Laminaat,kwaliteit enzo

29-05-2010 16:01 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
In mijn woonkamer wil ik vloerbedekking vervangen voor laminaat, maar zie nu al door de bomen het bos niet meer.

Ik kan naar een bouwmarkt, vanaf 12,00 per m2 heb je een redelijke kwaliteit, ze geven circa 10 jaar garantie, maar moet wel iemand inhuren om het te leggen, ook ondervloer en plinten komen er nog bij.

Ik kan ook naar een woonwinkel of parketzaak, deze hanteren (meestal) inclusief prijzen, dus het legloon, ondervloer en plinten zitten er al in.

Scheelt het al met al nu veel waar ik het bestel?

En hoe zit het met kwaliteitsverschil, tuurlijk, hoe duurder hoe beter, maar is bijv. gammakwaliteit zoveel slechter, ook omdat ze lange garantie geven?

Aan de ene kant denk ik: naar de bouwmarkt, daar alles halen, maar hoeveel scheelt het dan nog, omdat ik ook iemand in moet huren die het legt en nog voor ondervloer en plinten moet zorgen?
Nou, ik denk dat ik er zo ongeveer uit ben, mede door jullie reacties. Bedankt! Ik ga in elk geval voor een goed merk, quickstep. Ook omdat ik verwacht er lange tijd te blijven wonen. En of ik het zelf ga proberen of laat doen, dat weet ik nog niet.

Ik vraag me trouwens af hoe je het laatste plankje erin krijgt, want die kan je niet meer aantikken, lijkt me zo. Weet iemand dit?
Denk dat Quickstep inderdaad een goede keus is (hebben wij ook). Je kan ook altijd proberen om zelf te leggen, na een paar planken heb je al wel door of het iets voor je is toch? Kan je daarna altijd de vakman nog bellen.

Laatste plank kan je volgens mij schuin erin zetten en voorzichtig aantikken (je tilt een gedeelte van je vloer als het ware een stukje op). Daarna laat je het op zn plek zakken en zou het goed moeten zitten. Voor de zekerheid kan je het eventueel van te voren zo uit kienen dat je uitkomt in een hoek waar later iets komt te staan of waar de gordijnen over heen hangen ofzo. Mocht het dan niet helemaal naar je zin zijn, ziet niemand het.

Hopelijk kan je binnenkort genieten van je nieuwe vloer. Succes!
Welke kleur ga je nemen en met of zonder V groef??
Even up. Wij staan nu ook voor de keuze; welke soort laminaat. Het is voor zolder (waar onze zoon zijn kamer zal hebben). Iemand nog tips? We zitten waarschijnlijk aan Carpet Right vast, omdat we daar een andere bestelling (vloerbedekking) hebben gecanceld maar dat kan niet kostenloos, dus vandaar het idee om er dan maar iets anders voor in de plaats te bestellen.
We zitten waarschijnlijk aan Carpet Right vast, omdat we daar een andere bestelling (vloerbedekking) hebben gecanceld maar dat kan niet kostenloos, dus vandaar het idee om er dan maar iets anders voor in de plaats te bestellen.[/quote]

Waarom kun je de bestelling niet kosteloos annuleren bij Carpet Right?

Ikzelf ben nooit zo gek geweest op Carpet Right en vergelijkbare winkels, mijn ervaring is dat de kwaliteit, of liever gezegd levensduur van de producten kort zijn in tegenstelling tot speciaalzaken. Speciaalzaken hebben als nadeel dat men denkt dat ze duur zijn, maar dit komt grotendeels door de manier van reclame maken.

Wij zijn zelf gestart met een bedrijfje in o.a. woningstoffering, dus ook laminaatvloeren. Wij verkopen kwaliteitsvloeren, met garantie vanaf 15,95 per m2. Dan heb je een kwaliteitsvloer waar je lang mee doet. Je moet denk ik kijken naar het gebruik van de vloer, je zegt dat het voor de kamer van je zoon is, hoeveel zal hij op zijn kamer zitten en hoeveel zal erop gelopen worden? Ik weet niet hoe oud je zoon is, maar speelt hij nog met autootjes e.d.? Daarbij komt dat je het beste de vloer (en bijvoorbeeld ook gordijnen) in de omgeving uit kunt zoeken waar het moet komen te liggen, zo kun je het beste een keuze maken wat het beste bij de kamer en kleuren van bijvoorbeeld de muren past.

Ik hoop dat je een keuze kunt maken, mocht je nog vragen of advies nodig hebben dan mag je mij mailen.

Kwaliteitsmerken zijn o.a. Quick Step, Balterio, MFlor allen hebben vloeren in betaalbare en duurdere klassen.
Omdat wij boven een vloer wilde hebben die matcht bij de houten vloer beneden. (dubbel gerookte eik, v-groef, whitewash olie) hebben wij gekozen voor Balterio Tradition Duo New England Oak.

We zijn na 2 jaar nog steeds heel tevreden, en hebben het toen gekocht voor ¤ 24,95 m² incl leggen, excl plinten en ondervloer.

Zag laatst dat de prijs met 2 euro omhoog is gegaan.

Het leggen ging razendsnel en zonder stof, de man gebruikte een laminaatknipper.
“Don’t look back – you’re not going that way.”

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven