last van buren

29-10-2013 12:23 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste lezers,

Ik lees al lang mee, en zou nu graag jullie advies willen.

Van de zomer ben ik samen met mijn vriend verhuisd naar ons eerste koophuis. De grootste reden dat we gingen verhuizen was dat we in ons vorige huis heel veel last hadden van de buren, veel geluidsoverlast van harde muziek tot diep in de nacht. vreemde figuren in het portiek en drugs dat gedeald werd. Dit maakte dat ik mij meer dan 2 jaar onveilig en totaal niet op mij gemak heb gevoeld.

Toen we gingen verhuizen was ik heel blij, en begrijp me niet verkeerd, dit huis is echt een verademing in vergelijking met het vorige. Het is alleen een heel oud huis en we hebben veel geld geïnvesteerd om het te isoleren en naar onze smaak in te richten, Nu is het zo dat ik vaak om 4 uur thuis is en de buurvrouw ook, dan begint ze met hele harde muziek tot ongeveer etenstijd. Mijn vriend hoort dit niet omdat hij nog niet thuis is van zijn werk, en vind het dus allemaal wel meevallen.

Ik weet dat overdag muziek draaien mag, maar is het normaal dat ik in de woonkamer kan horen welk nummer ze op heeft staan?

Ik denk dat ik door het vorige huis ook een bepaalde tik heb overgehouden, hierdoor ben ik erg bang dat het hier net zo erg zal worden als het daar was. Soms is het zelfs zo erg dat ik maar een uurtje overwerk zodat ik ook rond etenstijd thuis ben, en er dus zeker van ben dat ik de muziek niet hoor. Ik wil gewoon genieten van het huis en er echt volledig blij mee zijn.

Ik vind dit erg vervelend, graag wil ik weten of er meer mensen zijn die erge last hebben van de buren. En of ik abnormaal reageer.

Ook wil ik het gewoon even van mij afschrijven..:)
quote:poppetje2006 schreef op 29 oktober 2013 @ 13:03:

Ik begrijp je TO.. Ik ben verhuisd van een rustig hoekappartement naar een tussen maisonettewoning die gespiegeld is. Een gehorige woning waar je alles hoort, leefgeluiden, harde muziek etc waar ik dus ontzettend aan moest wennen..

Heb jij het ook dat je je niet thuis voelt in je eigen huis??? Omdat je weet dat de buurvrouw weer die harde muziek gaat opzetten?????

Het is al een paar keer gezegd maar ik zou idd een gesprek aanknopen met de buurvrouw en zeggen dat je last hebt van de muziek...

Succes!!

ja dit heb ik ook inderdaad, het gevoel me niet thuis te voelen door de muziek, of de wetenschap dat er waarschijnlijk weer muziek komt.

Ik ga haar maar een keer uitnodigen op de koffie en het dan voorzichtig aankaarten..

En tuurlijk weet ik dat leefgeluiden erbij horen, en dat je af en toe best harde muziek moet kunnen draaien (geloof me, ik ben wel wat gewend) maar elke dag, ook al is het overdag, is gewoon vervelend. Als ik thuis kom zet ik de muziek ook aan op een normaal volume, maar deze wordt dan overstemd door de muziek van de buren.

bedankt voor de reacties:)
Van die muziek en schreeuwers?

Nee.

De ene zal bang zijn en de ander is niet zo zuiver.

Ben blij dat ik er iig niet naast woon. Weet niet wat ik zou doen, maar waarschijnlijk zou op een gegeven moment de maat vol zijn.

Maar dit is niet vergelijkbaar met de OP.
Andere kennis van mij had ook een buurvrouw die standaard een paar uurtjes de house muziek goed hard aanzette.

Zij dacht dan gewoon, ach ik ben ook jong geweest. En daarmee dus ook geen ergernis.

Wil ik niet mee zeggen dat jij je niet mag ergeren hoor, nochoice!
quote:christiane schreef op 29 oktober 2013 @ 13:27:

Andere kennis van mij had ook een buurvrouw die standaard een paar uurtjes de house muziek goed hard aanzette.

Zij dacht dan gewoon, ach ik ben ook jong geweest. En daarmee dus ook geen ergernis.

Kan je nagaan hoe verschillend mensen kunnen zijn want ik zou dit dus niet trekken, urenlang harde house
It's 5 o'clock somewhere
gewoon de buurvrouw een keer aanspreken en vragen of ze het volume een klein beetje omlaag wil schroeven. Misschien heeft ze niet eens door dat het bij jou zo hard klinkt. Wij hadden vroeger thuis ook een bovenbuuf die de muziek hard aan had staan bij het poetsen. Gewoon een keertje aangesproken en het was geen enkel probleem. Nooit meer last van gehad
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Tja tussen 16:00 en 18:00 uur,zij is dan mischien net thuis van haar werk en wil even lekker ontspannen/ontladen via muziek?Hier staat hij ook vaak aan,maar mijn buren doen dat ook,niks geen probleem mee.De kids van mij(6 stuks) en die van mijn buren aan allebei de kanten maken weleens herrie,maar ik stoor me er niet aan.Kijk om 4 uur snachts zou wat anders zijn,maar wij tolereren,je woont met mensen in 1 buurt dus ook accepteren dat hun ook weleens herrie maken.Mischien draait ze die muziek wel omdat ze last van jou heb omdat je ook net thuis komt uit je werk?En herrie maakt?

Tja en anders een vrijstaand huis moeten kopen?Heb je geen buren ook.Ik vind dat je een zeur bent om die 2 uurtjes.
Ik heb ook wel eens last van mijn buren, hakken op het laminaat waar ik wakker van word een uur voordat ik op moet bijvoorbeeld. Aan de andere kant, zij worden in het weekend vroeg wakker van mijn dochter, en onze piano horen ze ook. Als dit de ergste dingen zijn, teken ik ervoor. Het kan veel erger, en dat weet jij ook wel TO.

Als dat de enige overlast is, zou ik het denk ik laten gaan. Als je dat niet lukt, drink een bak koffie samen en heb het eens over de gehorigheid van de huizen. Dat je de muziek wel goed hoort, en of zij jullie ook hoort?
Het kan zijn dat haar installatie tegen jullie muur staat, dan hoor je er natuurlijk veel meer van dan wanneer de boxen aan de andere kant van het huis staan. Je mag er best wat van zeggen, gewoon op een nette manier. Je zou bijvoorbeeld eens bij de buurvrouw een kopje koffie kunnen gaan drinken. Doe haar dan een cd cadeau die je zelf leuk vindt. Dan heb je een opening.

Je kunt er dan in de eerste instantie een beetje humor in gooien; tja, ik hoor jullie muziek altijd dus ik dacht, als je nou iets opzet dat ik ook leuk vind dan kan ik ook meezingen.

En wij hebben ooit een tijdje in een woning gezeten waar ik op de slaapkamer de tv harder hoorde dan Man zelf in de woonkamer (waar dat kreng stond). De tegelvloer ´droeg´ het geluid erg ver, in de woonkamer viel het wel mee maar ow, op de slaapkamer werd je er niet vrolijk van.
Kijk, als het altijd house zou zijn wat je buurvrouw opzet dan snap ik heus wel dat je gek wordt aangezien jij dan vroonamelijk de bas hoort.

Maar dat is het dus niet aangezien je precies kan horen welke nummers het zijn. Ga meezingen en probeer het postief te maken

Je bent er iig goed op vooruitgegaan, van drugsoverlast en nachtelijk muziekoverlast naar een uurtje muziekoverlast aan het eind van de middag.
Natuurlijk kan het altijd erger, maar dat wil toch niet zeggen dat TO dit niet vervelend mag vinden.

Wij wonen in een rustige buurt, met geen last van de buren. Ook zijn onze huizen niet gehorig. Dus iedere dag muziek zou me echt storen!
weet ze wel dat je thuis bent? Onze buurjongen draaide ook elke middag harde muziek (want [a enma weg en de buren weg) Hij had geen idee dat ik een bepaalde dag thuis was. En verder is het ook geven en nemen. Ik heb kinderen die vroeg wakker zijn en niet altijd even rustig zijn, dus als zij dan een feestje hebben, de muziek hard op hebben of wat dan ook, dan sta ik ook niet zomaar bij hun op de stoep.
Maar natuurlijk neave! Ik ga niet bepalen of TO of wie dan ook iets vervelend mag vinden of niet.

Daarom zei ik eerder ook al de woorden: Wil ik niet mee zeggen dat jij je niet mag ergeren hoor, nochoice!
Ik heb heel veel last van de buren, alhoewel het nu ff rustig is, maar vandaag of morgen begint het wel weer en stuur ik de politie weer op hun af.

In de zomer gaat mijn buurman met de kliko tegen de schutting aan gooien om de haverklap en niet een keer, maar vaak 10 minuten lang als je buiten zit, s'nachts na 2 gooien met de deuren, zo erg dat mijn fotolijstjes af en toe van de muur afvallen.

Overdag, de deuren continu open en dicht doen.

Soms 28 x in 10 minuten, soms tellen we gewoon mee.

Dit zijn maar een paar voorbeelden.

Vaak wezen praten met de buurvrouw, want persoonlijk was hij er niet, dan was ie ineens "weg heen fietsen"

Bij mij is het praten afgelopen, want de bom is gebarsten en ik woon gewoon naast de dorpsgek waar ik af en toe de politie heen stuur en dat is schande want ze zijn van de gereformeerde kerk.

In ieder gesprek (met de buurvrouw) had ie wat anders o.a. Autistisch, gek in zijn hoofd (woorden van haar) en depressief.

We hebben een jaren 30 koopwoning schakelwoning.

Het is niet dat ik niks gewend ben want ik kom uit het midden van een rijtjeswoning met veel kinderen.

De politie kan niks doen, alleen langsgaan en we moeten alles noteren en melden, misschien dat ze over een paar jaar dan actie kunnen ondernemen.

Dus geef mij maar 2 uurtjes per dag harde muziek, dan die buren van mij, die dus ook al in de 70 zijn en gewoon aan het jennen zijn, dat kreeg ik later van mensen uit de buurt te horen dat het een nare man is en dat iedereen er al trammelant mee had gehad..., dat had ik liever eerder geweten, want dan had ik dat huis niet gekocht.
Herkenbaar. In een vorig huis heel erg veel overlast van buren gehad. Mensen zijn uiteindelijk uitgezet maar man wat een hel. En het huis daarna werd het voor mij ook een ding. Als ik ook maar iets van de buren hoorde kreeg ik al de kriebels. Nu wonen we al een tijdje vrijstasnd en ooh wat een luxe, wat heerlijk! Ik wil echt nooit meer terug naar rijtjes of buren naast onder of boven me. Maar mij kan je ook in een hutje op de hei zetten, heerlijk lijkt me dat.
jeetje stitchy, jij hebt het wel heel erg, ons vorige huis was ook erg maar daarbij hadden we het geluk dat het een huurhuis was, dus hier konden we best "makkelijk"weg.

het is inderdaad wat Lisbeth zegt, van elk geluid krijg ik de kriebels, en helemaal van die muziek.

Een hutje op de hei, heerlijk! hadden ze die maar betaalbaar en richting de randstad
Ja de buren zullen waarschijnlijk ook wel eens last van jullie hebben, dat heeft bijna elke buur. Je moet het maar tolereren en als het echt niet gaat moet je gewoon even bij de buuf langs gaan en het probleem aankaarten, al zal je misschien wel overkomen als een zeikerd
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
quote:nochoice schreef op 29 oktober 2013 @ 14:49:

het is inderdaad wat Lisbeth zegt, van elk geluid krijg ik de kriebels, en helemaal van die muziek.

Een hutje op de hei, heerlijk! hadden ze die maar betaalbaar en richting de randstad

Heb ik dus ook. Je raakt op een gegeven moment gefixeerd op elk geluidje wat je hoort. Erg vervelend..

Hutje op de hei zou voor mij ook ideaal zijn..Heerlijk de stilte......
It's 5 o'clock somewhere
quote:Spijk-er schreef op 29 oktober 2013 @ 12:33:

Heb je de buurvrouw wel eens gevraagd of ze de muziek wat zachter wil zetten? Dat lijkt me toch een logische eerste stap..

Een kennis van mij zat ook in een soortgelijke situatie. Toen ze vroeg of de muziek zachter kon, zei ze: 'Welk muziek?'

Ze deed alsof ze doof was. Snauwen kon ze wel, als een heks.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Door het overlast van je eerdere woning ben je overgevoelig geworden voor overlast. Dat is enorm vervelend. Wij hebben op een andere manier overlast gehad en man en ik zijn nog steeds, na 4 jaar ofzo, overgevoelig voor dat geluid.

Ik zou in gesprek gaan met de buurvrouw. Je kunt je beter ergeren aan iets wat je geprobeerd hebt te voorkomen dan je ergens aan ergeren zonder het aan te pakken.

Misschien weet de buurvrouw niet eens dat het zo hard aanstaat dat jij er last van hebt. Ik zou het erg vinden als onze buren last van ons hebben en ik zou mij direct aanpassen (in alle redelijkheid natuurlijk).
Ja, maar ik loop gewoon naar ze toe en vraag of het een tandje lager kan. Zo lang je het niet bespreekt lost het zich ook niet op natuurlijk. Verder zijn het aardige mensen, maar qua geluid zijn ze gewoon, eh, nogal hard.
Hier buren met twee jonge kinderen, die nog al kunnen huilen en gillen. Ook midden in de nacht. Op zich zou dit niet zo erg zijn, als de moeder ze ging troosten, maar zij gaat er dan ook nog eens tegen staan gillen, grrrrrr.

Ze heeft ook een paar keer de muziek hard gezet, als ze boven aan het poetsen was. Daar hebben we wel iets van gezegd, verder ook geen last meer van gehad.
Pluk de dag
Nu geniet ik.
Keiharde muziek vind ik geen leefgeluid. Er bestaan ook koptelefoons als ze wil ontspannen bij muziek.

Leefgeluiden zijn lopen, praten, spelende kinderen, de wc doortrekken, een deur (normaal) dichtdoen etc.

Ik zou er zeker wat van zeggen tegen de buurvrouw.
Ik hoor hier ook genoeg van de buren. Hun hond die jankt of blaft, hun peuter die 'snachts om mama roept. Hun baby die huilt, soms krijst. De deur die dichtgaat (allemaal glas hier, dus mijn deur kleppert dan ook) de buurman die op zijn gitaar speelt (niet idioot hard hoor), de buurman die zingt, met zijn kind stoeit, tegen zijn hond roept etc.

No problemo.

Hiervoor had ik buren die extreem veel overlast veroorzaakten. Drugs, zulke harde muziek dat een raam in gesneuveld van de bassen, schreeuwen, gillen, met spullen gooien, enorme ruzies die diverse malen zijn geeindigd in een steekpartij met een plas bloed voor de deur en ambulance en politie erbij.

Heb zo vaak de politie gebeld, waarna de buuf stomdronken met een mes voor mijn deur stond etc etc.

Godzijdank zijn ze na een paar jaar eruit gezet en is het huis te koop gezet door de woningbouw.

Ik ben nog steeds heel dankbaar voor mijn normale buren waar ik alleen leefgeluiden van hoor. Ze zullen mijn kinderen vast ook wel eens horen, al zijn die heel rustig over het algemeen, die maken ook wel eens geluid met spelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven