Lek gestoken banden!
zondag 21 augustus 2011 om 17:02
Hoi,
Dit weekend hebben 2 jochies van 10 jaar oud de autobanden van mijn zus haar auto lek gestoken. 2 platte banden en twee beschadigd. Volgens de garage was het vragen om een klapband als ze uiteindelijk met die twee 'beschadigde' was gaan rijden. Erg gevaarlijk dus. Ze hebben trouwens meerdere auto's te pakken gehad, en gelukkig zijn ze opgepakt.
Maar 10 jaar oud! Ik vraag me af of deze (rot)ventjes uberhaupt een straf gaan krijgen. Of zouden ze daar 'te jong' voor zijn?
Dit weekend hebben 2 jochies van 10 jaar oud de autobanden van mijn zus haar auto lek gestoken. 2 platte banden en twee beschadigd. Volgens de garage was het vragen om een klapband als ze uiteindelijk met die twee 'beschadigde' was gaan rijden. Erg gevaarlijk dus. Ze hebben trouwens meerdere auto's te pakken gehad, en gelukkig zijn ze opgepakt.
Maar 10 jaar oud! Ik vraag me af of deze (rot)ventjes uberhaupt een straf gaan krijgen. Of zouden ze daar 'te jong' voor zijn?
zondag 21 augustus 2011 om 18:21
OTS is inderdaad erg extreem hiervoor. Maar er zal vast wel iets zitten tussen 'foei dat mag niet' en OTS. Die band was nog niet door, dus dat kan leiden tot een klapband. En nee, dat merk je helaas niet altijd snel genoeg. Natuurlijk kan een kind van 10 die gevolgen niet inschatten. Maar feit blijft dat dit geen normaal gedrag is. Dus ja, hier werk van maken lijkt me niet meer dan normaal. Sowieso het feit dat een 10 jarige met een mes loopt vind ik nogal zorgwekkend.
zondag 21 augustus 2011 om 18:23
Weliswaar iets ouder, die knul, maar een maand of 2,5 terug heeft de zoon van vorige bewoners van mijn huis mijn auto gestolen en total loss gereden. Drie dagen heeft hij vast gezeten. Nu hoorde ik gister dat hij hier in de buurt een inbraak heeft gepleegd en weer in de bak zit. Dit zijn niet zijn eerste delicten. Elke keer komt zo'n klojo binnen no time weer vrij, en gaat lekker door met zn daden! Schandalig!!! Zet zo iemand in een werkkamp om alle schade terug te betalen.
Als jongens van 10 jaar al zoiets doen.....
Als jongens van 10 jaar al zoiets doen.....
zondag 21 augustus 2011 om 18:24
vreemd zeg, dat er stilwijgend vanuit wordt gegaan dat de ouders er niks aan gaan doen. Ik denk dat deze jongens echt wel goed op hun kop gaan krijgen thuis.
Misschien bedenken de ouders zelf wel een HALT-straf (een paar keer de auto's van de benadeelden wassen of zo).
En ook al bedenken ze niet zo'n straf....de benadeelden hoeven toch niet op de hoogte te worden gehouden wat er thuis gebeurd?
Misschien bedenken de ouders zelf wel een HALT-straf (een paar keer de auto's van de benadeelden wassen of zo).
En ook al bedenken ze niet zo'n straf....de benadeelden hoeven toch niet op de hoogte te worden gehouden wat er thuis gebeurd?
zondag 21 augustus 2011 om 18:29
zondag 21 augustus 2011 om 18:31
zondag 21 augustus 2011 om 19:04
Hier hebben we in Nederland de STOP-reactie voor speciaal voor 12minners. Helaas is wel toestemming van de ouders nodig.
"De Aanwijzing 12-minners inclusief Stop-reactie is een preventieve en pedagogische handreiking die ouders van kinderen onder de twaalf jaar behulpzaam kunnen zijn bij corrigerend optreden. Ook de Stop-reactie wordt uitgevoerd door Halt."
bron
"De Aanwijzing 12-minners inclusief Stop-reactie is een preventieve en pedagogische handreiking die ouders van kinderen onder de twaalf jaar behulpzaam kunnen zijn bij corrigerend optreden. Ook de Stop-reactie wordt uitgevoerd door Halt."
bron
zondag 21 augustus 2011 om 21:18
quote:workit schreef op 21 augustus 2011 @ 17:12:
Ik vrees ook dat het 'een stevig mag je niet meer doen' gesprek gaat worden
Ik vind dit ook geen kattekwaad meer. Djees, 10 jaar en met een mes op straat. En zitten die ouders dan ook gewoon niet te suffen?
Ik had ook een zakmes toen ik 10 was hoor. Gekregen van Sinterklaas op school.
Heb er geen band mee lek gestoken. Maar goed, ik kan me bedenken dat kinderen van 10 gewoon nadoen wat ze op tv zien en banden leksteken. Hoeven het geen jeugdelinquenten voor te zijn.
Ik vrees ook dat het 'een stevig mag je niet meer doen' gesprek gaat worden
Ik had ook een zakmes toen ik 10 was hoor. Gekregen van Sinterklaas op school.
Heb er geen band mee lek gestoken. Maar goed, ik kan me bedenken dat kinderen van 10 gewoon nadoen wat ze op tv zien en banden leksteken. Hoeven het geen jeugdelinquenten voor te zijn.