Leuke grote stad in Zeeland om te wonen?

11-10-2018 14:48 123 berichten
Hoi allen,

Al een hele tijd wil ik weg uit het huis waar ik nu woon, maar heb geen behoefte om te verhuizen binnen Rotterdam.
Ik heb het er al vaker over gehad, maar kan in de Randstad niets vinden dat me aantrekkelijk lijkt en nu zit ik dus te denken aan een grote stad in Zeeland, maar heb geen flauw idee hoe of wat, dus vraag ik me af of er hier forummers zijn die in een grote stad in Zeeland wonen en me daar meer over willen vertellen.
De zuidHollandse eilanden zijn ook een optie, als het maar een grote stad is.
Shoot!!! :)
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
11-10-2018 15:21
Dus, alles bij elkaar gerekend is Zeeland dus een hele grote stad?
Ehm, nee, Zeeland is een schattig dorpje in Brabant :)
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Tja, ik wil wel alle faciliteiten op één plek. Het is niet zo dat ik een uurtje of 2 met de bus moet als ik in een ziekenhuis moet zijn.
JollyRider schreef:
11-10-2018 15:22
Ehm, nee, Zeeland is een schattig dorpje in Brabant :)
Please, do'n't take me in the mailing.
Een stad in Zeeland met een treinstation:
Middelburg
Vlissingen
Goes

Meer smaken zijn er niet en dan is Middelburg toch wel de mooiste.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
11-10-2018 15:24
Please, do'n't take me in the mailing.
:proud:
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
11-10-2018 15:21
Dus, alles bij elkaar gerekend is Zeeland dus een hele grote stad?
Klopt, heel zeeland heeft net geen 400.0000 inwoners. Of je slaat inderdaad vanuit Rotterdam linksaf bij Roosendaal ipv rechts en dan heeft Zeeland slechts 5.000 inwoners.
The owls are not what they seem
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
11-10-2018 14:56
Ja, ik ben Rotterdam gewend, maar zo groot hoeft het nu ook weer niet. Het is niet gezegd dat ik overal in Rotterdam kom. Wat ik in feite zoek is een stad met een leuk relatief groot centrum en een huis met winkels in de buurt, dan ben ik allang blij.
Dan zou ik eens in het Groene Hart / Zuid - Holland gaan kijken. Afhankelijk van waar je bent zijn ze meer randstedelijker, lees ruimdenkender, dan in het Zeeuwse.
Alle reacties Link kopieren
Maar Cateau, het is mooi weer! Stap eens in de trein en kijk waar je uitkomt! Vanaf Rotterdam Centraal elk half uur een rechtstreekse trein die kant op!
The owls are not what they seem
LadyL0101 schreef:
11-10-2018 15:26
Klopt, heel zeeland heeft net geen 400.0000 inwoners. Of je slaat inderdaad vanuit Rotterdam linksaf bij Roosendaal ipv rechts en dan heeft Zeeland slechts 5.000 inwoners.
Klopt dus. Rotterdam heeft 638.712 inwoners, da's een heel stuk meer dan de hele provincie Zeeland.
Alle reacties Link kopieren
Als het een stad moet zijn én er moet een station zijn, heb je de keus uit Goes, Middelburg of Vlissingen. Middelburg is dan nog wel het meest aantrekkelijk.
Het christelijke argument is lariekoek, daarvoor moet je in de kleine dorpjes zoals Aagtekerke en Meliskerke zijn.
En nou is het afgelopen!
LadyL0101 schreef:
11-10-2018 15:28
Maar Cateau, het is mooi weer! Stap eens in de trein en kijk waar je uitkomt! Vanaf Rotterdam Centraal elk half uur een rechtstreekse trein die kant op!
Is een plan. Vandaag zit ik op een pakketje te wachten, anders had ik het zo gedaan.
Kijken hoe de vlag de komende dagen hangt.
Lekker zaterdag met het mooie weer de trein pakken naar Middelburg.
Wat vreemd. Zeeland staat erom bekend dat het leegloopt, maar er is geen enkele woning te huur, in geen van de drie steden.
Alle reacties Link kopieren
In Zeeland? Absoluut Middelburg! Supercharmant oud stadje en dicht bij zee. Wel ver overal vandaan, maar dat vind ik sowieso van Zeeland. Je kunt ook in Alkmaar gaan wonen. Ook een charmante, oude stad dichtbij zee. Maar wel duurder dan Middelburg denk ik.
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
Alle reacties Link kopieren
Een stad met alle faciliteiten op één plek komen Goes en Middelburg als beste uit de bus: treinstation (intercity), ziekenhuis, uwv etc.
In de zomermaanden druk met toeristen, maar die zijn na de zomer weer vertrokken na de zomer.
Middelburg heeft geen eigen ziekenhuis, maar je staat met de trein en nog een stukje bus op 30 min bij het ziekenhuis.


Iemand noemde Terneuzen al (ik kom zelf uit deze regio), heeft inderdaad een eigen ziekenhuis, maar geen trein verbinding.
Instanties zoals de belastingdienst, uwv en kvK zijn hier niet meer gevestigd hiervoor ben je op Goes en Middelburg aangewezen en dat betekent wanneer je geen eigen vervoer hebt een lange busrit in het vooruitzicht hebt.
Het winkelaanbod in terneuzen; :cry:
Groot nadeel van wonen in Terneuzen is de Westerscheldetunnel, hier betaal namelijk voor een personenauto €5,- per rit voor (met abonnement € 3,80).

Heb je geen vrienden, familie of kennissen in Zeeuws-Vlaanderen wonen, dan zou ik zelf nooit voor deze streek kiezen.
Tenzij je natuurlijk zou gaan werken in Terneuzen (veel zware petrochemische industrie gevestigd rond het kanaal van Gent naar Terneuzen).
Rock and Roll, Sent Us Insane
Alle reacties Link kopieren
Is Bergen op Zoom een optie? Is net geen Zeeland, maar schuurt er tegenaan. Alle faciliteiten die je noemt, en met het OV binnen drie kwartier in Rotterdam.
Dichtbij de Oosterschelde.
Ik woon er vlakbij en is de moeite waard!
Cybermiep schreef:
11-10-2018 16:03
Een stad met alle faciliteiten op één plek komen Goes en Middelburg als beste uit de bus: treinstation (intercity), ziekenhuis, uwv etc.
In de zomermaanden druk met toeristen, maar die zijn na de zomer weer vertrokken na de zomer.
Middelburg heeft geen eigen ziekenhuis, maar je staat met de trein en nog een stukje bus op 30 min bij het ziekenhuis.


Iemand noemde Terneuzen al (ik kom zelf uit deze regio), heeft inderdaad een eigen ziekenhuis, maar geen trein verbinding.
Instanties zoals de belastingdienst, uwv en kvK zijn hier niet meer gevestigd hiervoor ben je op Goes en Middelburg aangewezen en dat betekent wanneer je geen eigen vervoer hebt een lange busrit in het vooruitzicht hebt.
Het winkelaanbod in terneuzen; :cry:
Groot nadeel van wonen in Terneuzen is de Westerscheldetunnel, hier betaal namelijk voor een personenauto €5,- per rit voor (met abonnement € 3,80).

Heb je geen vrienden, familie of kennissen in Zeeuws-Vlaanderen wonen, dan zou ik zelf nooit voor deze streek kiezen.
Tenzij je natuurlijk zou gaan werken in Terneuzen (veel zware petrochemische industrie gevestigd rond het kanaal van Gent naar Terneuzen).
Ik hoopte de petrochemie achter me te laten bij een verhuizing naar Zeeland, maar dat blijkt dus niet het geval.

Bedankt voor al je info. :)
Terneuzen zou ik zelfs met auto niet willen wonen.

West-Brabant een optie? Bergen op Zoom bijv. Heeft een treinstation.
Brooklyn28 schreef:
11-10-2018 16:06
Is Bergen op Zoom een optie? Is net geen Zeeland, maar schuurt er tegenaan. Alle faciliteiten die je noemt, en met het OV binnen drie kwartier in Rotterdam.
Dichtbij de Oosterschelde.
Ik woon er vlakbij en is de moeite waard!
:high5:
Alle reacties Link kopieren
Boz is een fijne stad
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
11-10-2018 15:24
Please, do'n't take me in the mailing.
Nee hoor, ligt in Oost Brabant.
Ik zou trouwens ook voor Bergen op Zoom kiezen. Er is een station, Oud centrum met genoeg café's en eetgelegenheden en winkels. En je staat zo in Zeeland, Bos en hei ook in de buurt, en Antwerpen en Rotterdam ook
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
nlies schreef:
11-10-2018 16:14
Nee hoor, ligt in Oost Brabant.
Ik zou trouwens ook voor Bergen op Zoom kiezen. Er is een station, Oud centrum met genoeg café's en eetgelegenheden en winkels. En je staat zo in Zeeland, Bos en hei ook in de buurt, en Antwerpen en Rotterdam ook
En een heel groot voordeel: het is niet Zeeland.

Sorry Zeeuwen
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Bergen op Zoom. :sun:
nlies schreef:
11-10-2018 16:14
Nee hoor, ligt in Oost Brabant.
Ik zou trouwens ook voor Bergen op Zoom kiezen. Er is een station, Oud centrum met genoeg café's en eetgelegenheden en winkels. En je staat zo in Zeeland, Bos en hei ook in de buurt, en Antwerpen en Rotterdam ook
Ik hou van oude centra. :)

Bos en hei en dan ook nog zeelucht in mijn neus lijkt me wel aantrekkelijk.

Ik vind het zo moeilijk om een nieuwe woonstee te vinden dat ik er een appelflauwte van krijg.

Ben zo gewend aan Rotterdam, maar die stad komt me zo onderhand echt de neus uit.
Ik wou ook Bergen op Zoom zeggen, maar dat heeft iedereen blijkbaar al bedacht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven