latex matras, ervaringen?

14-07-2012 19:17 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen

Wij zijn toe aan een nieuwe matrassen, en hebben ons oog laten vallen op een pocketveringmatras met daarop een afdeklaag van talalay( ?) latex.

Nou ben ik iemand die het vrij warm heeft in bed , en vraag me af of latex juist niet heel warm is om op te liggen.

Zijn er hier mensen die een matras hebben met een afdeklaag van latex? Ligt het lekker, is het warm, krijg je kuilvorming na een tijdje?

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!

p.s. heb vanmiddag ook een topic geopend over ditzelfde soort onderwerp, maar kreeg maar twee reacties, vandaar dat ik het nu nog een keer probeer. Ben nl echt benieuwd naar ervaringen.
http://www.ikea.com/nl/nl ... 0609/tab/matrassenwijzer/

Hierbij vragen ze je ook of je het snel koud of warm hebt, misschien heb je er wat aan.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
ik heb geen ervaring met latex.Het is ons nl niet aangeraden. Ze zijn zomers erg zweterig. Er zitten wel ventilatiegaatjes in het matras maar zodra je er op gaat liggen slaan ze dicht,dus je zweet kan nergens naar toe. En de ze gingen maar 6tot8 jaar mee(te kort vind ik)kijk eensbij marktplaats onder boxspring (den ham) hebben ze goede matrassen voor weinig. Bevalthetnietkan jebinnen een jaaromruilen
Talalay latex is wel een latexsoort die beter ventileert dan normale latex. Wij hebben een boxspring met een topper van talalay latex.

Er weten dat we de topper na een jaar of 6-7 moeten vervangen. Als je zorgt voor een goede molton kun je langer met de topper doen. Wij hebben ons bed nu bijna 2 jaar en er is absoluut geen sprake van kuilvorming.

Ik vind in de zomer alles warm en in de winter is het fijn dat latex snel warm wordt.

Ik weet niet of de matrassen die jullie op het oog hebben een losse afdeklaag hebben of dat het vast zit op het matras. Als het vast zit, dan zou ik het niet doen, denk ik. Dan zou ik liever voor gewone pocketveermatrassen gaan en een losse topper bijkopen.
quote:Ikbenanoniem schreef op 14 juli 2012 @ 20:57:

Talalay latex is wel een latexsoort die beter ventileert dan normale latex. Wij hebben een boxspring met een topper van talalay latex.

Ik weet niet of de matrassen die jullie op het oog hebben een losse afdeklaag hebben of dat het vast zit op het matras. Als het vast zit, dan zou ik het niet doen, denk ik. Dan zou ik liever voor gewone pocketveermatrassen gaan en een losse topper bijkopen.Mee eens, wij hebben ook pocketveermatrassen en een losse topper van latex, gaat prima. Voordeel is ook dat als je latex echt niets blijkt te vinden, je alleen de topper kunt vervangen, scheelt een hoop geld tov 2 matrassen waar je miss niet blij mee bent.
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven