Lui huishouden
dinsdag 26 mei 2020 om 13:02
Ik houd van lui huishouden.
Zo min mogelijk inspanning, maximaal resultaat.
Wie ook? En wat is je ultieme tip?
Mijn lui-huishouden-tips:
Een slowcooker. Gooi het erin, wacht rustig een paar uur af en eet het op.
Niet strijken.
Zo veel mogelijk dichte kasten (minder af te stoffen en rustiger voor het oog).
Sowieso: minder spullen. Je hoeft het niet op te bergen, niet schoon te houden en niet te onderhouden.
Waar ik nog steeds veel te veel tijd aan besteed:
De was.
Zo min mogelijk inspanning, maximaal resultaat.
Wie ook? En wat is je ultieme tip?
Mijn lui-huishouden-tips:
Een slowcooker. Gooi het erin, wacht rustig een paar uur af en eet het op.
Niet strijken.
Zo veel mogelijk dichte kasten (minder af te stoffen en rustiger voor het oog).
Sowieso: minder spullen. Je hoeft het niet op te bergen, niet schoon te houden en niet te onderhouden.
Waar ik nog steeds veel te veel tijd aan besteed:
De was.
woensdag 27 mei 2020 om 22:13
Jij denkt dat als je dweilt met Andy ofzo, de resten van de Andy op je voetzolen schoner is dan de zeep waarmee je je lichaam de dag ervoor hebt gewassen?
En mijn partner en ik raken de kraan idd iedere dag aan, net als de deurkruk, de afstandsbediening, de ipad, enz... ook die dingen krijgen hier geen wekelijkse reiniging hoor.
Maar ik weet dat ik niet snel vies van dingen ben. En ik vind het lekker dat ik nu een schoonmaakster heb die dit allemaal wel schoon maakt. Maar ik vind het zelf een rotklus, zonde van m’n tijd en niet per de heel nodig. Alhoewel het met kinderen wel vaker nodig is dan als je maar met z’n 2 en bent.
donderdag 28 mei 2020 om 00:54
Vanwege huisstofmijtallergie heb ik daar geen kranten maar tip: de plastic zakken waar wij ook de plastic huisvuil in moeten doen.
donderdag 28 mei 2020 om 07:16
Bij mij is de badkamer juist 1 van de stoffigste ruimtes in het huis. Hoe het komt weet ik niet, afzuiging is prima. Als ik na een week met een doekje over de vensterbank ga ziet deze grijs van het stof.Protocol schreef: ↑27-05-2020 18:05Nee, er ligt altijd een handdoek op de vloer, dus die wordt eigenlijk niet nat. Met stofzuigen boven nam ik de badkamer wel eens mee als er echt stof lag, verder niet... en het is niet zo dat je dan aan de vloer blijft plakken ofzo hoor. (en je staat toch op die handdoek, dus al was het wel zo, merk je het niet haha)
En de wastafel alleen een doekje door als er aangekoekte tandpasta op zat ofzo, of een flesje gelekt. Maar dan gewoon met een nat washandje beetje wegpoetsen.
Je kamt toch ook meestal je haar enzo in de badkamer, ligt de vloer dan niet bezaaid met haren? Hier wel namelijk...
donderdag 28 mei 2020 om 07:23
Ik heb lang haar en inderdaad die vallen bij het borstelen wel op de grond. Het voordeel van lang haar, de veeg even met je hand over de grond en je hebt ze allemaal bij elkaar en kunnen zo de vuilnisbak in. En wat je mist neem je mee als je gaat stofzuigen.Doubletree20 schreef: ↑28-05-2020 07:16Bij mij is de badkamer juist 1 van de stoffigste ruimtes in het huis. Hoe het komt weet ik niet, afzuiging is prima. Als ik na een week met een doekje over de vensterbank ga ziet deze grijs van het stof.
Je kamt toch ook meestal je haar enzo in de badkamer, ligt de vloer dan niet bezaaid met haren? Hier wel namelijk...
Misschien is de badkamer ook stoffiger door het gebruik van de handdoeken. Dan krijg je stof van de handdoeken en huid die je los haalt bij het afdrogen. Ook heb ik gemerkt dat als je iets niet nadroogt het stof beter blijft liggen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
donderdag 28 mei 2020 om 07:24
Ja, dat dus.captain_hindsight schreef: ↑27-05-2020 15:49Bill Gates zei al: "I choose a lazy person to do a hard job. Because a lazy person will find an easy way to do it."
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
donderdag 28 mei 2020 om 08:18
Nou misschien moet je er eens beter naar kijken dan.
Je ziet toch zelf wel dat de badkamer na een weekje niet meer schoon is. En je toilet al eerder niet.
En dan ben ik al ondergemiddeld in het huishouden. Dus ik ben geen poetsmiep.
Er komt toch ook gewoon stof op je wastafel. En maak je je kraan in de keuken dan ook maar 1 keer per jaar schoon?
donderdag 28 mei 2020 om 08:30
Er liggen overal huidschilfers. Dan kun je wel aan het poetsen blijven.
Ow, wacht.......
Everything will be fine in the end. If not... well, you failed again.
Week 27 van de Extremely Demotivational Calendar
donderdag 28 mei 2020 om 08:46
donderdag 28 mei 2020 om 08:49
donderdag 28 mei 2020 om 08:57
Die mag op een tegeltje!captain_hindsight schreef: ↑27-05-2020 15:49Bill Gates zei al: "I choose a lazy person to do a hard job. Because a lazy person will find an easy way to do it."
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
donderdag 28 mei 2020 om 09:03
Daarom prefereer ik zichtbaar vuil en poets ik zo min mogelijk.
Everything will be fine in the end. If not... well, you failed again.
donderdag 28 mei 2020 om 09:07
de juf van jongste had er een variant op:
Zij zei: ik vraag altijd werkende moeders als klassenmoeder. Want die doen kort maar krachtig en pragmatisch, wat ik ze vraag. Die hebben gelukkig geen tijd, om er van alles bij te verzinnen
donderdag 28 mei 2020 om 09:26
donderdag 28 mei 2020 om 09:28
donderdag 28 mei 2020 om 09:29
donderdag 28 mei 2020 om 09:31
Wauw, toen ik bij pagina 4 was bedacht ik me dat ik hartstikke gek ben met al dat stofzuigen hier!
Ik heb een robot stofzuiger besteld, topbestemming voor vakantiegeld
Big thank you voor de bedenker van dit topic
Ik heb een robot stofzuiger besteld, topbestemming voor vakantiegeld
Big thank you voor de bedenker van dit topic
anoniem_346595 wijzigde dit bericht op 28-05-2020 09:32
Reden: Spelfout
Reden: Spelfout
0.22% gewijzigd