leuke betaalbare wijken in Den Haag
woensdag 16 november 2011 om 20:26
Ga gewoon eens een dagje rondkijken, dan zie je gauw genoeg waar het wel en niet leuk is.
Als het straatbeeld wordt gedomineerd door moeders met bakfietsen, hippe restaurants en normale winkels dan zit je in een leuke buurt.
Als het straatbeeld wordt gedomineerd door allochtone mannen in rare jurken, allochtone vrouwen met gezichtsbedekking en winkels met namen in Arabisch schrift dan kun je beter elders kijken. Tenzij je zelf graag in een burka loopt en je man drie maal daags de moskee bezoekt in een witte jurk met rare vlekken, dan voel je je er misschien wel thuis.
Meestal zijn leuke buurten ook wat duurder. Kwestie van vraag en aanbod.
Als het straatbeeld wordt gedomineerd door moeders met bakfietsen, hippe restaurants en normale winkels dan zit je in een leuke buurt.
Als het straatbeeld wordt gedomineerd door allochtone mannen in rare jurken, allochtone vrouwen met gezichtsbedekking en winkels met namen in Arabisch schrift dan kun je beter elders kijken. Tenzij je zelf graag in een burka loopt en je man drie maal daags de moskee bezoekt in een witte jurk met rare vlekken, dan voel je je er misschien wel thuis.
Meestal zijn leuke buurten ook wat duurder. Kwestie van vraag en aanbod.
woensdag 16 november 2011 om 20:33
woensdag 16 november 2011 om 20:48
Ik zou het zo bekijken: Alles tussen de kust en de Laan van Meedervoort is prima vertoeven, vanaf Laan v M tot Oude Haagweg/Loosduinsekade gáát, maar ik zou het Regentessekwartier mijden. Alles aan de oostkant van Den Haag zou ik persoonlijk niet doen. Rustenburg/Oostbroek of Leyenburg kan ook nog wel. Maar voor 625 excl en goed speurwerk valt er wel wat te vinden in een leukere wijk denk ik.
Persoonlijk vind ik Duinoord, Zeeheldenkwartier en de Vruchtenbuurt erg leuk!
Persoonlijk vind ik Duinoord, Zeeheldenkwartier en de Vruchtenbuurt erg leuk!
woensdag 16 november 2011 om 21:01
Blijkt maar weer dat het heel persoonlijk is. Ik vind de Regentessebuurt een van de leukste wijken van Den Haag! (ben oorspronkelijk Amsterdammer) Voor mij:
-Zeeheldenkwartier
-Regentessekwartier
-Valkenboskwartier (vooral buurtje rond Weimarstraat voorbij de Beeklaan en buurtje achter de AH op de Valkenboslaan)
-Fruit- Heester en Vruchtenbuurt (rustig, maar ook redelijk saai..)
-Bezuidenhout (dicht bij centrum, ouderwetse sfeer maar niet echt dat "dorpse" gevoel dat andere wijken wel hebben m.i.)
-Oud Scheveningen (niet alle gedeelten)
-Kortenbos (bij Centrum, niet alle gedeelten)
-Statenkwartier/Duinoord/Archipelbuurt (netjes, maar je moet wel van die sfeer houden)
Den Haag is een redelijk complexe stad. Sfeer kan van straat tot straat verschillen. Het is maar net waar je naar op zoek bent. Er zijn wel een aantal buurten die je zeker moet mijden maar voor de rest is het maar net wat je gewend bent en waar je naar op zoek bent. In wat voor buurt wil je wonen?
-Zeeheldenkwartier
-Regentessekwartier
-Valkenboskwartier (vooral buurtje rond Weimarstraat voorbij de Beeklaan en buurtje achter de AH op de Valkenboslaan)
-Fruit- Heester en Vruchtenbuurt (rustig, maar ook redelijk saai..)
-Bezuidenhout (dicht bij centrum, ouderwetse sfeer maar niet echt dat "dorpse" gevoel dat andere wijken wel hebben m.i.)
-Oud Scheveningen (niet alle gedeelten)
-Kortenbos (bij Centrum, niet alle gedeelten)
-Statenkwartier/Duinoord/Archipelbuurt (netjes, maar je moet wel van die sfeer houden)
Den Haag is een redelijk complexe stad. Sfeer kan van straat tot straat verschillen. Het is maar net waar je naar op zoek bent. Er zijn wel een aantal buurten die je zeker moet mijden maar voor de rest is het maar net wat je gewend bent en waar je naar op zoek bent. In wat voor buurt wil je wonen?
woensdag 16 november 2011 om 21:27
Ik woon nu in Rotterdam Blijdorp dus een soortgelijke wijk.
Ik zoek iets voor mij alleen met minimaal 2 kamers (woonkamer+slaapkamer),aparte keuken,badkamer. Het zou mooi zijn als er een tuin(tje) bij zit maar dat is geen vereiste.
Dus eigenlijk iets in een gevarieerde rustige buurt waar ik als vrouw zijnde ook 's avonds veilig over straat kan lopen/fietsen!
Ik zoek iets voor mij alleen met minimaal 2 kamers (woonkamer+slaapkamer),aparte keuken,badkamer. Het zou mooi zijn als er een tuin(tje) bij zit maar dat is geen vereiste.
Dus eigenlijk iets in een gevarieerde rustige buurt waar ik als vrouw zijnde ook 's avonds veilig over straat kan lopen/fietsen!
woensdag 16 november 2011 om 21:29
woensdag 16 november 2011 om 21:45
Mariahoeve! Lekker groen. 10 minuten fietsen naar de stad en leidschenhage.
Vlakbij het bos.goed openbaar vervoer en je kan rustig over straat s'avonds.
Regentesse kwartier was echt leuk maar gaat heel erg achteruit En de Schilderswijk en stationswijk zou ik echt nooit aan beginnen, maar je hebt overal wel net een leuke straat tussen natuurlijk.
Vlakbij het bos.goed openbaar vervoer en je kan rustig over straat s'avonds.
Regentesse kwartier was echt leuk maar gaat heel erg achteruit En de Schilderswijk en stationswijk zou ik echt nooit aan beginnen, maar je hebt overal wel net een leuke straat tussen natuurlijk.
woensdag 16 november 2011 om 21:51
quote:Captain_Obvious schreef op 16 november 2011 @ 21:42:
Loosduinen zou ik dan weer nooit willen wonen. Wat een verschrikking.
Centrum Loosduinen is wel leuk hoor.
Maar zelfs in de volkswijkjes erom heen is het wel gewoon veilig voor een alleenstaande vrouw en voor een stad een behoorlijke sociale controle.
Loosduinen zou ik dan weer nooit willen wonen. Wat een verschrikking.
Centrum Loosduinen is wel leuk hoor.
Maar zelfs in de volkswijkjes erom heen is het wel gewoon veilig voor een alleenstaande vrouw en voor een stad een behoorlijke sociale controle.
woensdag 16 november 2011 om 22:00
Woon nu enkele maanden bij Oud scheveningen vind super hier. Alles in de buurt. En dat voor 350. En heerlijk joggen tussen park en strand. Dus tuin niet nodig. misschien easyrent opzoeken. Die hebben iets leuks voor 650 hoor in statenkwartier. Succes
zorg dat je nooit in de Cul de sac terechtkomt. Je hebt je leven zelf in de hand.
woensdag 16 november 2011 om 22:00
Het ligt er toch ook een beetje aan waar je gaat werken en hoe je met vervoer zit. Dagelijks de stad uit met een auto vanuit die leuke strook bij de kust, ..daar moet ik dan zelf weer niet aan denken.
Duinoord, Zeehelden en Oud Centrum is leuk. Stationswijk nabij HS heeft villa's en huurwoningen aan het Huygenspark en is een prima plek. Daar zou ik dan weer liever wonen dan in het zogenaamd sjieke Benoordenhout.
Duinoord, Zeehelden en Oud Centrum is leuk. Stationswijk nabij HS heeft villa's en huurwoningen aan het Huygenspark en is een prima plek. Daar zou ik dan weer liever wonen dan in het zogenaamd sjieke Benoordenhout.
woensdag 16 november 2011 om 22:07
Heb in Bezuidenhout en Mariahoeve gewoond. Beide leuk maar verschillend. Bezuidenhout is 5 a 10 minuten dichterbij het centrum dan Mariahoeve. Mariahoeve is lekker ruim opgezet met veel groen. Beide wijken hebben de voordelen van snel op de snelweg, goed verschillend OV alleen qua parkeren is Mariahoeve een walhalla. Nooit rondjes rijden en zo voor de deur parkeren, gratis
woensdag 16 november 2011 om 22:16
Mariahoeve, Loosduinen, Vogelwijk, Houtwijk, Kraaijensteijn, Bohemen. ja... gaap.
Stationsbuurt (Huygenspark) is een wijk in opkomst, zeggen ze..
Ik ken de wijk inmiddels redelijk goed en het is overdag heel erg gezellig en verder niet super gevaarlijk ofzo, maar ik zou er zelf niet 's avonds willen thuiskomen.
TO, het is erg persoonlijk. Dat blijkt wel uit dit topic. Neem anders een paar dagen vrij om Den Haag eens goed te verkennen en neem iemand mee die de stad goed kent.
Stationsbuurt (Huygenspark) is een wijk in opkomst, zeggen ze..
Ik ken de wijk inmiddels redelijk goed en het is overdag heel erg gezellig en verder niet super gevaarlijk ofzo, maar ik zou er zelf niet 's avonds willen thuiskomen.
TO, het is erg persoonlijk. Dat blijkt wel uit dit topic. Neem anders een paar dagen vrij om Den Haag eens goed te verkennen en neem iemand mee die de stad goed kent.
woensdag 16 november 2011 om 22:21
woensdag 16 november 2011 om 22:25
woensdag 16 november 2011 om 22:31
quote:zusenzoo schreef op 16 november 2011 @ 22:21:
Ligt ook aan wat TO wil, wil ze rust of juist de drukte, dichtbij centrum of juist liever niet.
Wij hebben een gezin en dan ben je al gauw op dit soort wijken aangewezen, dan ga je niet meer in en rond het centrum zitten, tenminste dat vond ik niet meer fijn.Er wonen best een hoop gezinnen in het centrum, zeker aan het park wat ik net al noemde. Maar het is inderdaad wat je persoonlijke voorkeur heeft. Ik weet het niet zeker maar to gaf aan een twee kamer woning te zoeken, zal zonder kinderen zijn denk ik.
Ligt ook aan wat TO wil, wil ze rust of juist de drukte, dichtbij centrum of juist liever niet.
Wij hebben een gezin en dan ben je al gauw op dit soort wijken aangewezen, dan ga je niet meer in en rond het centrum zitten, tenminste dat vond ik niet meer fijn.Er wonen best een hoop gezinnen in het centrum, zeker aan het park wat ik net al noemde. Maar het is inderdaad wat je persoonlijke voorkeur heeft. Ik weet het niet zeker maar to gaf aan een twee kamer woning te zoeken, zal zonder kinderen zijn denk ik.
woensdag 16 november 2011 om 23:27
Klopt inderdaad dat ik geen kinderen heb. Gelukkig maar! De reden dat ik namelijk deze vraag stelde is dat ik zo goed als zeker de relatie met mijn vriend ga verbreken. Ik werk in Den Haag vandaar dat ik daar
op zoek ga naar een woning.
Ik heb geen auto dus afhankelijk van ov en fiets.
Weten mensen misschien ook nog betrouwbare makelaars met een goed huurwoningaanbod? Ik wil namelijk niet bij een woningbouw vereniging op een ellenlange wachtlijst komen te staan....
op zoek ga naar een woning.
Ik heb geen auto dus afhankelijk van ov en fiets.
Weten mensen misschien ook nog betrouwbare makelaars met een goed huurwoningaanbod? Ik wil namelijk niet bij een woningbouw vereniging op een ellenlange wachtlijst komen te staan....
woensdag 16 november 2011 om 23:40
Als ik jou was zou ik me toch voor de zekerheid inschrijven bij de woningbouw. Kost maar 10 euro per jaar en Ze hebben daar tegenwoordig ook aardig wat vrije sector woningen en woningen die direct te huur staan. Gewoon elke dag even kijken.
Een goede makelaar weet ik niet maar wel een hele slechte. Direct wonen, Nooit aan beginnen! Ik ken een aantal mensen met hele slechte ervaringen bij hun.
Een goede makelaar weet ik niet maar wel een hele slechte. Direct wonen, Nooit aan beginnen! Ik ken een aantal mensen met hele slechte ervaringen bij hun.