le creuset fluitketel
woensdag 6 november 2013 om 21:46
woensdag 6 november 2013 om 22:27
Ik heb er een, de grote versie. Vind hem prachtig, maar niet handig in gebruik. Je moet erg uitkijken bij het inschenken van het kokende water. Dat gaat bij die van mij met horten en stoten in het begin, waardoor het over je theeglas/-pot gulpt. Maar wellicht komt dat doordat ik de ketel meestal maar voor 1/4 vol heb.
woensdag 6 november 2013 om 22:53
donderdag 7 november 2013 om 06:26
Ik heb hem al tien jaar, nee, 15 jaar. Omdat ik hem mooi vind. Hij lekt niet, er kan veel water in en een fluitketel kun je niet als theepot gebruiken natuurlijk. Dan komt er thee-aanslag en een smaakie in.
Ik heb de Grote Rode.
Eigenlijk zijn al mijn pannen van LeCreuset. Kostte een Godsvermogen MAAR! in Shopwalhalla Maasmechelen scheelt het veel kwa prijs.
Ik heb de Grote Rode.
Eigenlijk zijn al mijn pannen van LeCreuset. Kostte een Godsvermogen MAAR! in Shopwalhalla Maasmechelen scheelt het veel kwa prijs.
donderdag 7 november 2013 om 09:32
donderdag 7 november 2013 om 12:27
donderdag 7 november 2013 om 12:29
quote:Calm schreef op 07 november 2013 @ 09:32:
Water uit een fluitketel is gewoon veel lekkerder dan water uit een waterkoker. Daar komt altijd zo'n kalklaagje op (hard water hier).eens. Ik heb ook een ouderwetse fluitketel, van mijn oma geërfd (geen Creuset trouwens, helaas) maar ik vind de thee veel lekkerder en mijn waterkokers gingen ook om de haverklap stuk, dus gewoon weer ouderwetsch bezig hier.
Water uit een fluitketel is gewoon veel lekkerder dan water uit een waterkoker. Daar komt altijd zo'n kalklaagje op (hard water hier).eens. Ik heb ook een ouderwetse fluitketel, van mijn oma geërfd (geen Creuset trouwens, helaas) maar ik vind de thee veel lekkerder en mijn waterkokers gingen ook om de haverklap stuk, dus gewoon weer ouderwetsch bezig hier.
Grief is just love with nowhere to go