Laminaatvloer dweilen

12-07-2011 10:10 61 berichten
Ik dweil en dweil en dweil (met alles reiniger) en alle stof gaat wel weg maar vlekken niet echt. Hoe kan dat toch en hoe kan dat beter?

Moet ik juist heel nat of heel droog dweilen?
Alle reacties Link kopieren
Redelijk droog en een paar keer flink over de vlek heen, soort boenen. Ik gebruik geen mop, maar zo'n plat ding, wat ook in de was kan.
Ik dweil met HG laminaatreiniger.

Het is misschien wat duurder dan alles reiniger maar je hebt geen vlekken en strepen meer!

Ook moet je vooral NIET te nat dweilen.
Wij dweilen de vloer altijd met zo'n middeltje van Hg.

Dat is speciaal voor laminaatvloeren en naar mijn weten gewoon in de supermarkt te vinden.

Heel nat dweilen zou ik niet doen.
Mijn ouders hebben destijds een dure laminaatvloer gekocht en kregen daar het advies om te dweilen met een sopje van warm water en een dopje gewone shampoo. Krijgt de vloer een mooie glans van, en alle vlekken verdwijnen als sneeuw voor de zon. En idd, het werkt als een trein!
ik heb andy laminaatreiniger, en zo'n plat ding, zo'n soort swiffer maar dan waar je mee kan dweilen. Gooi ik elke keer in de was. Niet te nat dweilen en even een paar keer over een vlek heenwrijven, alles gaat hier weg hoor.
Ik heb laminaatreiniger, daar doe ik een half dopje van in het water. Ik heb dan een soort van swiffer geval dat ik goed uitwring voordat ik het gebruik
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Niet te nat !

Ik gebruik zachte zeep (in een fles bij de supermarkt).

Hardnekkige vlekken boen ik voorzichtig met zo'n sponsje met een blauw schuurvlak. Die zijn heel zacht en krassen niet, in tegenstelling tot sponsjes met een groen schuurvlak.
kijk hier

laminaat schoonmaken
Wij hebben ook laminaat door t hele huis.

Ik doe gewoon in heet water een scheutje leifheit laminaat reiniger of pledge laminaat reiniger.

Niet te nat inderdaad, maar daarvoor heb ik zon dweilemmer van de leifheit en ook de dweilstok.

http://www.blokker.nl/web ... yId=51300&productId=86705

http://www.blokker.nl/web ... yId=51300&productId=86716

En hiervoor heb ik 2 verschillende dweildoeken
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
heet water met een scheutje azijn
Ik doe het met héél heet water en laminaatreiniger van HG.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
het beste is om laminaatreiniger te gebruiken of een beetje schoonmaakazijn door je water.
Bedankt voor de tips, die ga ik eens gebruiken!
Kan wijnazijn ook fluf:-)?
quote:badmeester schreef op 12 juli 2011 @ 20:04:

Kan wijnazijn ook fluf:-)?nee joh! kom je daar nu bij? nee morgen gewoon ff een fles schoonmaakazijn halen, gaat helemaal goed komen, ben ik van overtuigd
Ik heb ook overal laminaat en erger me kapot aan het schoonmaken.Niet dat ik het niet schoon kan krijgen, maar altijd als het opgedroogd is heb je van die plekken, soort vettigheid van schoonmaakmiddel. Doe er heel weinig in maar zie gewoon hondenpoten en profiel van mn schoenen als ik er na het drogen er overheen gelopen heb. Heb pledgelaminaat reiniger, gebruik ook wel eens blue wonder, Azijn heb je die vlekken niet, maar maakt mijn vloer wel dof. Misschien dat ik dat spul van HG ga halen.
ha die (s)chat

ik combineer om 2 dagen met azijn en dan hg, vind ik persoonlijk toch wel het fijnste voor mijn vloer. en idd niet teveel gebruiken, want je afdrukken zie je staan. wordt vettig enzo....ofzo

dus badje, ff proberen wat je bevalt
Ik zal morgen eens verslag uitbrengen.

Nou dacht ik dat ik wel wat wist van het huishouden omdat ik dat vroeger al moest doen maar er bestaat dus azijn, wijnazijn en schoonmaakazijn en dat zijn niet dezelfde dingen!?
is er geen mrs badmeesteres aanwezig?

nee lieffie, die eerder genoemde artikelen zijn niet dezelfde azijnartikelen.
jawel maar niet voor dat soort dingen:-)

nou zag ik gvd gisteravond een muis lopen en als er iets is waar ik niet tegen kan.....paar muizenvallen maar plaatsen dus...
stoomreiniger gebruiken.veel schoner,sneller,en je gebruikt geen schoonmaakmiddelen.
Fluf hoe is het
quote:badmeester schreef op 17 juli 2011 @ 18:15:

Fluf hoe is het

hey badje, wat lief...ja ben er nog.

althans, dat is altijd weer een verrassing voor mij, hoelang ik het uithoud hier

hoe is het gegaan met je vloer en nog beter...zag je verbetering?
quote:badmeester schreef op 12 juli 2011 @ 21:49:

Ik zal morgen eens verslag uitbrengen.

Nou dacht ik dat ik wel wat wist van het huishouden omdat ik dat vroeger al moest doen maar er bestaat dus azijn, wijnazijn en schoonmaakazijn en dat zijn niet dezelfde dingen!?Maak een keer je salade aan met schoonmaakazijn.
“Don’t look back – you’re not going that way.”

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven