Led verlichting minder fel/warmer

16-03-2016 19:08 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een lamp op de kop getikt in een outlet. Had hem eerder gezien maar was te duur. Hij heeft alleen ledverlichting en eenmaal thuis vind ik het licht een beetje te fel.

Is er iets wat ik kan doen om het licht minder fel of warmer te maken?
Alle reacties Link kopieren
Ander lampje erin draaien met minder vermogen?
Alle reacties Link kopieren
Ander lampje, evt dimmer
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
De ledjes zelf geel verven met glasverf of andere transparante verf.
Alle reacties Link kopieren
Dimmer erop, dat kan met Led.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Linkje lukt niet maar het is de lamp led it be van ZUIVER. Het is een ledstrip dus ik denk niet dat de lampjes te vervangen zijn.

Dimmer zal ik eens uitzoeken. Wij dachten dat dat niet kon met led.

Glasverf ken ik niet, kun je dat bij bouwmarkt kopen? Het is een plastic strip, zou ik die dan kunnen verven in geel of oranje oid?
Alle reacties Link kopieren
LED dimmen kan wel, maar dan moet je wel een speciale led-dimmer hebben en lampjes die daarvoor geschikt zijn. Zijn vaak net iets duurder dan de standaard instap lampjes.
Alle reacties Link kopieren
Op sites waar de lamp te koop is staat er bij specificaties; functioneert met dimmer? Nee. Zou dan bedoeld worden dat hij er niet op zit ( en een handige harrie die er misschien wel op kan maken) of dat dat bij deze lamp ook niet kan?
Alle reacties Link kopieren
quote:Glinstering schreef op 16 maart 2016 @ 19:23:

Op sites waar de lamp te koop is staat er bij specificaties; functioneert met dimmer? Nee. Zou dan bedoeld worden dat hij er niet op zit ( en een handige harrie die er misschien wel op kan maken) of dat dat bij deze lamp ook niet kan?Dan kan het niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:perzikboom6 schreef op 16 maart 2016 @ 19:12:

De ledjes zelf geel verven met glasverf of andere transparante verf.Of gewoon met nagellak
Alle reacties Link kopieren
Dat zullen dan dus niet-dimbare leds zijn. En een strip zou ik ook niet zomaar verven..
Alle reacties Link kopieren
Kun je bij de ledjes zelf, zit er iets van een plastic profiel overheen ofzo? Misschien zou je daar een gekleurd folie (vragen bij een theater, kleurfilters heten die) in kunnen klemmen. Maar dan nog is het gokken wat het effect is, led-lampen geven namelijk niet het hele kleurspectrum weer (wat een gloeilamp of halogeen wel doet) en het effect van een kleurfilter of glasverf kan goed anders zijn dan je inschat.

Balen hoor, snap dat je het een leuke lamp vindt en dat het licht tegen kan vallen.
Alle reacties Link kopieren
Er zit een plastic strip overheen, moet eens kijken of die eraf kan.

Zon filter is misschien een optie! Iets minder invasief als verf of nagellak. Ben bang dat ik het opkloot.

In winkel bij daglicht dachten we dat het warm licht was. Als het hier donker is en hij staat aan denk je wow what the fuck! Inschattingsfoutje...
Alle reacties Link kopieren
Je kan hem laten schijnen door een plant of op een muur richten.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Een oranje muur of kapje.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
2700 Kelvin is de juiste kleurtemperatuur. Moet op de doos staan.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Een (paar) laagjes mat plakband er overheen plakken. heb ik ook gedaan met mijn ledlampje van ereader.





Eerst even een stukje uitproberen voordat je de hele lamp onder plakt



Die Zuiver lamp heeft trouwens een koude kleur, 3500-5500K



Je zou ook nog dit kunnen proberen.



http://www.allekabels.nl/ ... 7/stekkerdoos-dimmer.html
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
quote:JuffrouwJoos schreef op 16 maart 2016 @ 19:33:

[...]



Of gewoon met nagellakLekker transparant inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
Probeer anders kapton tape, dat is licht doorlatend maar geel en geschikt om op lampen te plakken.
Alle reacties Link kopieren
quote:blueridge73 schreef op 16 maart 2016 @ 19:23:

LED dimmen kan wel, maar dan moet je wel een speciale led-dimmer hebben en lampjes die daarvoor geschikt zijn. Zijn vaak net iets duurder dan de standaard instap lampjes.Dat van die lampjes klopt, de goedkopere zijn vaak niet dimbaar. Ik heb dimbare ledlampjes op een gewone dimmer en dat gaat hier prima.
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
Maar ik denk dat je er vergif op kunt innemen dat een lampenfabrikant geen dimbare leds in een lamp gaat zetten die zonder dimmer verkocht wordt. Dan werkt die dimmer-stekkerdoos dus ook niet. Maar je kunt het voor alle zekerheid navragen bij Zuiver.

Dat gele tape ken ik niet, klinkt wel als een aardige optie. Al zou het wel fijn zijn als het er ook weer af kan zonder sporen na te laten, en dat is moeilijk inschatten. De meeste tapes gaan zich meer hechten naarmate ze langer ergens op zitten.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat er geen andere lampjes inkunnen helaas. Die tape klinkt goed, enig idee waar je die kan kopen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Glinstering schreef op 17 maart 2016 @ 01:14:

Ik denk dat er geen andere lampjes inkunnen helaas. Die tape klinkt goed, enig idee waar je die kan kopen?Dat kapton tape is heel erg geel.





Gewoon mat plakband kan ook, je licht blijft wit, maar niet zo fel. Ledlampen worden niet heet.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Maar het licht wordt nowhere near zo geel als de tape hoor. Ik denk dat t wel kan werken.
Alle reacties Link kopieren
Wel even voelen aan de lamp hoe warm-ie wordt als-ie lang aan staat trouwens. Led geeft wel wat warmte af.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven