Laminaat in keuken?
vrijdag 26 juni 2020 om 19:52
Hoi,
Ik zie steeds vaker dat mensen laminaat in de keuken hebben, vind het zelf ook het mooist om door het hele huis dezelfde vloer te hebben maar zou graag eerst ervaringen willen lezen van mensen die dit al langere tijd hebben.
Zouden jullie het bij mij aanraden?
Waar moet ik rekening mee houden eventueel?
Ik zie steeds vaker dat mensen laminaat in de keuken hebben, vind het zelf ook het mooist om door het hele huis dezelfde vloer te hebben maar zou graag eerst ervaringen willen lezen van mensen die dit al langere tijd hebben.
Zouden jullie het bij mij aanraden?
Waar moet ik rekening mee houden eventueel?
vrijdag 26 juni 2020 om 22:19
Mij hebben ze altijd gezegd dat laminaat nauwelijks met water gepoetst mag worden. We swifferen de slaapkamers dus 1 keer per jaar met nat. (De rest van de keren met de stofzuiger.)
Ik wil in mijn keuken wel een vloer die ik geregeld met water kan poetsen en kan schuren zonder dat ik in de Alpen terecht kom.
En die het dus overleeft als er eens iets naar beneden dondert.
Ik wil in mijn keuken wel een vloer die ik geregeld met water kan poetsen en kan schuren zonder dat ik in de Alpen terecht kom.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
vrijdag 26 juni 2020 om 22:43
vrijdag 26 juni 2020 om 22:55
Wij hebben laminaat in de keuken en de rest van het huis, maar geen goedkope. Deze vloer zou zelfs ook in een badkamer gelegd kunnen worden. Ik dweil zeker twee keer in de week, echt geen probleem en bang voor spatten water ben ik dus zeker niet. De vloer ziet er nu na twee jaar echt nog als nieuw uit. De vorige houten vloer werd vrij snel erg lelijk, met veel krassen en slijtplekken, dus die hebben we juist daarom vervangen voor een mooie matte duurzame laminaatvloer.
vrijdag 26 juni 2020 om 23:04
zaterdag 27 juni 2020 om 08:38
1x per jaarWissewis schreef: ↑26-06-2020 22:19Mij hebben ze altijd gezegd dat laminaat nauwelijks met water gepoetst mag worden. We swifferen de slaapkamers dus 1 keer per jaar met nat. (De rest van de keren met de stofzuiger.)
Hoe haal je de viezigheid dan eraf wat er geheid op komt.
Vloeren gaan ook plakkerig aanvoelen van het vuil na een poos niet gedweild te hebben.
zaterdag 27 juni 2020 om 08:43
Altijd laminaat gehad in de drie woningen waar ik heb gewoond, ook altijd een open keuken. Geen probleem hoor. Hier word meestal wekelijks gedweild en als we wat morsen meteen een doekje eroverheen.
Het is echt onzin dat laminaat niet vochtig gedweild kan worden. Je moet er geen plas water op laten staan, maar een drup her en der kan geen kwaad.
Je hebt zelfs badkamerlaminaat tegenwoordig, kun je ook nog voor kiezen.
Het is echt onzin dat laminaat niet vochtig gedweild kan worden. Je moet er geen plas water op laten staan, maar een drup her en der kan geen kwaad.
Je hebt zelfs badkamerlaminaat tegenwoordig, kun je ook nog voor kiezen.
zaterdag 27 juni 2020 om 09:50
Laminaat kan best wat vocht hebben hoor. Ik ben per ongeluk boven een laminaatvloer bevallen met alle zooi en vocht die er bij komt kijken, en er is nu totaal geen alpenlandschap te bekennen.Wissewis schreef: ↑26-06-2020 22:19Mij hebben ze altijd gezegd dat laminaat nauwelijks met water gepoetst mag worden. We swifferen de slaapkamers dus 1 keer per jaar met nat. (De rest van de keren met de stofzuiger.)