Leuke grote stad in Zeeland om te wonen?

11-10-2018 14:48 123 berichten
Hoi allen,

Al een hele tijd wil ik weg uit het huis waar ik nu woon, maar heb geen behoefte om te verhuizen binnen Rotterdam.
Ik heb het er al vaker over gehad, maar kan in de Randstad niets vinden dat me aantrekkelijk lijkt en nu zit ik dus te denken aan een grote stad in Zeeland, maar heb geen flauw idee hoe of wat, dus vraag ik me af of er hier forummers zijn die in een grote stad in Zeeland wonen en me daar meer over willen vertellen.
De zuidHollandse eilanden zijn ook een optie, als het maar een grote stad is.
Shoot!!! :)
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
11-10-2018 16:16
En een heel groot voordeel: het is niet Zeeland.

Sorry Zeeuwen
Ja dat heb ik er maar niet bij gezet. En mijn stadsgenoten vooral niet laten weten welke stad ik aangeraden heb (weet je dan waar ik woon? ;-)) )
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Ach Cateau...kom gezellig naar het Zuiden....we hebben dan wel geen zee, maar wel de Maas :lol: O ja...wij zeggen tegen iedereen goeiendag, zelfs nog tegen de toeristen!
Cateautje schreef:
11-10-2018 15:23
Tja, ik wil wel alle faciliteiten op één plek. Het is niet zo dat ik een uurtje of 2 met de bus moet als ik in een ziekenhuis moet zijn.
Er zijn wel ziekenhuizen in Zeeland, maar mijn ervaring is dat je voor veel dingen toch al snel naar Rotterdam of Breda wordt gestuurd.

Middelburg is voor mij de leukste stad in Zeeland, maar ik zou er niet willen wonen. Ze hebben niet eens een eigen bioscoop bijvoorbeeld. Niet dat ik vaak naar de bioscoop ga, maar dat zegt wel iets over hoe stads het is :)
Het is er wel erg toeristisch, ik denk dat je dat alleen in Goes of kleine niet-charmante dorpjes minder hebt. Maar alles in de buurt van de kust, het Veerse Meer of Middelburg is toeristisch druk van pak 'm beet mei tot begin september. Verwacht vooral heel veel Duitsers.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
11-10-2018 16:18
Ben zo gewend aan Rotterdam, maar die stad komt me zo onderhand echt de neus uit.
Maar waarom dan?
Het is de enige echte stad van het land. Al het andere waar je mogelijk heen verhuisd valt er bij in het niet.
Alle reacties Link kopieren
Zierikzee vind ik heel leuk. Niet zo' n grote stad, maar wel een gezellige stad.
Alle reacties Link kopieren
Jordan1756 schreef:
11-10-2018 15:28
Dan zou ik eens in het Groene Hart / Zuid - Holland gaan kijken. Afhankelijk van waar je bent zijn ze meer randstedelijker, lees ruimdenkender, dan in het Zeeuwse.
Steden in het Groene Hart met een ziekenhuis zijn er ook maar een handje vol: Gouda, Dordrecht, Gorinchem. Ik vind het wel 3 leuke steden, maar wel echt provinciestadjes. Eén theater, één ziekenhuis, één bioscoop, maar wel heel veel kerken. Centra zijn wel gezellig, maar niet heel groot. Winkels niet altijd open op zondag.
En het Groene Hart is behoorlijk gereformeerd. De bible-belt loopt er dwars doorheen.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
kataravrouw schreef:
11-10-2018 16:22
Ach Cateau...kom gezellig naar het Zuiden....we hebben dan wel geen zee, maar wel de Maas :lol: O ja...wij zeggen tegen iedereen goeiendag, zelfs nog tegen de toeristen!
Lieve Kataravrouw, ik ben tot over mijn oren verliefd op Maastricht, maar juist omdat het zo ver inland ligt en het er zo benauwd kan worden in de zomer, is het geen optie voor mij.
Cateautje is Breda iets voor je?
Jordan1756 schreef:
11-10-2018 16:24
Maar waarom dan?
Het is de enige echte stad van het land. Al het andere waar je mogelijk heen verhuisd valt er bij in het niet.
Op 2 jaar na woon ik hier al mijn hele leven en heb het zo zien veranderen, dat ik me hier niet echt meer thuisvoel.
JulienClerc schreef:
11-10-2018 16:28
Cateautje is Breda iets voor je?
Nope!!!!!!!!!!!!!
Alle reacties Link kopieren
Trouwens, die Zeeuwse steden, daar moet je juist eens gaan kijken op een gure herfstdag. Dan ben je zo genezen van je liefde voor Zeeland.
Rotterdam is gewoon de enige stad waar jij van kunt houden, Cato, ik weet het zeker.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
11-10-2018 14:58
Klopt, ik wil in feite terug naar de jaren 70, waar iedereen elkaar nog groette
Waar was dat? Bij ons gebeurde dat toen ook niet. De meeste interactie met de buurt was dat je de gordijnen bij de buren zag bewegen als je weg ging of thuis kwam.
anoniem_360188 wijzigde dit bericht op 11-10-2018 16:30
0.47% gewijzigd
Cateautje schreef:
11-10-2018 16:29
Nope!!!!!!!!!!!!!
Dat is een volmondige nee :) Kun je uitleggen waarom? Dan weet ik ook welke richting ik wél in moet denken.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
11-10-2018 16:28
Op 2 jaar na woon ik hier al mijn hele leven en heb het zo zien veranderen, dat ik me hier niet echt meer thuisvoel.
Maar wat zoek je dan precies? Wat is Rotterdam in jouw ogen dan kwijt geraakt?
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
11-10-2018 16:27
Lieve Kataravrouw, ik ben tot over mijn oren verliefd op Maastricht, maar juist omdat het zo ver inland ligt en het er zo benauwd kan worden in de zomer, is het geen optie voor mij.
Dat zelfde idee heb ik met Zeeland, je zit overal zo ver vandaan als je de provincie uit wilt.

Bergen op Zoom heeft ook een ziekenhuis trouwens. En een theater waar ik niet zo van onder de indruk ben
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
ninanoname schreef:
11-10-2018 16:27
Steden in het Groene Hart met een ziekenhuis zijn er ook maar een handje vol: Gouda, Dordrecht, Gorinchem. Ik vind het wel 3 leuke steden, maar wel echt provinciestadjes. Eén theater, één ziekenhuis, één bioscoop, maar wel heel veel kerken. Centra zijn wel gezellig, maar niet heel groot. Winkels niet altijd open op zondag.
En het Groene Hart is behoorlijk gereformeerd. De bible-belt loopt er dwars doorheen.
In Dordrecht zijn 2 bioscopen, en 2 theaters :-)
Alle reacties Link kopieren
JulienClerc schreef:
11-10-2018 16:30
Dat is een volmondige nee :) Kun je uitleggen waarom? Dan weet ik ook welke richting ik wél in moet denken.
Misschien heeft ze die overige 2 jaar in Breda gewoond ;)
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
De Plaat in Boz, ligt aan t water. Er is een nieuwe bioscoop en de samenwerkende ziekenhuizen zijn goed. Gezellige terrasjes op de Grote Markt.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
11-10-2018 16:28
Op 2 jaar na woon ik hier al mijn hele leven en heb het zo zien veranderen, dat ik me hier niet echt meer thuisvoel.
Ah, dankje. Er van uitgaande dat je geen twintig bent, snap ik wel dat je nu in een andere stad woont.
Ik hoop dat je een fijne nieuwe woonstede gaat vinden!
Alle reacties Link kopieren
Sara9876 schreef:
11-10-2018 16:31
In Dordrecht zijn 2 bioscopen, en 2 theaters :-)
Dordrecht is the place to be dan voor Cato!
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
JulienClerc schreef:
11-10-2018 16:30
Dat is een volmondige nee :) Kun je uitleggen waarom? Dan weet ik ook welke richting ik wél in moet denken.
Heeft met privézaken te maken.
Alle reacties Link kopieren
Misdelburg is leuk! Afgelopen voorjaar nog een weekendje geweest. Leuk centrum, wel duitsers maar die kome vooral voor de stranden. Daar voelt het ook veel toeristischer aan. Middelburg heeft net voldoende basiswinkels en wat kledingzaakjes en gezellige horeca. Ik woon in de randstad en vond Middelburg wat dorps aan doen. Maar ja dat is maar net wat je gewend bent. Het heeft wel een station geloof ik maar met de auto is het zeker een uur richting randstad.
ninanoname schreef:
11-10-2018 16:33
Dordrecht is the place to be dan voor Cato!
Ik ga met enige regelmaat met het pontje naar Dordrecht, maar heb van die stad alleen nog maar het centrum gezien, dus ik zou niet weten wat ik verder van die stad vind.
Gouda mag ook op mijn regelmatige komst rekenen, maar dat trekt me verder niet, te tuttig.
Alle reacties Link kopieren
Het nadeel van de Zeeuwen is dat ze de westerlingen niet met open armen ontvangen... die mensen zijn best heel erg stug...
Mijn moeder (ook Rotterdamse) woont er nu zo'n 25 jaar maar blijft een buitenstaander en ze woont in Goes, dus niet in een heel klein dorp.

En inderdaad voor iets speciaals wat ziekenhuis betreft wordt je nogal eens richting Rotterdam gestuurd. En dan is het best ver weg..

Dan vind ik Bergen op Zoom een beter idee, daar woonde mijn zus.
En heb je inderdaad alles bij de hand..

Ook ik ben geboren in Rotterdam en zou er niet naar terug willen..
Alle reacties Link kopieren
Gouda (daar woon ik nu dichtbij) heet niet voor niets klein Marokko, dan kan je net zo goed in Rotterdam blijven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven