Labrador scheren?

16-04-2010 19:45 62 berichten
Vandaag kwam mijn zusje met haar labrador. Ze had hem van de week laten scheren. Naar mijn idee heeft een labrador helemaal geen vacht wat je scheert, toch?

Hij zag er een beetje uit als een naakthond. Zijn er meer mensen die hun retriever scheren?

Zou hij zijn vacht wel weer terugkrijgen?
Alle reacties Link kopieren
Gestooooooooord.... Goed borstelen is genoeg voor een Labje, voor een Golden ook trouwens
Aliquando et insanire lucundum est
Volgens mij hoort een labrador of een retriever helemaal niet geschoren te worden. Die verharen toch 2x per jaar? Tenminste mijn labje wel, goed borstelen en na het verharen is haar vacht weer mooi glanzend.
Scheren!?! Mijn labje heeft zo'n mooie vacht, dat haal ik er echt niet af. Af en toe borstelen als hij erg verhaart, maar verder niets.
hier een discussie op het hondenforum;

http://www.hondenpage.com/hondenforum/6 ... oren?!.php
Ja ik heb zelf ook een labrador, en ik vind zijn vacht prachtig. Zou scheren zonde vinden Maar die van mijn zusje verhaart zo enorm, niet normaal gewoon. Ze heeft gewoon een tapijt van haren in haar huis. Ik denk dat het komt omdat haar hond gecastreerd is.

Hopelijk groeit het wel weer aan:S
.
.
Sorry, hoor maar een labrador scheren? Waar was ze bang voor? Dat er haren op de bank komen? Mijn God, het moet niet gekker worden.
quote:suikervrij schreef op 16 april 2010 @ 20:01:

Ja ik heb zelf ook een labrador, en ik vind zijn vacht prachtig. Zou scheren zonde vinden Maar die van mijn zusje verhaart zo enorm, niet normaal gewoon. Ze heeft gewoon een tapijt van haren in haar huis. Ik denk dat het komt omdat haar hond gecastreerd is.

Hopelijk groeit het wel weer aan:STja, dat heb je nu eenmaal bij honden. Zoals baby's in hun luiers poepen. Mijn God zeg, Dat ze een speelgoedhond neemt.
Labrador scheren?

Ik moet er niet aan denken met mijn golden. Volgens mij hoeft dat ook helemaal niet, wij doen niets anders dan alleen maar borstelen en zijn vacht ziet er prachtig uit.

Ik hoop ook voor haar dat ie weer aangroeit, de vacht (zal toch wel!).
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Ik heb het gevoel dat ik haar even moet verdedigen

Ze is niet bang dat er haren op haar bank komen, het verharen is echt buiten proportioneel. Ze heeft al fortuinen uitgegeven aan kammen en borstels. Die ontwol programma's bij de trimsalon werken maar 4 dagen ofzo. Dus ik snap wel dat ze dit uit wanhoop gekozen heeft. Maar het ziet er NIET uit!
Raar dat een trimster (die neem ik aan verstand heeft van honden) de hond heeft geschoren. Van jouw zus kan ik het enigzins het nog wel begrijpen, die is blijkbaar geen hondenkenner.
Als je het nuchter bekijkt, lost alcohol niets op.
quote:suikervrij schreef op 16 april 2010 @ 20:01:

Hopelijk groeit het wel weer aan:SDoor het kortscheren gaat de hond echt niet minder verharen, alleen zijn de haren dan korter maar hij blijft ruien. Die vacht groeit wel weer aan hoor.
quote:suikervrij schreef op 16 april 2010 @ 20:09:

Ik heb het gevoel dat ik haar even moet verdedigen

Ze is niet bang dat er haren op haar bank komen, het verharen is echt buiten proportioneel. Ze heeft al fortuinen uitgegeven aan kammen en borstels. Die ontwol programma's bij de trimsalon werken maar 4 dagen ofzo. Dus ik snap wel dat ze dit uit wanhoop gekozen heeft. Maar het ziet er NIET uit!Misschien moet ze juist eens stoppen met alle kambeurten en ontwolprogramma's. Daarnaast kan ander voer ook veel schelen.
quote:lindy schreef op 16 april 2010 @ 20:04:

Wat een muts, die zus van jou. Als ze een hond had willen hebben die niet verhaart, dan had ze voor een ander ras moeten kiezen.

Niks meer aan toe te voegen!!!

Ik heb zelf een (grote) poedel.Erg leuke hond en verhaart NIET!

Je weet toch dat een hond als een lab verhaart??

Kan wel zijn dat ze er gek van wordt maar dan ga je hem toch niet scheren?

Dat haar komt gewoon terug en dan zit ze met hetzelfde probleem.
Scheren??????? OMG!

Geef 'm rauw voer. Gaat hij een stuk minder van verharen.
het wordt wel vaker gedaan hoor. Ook bij jack russels bijvoorbeeld.

Niet zo panieken met z'n allen, vacht komt gewoon weer terug. Haar groeit vanuit de huid, dus dat verandert niet als je er aan de onderkant iets afknipt/scheert.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Haha goed om te lezen dat ik niet de enige ben die scheren een beetje vreemd vond.

Ze geeft kwalitatief voer, dat weet ik zeker. Lijnzaadolie over het voer, af en toe een eitje enz. En rauw voer gaat mij persoonlijk iets te ver.
quote:suikervrij schreef op 16 april 2010 @ 20:26:

Haha goed om te lezen dat ik niet de enige ben die scheren een beetje vreemd vond.

Ze geeft kwalitatief voer, dat weet ik zeker. Lijnzaadolie over het voer, af en toe een eitje enz. En rauw voer gaat mij persoonlijk iets te ver.

Is super makkelijk hoor dat rauw. Ik ben ook helemaal om. Mijn hond (Labrador) glanst als een tierelier en verhaart minder .

Ik kan me d'r trouwens weinig bij voorstellen. Hij is dus echt helemaal kaal zeg maar? Mijn hond heeft een klein kaal plekje ivm bloedprikken. Dat vind ik al een raar gezicht.
Ik vind de reacties ook wat overtrokken. Natuurlijk groeit het haar weer aan! En dierenartsen zien dat ook vaak genoeg als een oplossing bij aanhoudende vachtproblemen. Dat is namelijk ook niet goed voor de hond.
.
Niks mis met rauw voer hoor, waarom zou dat te ver gaan? In de natuur eten honden/wolven toch ook niet uit blik?
Een aanhoudend vachtprobleem lijkt mij iets anders dan 'overmatig' verharen waar je geen zin in hebt. Er bestaat namelijk ook zoiets als de stofzuiger.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven