Losse bloemen kopen

15-07-2020 12:43 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor mijn bruiloft wil ik vier grote bossen gladiolen maken voor in hoge glazen vazen.
Zoals het plaatje hieronder dus.
Nou kan ik natuurlijk mijn bloemist vragen om dat te regelen maar ik heb zo’n idee dat dat de hoofdprijs gaat zijn, zoals alle bruiloft bloemen. Dus om een beetje een idee te krijgen wat het zou moeten kosten wil ik even rondkijken of ik ze ook gewoon los kan bestellen. Het is niet alsof er echt een boeket van gemaakt moet worden.

Iemand ervaring hiermee?

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Bij de Deen hebben ze vaak vele soorten bloemen (per bosje, niet in boeket) waarvan de kwaliteit redelijk goed is. Misschien kun je het van te voren vragen/afspreken/reserveren?
10 stelen gladiolen kosten tussen de €3 en €5

Edit: Bij de kwekerij dus.

Zit er geen kweker in de buurt?
https://www.hartvannederland.nl/nieuws/ ... gladiolen/
Alle reacties Link kopieren
Haha helaas is de bruiloft pas in september dus ik vrees dat de Vierdaagse-lading dan niet meer goed is
Alle reacties Link kopieren
Peixe schreef:
15-07-2020 12:46
10 stelen gladiolen kosten tussen de €3 en €5

Edit: Bij de kwekerij dus.

Zit er geen kweker in de buurt?
Thanks voor de prijs range!
Kan je ze als particulier ook direct van de kweker kopen? Dan ga ik daar even naar op zoek!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou informeren bij de bloemenkraam om de hoek. Ik heb daar destijds ook gedaan voor onze bruiloft. Ik had toen pioenrozen een nog wat anders bloemetjes. Voor 50 euro had ik een boeket een stonden er overal bloemen.
Ik hoop dat je in september nog gladiolen kan krijgen. In de tuin bloeien ze ongeveer t/m augustus.
Alle reacties Link kopieren
Mir31 schreef:
15-07-2020 12:54
Ik zou informeren bij de bloemenkraam om de hoek. Ik heb daar destijds ook gedaan voor onze bruiloft. Ik had toen pioenrozen een nog wat anders bloemetjes. Voor 50 euro had ik een boeket een stonden er overal bloemen.
Ik hoop dat je in september nog gladiolen kan krijgen. In de tuin bloeien ze ongeveer t/m augustus.
Google zegt: ‘
Gladiolen zijn van april tot november verkrijgbaar. De maanden juni, juli, augustus en september zijn echter de topmaanden. ’

Goeie tip, ik zal van het weekend eens op de markt vragen.
Alle reacties Link kopieren
Afhankelijk van welke dag je ze nodig hebt: zelf een aantal bossen kopen bij een goed gesorteerde kraam op de (bloemen)markt?

Voor een begrafenis van een dierbare heb ik ooit een arm vol bijzondere bloemen gekocht en daar zelf een rouwboeket van gemaakt en dat afgegeven.
Het kost je natuurlijk wel wat tijd.
nounou
Alle reacties Link kopieren
De bruiloft is op donderdag en op woensdag is hier markt. Dus als ik ze van tevoren via de kraam bestel zou ik ze best de dag van tevoren kunnen ophalen lijkt me.
Ik ga dat zeker eens informeren!
Alle reacties Link kopieren
Als je ze een dag van te voren koopt, heb je wel kans dat ze allemaal nog in de knop zitten!
Alle reacties Link kopieren
Intotheunknown schreef:
15-07-2020 13:04
Als je ze een dag van te voren koopt, heb je wel kans dat ze allemaal nog in de knop zitten!
Oh dat is een goeie! En de zaterdag van tevoren? Dus dan is het 5 dagen
Alle reacties Link kopieren
Dat lijkt me een mooie periode! Ik heb toevallig gladiolen staan die ik zaterdag gekocht heb. Ze zijn nu zo zoals jouw plaatje.

Ik zou wel even goed overleggen met de bloemenman! Je wil natuurlijk niet dat hij zelf al met je meedenkt waardoor je op de zaterdag al bloeiende gladiolen mee krijgt
AnAppleADay schreef:
15-07-2020 12:52
Thanks voor de prijs range!
Kan je ze als particulier ook direct van de kweker kopen? Dan ga ik daar even naar op zoek!

Bij ons in de buurt zitten een paar kwekers met kraampjes aan de weg. En ik denk ook dat ik daar prima zou kunnen bestellen.

In Noordholland zie je ook heel veel mini winkeltjes/kraampjes bij de bollenkwekers.
Ik zou ook advies vragen op de markt en dan vervolgens met één van hen een dealtje sluiten :) .
Alle reacties Link kopieren
Noord Holland is een beetje uit de richting voor mij ;-)
De markt is denk ik de beste optie, had ik helemaal niet aan gedacht!
Ik ga gewoon volgende week alvast langs om informatie te vragen :-)
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het woord bruiloft niet noemen, dan gaan alle prijzen over de kop.
AnAppleADay schreef:
15-07-2020 13:29
Noord Holland is een beetje uit de richting voor mij ;-)

Ik woon zelf in Overijssel en daar zitten ze ook.
AnAppleADay schreef:
15-07-2020 13:29

De markt is denk ik de beste optie, had ik helemaal niet aan gedacht!
Ik ga gewoon volgende week alvast langs om informatie te vragen :-)

En dan eerst vragen. Wat kosten gladiolen? Ipv kan ik gladiolen voor mijn bruiloft bestellen :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Peixe schreef:
15-07-2020 13:33
Ik woon zelf in Overijssel en daar zitten ze ook.
Ik woon in Brabant en trouw in Limburg.
AnAppleADay schreef:
15-07-2020 13:34
Ik woon in Brabant en trouw in Limburg.

Ik bedoelde er ook alleen maar mee te zeggen dat bloembollen in meer provincies verbouwd worden. Echt niet alleen Noord Holland.

Maar op de markt gaat het je ook vast lukken.
Alle reacties Link kopieren
Bij gladiolen de bovenste knop eruit halen, dan komen ze allemaal open. Al zal een kweker je dat ook vertellen 😉

Ik zou ze proberen te scoren in de buurt van je locatie ivm kwetsbaarheid.
Alle reacties Link kopieren
Gladiolen zouden nu echt spotgoedkoop moeten zijn. Die zijn namelijk massaal geteeld om volgend weekend op zijn best te zijn ivm de Nijmeegse vierdaagse. Die gaat nu niet door, dus er moeten er honderdduizenden op de markt komen.

Vermoed dat je voor paar euro per bos deze kunt oppikken, ook bij bloemist. Evt. Kun je bloemist vragen om maandag op de veiling witte gladiolen in te kopen.
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
15-07-2020 13:05
Oh dat is een goeie! En de zaterdag van tevoren? Dus dan is het 5 dagen
Bloemenveiling is dacht ik altijd op maandag. Dus dan kun je ze dinsdag ophalen en zijn ze donderdag echt prima.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het toch bij de bloemist proberen. Ik wilde ook geen boeket, ik wilde 5 callas in een bosje en leuk vastgebonden en 2 voor het pochet van man. Kostte niets meer dan de callas kostten.

Ik zou het gewoon vragen. En anders vragen of ze zoveel gladiolen voor je willen bestellen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven