Lelievlekken

04-03-2012 17:07 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vanmorgen een bos oude lelies weggegooid en nu zitten mijn handen onder de gele vlekken van het stuifmeel. Heel stom, want ik weet dat als je het op je kleding o.i.d. krijgt dat je het met plakband moet verwijderen. Heeft iemand een tip hoe ik het weg kan halen? Het lijkt nu alsof ik onder de mislukte henna-tattoos zit...
scrubben!
Alle reacties Link kopieren
Met koffiedrab en puur afwasmiddel en een heel klein beetje water heel goed in je handen wrijven.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de tips. Ik ga het uitproberen.
Alle reacties Link kopieren
Haal een pot handwaspasta in huis. Je pakt een schep van dat "gruis". lijkt een beetje op super ingedikte jif. Gebruik het altijd na het sleutelen, maar tot nu toe geen andere zaken tegengekomen wat ik er niet mee van mijn handen kreeg.



http://www.discounter-arc ... nde2012-02-04/856973b.jpg
Alle reacties Link kopieren
Heet dat niet garagezeep, Tijn? Hebben wij ook in huis, fijn spul!

Is chloor nog een optie?
Alle reacties Link kopieren
quote:miepje1971 schreef op 04 maart 2012 @ 17:39:

Heet dat niet garagezeep, Tijn? Hebben wij ook in huis, fijn spul!

Is chloor nog een optie?Jep, dat is exact hetzelfde spul. Het beestje heeft vele namen. Ik heb toevallig die van het plaatje. Top uitvinding als je het mij vraagt.
Alle reacties Link kopieren
Als ik lelie's in huis heb (gebeurt zelden, eerder gekregen dan gekocht) dan leef ik me meteen op die meeldraden uit met een schaartje. Verwijderen die hap, dan heb je dit probleem eenvoudigweg niet.



(Toegegeven, de bloemen zien er na deze behandeling niet meer helemaal compleet uit, maar zie je alleen van dichtbij)
Die meeldraden zijn juist zo mooi! Zonde om weg te knippen...
Alle reacties Link kopieren
Andere optie voor volgende keer: handschoenen aan, en meteen ook een oude krant eronder.
Alle reacties Link kopieren
Garagezeep werkt inderdaad supergoed. Misschien gaat het ook met Jif.



En een tip voor de volgende keer: de meeldraden met haarlak bespuiten. Dan blijft het stuifmeel waar het hoort.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven