Lui huishouden

26-05-2020 13:02 449 berichten
Ik houd van lui huishouden.

Zo min mogelijk inspanning, maximaal resultaat.

Wie ook? En wat is je ultieme tip?

Mijn lui-huishouden-tips:
Een slowcooker. Gooi het erin, wacht rustig een paar uur af en eet het op.

Niet strijken.

Zo veel mogelijk dichte kasten (minder af te stoffen en rustiger voor het oog).

Sowieso: minder spullen. Je hoeft het niet op te bergen, niet schoon te houden en niet te onderhouden.

Waar ik nog steeds veel te veel tijd aan besteed:
De was.
Alle reacties Link kopieren
Ik houd niet echt van saaie dingen, maar sommige huishoudelijke dingen zijn best fijn of boeiend, zoals met dieren of planten bezig zijn. Ik ben daar echt wel een aantal uren per dag zoet mee. Je wil toch dat je hond tevreden over je is, dus je gaat braaf aan het andere eind van zijn lijn lopen. En de planten moeten ook hun blaadjes niet laten hangen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Een echt makkelijk leven krijg je door een 25 kg zak hondenvoer te laten brengen en alleen dat te eten. Wat water ernaast. Je zal er perfect gezond op blijven.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
26-05-2020 21:16
Een echt makkelijk leven krijg je door een 25 kg zak hondenvoer te laten brengen en alleen dat te eten. Wat water ernaast. Je zal er perfect gezond op blijven.
Maar op de duur begin je wel te blaffen en moet je jezelf 3-maal daags uitlaten.


1 van de redenen van 't hebben van katten hier is dat die monsters zichzelf uitlaten :-).
Ik ben namelijk te lui om 3 of 4 keer per dag achter een hond aan te rennen.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
pipootje schreef:
26-05-2020 18:19
Dat van die badkamer paar keer per jaar dat is een grapje toch?
Waarom zou dat een grapje zijn? Ik geloof dat als ik geen werkster had, ik ook zoiets zou doen. Dit topic gaar over tips voor mensen die niet van huishouden houden, maar kennelijk moet t toch vaak genoeg, vwb jij vindt?
Poeszie schreef:
26-05-2020 23:40
Waarom zou dat een grapje zijn? Ik geloof dat als ik geen werkster had, ik ook zoiets zou doen. Dit topic gaar over tips voor mensen die niet van huishouden houden, maar kennelijk moet t toch vaak genoeg, vwb jij vindt?
Ik denk dat het wel duidelijk is. Ik persoonlijk vind het smerig overkomen als je bij wijze van twee keer per jaar je badkamer schoonmaakt. Maar ieder heeft z’n eigen ding zullen we maar zeggen. :P
pipootje schreef:
26-05-2020 18:19
Dat van die badkamer paar keer per jaar dat is een grapje toch?
De rest klinkt anders ook als een grapje...
Alle reacties Link kopieren
Wissewis schreef:
26-05-2020 21:33
Maar op de duur begin je wel te blaffen en moet je jezelf 3-maal daags uitlaten.


1 van de redenen van 't hebben van katten hier is dat die monsters zichzelf uitlaten :-).
Ik ben namelijk te lui om 3 of 4 keer per dag achter een hond aan te rennen.
we verschonen elke dag de kattenbak en als er tussendoor drollen in liggen, dan vaker dan 1x per dag hoor
Honden stinken, maar kattenbakken niet minder, brrr
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ik ook erbij hóór.
Als ik aan het afwassen ben, ben ik het vaak zat en laat ik wat vaat achter in de wasbak. Bijv. 2 glazen en wat bestek. Ik ben het dan echt zoooo zat. Maak aanrecht schoon en ga weer zitten.
Ik laat de jongens vaak woonkamer stofzuigen. Zelf bezem ik keuken en gang.
Als ik naar wc ben geweest. Maar ik deze hierna schoon. Heb standaard chloor of ontkalker staan. Hij wordt beetje schoon, maar niet super schoon.
Hetzelfde met badkamer.
ik droog alle kleine item kleding. Sokken, ondergoed, hemden. Geen tijd om deze op te hangen. Blijft gerust in droger 2 of 3 dagen. Ik pak daarvan totdat ik weer een wasje moet draaien. Strijken doe ik nooit.
Ik stop alle ondergoed en sokken in de la. Gewoon proppen en la dichtdoen.
oh ja. Ik vouw de was op het balkon. Heb daar een mand of stoel staat en ik vouw alles gelijk en stop ze daarna in kast. Mijn balkons maak ik schoon 1 keer in 2 mnd of zo. Ik ga binnenkort verhuizen en ik moet tóch actiever worden ben ik bang. Vooral stofvrij wíl ik het huis hebben en ik heb dan wél een vaatwasser. Wij zullen zien. Oh ja heb alle kaarzen enz. Weggegaan, zegmaar alles wat stof vangt.
Alle reacties Link kopieren
Een tip voor de douchecel: na het douchen alles met ijskoud water afspoelen. Dat water blijft niet op de tegels hangen en laat de damp verdwijnen die zorgt voor de schimmelvlekken.
lilalinda schreef:
26-05-2020 14:36
ik kan niet streeploos ramenlappen
(de werkster wel)

Met Jemako kan iedereen dat. Ik heb geen aandelen. Ik ben enthousiast als luie huishoudster!
Alle reacties Link kopieren
Ik pak vaak de stofzuiger om de bloemblaadjes op te zuigen op de tegels in de tuin als ik te lui ben om te vegen. Verder ben ik eigenlijk geen luie huishoudster omdat ik er wel plezier in heb en ik heb alles graag schoon en netjes. Afwassen vond ik nooit leuk dus wij hebben al heel lang een vaatwasser. Mijn vriendin spoelt altijd alles eerst met heet water af voordat het de vaatwasser in gaat maar dat vind ik grote onzin. Ik doe dat nooit en de vaat wordt altijd schoon.
Because schreef:
27-05-2020 09:16
Een tip voor de douchecel: na het douchen alles met ijskoud water afspoelen. Dat water blijft niet op de tegels hangen en laat de damp verdwijnen die zorgt voor de schimmelvlekken.
Eh dit is niet lui maar dom. Warme lucht kan meer water bevatten dan koude lucht. Dus als je in een dampige badkamer het raam open zet, waait met de warme damp ook meer water naar buiten.

Als je alles koud maakt, wil het water niet meer makkelijk verdampen en naar buiten waaien, dus effectiefblijft het water langer in je badkamer. Het moet uiteindelijk toch verdwijnen door verdamping.
Alle reacties Link kopieren
Ik draag HappySocks.
Zoon draagt zwarte Zeemansokken.
Man draagt de overige sokken.

Duidelijk systeem.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
26-05-2020 21:16
Een echt makkelijk leven krijg je door een 25 kg zak hondenvoer te laten brengen en alleen dat te eten. Wat water ernaast. Je zal er perfect gezond op blijven.
Duivenvoer is gezonder voor mensen. In water zetten om te weken en de volgende dag eten.

https://www.rtvnoord.nl/nieuws/28691/Et ... mt-op-idee

https://www.gva.be/cnt/aid857098/nederl ... -overleden
Voedzaam
Hoeksma, lid van de ‘Vrekkenclub’, redeneerde: “Als een duif er meer dan duizend kilometer mee kan vliegen, dan moet het toch wel voedzaam zijn.”
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Poeszie schreef:
26-05-2020 23:40
Waarom zou dat een grapje zijn? Ik geloof dat als ik geen werkster had, ik ook zoiets zou doen. Dit topic gaar over tips voor mensen die niet van huishouden houden, maar kennelijk moet t toch vaak genoeg, vwb jij vindt?
Ik ben ook niet echt een poetser. Maar toe, 2 keer per jaar de badkamer?
Alle reacties Link kopieren
captain_hindsight schreef:
26-05-2020 13:12
Ik heb laatst cola in de wc gegooid (was over datum) maar vond het effect daarvan tegenvallen overigens.
Lidl heeft een soort tabletten die je in de wc kunt gooien en woesh, alles schoon. Ik ben bang dat het een soort ontbladeringsmiddel dus ik heb ze verstopt voor mijn zeer milieubewuste man.
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren
vrijenblij20220 schreef:
27-05-2020 09:52
Ik pak vaak de stofzuiger om de bloemblaadjes op te zuigen op de tegels in de tuin als ik te lui ben om te vegen. Verder ben ik eigenlijk geen luie huishoudster omdat ik er wel plezier in heb en ik heb alles graag schoon en netjes. Afwassen vond ik nooit leuk dus wij hebben al heel lang een vaatwasser. Mijn vriendin spoelt altijd alles eerst met heet water af voordat het de vaatwasser in gaat maar dat vind ik grote onzin. Ik doe dat nooit en de vaat wordt altijd schoon.
Dit vind ik hilarisch.
Laten liggen een optie? Nog luier.
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren
pipootje schreef:
27-05-2020 12:01
Ik ben ook niet echt een poetser. Maar toe, 2 keer per jaar de badkamer?
Ik snap je en ik ben ook liever lui dan moe. Ik heb vorige week de badkamer flink met chloor en ontkalker gepoetst. Tegels en vloeren en vandaag keek ik naar badkamer en deze is weer toe aan een flink schoonmaak beurt. Denk omdat je badkamer tóch intensief gebruikt.
Alle reacties Link kopieren
pipootje schreef:
27-05-2020 12:01
Ik ben ook niet echt een poetser. Maar toe, 2 keer per jaar de badkamer?
Voordat ik kinderen had deed ik dat ook niet vaker hoor.
Bad werd nooit gebruikt. Douche, alleen als het putje verstopt zat leeghalen en dan even een doekje erover om meteen daaronder en er omheen schoon te maken.
Heel af en toe als er echt storende vlekken op de muur/vloer zaten, tijdens het douchen een doekje eroverheen.
Wasbak na het tandenpoetsen even naspoelen.
Overigens heb ik geen toilet in de badkamer en neem ik aan dat die wel vaker gedaan wordt (maar dat gaat bij nog steeds niet heel veel verder dan borstelen met azijn en de rest nadoen met een chlorixdoekje).

Naast dit, echt een grote beurt in de badkamer waarbij echt gesopt werd.. max 2x per jaar.

Nu ik kinderen heb, heb ik ook een schoonmaakster, dus nu wordt de badkamer iedere week netjes gesopt.
Alle reacties Link kopieren
Lui huishouden: doe het gewoon niet.

Tenzij je bezoek krijgt.

Zorg dat je maximaal 1x per maand bezoek krijgt.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Doubletree20 schreef:
27-05-2020 08:37
De rest klinkt anders ook als een grapje...
Hier gaat het net zo, dus ik geloof het zeker.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Luie huishoudtips?

Ik strijk niet, maar soms heb je wel kledingstukken die dan wel erg kreukelig blijven. Deze gooi ik een paar minuten in de droger en hang ze daarna op, dan zijn ze redelijk kreukvrij.

nieuw oven nodig? koop er zo een met schoonbrand functie

en verder, investeer in een goede schoonmaakster als je t je kan veroorloven!
makreel schreef:
27-05-2020 12:06
Lidl heeft een soort tabletten die je in de wc kunt gooien en woesh, alles schoon. Ik ben bang dat het een soort ontbladeringsmiddel dus ik heb ze verstopt voor mijn zeer milieubewuste man.

Kunstgebit-tabletten werken hier ook voor. :)
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
27-05-2020 12:56
Kunstgebit-tabletten werken hier ook voor. :)
Maar ik heb geen kunstgebit.......
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Solomio schreef:
27-05-2020 13:20
Maar ik heb geen kunstgebit.......

Ik ook niet maar wel kunstgebittabletten ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven