Leuke grote stad in Zeeland om te wonen?

11-10-2018 14:48 123 berichten
Hoi allen,

Al een hele tijd wil ik weg uit het huis waar ik nu woon, maar heb geen behoefte om te verhuizen binnen Rotterdam.
Ik heb het er al vaker over gehad, maar kan in de Randstad niets vinden dat me aantrekkelijk lijkt en nu zit ik dus te denken aan een grote stad in Zeeland, maar heb geen flauw idee hoe of wat, dus vraag ik me af of er hier forummers zijn die in een grote stad in Zeeland wonen en me daar meer over willen vertellen.
De zuidHollandse eilanden zijn ook een optie, als het maar een grote stad is.
Shoot!!! :)
Alle reacties Link kopieren
sleeping_sun schreef:
11-10-2018 19:23
Hier in Zeeland zeggen wij:

getto Terneuzen en getto Vlissingen

in Walcheren accepteren ze niemand buiten hun eiland > onzin

Middelburg en Bergen op Zoom zijn allebei Marokko in het klein > onzin

Dus als je naar Zeeland wil dan kan je het beste in Goes wonen.

Echt hoe kom je erbij? Jaren in Middelburg gewoond, daar zie je volgens mij juist veel meer niet-zeeuwen die het prima naar hun zin hebben dan in Goes volgens mij. Al is Goes ook best ok.
En Marokko in het klein?! Echt geen idee hoe je daar bij komt. Welke wijk bedoel je dan?
The owls are not what they seem
Haasjehop schreef:
12-10-2018 13:22
Wat een onzin. Dat zie je alleen in de dorpen hoor.
Ook niet in alle dorpen hoor
pipootje schreef:
12-10-2018 13:28
Ook niet in alle dorpen hoor
Dat zeg ik ook niet.
Alle reacties Link kopieren
quattro35 schreef:
11-10-2018 17:44



Tenzij je er werkt snap ik niet goed waarom sommige mensen steeds maar benadrukken dat je ergens lekker dichtbij een grote stad moet zitten...
Wat heeft die grote stad dan wat leuke en veiligere kleine steden niet hebben?

Alsof je elke week naar het museum gaat
Iets kopen? Dat lukt vaak online veel beter en sneller en voordeliger

Grote steden hebben juist enorm veel minpunten vind ik. Ze zijn duur, zwart, crimineel, verkeersinfarct, mensen wonen klein en armoedig, veel luchtvervuiling, beroerd parkeren, etc etc
Helemaal mee eens!
Een provinciestad biedt zoveel meer voordelen qua woongenot dan de grote steden in de Randstad.
En af en toe zoek je gewoon een grote stad op om te shoppen of musea te bezoeken. Wel de lusten, niet de lasten.
Ik zal de voordelen van Middelburg op een rijtje zetten:

Prachtige binnenstad.
Veel horeca, genoeg winkels. Schouwburg.
Vlak bij strand. treinstation.
Grote bibliotheek
Op 5 km heb je cinecity, met het grootste filmdoek van NEDERLAND(tevens theaterzaal waar veel bekende artiesten komen) en 11 zalen!
In middelburg zelf nog een mooi filmhuis.
Mensen zijn naar elkaar veel vriendelijker dan in Rotterdam.
Alle reacties Link kopieren
Wat een grote onzin wordt er verkondigt hier, lees dit met stijgende verbazing..
De een doet het voorkomen alsof er elke zondag massa's zwarte kousen voorbij komen lopen.
De ander alsof de toeristen kotsend door je tuin banjeren. De ander heeft het over Middelburg als klein Marokko. Huh?!
Ik woon al mijn hele leven op Walcheren en je mag me gerust een pb sturen. Gelukkig zie ik ook een aantal objectieve posts voorbijkomen, maar ik kan me voorstellen dat je nu een heel vreemd beeld hebt.

Succes met je keuze. Op Facebook hebben de grote zeeuwse steden ook pagina's die je kunt liken. Ik denk dat dat wel kan helpen voor je beeldvorming.
Alle reacties Link kopieren
Geboren Goesenaar hier.
Middelburg is het leukste, de dorpen moet je mijden als de pest dus dan hou je Middelburg, Goes en Vlissingen over. Vlissingen is een afgedankt, betonnen gat en Goes is kerkelijker en saai.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Alle reacties Link kopieren
Heel mijn leven in Zeeland gewoond

Middelburg is echt leuk, Vlissingen vind ik iets minder, maar heeft ook gewoon leuke wijken

Goes is een dorps stadje, vind ik ook niks mis mee

Zat leuke dorpjes hier, en zoals in elke provincie ook dorpen die ik niet leuk vind ( maar een ander misschien wel): Sluiskil, Sas van Gent, Souburg, Westkapelle en Rilland. Zeeuws Vlaanderen trekt me in zijn geheel niet, wel een paar leuke dorpen/stadjes ( Sluis, Hulst), maar als je daar niet vandaan komt is het niks.
Ik heb altijd op een dorp gewoond op fietsafstand van de stad, heerlijk. Niks zwarte kousen gedoe.
gewoon alles doen op zondag, niemand die je daar op aan kijkt

Mini Marokko?? Snap niet waar dat vandaan komt.. Niet meer dan in andere provinciesteden

De rust, het woongenot, de huizenprijzen, de gezelligheid ( moet je er wel voor openstaan en niet jezelf profileren als een stadsdame die het wel even zal zeggen hoe het moet), geen files, voldoende parkeerruimte ook in de steden, mentaliteit ( ik vind de mentaliteit in grote steden echt waardeloos ( uiteraard niet iedereen, maar vaak op het agressieve af), de rust en ruimte ( wordt altijd een beetje triest als ik de flatblokken in bv Rotterdam zie)

Voordeel van mijn dorp is dat alles op loopafstand is: Huisarts, fysio, tandarts, supermarket, fietsenboer, snackbar, basisscholen, bloemenwinkel, sportclubs, treinstation

Theater/bios/stad/ziekenhuis/zwembad/strand op fietsafstand
LaFolie schreef:
12-10-2018 23:45
Geboren Goesenaar hier.
Middelburg is het leukste, de dorpen moet je mijden als de pest dus dan hou je Middelburg, Goes en Vlissingen over. Vlissingen is een afgedankt, betonnen gat en Goes is kerkelijker en saai.
Er zijn echt leuke dorpen hoor die niet zo kerkelijk zijn en met goede voorzieningen.
Alle reacties Link kopieren
Afstand is trouwens een relatief begrip

Ik woon op 35 km van mijn werk, maar ben daar sneller dan een vriendin in Rotterdam die op 12 km afstand van werk woont
Het gaat inderdaad van het ene uiterste tot het andere en daardoor zie ik door de bomen het bos niet meer. Misschien moet ik het allemaal maar eens met eigen ogen gaan bekijken. Dit typ ik terwijl mij mooie rooie zijn nagels in mijn bil zet. :-D
Alle reacties Link kopieren
Ik zou in (Zee)Brugge gaan wonen. Lekker bij het strand e. Met het OV ben je zo in Antwerpen.
Alle reacties Link kopieren
pipootje schreef:
13-10-2018 09:23
Er zijn echt leuke dorpen hoor die niet zo kerkelijk zijn en met goede voorzieningen.
En ook in het kerkelijke dorp waar ik woon is het prima leven :-)
Alle reacties Link kopieren
I
anoniem_279637 wijzigde dit bericht op 14-10-2018 00:59
99.62% gewijzigd
nlies schreef:
11-10-2018 16:20
Ja dat heb ik er maar niet bij gezet. En mijn stadsgenoten vooral niet laten weten welke stad ik aangeraden heb (weet je dan waar ik woon? ;-)) )
Jij staat nu op de zwarte lijst van al je stadsgenoten. Ben daar maar zeker van. :devil:
Alle reacties Link kopieren
[quote=Cateautje post_id=29
anoniem_279637 wijzigde dit bericht op 14-10-2018 01:00
70.17% gewijzigd
Cateautje schreef:
13-10-2018 10:56
Het gaat inderdaad van het ene uiterste tot het andere en daardoor zie ik door de bomen het bos niet meer. Misschien moet ik het allemaal maar eens met eigen ogen gaan bekijken.
Dat lijkt me sowieso wel handig ja.
Alle reacties Link kopieren
prada schreef:
13-10-2018 20:45
Jij staat nu op de zwarte lijst van al je stadsgenoten. Ben daar maar zeker van. :devil:
Ik ben hier nog geen stadsgenoten tegengekomen, dus misschien heb ik mazzel :whistle:
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
pearle schreef:
13-10-2018 09:07

Zat leuke dorpjes hier, en zoals in elke provincie ook dorpen die ik niet leuk vind ( maar een ander misschien wel): Sluiskil, Sas van Gent, Souburg, Westkapelle en Rilland. Zeeuws Vlaanderen trekt me in zijn geheel niet, wel een paar leuke dorpen/stadjes ( Sluis, Hulst), maar als je daar niet vandaan komt is het niks.
Hier een Zeeuws-Vlaamse.
Dat zijn inderdaad de twee treurigste plekken in Zeeuws-Vlaanderen.
Vooral die geur wanneer je Sas van Gent binnenrijdt (komende vanaf Sluiskil).
Voor de wintersporters is er in Terneuzen een skibaan.
Rock and Roll, Sent Us Insane
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
13-10-2018 20:59
Dat lijkt me sowieso wel handig ja.
Ik vraag me ook wel af of TO bekend is in Zeeland, of dat het gewoon een opwelling is?
nlies schreef:
14-10-2018 01:11
Ik ben hier nog geen stadsgenoten tegengekomen, dus misschien heb ik mazzel :whistle:
Ik woon maar een dorp de grens over verder hey? Ik zou het op de site "wat gebeurt er allemaal in .... kunnen zetten. Ik hou de troef nog even achter de hand voor ' je weet maar nooit'

:puh: :rofl:

(maar ik ben het met je eens hoor. Bergenaren zijn veel leuker en hebben het minder achter de ellebogen. Gaat meer richting Rotterdamse mentaliteit)
Alle reacties Link kopieren
Nog niet alle 5 paginas gelezen dus misschien is het al genoemd, maar ik meen me te herinneren (bijvoorbeeld van het regentopic) dat je vooral graag wil verhuizen vanwege slechte luchtkwaliteit in Rotterdam?
Als dat zo is, zou ik voorbij Nederland (of zelfs West Europa) kijken, maar als je dat niet wil dan omgeving Arnhem, Noord-Friesland, Zuid-Limburg, Vlieland of inderdaad Zeeland. Ik vind Middelburg daar een mooie stad. Zeeland is wel heel moeilijk met het OV, buiten de steden dan, dus als je niet in de stad woont moet je wel een auto hebben.
Edit: Aangezien een aantal mensen hier wat steden uitmaken voor "klein Marokko", wat dacht je van het echte Marokko? Een plek als Asilah bijvoorbeeld, is aan zee, heeft fantastische luchtkwaliteit, en een artiestenfestival ieder jaar. Heel erg vriendelijke mensen ook, en veel meer openminded/gesteld op toerisme dan men van Marokko zou verwachten.
Ik kan me absoluut voorstellen Cateautje dat je NL niet uit zou willen, maar omdat men het had over "klein Marokko" kon ik het niet laten iets over het echte Marokko te schrijven.
anoniem_123625 wijzigde dit bericht op 14-10-2018 11:33
32.48% gewijzigd
nlies schreef:
11-10-2018 16:20
Ja dat heb ik er maar niet bij gezet. En mijn stadsgenoten vooral niet laten weten welke stad ik aangeraden heb (weet je dan waar ik woon? ;-)) )
Ik gok op Roosendaal?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven