Lichte fiets voor kleine moeder
zondag 13 mei 2012 om 13:23
Ik weet het, dit is al mijn tweede topic over een nieuwe fiets. Na al jullie advies weet ik inmiddels beter wat ik wil.
Gisteren ben ik wezen proefrijden bij de fietsenwinkel in de buurt. De verkoper gaf eerlijk toe dat het moeilijk voor me wordt.
Mijn probleem is dat ik klein ben (fietsmaat 50) en in niet zwangere staat vrij licht (tussen 50-55 kilo). Stel dat ik straks twee kinderen op een gewone fiets (rond de 20 kilo) moet vervoeren, dan moet ik twee keer mijn eigen gewicht wegtrappen. Nu heb ik best stevige beenspieren, maar zo goed ben ik ook weer niet.
Gister heb ik de Gazelle basic gepast, maar daar past eigenlijk geen zitje voorop en hij is al best zwaar.
Wie weet voor mij een fiets die:
- Terugtraprem heeft (schijnt ook al een moeilijke eis te zijn)
- Onder de 20 kilo weegt
- in maat 50 bestaat
- prijsklasse tot 750 of een duurder model tweedehands.
Ik google me al een ongeluk, maar de fiets heb ik nog niet gevonden.
Gisteren ben ik wezen proefrijden bij de fietsenwinkel in de buurt. De verkoper gaf eerlijk toe dat het moeilijk voor me wordt.
Mijn probleem is dat ik klein ben (fietsmaat 50) en in niet zwangere staat vrij licht (tussen 50-55 kilo). Stel dat ik straks twee kinderen op een gewone fiets (rond de 20 kilo) moet vervoeren, dan moet ik twee keer mijn eigen gewicht wegtrappen. Nu heb ik best stevige beenspieren, maar zo goed ben ik ook weer niet.
Gister heb ik de Gazelle basic gepast, maar daar past eigenlijk geen zitje voorop en hij is al best zwaar.
Wie weet voor mij een fiets die:
- Terugtraprem heeft (schijnt ook al een moeilijke eis te zijn)
- Onder de 20 kilo weegt
- in maat 50 bestaat
- prijsklasse tot 750 of een duurder model tweedehands.
Ik google me al een ongeluk, maar de fiets heb ik nog niet gevonden.
zondag 13 mei 2012 om 13:51
Hier ook kleine 55 kilo, met twee kinderen die beide 17 kilo wegen.
Ik heb een moederfiets en het is flink trappen.. Ben soms buiten adem.. Maar goed dan hoef ik niet te sporten..
en het is maar tijdelijk want voor je het weet fiets de oudste zelf.
Ik denk dat je je er even door heen moet en het is niet anders!
Ik heb een moederfiets en het is flink trappen.. Ben soms buiten adem.. Maar goed dan hoef ik niet te sporten..
en het is maar tijdelijk want voor je het weet fiets de oudste zelf.
Ik denk dat je je er even door heen moet en het is niet anders!
zondag 20 mei 2012 om 12:13