le creuset fluitketel

06-11-2013 21:46 16 berichten
Heeft iemand van jullie ervaring met de fluitketel van le creuset?

Bevalt hij? Ik vind hem er namelijk mooi uitzien? Lees dat sommige vinden dat hij lekt bij het schenken. En dan misschien nog een domme vraag, maar is hij ook te gebruiken als theepot door hem op tafel te zetten?
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik al jaren een waterkoker. Zijn er echt nog mensen die een fluitketel gebruiken?
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Haha ja hoor, vind het altijd zo gezellig.
Mijn schoonmoeder heeft hen gekregen van ons (was haar verjaardagswens) maar man wat duurt het lang voordat het water kookt. Lekken doet hij niet bij haar.
Ik heb geen idee, maar heb er zelf een van 7,50 bij de hema vandaan, en die werkt ook prima dus ik vind zo veel meer uitgeven aan een fluitketel al snel zonde geld
Ik heb er een, de grote versie. Vind hem prachtig, maar niet handig in gebruik. Je moet erg uitkijken bij het inschenken van het kokende water. Dat gaat bij die van mij met horten en stoten in het begin, waardoor het over je theeglas/-pot gulpt. Maar wellicht komt dat doordat ik de ketel meestal maar voor 1/4 vol heb.
Oja,, die grote zou ik als theepot niet graag gebruiken. Hij is best zwaar namelijk.
Bedankt voor de reacties :Imao: hmmm als hij niet makkelijk schenkt is het misschien niet mijn ding, ben vrij onhandig. Die grote vind ik het mooist. Over het gewicht had ik nog niet nagedacht. Lastig.....

Ik vind de gewone theepotten van hun ook wel mooi, alleen de kleuren dan weer niet
Ik heb hem. Opletten met inschenken, maar verder prima.
Ik heb hem al tien jaar, nee, 15 jaar. Omdat ik hem mooi vind. Hij lekt niet, er kan veel water in en een fluitketel kun je niet als theepot gebruiken natuurlijk. Dan komt er thee-aanslag en een smaakie in.

Ik heb de Grote Rode.

Eigenlijk zijn al mijn pannen van LeCreuset. Kostte een Godsvermogen MAAR! in Shopwalhalla Maasmechelen scheelt het veel kwa prijs.
Ik heb er ook een lekt niet vind hem fijn heb hem al een paar jasr wil nu de creuset theepot erbij
Ik heb ook een grote en het is een echte aanwinst. Hij lekt niet, hij schenkt goed en het water koken gaat bij mij bijzonder snel!! (Maar heb wel inductie)

Je kunt het niet als theepot gebruiken.
Ik heb hem ook en vind hem fantastisch, net omdat ik meer water in een keer kan koken (en ja hoe voller de ketel, hoe langer het duurt voordat het water kookt!)

Water uit een fluitketel is gewoon veel lekkerder dan water uit een waterkoker. Daar komt altijd zo'n kalklaagje op (hard water hier).
Ik heb hem ook. En ooohhh wat staat hij mooi op het fornuis

Schenken en koken doet hij goed. Hij is wel erg zwaar, dus wel oppassen met inschenken, maar dat is alleen maar ff aanpassen. Ik heb nu nergens last meer van.

Als theepot zou ik hem niet gebruiken
Oh en die van mij lekt niet.
quote:Calm schreef op 07 november 2013 @ 09:32:

Water uit een fluitketel is gewoon veel lekkerder dan water uit een waterkoker. Daar komt altijd zo'n kalklaagje op (hard water hier).eens. Ik heb ook een ouderwetse fluitketel, van mijn oma geërfd (geen Creuset trouwens, helaas) maar ik vind de thee veel lekkerder en mijn waterkokers gingen ook om de haverklap stuk, dus gewoon weer ouderwetsch bezig hier.
Grief is just love with nowhere to go

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven