Led verlichting minder fel/warmer

16-03-2016 19:08 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een lamp op de kop getikt in een outlet. Had hem eerder gezien maar was te duur. Hij heeft alleen ledverlichting en eenmaal thuis vind ik het licht een beetje te fel.

Is er iets wat ik kan doen om het licht minder fel of warmer te maken?
Kaptontape kan je spoorloos verwijderen als het er in 2003 opgeplakt is. Met langer plakken heb ik geen ervaring. (Ik doe professioneel iets met lampen, lichtintensiteit en lichtkleur)
Dimmer erop?
Originele gedachte hunniebunnie

Met de info van Perzikboom erbij zou ik zéker voor de kaptontape gaan. Moet je alleen nog een manier vinden om er een strakke, lange strook van te snijden, meerdere stukken die elkaar overlappen gaat lelijk zijn. Maar misschien is het er ook wel in smallere breedteS?
quote:Moosey schreef op 17 maart 2016 @ 12:14:

Originele gedachte hunniebunnie

Met de info van Perzikboom erbij zou ik zéker voor de kaptontape gaan. Moet je alleen nog een manier vinden om er een strakke, lange strook van te snijden, meerdere stukken die elkaar overlappen gaat lelijk zijn. Maar misschien is het er ook wel in smallere breedteS?Ja, ik zie nu pas dat er al veel meer reacties zijn. Toen ik reageerde, leek ik pas nr. 2 te zijn, sorry!
Die kaptontape lijkt me wel wat. Kun je dat in een winkel kopen of bij een bouwmarkt? Ik zie veelal engelse webshops...
Ik heb het tot nu toe altijd besteld en nooit bij een fysieke winkel gekocht. Je kan inderdaad verschillende breedtes bestellen. Smaller snijden is geen probleem. Het snijdt ongeveer net zo makkelijk of moeilijk als gewoon plakband.
quote:Glinstering schreef op 17 maart 2016 @ 13:01:

Die kaptontape lijkt me wel wat. Kun je dat in een winkel kopen of bij een bouwmarkt? Ik zie veelal engelse webshops...Hier, 6 mm breed
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Ah super thanks! Ik ga het proberen.

De matte tape doet wel iets maar niet genoeg. Ik denk dat het gele beter is.

Bedankt voor jullie ideeen, dit had ik zelf niet bedacht!
Ik wil eigenlijk mijn hele huis aanpakken qua Led verlichting. Het schijnt zeker op wat langere termijn heel erg veel besparing op te leveren. Maar ik vind de aanschaf nog al prijzig. Ik had al wel een goedkope leverancier gevonden.( http://www.retaillampen.nl/ ) maar volgens mij leveren die alleen aan bedrijven. Weet iemand nog een goede (goedkope) site of anders winkel in regio Eindhoven?
Hornbach! Heeft een grote selectie, je kunt ze brandend zien, en t hoeft helemaal niet zo duur te zijn hoor, als je niet persé dimbaar wilt althans.
Ik heb ze tot nu toe gekocht op Aliexpress
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Ik bestel ze toch liever in Nederland. En ben daar misschien wat ouderwets in maar ik koop toch het liefst Philips of Osram. Misschien onterecht maar die merken geven me toch het gevoel dat ik geen troep koop.
Haal ze gewoon bij Ikea. Nee, dan heb je geen Philips, maar wel gewoon een goede kwaliteit lampen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven