaak niet erg ook als dat bij ze gebeurd.
Het helpt voor het verharen echt niets. Kammen, borstelen, kammen, borstelen. Vinden ze vaak niet erg ook als dat bij ze gebeurd.

vrijdag 16 april 2010 om 20:54
Wel schokkend hoeveel risico dat scheren met zich meebrengt.
Overigens vind ik echt dat er veel verschil zit qua verharing van labs. Die van mij verharen wel, maar dat is goed bij te houden met zo'n herdersharkje.
Maar zij heeft shedders, furminators, rubberen borstels etc in huis en niets hielp.. Dus er is wel degelijk verschil qua verharen en dat kun je vantevoren niet goed inschatten.
Overigens vind ik echt dat er veel verschil zit qua verharing van labs. Die van mij verharen wel, maar dat is goed bij te houden met zo'n herdersharkje.
Maar zij heeft shedders, furminators, rubberen borstels etc in huis en niets hielp.. Dus er is wel degelijk verschil qua verharen en dat kun je vantevoren niet goed inschatten.

zaterdag 17 april 2010 om 01:18
zaterdag 17 april 2010 om 07:53
Voor mensen die zoveel last hebben van het verharen kan ik de furminator adviseren (geen reclame) Mijn moeder heeft er ook één voor haar Jack en het is echt een topkam. Er komt een berg haar uit! Ook geschikt voor katten maar niet geschikt voor honden die moeten worden geplukt. In de link zie je een filmpje en het is echt waar. Ze zijn ook te koop bij de dierenwinkel.
Als je het nuchter bekijkt, lost alcohol niets op.
zaterdag 17 april 2010 om 10:22
quote:Robin78 schreef op 17 april 2010 @ 10:15:
@gebakkie: zijn die gewoon te koop bij elke dierenwinkel? Wil deze cadeau doen maar zie nergens verkooppunten.Ik heb ze bij onze dierenwinkel zien hangen (petsplace) maar bij zooplus.nl hebben ze ze volgens mij ook. Wellicht kan het in de kosten schelen om hem online te bestellen, even zoeken dus. Ik vind hem ideaal (voor de hond van mijn ouders dan) Ik heb zelf een cocker spaniel waarvoor hij dus niet geschikt is (plukvacht)
@gebakkie: zijn die gewoon te koop bij elke dierenwinkel? Wil deze cadeau doen maar zie nergens verkooppunten.Ik heb ze bij onze dierenwinkel zien hangen (petsplace) maar bij zooplus.nl hebben ze ze volgens mij ook. Wellicht kan het in de kosten schelen om hem online te bestellen, even zoeken dus. Ik vind hem ideaal (voor de hond van mijn ouders dan) Ik heb zelf een cocker spaniel waarvoor hij dus niet geschikt is (plukvacht)
Als je het nuchter bekijkt, lost alcohol niets op.
zaterdag 17 april 2010 om 19:39
Oh oh oh.
Dit stoort me zo ontzettend!!!
Honden Verharen. Ze moet stoppen met het (ongetwijfeld véél te véél en te vaak) borstelen van haar hond en beginnen met stofzuigen.
Zorg dat de hond een eigen ligplek heeft in huis en hou die plek schoon. Verder je huis/woonkamer gewoon dagelijks stofzuigen, dat is echt niet zo haar (oeps) raar als je een hond hebt. Een keer een dagje overslaan is gewoon een meevaller, zo moet je het zien.
Ik heb twee honden en een paar keer per jaar is het raak: alles onder de haren. Als vrienden zeggen dat het ze zo geweldig lijkt: honden, dan vraag ik of hun hobby stofzuigen is
Er is niks mis met die hond!!!!! Idioot om hem te laten scheren.
Dit stoort me zo ontzettend!!!
Honden Verharen. Ze moet stoppen met het (ongetwijfeld véél te véél en te vaak) borstelen van haar hond en beginnen met stofzuigen.
Zorg dat de hond een eigen ligplek heeft in huis en hou die plek schoon. Verder je huis/woonkamer gewoon dagelijks stofzuigen, dat is echt niet zo haar (oeps) raar als je een hond hebt. Een keer een dagje overslaan is gewoon een meevaller, zo moet je het zien.
Ik heb twee honden en een paar keer per jaar is het raak: alles onder de haren. Als vrienden zeggen dat het ze zo geweldig lijkt: honden, dan vraag ik of hun hobby stofzuigen is
Er is niks mis met die hond!!!!! Idioot om hem te laten scheren.
zaterdag 17 april 2010 om 19:55
Waaaaarom idioot? hebben jullie een idee wat er met 'scheren' bedoeld wordt? Zien jullie een compleet naakte hond voor je?
TO geeft ook niet echt antwoord, maar ik neem aan dat dit gewoon door een trimmer is gedaan. En dat gebeurt vaker ja, zo idioot is het niet.
TO geeft ook niet echt antwoord, maar ik neem aan dat dit gewoon door een trimmer is gedaan. En dat gebeurt vaker ja, zo idioot is het niet.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
zaterdag 17 april 2010 om 19:59
Ja ik vind het wel idioot.
Ik vind het sowieso raar om met een labrador naar een trimsalon te gaan. Dat klinkt hysterisch. Een trimsalon is voor honden met andere vachten dan labradors, dat weet jij ook wel Spijker.
Dan ga je er naartoe om hem te laten wassen ofzo, ik lees over 'ontwolprogramma's'....OMG>laat die labrador lekker in de vieze sloot spelen en spoel hem daarna af met de tuinslang.
Ik vind het sowieso raar om met een labrador naar een trimsalon te gaan. Dat klinkt hysterisch. Een trimsalon is voor honden met andere vachten dan labradors, dat weet jij ook wel Spijker.
Dan ga je er naartoe om hem te laten wassen ofzo, ik lees over 'ontwolprogramma's'....OMG>laat die labrador lekker in de vieze sloot spelen en spoel hem daarna af met de tuinslang.
zaterdag 17 april 2010 om 20:01
Een kennis van mij heeft een flatcoatretriever, de hond zijn haar was op de flanken, helemaal gepluisd, zeg maar rasta.
En dit terwijl hij heeeel regelmatig wordt geborsteld.
Ze heeft hem ook nd trimmer gebracht.
Alleen zijn kopje en de punt van zijn staart was behaard.
Het was hartje zomer, en 't zag er wel redelijk uit.
Prachtige nieuwe vacht terug, en de hond vond het heerlijk, met die warmte.
Niks erg aan, als je dat 1x in de 5 jaar doet.
En dit terwijl hij heeeel regelmatig wordt geborsteld.
Ze heeft hem ook nd trimmer gebracht.
Alleen zijn kopje en de punt van zijn staart was behaard.
Het was hartje zomer, en 't zag er wel redelijk uit.
Prachtige nieuwe vacht terug, en de hond vond het heerlijk, met die warmte.
Niks erg aan, als je dat 1x in de 5 jaar doet.
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
zaterdag 17 april 2010 om 21:24

zaterdag 17 april 2010 om 22:17
quote:Spijker schreef op 17 april 2010 @ 21:24:
Esther, kennelijk heeft ie hond een probleem met z'n vacht en die eigenaar wordt gek van de haren en zoekt een oplossing. Als dit voor haar werkt, waarom dan niet? Het is heus niet 'zielig' voor de hond ofzo.Ook niet als hij opeens het (koude) water induikt? Ik weet niet hoe het met jullie Labradors is, maar de mijne is alleen uit het water te houden als ik hem aangelijnd hou. Voor mijn hond zou ik het in ieder geval heel zielig vinden als hij niet meer zou kunnen zwemmen omdat ik te lui ben om regelmatig te stofzuigen. Ik geloof gewoon niet dat er echt geen enkele andere oplossing is te vinden voor veel verharen (en wat is dan veel verharen?). Dan kun je bijvoorbeeld vers vlees te ver vinden gaan, maar ik vind scheren véél te ver gaan.
Esther, kennelijk heeft ie hond een probleem met z'n vacht en die eigenaar wordt gek van de haren en zoekt een oplossing. Als dit voor haar werkt, waarom dan niet? Het is heus niet 'zielig' voor de hond ofzo.Ook niet als hij opeens het (koude) water induikt? Ik weet niet hoe het met jullie Labradors is, maar de mijne is alleen uit het water te houden als ik hem aangelijnd hou. Voor mijn hond zou ik het in ieder geval heel zielig vinden als hij niet meer zou kunnen zwemmen omdat ik te lui ben om regelmatig te stofzuigen. Ik geloof gewoon niet dat er echt geen enkele andere oplossing is te vinden voor veel verharen (en wat is dan veel verharen?). Dan kun je bijvoorbeeld vers vlees te ver vinden gaan, maar ik vind scheren véél te ver gaan.
zaterdag 17 april 2010 om 22:53
zaterdag 17 april 2010 om 23:06
Hoezo is dat niet gezond zusenzo?
Ik heb honden louter voor mijn eigen gerief. Ze dragen de halsbanden die ik handig en mooi vind, voor mijn gerief. De ene wordt dan weer zus, dan weer zo ( ) getrimd, voor mijn gerief.
Als het de hond niet schaadt, waarom niet?
Iedereen reageert zo heftig, alsof het slecht zou zijn voor de hond. Maar waarom zou het slecht zijn?
Mijn ene hond wordt ook geschoren, met de tondeuse. Hij is net zo kaal als een labrador kaal zou zijn. De vacht groeit gewoon terug, hij kan gewoon zwemmen, allemaal geen probleem.
Ik heb honden louter voor mijn eigen gerief. Ze dragen de halsbanden die ik handig en mooi vind, voor mijn gerief. De ene wordt dan weer zus, dan weer zo ( ) getrimd, voor mijn gerief.
Als het de hond niet schaadt, waarom niet?
Iedereen reageert zo heftig, alsof het slecht zou zijn voor de hond. Maar waarom zou het slecht zijn?
Mijn ene hond wordt ook geschoren, met de tondeuse. Hij is net zo kaal als een labrador kaal zou zijn. De vacht groeit gewoon terug, hij kan gewoon zwemmen, allemaal geen probleem.
zaterdag 17 april 2010 om 23:24
Lees de post van Dana nog eens anders, dat vind ik toch wel een reden om het te laten iig.
Een poedel en een labrador zijn qua vacht niet echt te vergelijken, een poedel verhaart nauwelijks en een labrador toch wel redelijk veel. (niet in vergelijking met een duitse herder maar u begrijpt mijn punt )
Een poedel en een labrador zijn qua vacht niet echt te vergelijken, een poedel verhaart nauwelijks en een labrador toch wel redelijk veel. (niet in vergelijking met een duitse herder maar u begrijpt mijn punt )
zaterdag 17 april 2010 om 23:28
Ik heb hier in de buurt een mentaal wat minder begaafde vrouw wonen, zij heeft haar labrador ook geschoren bij de trimmer en het arme beest krijgt nu geen haar meer terug op zijn rug, tenminste geen labradorvacht, meer schaamhaar en zo heb ik er meerdere gezien waar de vacht niet normaal meer terug komt, vind dat gewoon zielig (en afzichtelijk ook, eigen gerief, ijdelheid )
zaterdag 17 april 2010 om 23:31
Maar wáárom is het nou zielig voor de hond? Zelfs als het niet meer normaal terug zou groeien, waarom is dat voor de hond zielig?
Zo veel honden lopen tegenwoordig met een verklootte vacht doordat dierenartsen zo jong castreren. Lelijk: ja. Zielig? Neuh.
En ik gaf alleen het voorbeeld van mijn geschoren hond om te zeggen: hij heeft t niet koud hoor, ook niet als hij zwemt.
Zo veel honden lopen tegenwoordig met een verklootte vacht doordat dierenartsen zo jong castreren. Lelijk: ja. Zielig? Neuh.
En ik gaf alleen het voorbeeld van mijn geschoren hond om te zeggen: hij heeft t niet koud hoor, ook niet als hij zwemt.