Leuke grote stad in Zeeland om te wonen?

11-10-2018 14:48 123 berichten
Hoi allen,

Al een hele tijd wil ik weg uit het huis waar ik nu woon, maar heb geen behoefte om te verhuizen binnen Rotterdam.
Ik heb het er al vaker over gehad, maar kan in de Randstad niets vinden dat me aantrekkelijk lijkt en nu zit ik dus te denken aan een grote stad in Zeeland, maar heb geen flauw idee hoe of wat, dus vraag ik me af of er hier forummers zijn die in een grote stad in Zeeland wonen en me daar meer over willen vertellen.
De zuidHollandse eilanden zijn ook een optie, als het maar een grote stad is.
Shoot!!! :)
Alle reacties Link kopieren
Is Nijmegen een optie? Supergezellige stad, en dichtbij Duitsland voor als je eens de grens over wilt.
Op de Plaat heb je huurappartementen met uitzicht over het water.
https://www.funda.nl/huur/bergen-op-zoo ... evard-130/
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
11-10-2018 16:08
Ik hoopte de petrochemie achter me te laten bij een verhuizing naar Zeeland, maar dat blijkt dus niet het geval.

Bedankt voor al je info. :)
Die petrochemie geldt specifiek voor Zeeuws-Vlaanderen in het gebied Terneuzen en Sas van Gent (op papier een stad, maar man wat een treurnis).
In het gebied Vlissingen en Middelburg is de industrie het industriegebied Vlissingen-oost geconcentreerd.
Hier merk je je vrijwel niets van in Middelburg en Vlissingen (vanaf het centrum zo´n 20 km en vanaf centrum Vlissingen ongeveer 19 km).
Rock and Roll, Sent Us Insane
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
11-10-2018 16:59
Op de Plaat heb je huurappartementen met uitzicht over het water.
https://www.funda.nl/huur/bergen-op-zoo ... evard-130/
Mooi! Wil er haast zelf wel gaan wonen!
Ik heb me ingeschreven in BOZ en Dordrecht, een rib uit mijn lijf, maar vooruit.
Kan bij beide nog jaren duren, dus ik ga maar niet alvast inpakken.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
11-10-2018 16:36

Gouda mag ook op mijn regelmatige komst rekenen, maar dat trekt me verder niet, te tuttig.

Als je Gouda te tuttig vindt, dan ga jij in Zeeland niet vinden wat je zoekt vrees ik...
Cateautje schreef:
11-10-2018 17:23
Ik heb me ingeschreven in BOZ en Dordrecht, een rib uit mijn lijf, maar vooruit.
Kan bij beide nog jaren duren, dus ik ga maar niet alvast inpakken.
Je kunt niet particulier? Dat linkje wat ik net postte is per direct beschikbaar bijv en er zullen vast meer van zulke appartementjes zijn.
Als je op een wachtlijst moet staan kan 't idd heel erg lang duren. Bovendien krijgen mensen die binding hebben met een stad/regio volgens mij altijd voorrang.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
11-10-2018 15:49
Wat vreemd. Zeeland staat erom bekend dat het leegloopt, maar er is geen enkele woning te huur, in geen van de drie steden.



Ook in Zeeland hebben ze veel huizen (misschien wel 1000?) aan asielzoekers gegeven. Vandaar de mindere voorraad van huurwoningen denk ik
Heb je een auto?
Zo niet geen probleem, ook met een elektrische fiets of een scooter kun je makkelijk de Zeeuwse eilanden rondrijden

Tenzij je er werkt snap ik niet goed waarom sommige mensen steeds maar benadrukken dat je ergens lekker dichtbij een grote stad moet zitten...
Wat heeft die grote stad dan wat leuke en veiligere kleine steden niet hebben?

Alsof je elke week naar het museum gaat
Iets kopen? Dat lukt vaak online veel beter en sneller en voordeliger

Grote steden hebben juist enorm veel minpunten vind ik. Ze zijn duur, zwart, crimineel, verkeersinfarct, mensen wonen klein en armoedig, veel luchtvervuiling, beroerd parkeren, etc etc
Alle reacties Link kopieren
nlies schreef:
11-10-2018 16:20
Ja dat heb ik er maar niet bij gezet. En mijn stadsgenoten vooral niet laten weten welke stad ik aangeraden heb (weet je dan waar ik woon? ;-)) )
Geen idee, sorry :)
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
redbulletje schreef:
11-10-2018 17:41
Je kunt niet particulier? Dat linkje wat ik net postte is per direct beschikbaar bijv en er zullen vast meer van zulke appartementjes zijn.
Als je op een wachtlijst moet staan kan 't idd heel erg lang duren. Bovendien krijgen mensen die binding hebben met een stad/regio volgens mij altijd voorrang.
Jawel Bulletje, ik heb me ook ingeschreven bij Direct wonen en daar hoeft het niet zolang te duren, maarrrrr, ik word niet vrolijk van het idee particulier te huren, je moet altijd maar afwachten of de huurbaas bereid is de woning goed te onderhouden. Anyway, ik heb niet stilgezeten vandaag. :)
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
11-10-2018 17:47
Geen idee, sorry :)
Dan ben jij niet uit West- Brabant
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Veere.... Deze vind ik wel humor. Als er wat doodsaai is in de winter dan is het Veere wel.

Ik vind Goes wel een leuke stad, een gezellige markt en terrasjes erbij
Ik hou zelf niet van de Walcherse mentaliteit. Maar ieder zijn smaak.
zeeuwsmeisje1981 schreef:
11-10-2018 15:01
En doodsaai, dan is Veere charmanter.

Maar ik zou niet in de winter knopen doorhakken. Ga eerst eens in de meivakantie naar de plekken die je op het oog hebt om te zien hoe druk het er is. Het geeft echt een ander soort sfeer die toeristen.
Alle reacties Link kopieren
Haha, jij weet precies hoe het in Goes gaat. Ga geen onzin uitkramen als je niet weet hoe het wonen daar is.
nina1966 schreef:
11-10-2018 15:08
En veel op zondag geen auto rijden en 2 x naar de kerk mensen :D Dat zou niet mijn ding zijn.
Cateautje schreef:
11-10-2018 17:49
Jawel Bulletje, ik heb me ook ingeschreven bij Direct wonen en daar hoeft het niet zolang te duren, maarrrrr, ik word niet vrolijk van het idee particulier te huren, je moet altijd maar afwachten of de huurbaas bereid is de woning goed te onderhouden. Anyway, ik heb niet stilgezeten vandaag. :)
Succes!
Ik heb geen enkele ervaring met huren in het algemeen en of het particulier slechter is dan sociaal.
Alle reacties Link kopieren
Is België een optie voor je?
Alle reacties Link kopieren
Maleficent schreef:
11-10-2018 15:17
Dichtstbijzijnde strandje is gauw een half uurtje rijden vanaf Goes. Dat dan weer wel.


5 minuten rijden en je staat aan de Oosterschelde of het Veerse Meer
Heerlijk koel in een warme zomer en ook op topdagen niet druk (Veel mensen denken dat het alleen aan het strand koeler is)

Dankzij het toerisme zijn er veel meer winkels, banen en horeca
Probleemjongeren gaan tegenwoordig liever goedkoop vliegend naar Salou en dergelijke
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 15 jaar in Vlissingen gewoond en ik vond het daar prima wonen! Ook buiten het toeristenseizoen worden er voldoende activiteiten georganiseerd, dus ik snap niet zo goed waar men vandaan haalt dat er niets te doen is. Je moet wel van wind houden 😂
Middelburg vind ik ook prachtig! Nu woon ik alweer jaren buiten Zeeland, maar ik zou best terug willen.
Ik heb dan weer helemaal niets met Bergen op Zoom.
Alle reacties Link kopieren
JulienClerc schreef:
11-10-2018 16:24
Er zijn wel ziekenhuizen in Zeeland, maar mijn ervaring is dat je voor veel dingen toch al snel naar Rotterdam of Breda wordt gestuurd.

Middelburg is voor mij de leukste stad in Zeeland, maar ik zou er niet willen wonen. Ze hebben niet eens een eigen bioscoop bijvoorbeeld. Niet dat ik vaak naar de bioscoop ga, maar dat zegt wel iets over hoe stads het is :)
Het is er wel erg toeristisch, ik denk dat je dat alleen in Goes of kleine niet-charmante dorpjes minder hebt. Maar alles in de buurt van de kust, het Veerse Meer of Middelburg is toeristisch druk van pak 'm beet mei tot begin september. Verwacht vooral heel veel Duitsers.


Middelburg heeft altijd filmhuizen gehad, nu dus ook:

https://www.uitzinnig.nl/cat/2/11/368/t ... lburg.aspx

Zierikzee heeft ook een filmhuis, en Goes en Vlissingen hebben bioscopen met minimaal 4 zalen

https://www.cinecity.nl/ccxl-theater

Vlissingen heeft zelfs een filmfestival:

https://www.filmbythesea.nl
Bergen op Zoom heeft een vrij nieuw bioscoop complex.
Hier in Zeeland zeggen wij:

getto Terneuzen en getto Vlissingen

in Walcheren accepteren ze niemand buiten hun eiland

Middelburg en Bergen op Zoom zijn allebei Marokko in het klein

Dus als je naar Zeeland wil dan kan je het beste in Goes wonen.
Cateautje schreef:
11-10-2018 14:56
Ja, ik ben Rotterdam gewend, maar zo groot hoeft het nu ook weer niet. Het is niet gezegd dat ik overal in Rotterdam kom. Wat ik in feite zoek is een stad met een leuk relatief groot centrum en een huis met winkels in de buurt, dan ben ik allang blij.
Middelburg!!!!!
JollyRider schreef:
11-10-2018 15:04
Als jouw huis op de rechte lijn ligt tussen de camping en het lokale feestlokaal, dan lopen ze desnoods over je dak.
Wat een onzin zeg.
Maleficent schreef:
11-10-2018 15:16
Dan kun je heel Zeeland wel vergeten als dat je maatstaven zijn. ;-D
Ik vind het in Goes zelf enorm meevallen.
Woon je er zelf? Wat een onzin dit!!
Alle reacties Link kopieren
pipootje schreef:
12-10-2018 13:16
Woon je er zelf? Wat een onzin dit!!
Waar héb je het over?
Stressed is just desserts spelled backwards
nina1966 schreef:
11-10-2018 15:08
En veel op zondag geen auto rijden en 2 x naar de kerk mensen :D Dat zou niet mijn ding zijn.
Wat een onzin. Dat zie je alleen in de dorpen hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven