Lampenkap...universeel?

29-12-2013 20:54 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb natuurlijk al gegoogled, maar kan het antwoord op mijn vraag niet vinden...

Ik ben op zoek naar een nieuwe staande vloerlamp. Heb bij de ikea een mooie gezien, alleen staat de lampenkap die erbij zit me niet aan. Ik wil deze vervangen voor een zwarte, zodat deze ook bij mijn tafellamp past. Alleen hebben ze de lampenkap die ik zoek, niet bij ikea.

Dus...zijn lampenkappen universeel? Zodat ik dus een lampenkap van een andere winkel (leenbakker of kwantum ofzo) op de standaard van de ikea kan plaatsen?
Als de kap met zoiets vast zit kun je een losse kap kopen.

Het frame van de kap heeft dan in het midden een open ring die je over de fitting/lamphouder heen schuift. De ring op de houder draai je aan zodat de kap vast zit.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Om welke lamp gaat het? Bij de Aläng staande lamp zie je in de handleiding dat er een houder op zit waardoor je de kap kunt wisselen als je dat wil.

http://www.ikea.com/nl/nl ... -lamp__AA-49623-4_pub.pdf

Pagina 3
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Ja tickel! Dat is em! Dankjewel!

Morgen dus shoppen!

Hier kan een slotje op!
Ik heb in ieder geval voor mijn staande lamp van ikea een nieuwe lampenkap van Hema gekocht en dat past prima, voor zover dat wat waard is
Ik heb een lampenkap bij intratuin vandaan voor een Ikea lamp. Volgens mij zijn lampenkappen inderdaad universeel. Maar altijd van te voren kijken of je de kap van je eigen lamp eraf kan halen, dan kun je er altijd een andere op doen.
Je kan een goedkope kap altijd bekleden met een heel klein couponnetje stof. Dan heb je iets origineels.

Die witte kappen zien er vaak heel goedkoop uit.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven