Laminaat in keuken?

26-06-2020 19:52 37 berichten
Hoi,

Ik zie steeds vaker dat mensen laminaat in de keuken hebben, vind het zelf ook het mooist om door het hele huis dezelfde vloer te hebben maar zou graag eerst ervaringen willen lezen van mensen die dit al langere tijd hebben.

Zouden jullie het bij mij aanraden?
Waar moet ik rekening mee houden eventueel?
Alle reacties Link kopieren
Nemain• schreef:
26-06-2020 20:48
Je komt toch geen uren niet in de keuken?
Eigenlijk wel, manlief is namelijk doordeweeks thuis als ik werk. Maar zoals gezegd is het ook een goedkope vloer. Ik maak me er maar niet meer druk om :)
Hier ligt het laminaat van de vorige bewoners er nog in. Helaas valt er nog wel eens een blik/pot/bestek van het aanrecht af of uit mijn handen en dan zit er soms gelijk een deuk in de vloer.
Ja hoor kan prima. Als je geen steengrill uit je handen laat vallen. :A:
Mij hebben ze altijd gezegd dat laminaat nauwelijks met water gepoetst mag worden. We swifferen de slaapkamers dus 1 keer per jaar met nat. (De rest van de keren met de stofzuiger.)

Ik wil in mijn keuken wel een vloer die ik geregeld met water kan poetsen en kan schuren zonder dat ik in de Alpen terecht kom.
En die het dus overleeft als er eens iets naar beneden dondert.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
In mijn vorige huis laminaat, de goedkoopste van de gamma. Na 5 jaar was dat in de woonkamer en slaapkamer nog prima. Maar in de keuken niet meer. Toch te vaak nat geworden en de keuken dweilde ik wat vaker. Maar zoals gezegd dit was het goedkoopste laminaat. Nu plavuizen en dat bevalt veel beter.
Wij hebben laminaat in de keuken en de rest van het huis, maar geen goedkope. Deze vloer zou zelfs ook in een badkamer gelegd kunnen worden. Ik dweil zeker twee keer in de week, echt geen probleem en bang voor spatten water ben ik dus zeker niet. De vloer ziet er nu na twee jaar echt nog als nieuw uit. De vorige houten vloer werd vrij snel erg lelijk, met veel krassen en slijtplekken, dus die hebben we juist daarom vervangen voor een mooie matte duurzame laminaatvloer.
Parket hier en dat ligt er na vijftien jaar nog prima bij.
Nooit over nagedacht dat dat niet zou kunnen.

Hier ligt een IKEA laminaat (niet de aller goedkoopste) in woonkamer met open keuken.

*edit*
Hier ligt GOLV. De enige schade aan de vloer is in de woonkamer, daar zijn wat krassen van de stoelen.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Laminaat in de keuken. Nog van de vorige bewoner.
Dweil regelmatig en heb 2 kinderen en een hond, geen probleem.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Wissewis schreef:
26-06-2020 22:19
Mij hebben ze altijd gezegd dat laminaat nauwelijks met water gepoetst mag worden. We swifferen de slaapkamers dus 1 keer per jaar met nat. (De rest van de keren met de stofzuiger.)

Ik wil in mijn keuken wel een vloer die ik geregeld met water kan poetsen en kan schuren zonder dat ik in de Alpen terecht kom.
1x per jaar :-o
Hoe haal je de viezigheid dan eraf wat er geheid op komt.
Vloeren gaan ook plakkerig aanvoelen van het vuil na een poos niet gedweild te hebben.
Altijd laminaat gehad in de drie woningen waar ik heb gewoond, ook altijd een open keuken. Geen probleem hoor. Hier word meestal wekelijks gedweild en als we wat morsen meteen een doekje eroverheen.

Het is echt onzin dat laminaat niet vochtig gedweild kan worden. Je moet er geen plas water op laten staan, maar een drup her en der kan geen kwaad.

Je hebt zelfs badkamerlaminaat tegenwoordig, kun je ook nog voor kiezen.
Wissewis schreef:
26-06-2020 22:19

Laminaat kan best wat vocht hebben hoor. Ik ben per ongeluk boven een laminaatvloer bevallen met alle zooi en vocht die er bij komt kijken, en er is nu totaal geen alpenlandschap te bekennen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven