Laminaat in keuken?

26-06-2020 19:52 37 berichten
Hoi,

Ik zie steeds vaker dat mensen laminaat in de keuken hebben, vind het zelf ook het mooist om door het hele huis dezelfde vloer te hebben maar zou graag eerst ervaringen willen lezen van mensen die dit al langere tijd hebben.

Zouden jullie het bij mij aanraden?
Waar moet ik rekening mee houden eventueel?
Waarom zou je het niet doen dan?
Alle reacties Link kopieren
Ik had het in een vorig huis. Het werkte perfect, totdat de vaatwasser bleek te lekken, en we op een goede dag thuiskwamen en zo ongeveer de Zwitserse Alpen zagen liggen. Gelukkig was dat verzekeringswerk, en hadden we daarna weer jaren plezier van de nieuwe laminaatvloer.
Wij hebben ook laminaat in de keuken. Ik vind het zelf mooier, vooral als je een open keuken hebt. We hebben er nooit problemen mee gehad.
Moet je wel een hoge kwaliteit nemen denk ik en niet teveel spetteren.
Maar waarom niet.
Hier is het geen succes in vorige huis wel.

Vorige huis geen kinderen en geen honden en geen leuke lieve kledderman. Ook wat duurdere vloer.

Nu honden / kinderen die spetteren bij de kraan/ enz.

Ik heb een keukenmat direct bij de kraan liggen en dat scheelt wel.
Waarom niet gaan voor pvc. Lijkt op laminaat maar duurzamer
Als je spettert haal je er een doekje overheen, maar dat zou je met een andere vloer ook doen neem ik aan ;-)
Ik heb het er al 8 jaar liggen, inderdaad iets duurdere (quick step) maar echt nog niks op te zien. Geen kinderen, wel een hond. Vind het zoveel mooier dan tegels.
Pvc click? Dat mag zelfs in badkamers dus dan lijkt mij eens een kom water over de keukenvloer ook geen probleem
Maartje2016 schreef:
26-06-2020 20:08
Als je spettert haal je er een doekje overheen, maar dat zou je met een andere vloer ook doen neem ik aan ;-)
Hahah, ja kijk, bij dat soort dingen zou het bij ons al mis gaan. Foolproof tegelvloer hier..
Vorige twee woningen met veel plezier laminaat. Ook in de keuken.

In deze woning lag een houten vloer toen we er in gingen en die wordt over twee weken (eindelijk) in de keuken vervangen door tegels tussen de twee keukenblokken.
Geen probleem hier.
Maar ik heb geen kinderen of huisdieren, kook niet elke dag en heb geen vaatwasser (dus die kan niet lekken).
Waarom zou het niet kunnen?
Wij hebben dat ook, maar we hebben een open keuken, dus de vloer is gewoon doorgelegd.
Geen problemen mee, maar wij hebben geen kinderen en huisdieren. Misschien scheelt dat.
Ik wel, zolang je er geen emmers water op leeggooit zie ik niet waarom het niet kan.
Laminaat kan prima in de keuken. Ik heb zelfs een houten vloer in de keuken, gaat ook goed.
Find people who will make you better (M. Obama)
Maartje2016 schreef:
26-06-2020 20:08
Ik wel maar mijn gezinsleden niet😭
Saartjepoes2 schreef:
26-06-2020 20:47
Je komt toch geen uren niet in de keuken?
Gewoon PVC.
In ons vorige huis laminaat. Huidige huis houten vloer. Gaat prima. Ook met kinderen. Mijn eigen onhandigheid is lastiger ;-D
AngelEyes0192 schreef:
26-06-2020 21:03
Gewoon PVC.
Dat wel ja. Veel makkelijker.
Saartjepoes2 schreef:
26-06-2020 20:47
Want... ze zijn verstandelijk beperkt oid?
Ja hoor, kan prima. Ik heb het 20 jaar gehad en pas aan het einde ging het slijten. Nu pvc, dat is ook fijn. Voor beide geldt: wrl goede kwaliteit kiezen, geen goedkope rommel, daar krijg je spijt van
Hier ook geen problemen met laminaat in de keuken. Begreep in vloerenwinkel dat pvc sneller krast dan laminaat. Met kind dus gekozen voor laminaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven